PDA

View Full Version : slot kapot?


MichelT
28-09-2009, 09:36
Hoi,

ik kan bij onze golf3 variant de vergrendeling er niet meer af krijgen aan de bestuurderskant. Het lijkt of het slot dolgedraaid is. Ik kan hem naar links en rechts heel soepel draaien, zonder dat er iets gebeurd. Als ik hem aan de passagierskant open maak gaat alles wel open(cv). Is het slot nu kapot of is dit wat anders? En kan ik dit weer klaar krijgen(nieuw slot) zonder dat ik een andere sleutel moet hebben?

Groeten michel

3wheel
30-09-2009, 19:19
Hoi,

ik kan bij onze golf3 variant de vergrendeling er niet meer af krijgen aan de bestuurderskant. Het lijkt of het slot dolgedraaid is. Ik kan hem naar links en rechts heel soepel draaien, zonder dat er iets gebeurd. Als ik hem aan de passagierskant open maak gaat alles wel open(cv). Is het slot nu kapot of is dit wat anders? En kan ik dit weer klaar krijgen(nieuw slot) zonder dat ik een andere sleutel moet hebben?

Groeten michel

bekent punt bij de golf 3 heb ik begrepen: is bij mij ook al eens gebeurd; het haakje wat de slotcylinder verbind met het eigelijke mechaniek breekt dan af.

gewoon naar de dealer en een nieuw setje halen; dan heb je gelijk een gemodificeerde (dikkere haak), kost niet zo veel; oude slotcylinder uit het kapotte slot en de slotplaatjes overzetten in het nieuwe slot: dan heb je ook geen nieuwe sleutel nodig (doe de plaatjes 1 voor 1 anders gaat geheid de volgorde verkeerd en past je sleutel niet meer)
Meeste werk is de haak op zijn plaats krijgen, je kunt er niet echt lekker bij

MichelT
06-10-2009, 19:25
oke thnx voor de info, ik zal het gaan proberen. En idd is dat haakje afgebroken!