PDA

View Full Version : Hoog stationair


steven16v
28-10-2009, 10:32
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet niet meer waar ik het probleem moet zoeken.

Ik heb een golf 3 1.8 ABS van 1992 en die loopt hoog stationair. 1100 toeren of hoger.

Wat ik al vervangen heb is de computer de complete gasklep met alle sensoren, inlaatpakking, diverse slangen om een vaccuum lek uit te sluiten.

Verder heb ik zo geen idee wat het kan zijn. Wie o wie weet het? Met de search functie kan ik niet wat vinden wat mij kan helpen met dit probleem.

Ik dank u allen alvast. :)

LuukGTI
28-10-2009, 12:34
vacuum regelklep (stappenmotor)

Weet niet of ie op een golf 3 zit, maar is volgens mij redelijk hetzelfde blok als een golf 2 gti..

Die stappenmotor regelt de hoeveelheid lucht die door die vacuum slang heen kan, en die is waarschijnlijk vast gaan zitten oid. Als je je stappenmotor hebt gevonden kun je testen of ie het nog doet door met lopende motor het stekkertje eraf te trekken. gaat ie dan ineens naar heel laag stationair toerental, dan is je stappenmotor dus kapot..

Succes

steven16v
28-10-2009, 13:02
Bij mijn gti zit er inderdaad zo'n stappenmotor op. Maar bij mijn golf 3 na mijn weten niet.

LuukGTI
28-10-2009, 13:08
Loop effe je vacuum slangen langs of je ergens iets tegenkomt dat er op lijkt.. Zelfs onze vakantie Espace V6 had er eentje :D

Arne
28-10-2009, 13:18
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7VQLDXVS.jpg

Dit al vervangen, is de stappenmotor die je gasklep aanstuurt?

steven16v
28-10-2009, 15:53
@LuukGTI

Ik weet hoe zo'n ding eruit ziet. Maar die zit niet op mijn golf. Kan zijn dat hij geintregreerd is in het gaskleppenhuis. En die heb ik al 2X vervangen inclusief alle bijbehorende sensoren.

@Arne

Ja die heb ik al vervangen omdat ik het complete gaskleppenhuis 2X heb vervangen. Maar heeft niet geholpen.

Arne
28-10-2009, 15:55
misschien leuk om er aan toe te voegen, heb een tijd geleden problemen met stationair gehad, stappenmotor vervangen, motorregel unit vervangen, alle vacuum slangen vervangen, geen resultaat motor had het zogenaamde zagen.
Bleek het een temperatuur sensor te zijn (zit als je voor de auto staat aan de rechterzijkant van de motor, de onderste) heb hem vervangen (6 euro) probleem opgelost. Dus als je zoiets hebt check die temp. sensor ook maar even, heb er maanden naar gezocht maar uiteindelijk toch gevonden.

Kopie van ander forum, baat t niet...

steven16v
28-10-2009, 15:59
Kopie van ander forum, baat t niet...

Goed bezig Arne!

Zal dat binnenkort eens proberen. :)

steven16v
09-11-2009, 18:30
misschien leuk om er aan toe te voegen, heb een tijd geleden problemen met stationair gehad, stappenmotor vervangen, motorregel unit vervangen, alle vacuum slangen vervangen, geen resultaat motor had het zogenaamde zagen.
Bleek het een temperatuur sensor te zijn (zit als je voor de auto staat aan de rechterzijkant van de motor, de onderste) heb hem vervangen (6 euro) probleem opgelost. Dus als je zoiets hebt check die temp. sensor ook maar even, heb er maanden naar gezocht maar uiteindelijk toch gevonden.

Helaas dit is het ook niet. Heb die sensor er niet op zitten. Denk dat hij de watertemperatuur sensor in de kop bedoeld. En mijn sensor zit voorop de slang van het water. En die sensor had ik zo'n 4 maand geleden al vervangen.

Dus als iemand anders nog ideeen heeft.

Sjeesbeest
09-11-2009, 18:48
gaskleppositiesensor?

de stekkers al nagekeken op corrosie of loszittende draden? Dit was bij mijn ADZ zo.

Tevens de grote kabelboom verbindings stekker wil nog wel eens corroderen.

Al eens met remreiniger in de weer geweest boven de inlaat?

Knietje vanaf de rembekrachtiger wil ook vaak kapot zijn, bij de mijne was het terugslagklepje lek.

steven16v
13-11-2009, 12:34
Nou heb het eindelijk gevonden. Was 1 draadje los van een 4-polige stekker.

Dus mag een slotje op.

Bedankt voor de hulp. :)