PDA

View Full Version : Wéér een paarse: Golf MkIII GTI-EDITION in 'mystic blue'


Vento Vice
30-10-2009, 23:08
Hallo forummers,

Ik tik normaal best wel veel, maar ik zal het proberen wat korter houden...

De Vento is 15 oktober j.l. verkocht, dus heb ik 'rustig' gezocht naar een waardige opvolger, die de Vento GT doet vergeten. Dat is volgens mij gelukt!

zoektocht
Eerst een beetje gekeken naar TDI-'s vanwege de grote trekkracht (voor onze caravan), maar eigenlijk keek ik door de hoge TDI-km-standen ondertussen wel naar àlle modellen in de kleur LC5L....(mystic blue)

Ik zocht dus een gewone daily, maar 'gewoon' bestaat niet in het vocabulair van Vento Vice... het moet altijd ànders...

Op een gegeven moment zag ik (dus) een 'GTI-edition' (nooit eerder van gehoord) in Vaassen (Gld.); blijkt dat daar dus een bijzonder fraai interieur in zit!
Daar was ik meteen verliefd op, maar dit exemplaar had een ongespoten vóórbumper en een grillelijst + motorkap in een afwijkende kleur (dusty mauve), zag ik later pas... (gevalletje vóórschade mss :confused: )
Die wordt het dus niet!

Verder zoeken: er stond er nog ééntje op, alleen helemaal in Bedum (Gr.); da's voor mij 205 km verderop... Na wat heen en weer gemail ben ik nu tòch zover, dat ik morgen ga kijken. (overschrijven?)

Deze?
Dit exemplaar heeft buiten de normale uitrusting o.a. nog alarm, een chippie (124 Pk), volledig gespoten bumpers, nèt nieuwe schokbrekers en banden achter, nieuwe remschijven en blokken vóór en...
een open luchtfilter, heldere knippers en mistlampen en de verkeerde (= 'foute'?) velgen.

Dit zijn de (bewerkte) foto's van de huidige eigenaar:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ED001MPfrontBIJGESNEDEN.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ED003MPLINKSACHTERBIJGESNEDEN.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ED004MPrecarosBIJGESNEDEN2.JPG

GTI-edition informatie/ uitrusting
(Als iemand meer info heeft over dit speciale model, hoor ik het graag :thumbup: )
Wat ik zelf o.a. heb gevonden:
-2.0 8V 2E motor;
-geleverd alleen in Duitsland, dus ingevoerd;
-in modeljaar '94-'95;
-in zwart, rood, groen, zilver, of mystic blue geleverd met:
-RECARO interieur (zie foto boven), hetzij met blauwe, rode of groene 'blokjes-striping' en bijpassend gekleurd stiksel;
-ter ere van het 20-jarig bestaan van de Golf;
-alu. GTI-edition bades in de stootstrips bij de achterwielkasten;
-standaard ABS, elektrische ramen, spiegels, dakje;
-15" 'Speedline'-velgen, fabriek-af;
-750 van gemaakt, waarvan 100 stuks 16V's en VR-6.

(Zeg het, als iets niet klopt!!!)

plannen
Als dit inderdaad 'de nieuwe' wordt, heb ik al een adresje waar een setje 'Speedline's' gereserveerd ligt, zodat-ie weer snel in originele staat terug wordt gebracht!
Verder weinig plannen:
-origineel luchtfilter weer terug;
-'Speedline"-velgen eronder;
-LED zijknippers erin;
-heldere koplampen blijven;
-heldere knippers en mistlampen vóór weer verwisselen voor origineel VW.
-trekhaak erop.... :eek:
(dit wordt zéker een afneembare en probeer hem wel (in ongebruikte toestand) óók onZICHTBAAR te monteren!)

Na een 1984 MkII 1,3 CL Kamei X1, een 1989 MkII GTI 8V Edition One, een 1993 VENTO GT 2.0, een 1989 Corrado G60, een 1991 MkII GTI 8V Fire and Ice (nog steeds in bezit!), wordt dit dan VW #6!!!

(...tòch weer een lang verhaal... :D )

De Pul
30-10-2009, 23:11
foto's? waar?

:D

Vento Vice
31-10-2009, 00:02
de pul; sneller dan het geluid (en sneller dan de topicstarter kan 'uploaden'...)

De Pul
31-10-2009, 00:04
haha,en idd toch weer een lang verhaal;)
leuke golf,interieur is echt:wow:

Zeend
31-10-2009, 00:08
Die bumpers: bij een GTI zijn ze in '94-'95 toch origineel deels zwart? Zou het een schadebakkie zijn geweest, waar ze goedkopere ééndelige bumpers op gezet hebben?

Kijk goed naar rotterij van (met name) de dorpels. Ik heb een paar jaar geleden een '95 TDI gehad in deze kleur. Wat kunnen die Golfjes rotten zeg.


Jens

RemyVR6
31-10-2009, 01:13
(Als iemand meer info heeft over dit speciale model, hoor ik het graag :thumbup: )
Wat ik zelf o.a. heb gevonden:
-2.0 8V 2E motor;
-geleverd alleen in Duitsland, dus ingevoerd;
-in modeljaar '94-'95;
-in zwart, rood, groen, zilver, of mystic blue geleverd met:
-RECARO interieur (zie foto boven), hetzij met blauwe, rode of groene 'blokjes-striping' en bijpassend gekleurd stiksel;
-ter ere van het 20-jarig bestaan van de Golf;
-alu. GTI-edition bades in de stootstrips bij de achterwielkasten;
-standaard ABS, elektrische ramen, spiegels, dakje;
-15" 'Speedline'-velgen, fabriek-af;
-750 van gemaakt, waarvan 100 stuks 16V's en VR-6.

(Zeg het, als iets niet klopt!!!)



- 750 exemplaren klopt niet. Is niet gelimiteerd geweest. Er zijn ook TDI's met 110 pk geleverd.
- 'ter ere van 20-jaar GTI' is een andere uitvoering geleverd met rode gordels, golbalpook, donkere knippers en mistlampen, speciale bekleding, enz.
- elec. dakraam was optie, de mijne had het niet, zo ook airco of clima, nokia soundsystem, enz.
- 16v's zijn er volgens mij ook niet, wat ik zeker weet is dat er geen VR6en geleverd zijn. (wel VR6-edition's, maar dat is weer anders...)

Verder klopt het vrij aardig :thumbup: Zijn fijne auto's met een mooi interieur!!

Mvg.

KID562
31-10-2009, 10:31
Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe die in het echt is.. Zie je snel!

T!m
31-10-2009, 11:02
Leuke wagen !

Is je al opgevallen dat er immitatie bumpers op zitten ?

Vento Vice
31-10-2009, 18:42
Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe die in het echt is.. Zie je snel!

Jij zult hem nooit in het echt zien......

Ik heb hem namelijk vandaag bekeken en hoewel de buitenkant en het interieur er prachtig uit zagen, zaten er verschillende roestige plekken en één gat in de bodem waar je vuist doorheen past..... :eek:

Had ik niet verwacht van een volkswagen.

Ik heb hem dus niet gekocht.

Ik ga nu rustig verder kijken, maar ben wel teleurgesteld...... :cry:

KID562
31-10-2009, 19:11
Jij zult hem nooit in het echt zien......

Ik heb hem namelijk vandaag bekeken en hoewel de buitenkant en het interieur er prachtig uit zagen, zaten er verschillende roestige plekken en één gat in de bodem waar je vuist doorheen past..... :eek:

Had ik niet verwacht van een volkswagen.

Ik heb hem dus niet gekocht.

Ik ga nu rustig verder kijken, maar ben wel teleurgesteld...... :cry:

Goed dat je er op het moment zelf er achter kwam... Weet zeker dat je snel wat beters vindt.

Zeend
31-10-2009, 23:17
Ik heb hem namelijk vandaag bekeken en hoewel de buitenkant en het interieur er prachtig uit zagen, zaten er verschillende roestige plekken en één gat in de bodem waar je vuist doorheen past..... :eek:

Had ik niet verwacht van een volkswagen.


Dat zeg ik: golfjes 3 zijn roestbakken.
Vraag maar aan José Ignacio López de Arriortúa hoe dat kan.... dat was de inkoopmanager die VW zo nodig bij Opel vandaan moest halen :screwy:


Jens

Richard
31-10-2009, 23:31
gelimiteerd waren de 20 jahre jubi's

Gijs
01-11-2009, 00:56
Had ik niet verwacht van een volkswagen.

Ik heb hem dus niet gekocht.

Ik ga nu rustig verder kijken, maar ben wel teleurgesteld...... :cry:
Ook niet verwacht na je vorige auto waar het nodige laswerk aan zat? (Vento GT)

Nu misschien teleurgesteld, maar wat als je 'm gekocht had en er na de aankoop achterkwam...!? Ben maar blij dat je deze rotte krant niet gekocht hebt! :)

Misschien op zoek naar een nette IV, of een Passat 3B? :rolleyes:

Vento Vice
01-11-2009, 08:33
Dat zeg ik: golfjes 3 zijn roestbakken.
Vraag maar aan José Ignacio López de Arriortúa hoe dat kan.... dat was de inkoopmanager die VW zo nodig bij Opel vandaan moest halen :screwy:

Jens

Dat verklaart inderdaad een hoop! Heb je zijn E-mail? :tongue:

Wat ik bij deze bodem zag heeft me eigenlijk best wel teleurgesteld in de Volkswagen in het algemeen, nogmaals :(
Bij mij heeft/had de VW de reputatie roestvrij te zijn...

De Cl uit '84, de edition one uit '89 en mijn huidige Fire and Ice zijn allemaal kei-en keihard!
Mijn (ex-)Vento heb ik de laatste twee keren APK moeten laten lassen aan de bodem; één van de redenen, dat-ie verkocht is.
Ik dacht echter, dat dit door schade kwam; er zat ook een beetje een deuk in de dorpel, dus hij zal vast wel eens op een vluchtheuvel o.i.d. zijn blijven hangen, dacht ik...
Ook de '95-er TDI van een kameraad heeft maar één wielkast zonder roestblaasjes...
Ik vind het allemaal zo on-Volkswagen!



Wat betreft de MkIII:
Het vuist-dikke gat zat midden in het vlakke(!) gedeelte, nèt vóór de stoel (dus links onder het tapijt) Ik zag/ voelde iets aan de onderkant en geloofde het zelf eerst niet; maar toen ik vervolgens de plastic 'sierdorpel' aan de binnenkant verwijderde en het tapijt omhoogtrok, [I]moest ik het wel geloven :eek: Hoe kan het dáár nu gaan roesten?!

Kom ik meteen op de volgende vraag:
Er zitten aan de onderkant allemaal ronde gaten, al dan niet met een rubber dop erin. Vaak beginnen de roest-blaasjes juist rondom zo'n rubber dop, omdat daar vocht tussen blijft zitten, natuurlijk.
Ook goed om op te letten is de felsnaad van de dorpel zèlf...

MAAR WAAROM ZIJN DAN TOCH DEZE GATEN EN/OF RUBBER DOPPEN? (beter voorkomen, dan genezen, toch?)

WELKE VOLKSWAGEN IS NU HET BESTE VOOR MIJ? (maximaal 1250 kg, goede caravantrekker èn weinig roest...)
Ik wilde een MkIII van ná de facelift, maar weet het nu effe niet meer...

Gijs
01-11-2009, 10:32
Zoals ik al zei; een IV? Of misschien een nette 35i facelift (B4)? :)

T!m
02-11-2009, 19:21
Golf 3 91-94 is erg roest gevoelig. Vanaf halverwege 95 is de carosserie verzinkt en zouden ze niet mogen roesten/rotten aan de bodem. Mochten ze wel rotten dan is de onderkant beschadigd of ooit ergens tegen op gereden.

De voorspatborden zijn bij de hele reeks golf 3 gevoelig. Omdat water en bagger achter spatkuip ophoopt en blijft staan.
Hierdoor kan de dorpel achter de spatkuip ook gaan rotten.

Ondanks dat zijn er ook genoeg die niet roesten door dat ze een goede eigenaar hebben gehad.

Jan-Jelle
02-11-2009, 22:31
je kan toch best een mk3 kopen, t is ook niet zo dat ze allemaal gaar zijn..

Mad_Uwe
03-11-2009, 04:33
De Golf 3 heeft erg vaak zowieso wel wat roest. De achterklep is ook zo'n bekende :shake: Een gat in de bodem kan erg lijken maar op die plek waar die rubber doppen zitten begint de roest ook vaak. Verlies je die dop ook vervolgens dan lijkt het meteen dramatisch echter was het bij mijn 95-er TDI nooit apk afkeur :tongue:

Je moet erg veel mazzel hebben wil je een roestvrije vinden volgens mij..

Wolgast
03-11-2009, 09:25
Dat je geluk moet hebben met een MKIII is mij ook duidelijk. Mijn zwager en ik rijden er beide 1 van '96. Die van mij roest echt he-le-maal nergens (ff afkloppen) en die van mijn zwager heeft bijv. midden op de bijrijdersdeur onder de strip een roestplek van formaat tennisbal! En die roest komt van binnenuit!
Dus verzinkt of niet is geen garantie.....helaas.

Succes met de verdere zoektocht!

Pedaalemmer
03-11-2009, 10:08
Neem een corrado...geen roest te vinden ;)

Arne
03-11-2009, 10:54
Gewoon wat meer tijd nemen om een goede te zoeken, ze zijn er heus wel, niet te dramatisch doen :tongue:

Zeend
03-11-2009, 21:51
Ja, inderdaad goed zoeken, naar een met niet teveel km's.
Of neem een Audi 80, de auto die bijna niet stuk kan...

Jens

martiepartie
03-11-2009, 22:03
er zijn zoveel golfjes, dus zijn er ook zoveel vern**kte golfjes op de markt.

Het is wel zo dat golfjes3 regelmatig dorpel/bodem schade hebben door verkeerd opkrikken. Had die van mij ook, daardoor krijg je roest aan de bodem. Rottende achterkleppen komt 9 van de 10 keer door slecht schoonhouden van de sponningen, ook een puntje waaruit de 'liefde' van de vorige eigenaren uit naar voren komt.

Neem een later model, dan is er in ieder geval aan roestpreventie gedaan vanuit de fabriek.

Pedaalemmer
03-11-2009, 22:09
Gewoon wat meer tijd nemen om een goede te zoeken, ze zijn er heus wel, niet te dramatisch doen :tongue:

:iamwithst shit happens, boel weer oppakken en lekker verder gaan.

Vento Vice
07-11-2009, 22:31
Voor sommigen mss een teleurstelling:

Na het bekijken van vele TDI-'s, Audi's, Volvo's etc. ben ik uiteindelijk geslaagd:

Vandaag heb ik namelijk mijn nieuwe 'daily' gekocht en het is een BMW E36 geworden!
Hij is namelijk nog erg netjes van buiten en binnen... en was bovendien niet te duur, dus dacht ik:
"Waarom ook eigenlijk niet? Je moet alles ten slotte een keer meemaken..."

Voor een caravan schijnt achterwielaandrijving wel geschikt te zijn...
(Ik kan niet wachten tot er wat sneeuw ligt om op een verlaten parkeerplaats de andere voordelen eens te ontdekken :screwy: )

Diamant zwarte 318IS coupé, 140 Pk, 175 Nm, 222.250 km, ABS, open dak, raamstijl-loze deuren, stoel met instapschade ;) , angel-eyes met 'wimpertjes', raamspoiler etc.
Nep- :D AC Schnitzer 17"velgen met 225 achter en 215 vóór.
Verse APK tot 25 oktober 2010.

Ik ga er verder niet zo veel aan doen; voorlopig alleen de originele knippers (nu lelijke, heldere shit!) weer terugplaatsen en de stoel repareren.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/bmw003linksvrdeuropen.JPG
...en er komt een afneembare trekhaak op...

Het rijdt tòch anders.... maar ik heb er nog steeds een VW bij :tongue:

Jan-Jelle
07-11-2009, 23:26
zonder sneeuw kan je met 140 pk ook wel driften hoor:) bmw is over het algemeen wel leuk, jammer dat er zoveel afgetrapte zijn..

Vento Vice
07-11-2009, 23:29
zonder sneeuw kan je met 140 pk ook wel driften hoor:) bmw is over het algemeen wel leuk, jammer dat er zoveel afgetrapte zijn..
...maar dat kost het je wel je bandjes ;)

De Pul
07-11-2009, 23:57
Dat zeg ik: golfjes 3 zijn roestbakken.
Vraag maar aan José Ignacio López de Arriortúa hoe dat kan.... dat was de inkoopmanager die VW zo nodig bij Opel vandaan moest halen :screwy:


Jens
100% met je eens,ik hoef ze ook niet meer....
als je er kadett opplakt ziet niemand verschil...

Mad_Uwe
29-11-2009, 12:58
Gefeliciteerd. Je bent niet de enige die is overgestapt :D

De E36 wil trouwens ook wel roesten ;) Let op de achterste wielranden en check of je binnenspatborden voor goed dichtzitten anders gaan je voorste spatborden ook. Heeft deze de accu ook achterin? Die accu bak is ook een zwak punt.

Vento Vice
29-11-2009, 21:16
Nee, accu voorin en geen roest daar!
Wel iets oppervlakkige roest aan de wielkastrandjes, maar dat wordt snel aangepakt.
De bodem echter, is kei-en keihard (de lekkerste...)

Vento Vice
01-09-2010, 14:11
ff topic omhoog halen:

-Dus vanaf de face-lift (volledig gespoten bumpers en ovale zij-knipperlichtjes)
Zijn de Golf en Vento MkIII dus verzinkt en dus wat beter beschermd tegen roest?

-Is het nu waar dat een auto met metallic lak beter tegen roest beschermd is door de meerdere laklagen of is dit een broodje-aap-verhaal?

Aruniq
24-09-2010, 14:13
ff topic omhoog halen:

-Dus vanaf de face-lift (volledig gespoten bumpers en ovale zij-knipperlichtjes)
Zijn de Golf en Vento MkIII dus verzinkt en dus wat beter beschermd tegen roest?

-Is het nu waar dat een auto met metallic lak beter tegen roest beschermd is door de meerdere laklagen of is dit een broodje-aap-verhaal?

Ik heb een golf 3 uit '95. En de bodem is ook niet 100% meer rond die ronde rubbers. Ook de zijschermen zowel links als rechts hebben roest. dus vanaf de face lift wil ook niet veel zeggen. Al is de kans kleiner, aangezien deze dus behandelt zijn. Maar zoals eerder gezegd als de (vorige) eigenaar er geen aandacht aan besteed is er na 1 winter dubbel zoveel aan te zien. (in mijn geval)
Mijn achterklep is dan wel weer prima :)
Maargoed, de zijschermen boeien me niet, daar haal ik wel andere voor, die ik opschuur en laat spuiten. En die rubbers eruit, dichtlassen en fatsoenlijk afwerken. En dan is het ergste weer verholpen in mijn geval.
Het ligt aan jezelf of je die tijd erin wilt steken natuurlijk.
De mijne is ook in LC5L (is gewoon de mooiste kleur) zit flink wat metallic in, maar als ik naar mijn auto kijk helpt dat niet veel tegen roest.

grtz