PDA

View Full Version : AAM 1.8 75 PK verbruikt veel brandstof..?


Udo
05-11-2009, 09:57
Hi,

Misschien hebben jullie hier ervaring mee of een idee.

Ik vind dat mijn 1.8 75 pk'tje erg zuipt.

Ik rij zelf altijd rustig, en trek nooit echt door boven de 3800 toeren.

(altijd rond de 2200rpm)

Nu heb ik al 3 tanken gekeken maar kom niet hoger dan 1:9.. 1:8!
Ook plof hij in de uitlaat tijdens het schakelen. En echt snel is hij zeker niet.
Mijn T2B westfalia 1800cc die trekt een stuk harder.

Zal hij van tijd af zijn?
Iemand ideeen?

Bedankt.
Gr Udo

martiepartie
05-11-2009, 10:03
of je tempsensor is stuk, dan loopt je motor ook te rijk.

Lambdasensor kapot, dan staat de motor in de noodloop en dus ook veel te rijk..

timing is bij een 1.8'je makkelijk te controleren. Nokkenas en krukas moeten tegelijk op het markeringspunt staan; zie
www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/benzinemotoren.html

Udo
05-11-2009, 10:07
Hi Bedankt voor je info, handige site!

Kan ik de Sensoren doormeten? Of testen? Bedankt!

martiepartie
05-11-2009, 10:13
je kan bij een garage langs, die kunnen zo een OBD-II testkast aan je golfje hangen. Dan is er in het storingsgeheugen direct zichtbaar welke sensor kapot is.

Een simpele test voor de sensor(en)=

loshalen van de sensor bij draaiende motor moet gevolg hebben voor de motorloop. Is dit niet zo, dan is de sensor iig niet goed.

Udo
05-11-2009, 10:15
Oke bedankt.

Laat ik nu zelf een OBD-II connector en software hebben :)
(alleen geen licentie :( )

Van het weekend even kijken. Bedankt!!

Udo
05-11-2009, 11:20
Mijn vader heeft net wat onderzoek gedaan en gelezen dan de lambdasensor bij 160.000km vervagen moet worden, nu staat hij daat net 5000km overheen.

We gaan zaterdag die richting opzoeken..

martiepartie
05-11-2009, 11:29
ehm, ik heb nog nooit gehoord dat een lambdasensor na 160.000km vervangen dient te worden. :confused:

Ik zou ook zeker niet op goed geluk sensoren gaan vervangen, maar gewoon systematisch te werk gaan.

Start motor,
*trek lambda los (geen verandering motorloop = lamda stuk), zo niet -->
*trek tempsensor los (geen verandering motorloop =sensor stuk), geen verandering motorloop -->

zet motor uit,
*check distributietiming

indien dit allemaal in orde is zou ik proberen om ergens een VAGCOM licentie te regelen of bij een (merk) dealer de auto even snel uit te laten lezen. Dat is nog geen 5 minuten werk en kan je evt. ook je storingsgeheugen wissen.

Dennis@polo86c.nl
05-11-2009, 13:06
Om storingen uit te lezen met vag-com heb je geen licentie nodig.
Daarvoor kun je gewoon de gratis versie gebruiken.

Udo
05-11-2009, 13:57
Ah, oke bedankt voor de antwoorden! :thumbup:

Ik was indd eerst van plan om de stekkers omstebeurt los te halen.

Ga hem iig vanavond uitlezen!