PDA

View Full Version : Probleem handrem touareq


wesleyd
05-11-2009, 12:09
Beste Allen,

Mijn buren hebben een touareq bedrijfswagen en hebben vandaag aan de handrem(voetrem) gezeten. Wanneer deze weer los gekoppeld werd bleef het lampje branden ben dus bang dat de remmen deels vast zitten. Wanneer ik de handrem handmatig nog een stukje terug druk gaat het lampje wel uit maar heb toch het vermoeden dat de handrem niet helemaal los is.

Enig idee op welke wielen de handrem werkt? ik heb er klap met de hamer opgegeven omdat het dan nog wel eens wil los schieten. Verder worden alle vier de schijven nog gloeiend heet.

Als iemand iets weet hoor ik dat graag.

Alvast bedankt

met vriendelijke groet,

Wesley Dekkers

Polo_coupe
05-11-2009, 22:46
Bij een touareg moet je soms wat langer aan de hendel trekken. Links van het stuur. Niet het pedaal waar je op trapt. De handrem van een touareg zit in de achter schijven. De schijf heeft ook de functie als trommel.
Handremmen van touaregs gaan maar zelden vast zitten, dus er zal waarschijnlijk iets mis zijn met de hendel, het pedaal of het lampje.

Gr Henri

veerzes
08-11-2009, 15:01
hallo, heb dit ook met mijn Touareg , dit is gewoon slijtage van het kleine gasdempertje wat naast het pedaal zit .
Deze is dus een beetje lam en gaat dus niet geheel terug. heb bij mij zelf tussen de schakelaar een rubberdopje geplakt van 2milimeter en nu gaat het lampje wel uit .
De beste oplossing is natuurlijk een nieuw mechanisme maar ja gemakzucht beheerst soms in bepaalde gevallen je leven :D :D