PDA

View Full Version : multifunctioneel stuur


richard.aarts
08-11-2009, 20:13
Hoi,

Ik heb op dit moment een golf5 zonder multifunctioneel stuur, nu werkt mijn huidige autoradio (alleen radio stoort nog steeds) met een multifunctioneel stuur.
Is er door de vw dealer een multifunctioneel stuur in te bouwen ? en wat gaat zoiets ongeveer kosten.
Ook wil ik een dimmend binnenspiegel laten inbouwen, kan dat ook ?

VeeDubber
08-11-2009, 21:38
Stuur is in te bouwen, Regelapparaat moet dan wel opnieuw gecodeerd worden voor een Multifunctiestuur

richard.aarts
08-11-2009, 21:39
Stuur is in te bouwen, Regelapparaat moet dan wel opnieuw gecodeerd worden voor een Multifunctiestuur


wat kan zoiets kosten dan?

Stijn
08-11-2009, 21:44
Een bak bier voor die ene vriend van je die VAGCOM heeft :) (plus het stuur zelf natuurlijk)

nielsvwteam
09-11-2009, 11:33
Hey
Sorry dat ik je topic ook gebruik maar wil zelf ook zīn stuur inbouwen.

Liggen de stekkers er al om deze aan te kunnen sluiten?

VeeDubber
09-11-2009, 11:36
Ik kwam op Vortex gister trouwens een topic tegen waarin staat dat je ook de kabelboom en een stuureenheid nodig hebt. Maar ik heb inmiddels op diverse fora gelezen dat het zo moet kunnen na het inprogrammeren van de unit.

Ik zal dat topic op de tex er vanavond wel even bij zoeken

Boeie
09-11-2009, 11:38
Het is natuurlijk wel zo dat als je een aftermarket radio hebt, je vaak een adapter nodig hebt om de stuurbediening te gebruiken. Die adapters kosten zo'n 75 a 100 euro geloof ik, verschillend per merk radio.

Soumensch
16-12-2009, 14:46
Kun je niet alleen de knoppen inbouwen. ZOdat je je eigen stuur behoud? En dan de boel aansluiten. Ik wil dit namelijk ook gaan doen. T Stuur is nu een beetje saai:P

VeeDubber
16-12-2009, 15:39
Kun je niet alleen de knoppen inbouwen. ZOdat je je eigen stuur behoud? En dan de boel aansluiten. Ik wil dit namelijk ook gaan doen. T Stuur is nu een beetje saai:P

Ben ik ook van plan, knoppen-regelapparaat & kabelboompjes heb ik al. Nu alleen nog de tijd :)

Soumensch
16-12-2009, 18:47
Ben ik ook van plan, knoppen-regelapparaat & kabelboompjes heb ik al. Nu alleen nog de tijd :)

Waarom koopt dan iedereen een stuur van ebay met alles er in? Je kunt t toch gewoon bij vw bestellen en dan in je eigen (GTI) stuur inbouwen.

Wat was je ongeveer kwijt? ik ben het ook van plan maar ik heb geen idee hoe duur het is.

VeeDubber
16-12-2009, 19:43
Geen idee, ik ben ook een beetje eigenwijs want mij lijkt ook dat het op deze manier zou moeten lukken. Als je alle delen nieuw moet kopen kom je ergens tussen de 250 en 300 euro uit bij de dealer. Ik heb nu een beschadigd stuur gekocht met alles er in voor 70 euri. Ik wil het binnenkort in gaan bouwen dus dan komen we er vanzelf achter of het wel of niet gaat....

Soumensch
16-12-2009, 19:54
Geen idee, ik ben ook een beetje eigenwijs want mij lijkt ook dat het op deze manier zou moeten lukken. Als je alle delen nieuw moet kopen kom je ergens tussen de 250 en 300 euro uit bij de dealer. Ik heb nu een beschadigd stuur gekocht met alles er in voor 70 euri. Ik wil het binnenkort in gaan bouwen dus dan komen we er vanzelf achter of het wel of niet gaat....

Heb je dat stuur via marktplaats of heb je daar een speciaal adresje voor? 70euro is niet veel natuurlijk:)

VeeDubber
16-12-2009, 20:16
Via MP op de kop getikt.

Volgens dit draadje zit er verschil tussen de multi-functie stuurwielen en de conventionele stuurwielen:
http://uk-mkivs.net/forums/p/151649/1004321.aspx#1004321

Soumensch
17-12-2009, 10:19
Via MP op de kop getikt.

Volgens dit draadje zit er verschil tussen de multi-functie stuurwielen en de conventionele stuurwielen:
http://uk-mkivs.net/forums/p/151649/1004321.aspx#1004321

Waarom zou vw 2 verschillende stuurwielen maken?? en waarom heeft de versie zonder stuurbediening dan van die neppe kapjes op de plek waar de knoppen moeten? jammer want ik vind het een beetje eng het stuur om te wisselen. Komt die airbag er niet uit zetten dan haha