PDA

View Full Version : oude bekende


lager
10-11-2009, 08:51
http://link.marktplaats.nl/295323878

Pedaalemmer
10-11-2009, 08:54
wat een prijs...

Domi
10-11-2009, 09:07
Had het motorruim dan ook wel even kunnen schoonmaken en poetsen. Wat goor daaronder.

Tsja, de prijs :rolleyes: Dat is nu wel bekend bij de jetta,s.

Maar wel een Origineel Hollander :D :D haha

martiepartie
10-11-2009, 09:47
achterschermen zijn idd. gespoten, dat is op de foto's goed te zien.

Misha
10-11-2009, 10:54
Blijft een ontzettend mooie Jetta, zeker nu de achterschermen gespoten zijn.

Prijs, tja.. ik kan me voorstellen dat mensen het betalen voor zo'n nette Jetta met de wielen en alles erop en eraan.
Tegenwoordig betaal je voor een Polarsilber'en Golf CL import al 2500 euro, dus wat dat betreft.... ik zeg koopje! :D

Tjaap
10-11-2009, 11:05
wat een prijs...
tja... je miskoop proberen goed te maken door hem weer veel te duur door te schuiven...

martiepartie
10-11-2009, 11:13
Blijft een ontzettend mooie Jetta, zeker nu de achterschermen gespoten zijn.



als het duidelijk op foto's zichtbaar is dat de schermen qua kleur afwijken, dan had je het net zo goed niet kunnen doen.

Voor dit geld mag je daar over klagen vind ik ;)


import golfjes zijn er ook nog wel voor veel minder te krijgen, dat een gek ( ;) ) het er voor vraagt betekent niet dat andere auto's ook ineens net zoveel waard zijn. Dat was volgens mij de uitkomst van de vorige discussie, voor zover je van een 'uitkomst' kan spreken. :cool:

Misha
10-11-2009, 11:23
tja... je miskoop proberen goed te maken door hem weer veel te duur door te schuiven...
Miskoop ... :rolleyes: Ding is in perfecte staat, enigste reden waarom Eric 'm verkoopt is omdat hij 'm naar eigen zeggen al 'af' kocht.
Hij wil iets waar hij toch wat meer mee kan doen, goed te begrijpen.. dat doe ik namelijk ook, een auto naar eigen smaak maken.

De Pul
10-11-2009, 11:44
ik begrijp alleen niet waarom ie "zeker nu de achterschermen zijn gespoten" erg mooi is...was het eerst nog beroerder zodat het kleurverschil nou de hoge prijs rechtvaardigt? en nog niet eens apk-proof met dat illegale plaatje voor.

Tjaap
10-11-2009, 11:54
Miskoop ... :rolleyes: Ding is in perfecte staat, enigste reden waarom Eric 'm verkoopt is omdat hij 'm naar eigen zeggen al 'af' kocht.
Hij wil iets waar hij toch wat meer mee kan doen, goed te begrijpen.. dat doe ik namelijk ook, een auto naar eigen smaak maken.

met miskoop bedoel ik je naar een paar maanden realiseren dat je 2750 hebt betaald voor een auto van 1200

Misha
10-11-2009, 12:23
De koper bepaald de waarde.. derbij, als jij er 1 weet te staan voor 1200 euro mag je 'm aanwijzen, ga ik 'm vandaag nog ophalen.

De Pul, hij was daarvoor ook al heel mooi.. ik stoorde me behoorlijk aan het linkse achterscherm wat een beetje mattig was.
Had al een prijsopgaaf laten maken om dit te laten spuiten+uitnevelen. Eric heeft het nu laten doen zonder uitnevelen, daar zie je wat kleurverschil. De prijs was toen ook al zo, dus je hebt nu schermen gespoten zonder meerprijs, alleen wel wat kleurverschil.. maar geen mattig scherm. Dus 't heft mekaar wel een beetje op denk ik :D

Dat kentekenplaatje en de APK kwestie is natuurlijk zoeken naar iets om op te zeuren, dat is in 5.. wat zeg ik 1 minuut overgezet. :rolleyes:

Tjaap
10-11-2009, 12:29
De koper bepaald de waarde.. derbij, als jij er 1 weet te staan voor 1200 euro mag je 'm aanwijzen, ga ik 'm vandaag nog ophalen.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&editSearch=&scopeId=C&lang=de&export=NO_EXPORT&sortOption.sortOrder=ASCENDING&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=16&maxPrice=2001&minFirstRegistrationDate=&maxMileage=&fuel=&ambitCountry=&zipcode=


hoeveel trailers neem je mee?

Tjaap
10-11-2009, 12:34
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=119499313&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=2001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=2

deze is wel erg leuk trouwens.

Misha
10-11-2009, 12:36
Ik zoek al langer nette auto's als vandaag, voor je zo'n apparaat hier, gekeurd en alles is ben je al een eind verder. En ga er dan nog maar een verlaging + wielen + alles bij zoeken. Maar als jij 't kan moet je 't vooral doen Jaap, dan kan je nog eens wat geld verdienen.

Ik hoef trouwens ook geen import.. een originele NL-er vind ik meer waard, maar dat is persoonlijk.

Tjaap
10-11-2009, 12:38
Ik zit niet in de hobby om geld te verdienen. ;)

Misha
10-11-2009, 12:46
Ik ook niet hoor, anders zou ik 't niet echt goed doen ofwel? Tenminste, wat je nu laat zien is dat er hele nette auto's voor 400 euro 't stuk voor het oprapen liggen, waarom koop ik dan altijd van die bocht voor e.1000+?

Tjaap
10-11-2009, 12:47
waarom koop ik dan altijd van die bocht voor e.1000+?
beter zoeken misschien? of wat geduldiger worden?
Of gewoon een wat betere kijk erop krijgen?

sixpack
10-11-2009, 12:48
Dat een orgi. nl meer waard zou zijn heb ik nog nooit gesnapt ...

Het wagenpark in (dit geval) DLD wordt over het algemeen genomen stukken beter verzorgd..

daar komt bij dat een TUF of Dekra strenger zijn als de RDW hier
Dus in principe zou je met een in duitsland gekeurde auto fluitend door de RDW rollen.

Keuring
Inschrijving EU-voertuig + vrijwillige APK € 79,50
Voertuigbewijs deel 1a € 37,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9

+ schroefsetje van 200
+ wielen van 2000,-
+ Ritje wolfsburg op en neer 40,-

Totaal 4565,50

en je hebt een super jetta ! :cool:

Misha
10-11-2009, 12:53
De dag dat ik tegen de 5 rooien voor een Jetta 2 ga betalen moet nog komen, zeker als hij ook nog eens uit DLD komt.

Tjaap... d'r valt niet zoveel te kijken bij die rommel tegenwoordig. Voor 400 euro koop je gewoon een hok, klaar. Dan kun je zoveel laten zien als je wilt maar ik heb intussen al genoeg auto's bekeken die heel netjes lijken op internet, en het is altijd weer janken
met de pet op als je ervoor naar fecking Groningen rijdt. Als je een goede wil moet je gewoon meer betalen.

The_saint
10-11-2009, 12:59
waar hebben we het over? een jetta 1300tje voor 2750 euro? kostte die dingen nieuw ook al zoveel :screwy:

Area51
10-11-2009, 13:15
, waarom koop ik dan altijd van die bocht voor e.1000+?

Vaak staat er bij een advertentie een vraagprijs .. das niet de prijs die je 'moet' gaan betalen :tongue:

Misha
10-11-2009, 13:16
Vaak staat er bij een advertentie een vraagprijs .. das niet de prijs die je 'moet' gaan betalen :tongue:
Dat is ook niet de vraagprijs ;)

ben zine
10-11-2009, 17:39
en je hebt een super jetta !
Bijkomend voordeel is nog dat je 's avonds niet naar de sportschool hoeft. Zonder stuurbekrachtiging rijden in een Jetta met brede banden kweekt spierballen als Schwarzenegger.
Dat was ook de reden dat je 10 jaar geleden al een keurige Jetta kocht voor Hfl.1500.- (€700,-)

bivw 16vg60
10-11-2009, 18:28
jo wat een gelul hier

ze moeten zelf is wat tekoop aanbieden dan moet je de Hoofd prijs betalen (ja idd ja met HOOFDLETTER H)

alles waar ik goed geld aan kan verdienen gaat er gelijk uit en liever 10.000eur0 meer dan 5euro

snap niet dat er als hij zo duur is niemand effe 1tje bouwd en voor 1200euro verkoopt gouwe handel man of toch niet

kom je achter als je is een x wat goed bouwd stelletje schrappers

stiem
10-11-2009, 18:34
fecking Groningen.

:nuts: Pas even op he! :tongue:

Wou net een compliment geven dat jij er zo'n waardevolle wagen van gemaakt had....

Marcski
10-11-2009, 18:51
trouwens: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61222

250 euro afdingen, sebrings verkopen voor 400 en je hebt een hele nette Jetta met nog een fatsoenlijke motor ook, voor iets meer dan 1000 euro :D

Gijs
10-11-2009, 19:11
trouwens: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61222

250 euro afdingen, sebrings verkopen voor 400 en je hebt een hele nette Jetta met nog een fatsoenlijke motor ook, voor iets meer dan 1000 euro :D
Inderdaad, en nog een 4 deurs ook! :)

Domi
10-11-2009, 19:25
Prijs, tja.. ik kan me voorstellen dat mensen het betalen voor zo'n nette Jetta met de wielen en alles erop en eraan.





Wat nog meer dan alleen de wielen schroefsetje??? Zo bijzonder is dit ding niet. 1000 uit 1 dozijn wagen.
Je doet net alsof al je wagens (jetta,s) bijzonder zijn. Niks bijzonder aan die dingen hoor. Blijft een simpele jetta. Alleen de prijs is volgens mij bijzonder :rolleyes:

Oja, Alberto is een geval apart :D En een fries :tongue:

furb
10-11-2009, 19:32
Nette prijs voor een nette Jetta. De koper zal absoluut veel plezier beleven aan deze auto. Je zal ze zelden zo strak vinden, zonder dat de auto gerestaureerd is.

furb
10-11-2009, 19:38
Ja Domi, zoals iedereen wel weet is een strakke basis (dus een auto zonder deuken, roest of schade) vinden erg lastig. Het gaat om oude auto's en die hebben vaak al veel meegemaakt. Het land staat vol met viezerikken en die wil je niet. Voor het geld wat er voor gevraagd wordt kan je zo'n auto onmogelijk bouwen. Als de looks je aanstaan heb je hier een perfecte auto aan.

Marcski
11-11-2009, 09:49
Omdat er behoefte is om te discussieren over Misha's attitude. Daarom heb ik het topic opgesplitst: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61960

hier graag on-topic verder over de Jetta

sixpack
11-11-2009, 11:38
Ik vind hem vrij aan de prijs, maar wel een leuk ding ..

dekilo
11-11-2009, 11:44
Mijn oude!

Tjaap
11-11-2009, 11:45
en waar had jij hem ook alweer voor te koop staan?

dekilo
11-11-2009, 11:48
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50620&highlight=jetta

Beetlefreak
11-11-2009, 12:31
wtf, bijna over de kop door andere wielen en een US kentekenplaat :screwy:

De Pul
11-11-2009, 21:01
wtf, bijna over de kop door andere wielen en een US kentekenplaat :screwy:
niet zo kortzichtig,hij is goed laag en de stance is griezelig perfect....

Neill_s
12-11-2009, 10:07
niet zo kortzichtig,hij is goed laag en de stance is griezelig perfect....

Nou, voor een dikke 1000 euro wil ik ook wel een middagje besteden om een schroefset af te stellen... ;)

T!m
12-11-2009, 11:09
Ik vind het niet zo'n gekke vraagprijs. Kaal is deze auto zon 1500e waard. Daar komt bij dat hij voor een x-bedrag is bijgespoten + schroefset en een leuke set velgen.

Tegenwoordig is niet het zo gemakkelijk om nog een nette wagen te vinden. Ze beginnen allemaal op leeftijd te raken.

Black Devil
12-11-2009, 12:34
Wat een oplichterij

tiefflieger
12-11-2009, 19:14
Valt best mee, verkoop de zenders en de Jetta kost ineens nog maar 1500.
Lijkt me niks te veel voor een oud type Jetta 2 in deze staat met schroefset...

Black Devil
13-11-2009, 07:39
Zet hem in de schuur en verkoop hem volgend jaar voor 5000,- .....??

Area51
13-11-2009, 08:06
Zet hem in de schuur en verkoop hem volgend jaar voor 5000,- .....??

Gekke Henkie ... tis geen zeldzaam stuk automobiel hoor, tis maar gewoon een Jetta.
Mensen moeten eens ophouden alles was ouder is dan 20 jaar als zeldzaam of gewild aan te duiden.

Richard
13-11-2009, 10:00
Valt best mee, verkoop de zenders en de Jetta kost ineens nog maar 1500.
Lijkt me niks te veel voor een oud type Jetta 2 in deze staat met schroefset...


zenders voor 1250 euro? staat nog een setje voor 7 tientjes op MP..
knap setje zenders met banden kost MAX 500 of is het verbreed staal :rolleyes: ?

tis een leuke jetta, maar wel veel geld...

DHeitkonig
08-01-2010, 21:20
Gebeurd steeds meer ja met auto's..

Ik wilde mijn 1.3 verkopen..
950 euro op MP GEEN HOND reageerd..
Paar mooie foto's 1950 derop..

Dennis' telefoon ging ineens 10 15 keer per dag 3 dagen lang....

Ging over de oude van Jens en Ferry btw...

Misha
08-01-2010, 21:31
Prijs is wel erg goed nu hoor, zou 'm haast terug kopen... ook wel goeie zet om even mijn foto's te gebruiken :D

DHeitkonig
08-01-2010, 21:33
Hij is al iets beschaafder geworden :P
Maar dan nog is t een oude auto (hoewel best netjes) die bijna meer kost als nieuw waarde :S

Maarjah alles is laatste jaar van goud geloof ik:S

Misha
08-01-2010, 22:01
Als je dit nu duur vind voor zo'n auto dan is er toch wel echt iets mis hoor..

breadfan83
08-01-2010, 22:33
Vind het ook nog steeds te veel geld voor dat ding.

Zou d'r liever wat bij leggen, en hier wat af pingelen, en deze kopen:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/310655081-20-jahre-golf-3-gti.html%3Fxref%3D1

Gijs
08-01-2010, 22:49
Vind het ook nog steeds te veel geld voor dat ding.

Zou d'r liever wat bij leggen, en hier wat af pingelen, en deze kopen:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/310655081-20-jahre-golf-3-gti.html%3Fxref%3D1
Precies! Is 10x unieker dan een suffe Jetta :rolleyes:

Misha
08-01-2010, 22:51
Dat is appels en peren.. 't gaat om 2 rooitjes voor een Jetta in een hele nette staat, met verlaging en een set hele knappe wielen plus nog wat extra's, dan kan je lang lullen maar dat is echt niet veel geld hoor :rolleyes:

Gijs
08-01-2010, 23:26
Geef nog 1,5 à 2k meer uit en je hebt een 12 jaar nieuwere Passat Highline van alles erop en eraan... Die Golf 3 GTI is veel unieker en daardoor waardevaster dan die Jetta. Ik vind het veel geld voor een Jetta met een schroefsetje van 200 euro, en ik ben niet de enige :D

Misha
08-01-2010, 23:38
Dat zijn nog meer appels en peren, andere auto én een ander budget... leg er 2 ton bij en je kan een lambo kopen...
daar gaat 't toch niet om. Beetje kortzichtig ook trouwens.. 'een jetta met een schroefsetje van 200 euro.'
Bekijk die auto eens een keer in het echt en kijk even wat er doorgaans gevraagd wordt voor vergelijkbare mk2s.
Maar goed, eindeloze discussie.. 3 rooien is te duur en als de prijs dan met 1/3de(!) zakt is hij nog steeds te duur.

Gijs
09-01-2010, 00:10
Kortzichtig of niet, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat er voor 2k veel meer auto te koop is. Motorisch niet spectaculair, het is inderdaad een nette auto maar meer ook niet.
En ja 3k is te duur, 2k nog steeds.. Kun je heel lang over discussieren, maar dat is toch iets wat ik mag vinden?! Jij mag het ook vinden dat 2k een koopje is voor een Jetta die tot voor kort (en nog steeds eigenlijk) scheepsladingen naar Afrika zijn getransporteerd.

Klaar is Klara :)

Misha
09-01-2010, 00:19
Het gaat niet om hoeveel auto je krijgt... wat ik al zei.. kijk naar wat nette mk2s tegenwoordig kosten en kijk naar vergelijkbare mk2s.. je koopt zo'n jetta niet als je veel kmers moet rijden of als je veel luxe wil. Je kan zo'n auto niet met een golf 3 gti vergelijken, laat staan met een passat highline.. dat is echt een waardeloze vergelijking, slaat nergens op!

Dat je het veel geld vind moet je zelf weten, maar zo'n 'meeting-jetta' voor dat geld is gewoon niet duur.

Gijs
09-01-2010, 00:21
Maar goed, eindeloze discussie..

Klaar is Klara :)
:rolleyes:

Misha
09-01-2010, 00:26
Ja, dat is wel makkelijk zo .. maar wat ik me nou altijd afvraag, vind je het nou echt duur of vind je het veel geld. Daar zit een groot verschil in namelijk. Natuurlijk kan je een luxere auto kopen, of een snellere.. maar dat is niet het punt :rolleyes:

Gijs
09-01-2010, 00:44
Veel geld voor een Jetta 2, daardoor te duur voor wat je krijgt...

En wat ík me nou altijd afvraag; Waar wil je heen Misha? Altijd het laatste woord? :rolleyes:
Mijn punt is wel duidelijk hoop ik en, Misha, mijn kritiek was niet om uit te halen naar jou. :hug:

breadfan83
09-01-2010, 00:48
Duur.

Geen dikke motor, geen Recaro's, geen Happich, geen racerij schroefset, geen bijzondere uitlaatlijn, geen honderden euro's velgen, geen peperdure bandjes, geen spuitbeurt, geen niks.

Die auto is zo basis als maar kan, plus een cheap ass schroefset, goed betaalbare wieltjes met zo'n beetje de goedkoopste banden die nog legaal zijn. Verder is er hier voor 'n tientje 'n plastic paneeltje vernieuwd, daar voor twee tientjes een wiellager vervangen. De auto is opgeteld niet zoveel waard als ervoor gevraagd wordt, klaar.

En als je mij weet te vertellen dat er nergens meer Golfjes van 'n euro of 500 of minder te krijgen zijn, mag je me vertellen waar ik ze toch altijd vandaan haalde. Vorige week nog een leuke mk2 voor 250 euro op MP gezien met een setje ATS cups er onder. Enige dat nodig was, was een nieuwe deurklink en een nieuw setje schokbrekers aan de voorkant. Kom je inclusief schroefset op nog geen 500 euro uit. Velgjes er bij met banden en je zit op maximaal 1000 euro, en geen 2000 of 3000.

Dus, duur, niet veel geld. ;)
Een Lambo van 2 ton, da's veel geld, maar niet duur.

breadfan83
09-01-2010, 00:53
Veel geld voor een Jetta 2, daardoor te duur voor wat je krijgt...

En wat ík me nou altijd afvraag; Waar wil je heen Misha? Altijd het laatste woord? :rolleyes:
Mijn punt is wel duidelijk hoop ik en, Misha, mijn kritiek was niet om uit te halen naar jou. :hug:

Precies.

Mish, 't is niet eens jouw auto meer, en je blijft happen en happen. Clubmaatje van je heeft zijn Jetta nog steeds te koop staan, voor een heel stuk minder, en hij komt er maar niet van af zo lijkt 't.

Volgens mij heb je een horde fans achter je aan lopen die zo debiel zijn te denken dat auto's van jou goud waard worden. Je schijnt telkens die bakken voor zoveel geld kwijt te komen, en telkens is er wel iemand die er met beide poten in trapt. Wil niet zeggen dat die auto's het ook meteen waard zijn. D'r worden gewoon dealer-prijzen voor auto's gevraagd, zonder de dealer-garanties en service. En dan vinden we het vreemd dat er steeds maar meer en meer eendagsvliegen naar Volksforum.com komen om hun auto te verkopen, om zich daarna nooit meer te laten zien. Of tenminste niet tot ze weer van een auto afmoeten.

We trappen er telkens weer met hordes tegelijk in, en telkens opnieuw weer lacht zich iemand keihard in z'n vuistje omdat ie weer een mede-enthousiasteling euro's uit de tas getrokken heeft.

Misha
09-01-2010, 01:38
Ik zie het toch echt niet zo.. nu die ouwe van alberto ook weer... zo duur heb ik ze nog niet te koop gehad hoor ;) en die andere rode uit het noorden met een dikke 3 ton op de teller is ook niet bepaald goed geprijsd dan wel? Die coupe is geen auto van 250 euro.. je blijft wel volhouden dat je voor 1000/1500 euro zo'n auto bouwt maar dat gaat je echt niet lukken, ik heb er reeds genoeg gekocht, verbouwd en verkocht om te weten wat het allemaal kost. Ik denk dat mensen die gelijke projectjes hebben dat ook wel kunnen beamen. Als student had ik ook niet bepaald een dikke beurs en ik was ook best wel een koopjesjager. Maar als je echt een nette wil betaal je geen 250 euro, maar het viervoudige, tuurlijk kan je her en der een mazzeltje hebben.. maar dat komt echt niet veel voor, mensen weten wel dat ze zo'n wagen vort voor een leuke cent kunnen verkopen.

Over die van Tieske, goed voorbeeld dat je dus niet goed kijkt naar wat je krijgt voor je geld... die van hem staat voor 1600 inmiddels, daar zit dus echt niks verders bij. Als je er 4 meijers bij legt dan heb je een veel aparter model, een die een heel stuk netter is, een set dikke wielen, etc. Dan vind ik het toch echt vreemd dat je die van Ties wel goed geprijsd vind.. overigens niks ten nadele van Ties hoor, 't is een mooie auto.. maar ik vind de vergelijking tussen die 2 auto's niet echt goed gekozen.

Gijs, ik wil nergens heen.. maar ik vind het gewoon vreemd dat mensen niet snappen dat nette jetta's/golfjes tegenwoordig ook zo hun prijs hebben. Iedereen zet ze te koop voor dat geld en iedereen koopt ze voor dat geld.. niet alleen mijn auto's. Je kan 't wel negeren maar daar worden ze echt niet goedkoper van..

DHeitkonig
09-01-2010, 02:03
Dit is toch ook een nette Jetta?!?
Kwam er voor 950 niet vanaf...

Paar nette plaatjes laten schieten door me buurjongen 1950 derop.
Was met een week verkocht en opgehaald...

Dat is wat we bedoelen...
Als het " niets" kost...vertrouwen ze t niet meer ofzow....
http://static.zoom.nl/98463D54B8193846C390F988E61D875B-volkswagen-jetta-mk2--91.jpg
http://static.zoom.nl/E03BAADACEB3EF16ADF9E4347D08A71D-volkswagen-jetta-mk2--91.jpg
http://static.zoom.nl/AA982F0675CA5918F5A0CC33A4E9A601-volkswagen-jetta-mk2--91.jpg

Tjaap
09-01-2010, 04:05
Dat is wat we bedoelen...
Als het " niets" kost...vertrouwen ze t niet meer ofzow....

die geef ik je...

toen ik mijn allereerste golfje kocht heb ik ook alle 1800's van 800 GULDEN links laten liggen en uiteindelijk een 1300 van 3000 gekocht..
Ook puur van "die ander zijn TE goedkoop"

Neemt niet weg dat die 3000 gulden auto me in een paar jaar tijd meer heeft gekost dan al mn andere auto's sindsdien bij elkaar. Maar als beginner ga je toch eerder voor zekerheid en die denk je te vinden in een hoge vraagprijs waarbij je ervanuit gaat dat die gerechtvaardigd is.

m.a.w. Newbee's kopen te dure auto's..

Alberto
09-01-2010, 08:37
Ik zie het toch echt niet zo.. nu die ouwe van alberto ook weer... zo duur heb ik ze nog niet te koop gehad hoor ;) en die andere rode uit het noorden met een dikke 3 ton op de teller is ook niet bepaald goed geprijsd dan wel? Die coupe is geen auto van 250 euro.. je blijft wel volhouden dat je voor 1000/1500 euro zo'n auto bouwt maar dat gaat je echt niet lukken, ik heb er reeds genoeg gekocht, verbouwd en verkocht om te weten wat het allemaal kost. Ik denk dat mensen die gelijke projectjes hebben dat ook wel kunnen beamen. Als student had ik ook niet bepaald een dikke beurs en ik was ook best wel een koopjesjager. Maar als je echt een nette wil betaal je geen 250 euro, maar het viervoudige, tuurlijk kan je her en der een mazzeltje hebben.. maar dat komt echt niet veel voor, mensen weten wel dat ze zo'n wagen vort voor een leuke cent kunnen verkopen...

Die van ouwe van Alberto is wel 1 met Rallye front , Recaro's , en BBS RS001
en zeer goed onderhouden (lees nieuw staat ) ;)
Die andere rode uit het noorden , compleet Recaro (ook de deurkaartjes kloppen ) zwarte koplampen , dikke wielen ,enz ... ;)

En die coupé kost niet veel meer dan jij schrijft , denk dat je beter moet zoeken kerel .
Net wat Gijs zegt , ze gaan nog steeds met bosjes naar warm africa , maar niet de 1,3 en de coupé's zelfs 1 met een ingeknipt opendak willen ze niet hebben (die van Auke (http://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/f_particulier_zakelijk-particulier/f_prijsrange-0202d2022e500/f_bouwjaar-voor201995/f_automodel-jetta/volkswagen-jetta-1-6-cl-4-deurs-pacific-1992-52439752.html?fh_sort_by=prijs) )
voor onder de 800,- koop je een hele leuke Jetta ;)

verder , met dit topic , ik lees weer mee :D

Misha
09-01-2010, 13:11
Dus als je er recaro's (had mijn grijze ook) of een rallye frontje in zet is hij ineens een goede 1000 euro meer waard?? Ik dacht altijd dat je niet elke cent die je erin stopt terug kon krijgen, maar schijnbaar kan je op een een setje stoelen of een ander frontje dikke winst draaien.. had ik moeten weten ;) Zwarte koplampen (had mijn grijze ook) kosten 5 tientjes, en dikke wielen vind ik nogal meevallen.. maar goed, dat is persoonlijk. Jou oude nieuwstaat vind ik ook een beetje teveel van het goede.. kan me nog herinneren dat hij zowel voor als achter de bumpers in mekaar had zitten toen je 'm kocht, ook toen ik 'm op outlaws zag vond ik het geen overdreven nette auto, maar wellicht zijn mijn eisen dan inmiddels ook wel te hoog en betaal ik daarom 'te veel'. M'n laatste witte, op de witte porsches.. dát was een nette auto. Spijtig dat die de meetings niet heeft gehaald.. ik weet niet of het de nieuwe eigenaar gaat lukken namelijk.

'En die coupé kost niet veel meer dan jij schrijft' ... dat zeg ik dus; hartstikke nette prijs voor zo'n auto.

Alberto
09-01-2010, 15:34
koop jij voor 1000 euro recaro's + een rallye front ? :rolleyes:

.
en zeer goed onderhouden (lees nieuw staat ) ;)


Kwa onderhoud in nieuw staat , motor lag er bij als nieuw en ding reed als nieuw
auto had wel wat plekjes , maar dat mag na 20 jaar + :D
bumpers in elkaar viel reuze mee kreeg er trouwens nieuwe bij in de kleur :D

*edit* waar haal jij weg dat er dikke winst op gedraaid is ?
jij houd er een Golf 4 van over , ik niet ;)
die had ik voor de tijd al :D

Misha
09-01-2010, 15:43
Dat was in de tijd wel gelukt ja.. kon toen een rallyefrontje kopen compleet voor 450 euro. Maar dat doet er niet toe, je kan je spul toch niet voor dezelfde prijs verkopen als dat je het koopt.. tenminste, dat krijg ik altijd te horen.. voor jullie geldt dat niet dan?


'auto had wel wat plekjes , maar dat mag na 20 jaar +'

Dit vind ik altijd van die slappe verkopersklets... je wil een nette of niet ;)

Alberto
09-01-2010, 15:49
Dit vind ik altijd van die slappe verkopersklets... je wil een nette of niet ;)

daarom zijn die van jou zo duur , jij wil een nette :D

450 euro voor een rallye front , tja goeie ouwe tijd
kocht er 1 voor 200,- gulden ooit .... :D

maar ga weer ff lezen , hoor mijn naam wel weer vallen hier en daar :thumbup:

Misha
09-01-2010, 15:57
daarom zijn die van jou zo duur , jij wil een nette :D

450 euro voor een rallye front , tja goeie ouwe tijd
kocht er 1 voor 200,- gulden ooit .... :D

maar ga weer ff lezen , hoor mijn naam wel weer vallen hier en daar :thumbup:
Daarom zijn de mijne inderdaad zo duur denk ik, maar dat gaf ik eerder al aan.
Die 450 euro voor een front is een goed jaartje geleden, dus dat valt nog wel mee.
500 euro voor een nette golf/jetta... tja goeie ouwe tijd ;) Rallyefrontjes worden duurder,
zo ook de mk1s, mk2s en over een paar jaar dan betaal je je ook scheel voor een nette mk3..

Alberto
09-01-2010, 16:25
Daarom zijn de mijne inderdaad zo duur denk ik, maar dat gaf ik eerder al aan.
Die 450 euro voor een front is een goed jaartje geleden, dus dat valt nog wel mee.
500 euro voor een nette golf/jetta... tja goeie ouwe tijd ;) Rallyefrontjes worden duurder,
zo ook de mk1s, mk2s en over een paar jaar dan betaal je je ook scheel voor een nette mk3..
Ja die witte was een hok daarom heb ik hem ook weg gedaan
maar niet verder vertellen hoor ;)

Tjaap
09-01-2010, 17:00
Maar dat doet er niet toe, je kan je spul toch niet voor dezelfde prijs verkopen als dat je het koopt.. tenminste, dat krijg ik altijd te horen..
dan hoor je verkeerd, je kan een auto niet voor hetzelfde verkopen als dat hij je heeft gekost... waarom denk je dat zoveel mensen redelijk nette auto's toch in onderdelen weg doen? Niet omdat ze zoveel zin hebben dagen lang boutjes los te draaien.

Misha
09-01-2010, 17:18
Mensen die dat doen hebben vaak grotere projecten met meer dingen die van veel waarde zijn. Dan is het inderdaad voordelig om 't los te verkopen ja.. alberto had waarschijnlijk ook wel meer gevangen als hij 't front en de stoelen los had verkocht.. die jetta incl verlaging en RSen had ook wel een 2500 euro opgebracht.. doe daar de losse verkoop bij van een rallyefront en een uniek recaro interieur (of het netjes was gebeurt weet ik niet) bij en je verkoopt 'm waarschijnlijk voor nog meer.

Alberto
09-01-2010, 17:27
jij weet het prachtig te vertellen :D :D

Gijs
09-01-2010, 17:37
Inderdaad.. heerlijk om zo te kunnen leven zeg.. Nog leuker om te lezen hoe hij zich blijft verdedigen en reageren terwijl het niet eens over 'm gaat. ;)

Bij mij gaat het puur om de hobby. Ik schaf ook geen dingen aan met het oog om het 2wkn te gebruiken en weer te verkopen. Als ik m'n geld weer terug wil krijgen van m'n kever zal er toch wel iemand zo'n 10k neer moeten leggen... :redface:

Ik ga weer ff wat nuttigs doen, lees morgen wel weer het e.e.a. :)

sanderz
09-01-2010, 18:22
kan dat gezeik niet een keer afgelopen zijn hierzo, ik dacht dat na het vorige topic over "dure" 2e hands vw's de strijd wel een beetje gestreden was maar blijkbaar niet :shake:

Area51
09-01-2010, 18:48
Tja, iemand blijft het nodig vinden om z'n 'ex'xen' te verdedigen :tongue:

jettaracing
09-01-2010, 19:02
Ook mijn reactie hier nog maar even dan !

Ik heb me in t verleden al vaker geérgerd aan de topics over de prijzen ,de prijzen zelf en alle gezeik eromheen !
Maar om over de auto in t topic terug te komen ,het is wel een nette jetta ,heeft de goede looks en al met al is de prijs wel iets aan de hoge(re) kant.
Maar ik zie dan ook alléén maar een jetta met een set leuke velgen ,en een el chaepo schroefset !!!!!!!!!

Nu hoorde ik ook wat comments op mijn rode (uit t noorden) en daar zit géén 50 euro setje "beun matzwartgeblakerde kitlampen " in!!
dat is een set originele donkere in-pro koplampen van 170 euro per set !

En dan bekeken wat er allemaal nog meer op/en in de auto zit :

60/40 mm verlagingsset dmv dempers en veren van FK
Donkere in-pro koplampen , met E keur
Originele Hella zwart rode achterlichten
Electrisch Gti recaro interieur , zwart/rood/grijs , met deurpanelen !!!!!in zeer nette staat !
Er zit zelfs nog een reserve stoel bij in dezelfde bekleding!!!!
Toerenteller (GTD)
zwarte knipperlichten rondom
Originele GT achterspoiler
voorraam , jaar geleden vervangen
G60 wielranden vóór
Achterembleem en logo gaten dichtgelast en gspoten
Zacht GTI dashboard
OMP sportstuur
Geventileerde gti 16v schijven vóór
open luchtfilter
grillespoiler en spiegels in kleur
Nieuwe draagarmrubbers


De auto word geleverd op een nette set Borbet 'E' 's met goede (6mm) nankang banden
In de maten 9x16 et 30 ,met 215/40x16

De wielranden zijn omgerold /aangepast op deze bandenmaat en loopt niet aan !!!!

De auto verkeerd in een erg goede staat van onderhoud ,en is niet op bezuinigd !


vind ik mijn VRAAG prijs wel aan de redelijke kant .

En als ik de auto ga verkopen zonder dit alles eraf kom ik ook op een jetta van 1500 euries ............

t is gewoon een kwestie van vraag/aanbod , en het complete plaatje moet een beetje kloppen , dus vraag je een dikke(re) prijs zorg dan wel dat je ook iets te bieden hebt !

Misha
09-01-2010, 19:25
Tja, iemand blijft het nodig vinden om z'n 'ex'xen' te verdedigen :tongue:
't gaat niet over mijn ex-en.. 't gaat over prijzen voor mk2's in het algemeen.

Wytse of Wytze.. ik weet 't niet precies, mijn lampen waren ook van die originele .. op cleaned staat op het moment een set te koop voor 50 euro, dat bedoel ik te zeggen.. als je alles nieuw koopt ben je vanzelf een bult geld kwijt aan je Jetta. Het zal best een mooie auto zijn, maar dingen als een nieuwe voorruit, 16v schijven, dichtgelaste logo's, een stuurtje, nieuwe rubbers in je draagarmen, openlucht filter.. dat is allemaal heel leuk dat het erop zit.. maar zulke dingen maken je auto echt geen euro meer waard. Een rallyefront of recaro's of gt achterlichten of net wat.. dat zijn dingen die meerwaarde leveren omdat het unieke onderdelen zijn/worden.. als je jou lijstje inkort tot de dingen die er echt toe doen blijft er niet zo gek veel over, en dan vind ik 't toch een beste prijs voor een jetta met dik 3 ton op de teller.. want dat komt er ook nog eens bij. Trouwens de doelgroep die zo'n auto koopt, wil gewoon doorgaans niet veel meer dan een mooie auto om naar te kijken om wat meetings mee af te gaan, en dan hecht je meer waarde aan een vmaxx schroefset dan een 40/40 vaste verlaging van een wat beter merk.. althans zo ervaar ik dat.

Anyways, nogmaals ik zeg gewoon wat ik ervan vind en ik doe dit echt niet om mijn 'ex-en te verdedigen'...
het interesseert me vrij weinig wat er met m'n oude auto's gebeurt, je kan toch niet alles bij gaan houden.

jettaracing
09-01-2010, 19:32
als je jou lijstje inkort tot de dingen die er echt toe doen blijft er niet zo gek veel over, en dan vind ik 't toch een beste prijs voor een jetta met dik 3 ton op de teller.. .

Dat zei ik toch al , dan blijft er iid niet veel over ,dan word het een auto van 1500 , maar wel één die ook bij -12 nog steeds in 1 tik aanslaat.

Als ik er dan alle (toch wel redelijk zeldzame ) delen erbij optel dan kom ik op een eigen investering van al met al wel 4500 euro zolangzamerhand .
En dat vraag ik er lang niet voor toch?

En ik heb toch een vervelende doelgroep , want ik heb geen 1300 ,die als warme broodjes worden verkocht (snap ook bij god niet wat je met een 1300 moet :shake: ) ,maar een Turbodiesel ,die je toch meer moet gebruiken voor dagelijks verkeer .
Ach ,er komt vanzelf wel eens een koper anders rij ik er zelf mooi mee door ;)

jettaracing
09-01-2010, 19:37
Maar zo zijn er nog meer (duurdere) op MP


Veel te breed staal! (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/287676105-jetta-met-166dkm-gelopen-inruil-mogelijk.html%3Freturn%3DeJw1jFEOgjAQRO9iAn%252FSFkKMJcTITTZQBdvShl3EaLy72wS%252F9k1m3oJW%252BjNp2aAuVa0PaGDpx2YkiloIG6KZCw%252BLpegACIvZCVgpHFE8g7O4wd3Molf1qRjJu8vLtSofsKWQVdes6uLKVzI4xXBWiUomFlILjLWUaTBMuxH%252FBjG8J44d3gZMUqppr33azas3y9RztBvHhyHil13A9KzMY1xbmRO26tB8f1c%252BRlw%253D%26df%3D1%26fta%3DeNpNUctSAyEQ%252FBcOOTOzLI%252BhcvPiV6RmA6urG0PJRlOm8u8OxIO3rn5A0zA5ulXypC6f6%252BGL16piJdBI6rruYZfqfjtTLBfScQUKEFckGF0sTKPWOqZF1NLUjX6WEuucJB%252FLJtSp0MfllD%252BXY3z%252Fpre8bRzPdSHclXLZ691W99CuM6QKv2QVF0lWGkgtqfdAIz1Aw2Ctn66ALvAxpCtAYOOzbYw7Js4CbEYGFOBhDJPvTMDQPZzzyP%252Fi6CyDnjsYZy0pwDHYY2gpnqwbGrDDhC01zn7IqQOHLBIk0No4AcAzDlIMTA6e24GIHn0DWnpYblVNyLqb%252FchG%252BgAzzk4awsCTNhLX2bngRPp7af8CWWE7F071sOaPl%252B21rYMiBFInvh7aYLJR6ovJSvytIhPQbSFj3AN24flJPTYVWsX7%252FeH%252Bam5Nt%252Fv9F02%252Fk%252Bo%253D%26fta_ind%3D12%26fs%3D1)

wazige foto's in een loods (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/298909767-volkswagen-jetta-super-turbo-intercooler-eenmalige-auto.html%3Freturn%3DeJw1jFEOgjAQRO9iAn%252FSFkKMJcTITTZQBdvShl3EaLy72wS%252F9k1m3oJW%252BjNp2aAuVa0PaGDpx2YkiloIG6KZCw%252BLpegACIvZCVgpHFE8g7O4wd3Molf1qRjJu8vLtSofsKWQVdes6uLKVzI4xXBWiUomFlILjLWUaTBMuxH%252FBjG8J44d3gZMUqppr33azas3y9RztBvHhyHil13A9KzMY1xbmRO26tB8f1c%252BRlw%253D%26df%3D1%26fta%3DeNpNUctSAyEQ%252FBcOOTOzLI%252BhcvPiV6RmA6urG0PJRlOm8u8OxIO3rn5A0zA5ulXypC6f6%252BGL16piJdBI6rruYZfqfjtTLBfScQUKEFckGF0sTKPWOqZF1NLUjX6WEuucJB%252FLJtSp0MfllD%252BXY3z%252Fpre8bRzPdSHclXLZ691W99CuM6QKv2QVF0lWGkgtqfdAIz1Aw2Ctn66ALvAxpCtAYOOzbYw7Js4CbEYGFOBhDJPvTMDQPZzzyP%252Fi6CyDnjsYZy0pwDHYY2gpnqwbGrDDhC01zn7IqQOHLBIk0No4AcAzDlIMTA6e24GIHn0DWnpYblVNyLqb%252FchG%252BgAzzk4awsCTNhLX2bngRPp7af8CWWE7F071sOaPl%252B21rYMiBFInvh7aYLJR6ovJSvytIhPQbSFj3AN24flJPTYVWsX7%252FeH%252Bam5Nt%252Fv9F02%252Fk%252Bo%253D%26fta_ind%3D17%26fs%3D1)

en dan ook nog dikke prijzen !

Misha
09-01-2010, 19:39
Trouwens de doelgroep die zo'n auto koopt, wil gewoon doorgaans niet veel meer dan een mooie auto om naar te kijken om wat meetings mee af te gaan
Dit moet je met een 1.3... 't rijdt lekker goedkoop en zo'n ding is echt niet zo traag als dikke stront, valt alles mee.
Zo'n diesel is inderdaad lastig om te verkopen, 't is niet belastingvrij dus in verhouding heel duur in de lasten.
Tel dat met de punten die ik eerder noemde op en dan wordt het toch een stuk lastiger als bij (bv) mijn oude auto's.

breadfan83
09-01-2010, 19:47
Mish, waar het om gaat is wat je een pagina terug ook al aangegeven hebt.

Appels en peren.

Die Jetta's van je zijn stuk voor stuk toch wel dikke bakken. Ze zien er keurig uit, en ik heb nog nooit klachten hier of ergens anders gehoord van iemand die een van je auto's had gekocht. Maar daar is het ook mee gezegd. Die Jetta's zijn gewoon nette mk2-tjes met wat leuke, niet al te prijzige wieltjes, en de goedkoopste schroefset die beschikbaar is... op die setjes van Sjaak's autoservice na waarschijnlijk. Te koop gezet na een 24-uurs poetsbeurt, met een paar digitale groothoek spiegelreflexcamera met hopsflops kantelbare tele fisheyelens en groen-paars-woensdag-filter.

De auto's waar je jouw exen mee vergelijkt zijn een compleet ander soort fruit. Fruit met elektrische Ricardo's, achtien-delige velgen, een duur setje kwaliteitsbanden, peperdure zeldzame grilletjes, hoogwaardige schroefsetjes, 7.1 home cinema entertainment system, gewillige naakte blondine met dikke jopen, etc etc etc.

Ik wil niet zeggen dat die auto van Alberto of "die rode uit het Noorden" al deze dingen wel had, maar een groot deel gaat voor elk van de auto's wel op, en dàt rechtvaardigd een wat hogere prijs. Nette lak en een stapel boekjes doen dat imo niet echt.

Misha
09-01-2010, 19:50
Geef is 1 voorbeeld, van een Jetta 2 voor dezelfde prijs die wel 3 rooitjes op mag brengen dan. De fruitstukken uit mijn assortiment hadden had ook Recaro's, dure Porsche wielen, zeldzame achterlichten, muziek, alleen die gewillige naakte blondine zat er niet bij..

breadfan83
09-01-2010, 19:51
Maar zo zijn er nog meer (duurdere) op MP

wazige foto's in een loods (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/298909767-volkswagen-jetta-super-turbo-intercooler-eenmalige-auto.html%3Freturn%3DeJw1jFEOgjAQRO9iAn%252FSFkKMJcTITTZQBdvShl3EaLy72wS%252F9k1m3oJW%252BjNp2aAuVa0PaGDpx2YkiloIG6KZCw%252BLpegACIvZCVgpHFE8g7O4wd3Molf1qRjJu8vLtSofsKWQVdes6uLKVzI4xXBWiUomFlILjLWUaTBMuxH%252FBjG8J44d3gZMUqppr33azas3y9RztBvHhyHil13A9KzMY1xbmRO26tB8f1c%252BRlw%253D%26df%3D1%26fta%3DeNpNUctSAyEQ%252FBcOOTOzLI%252BhcvPiV6RmA6urG0PJRlOm8u8OxIO3rn5A0zA5ulXypC6f6%252BGL16piJdBI6rruYZfqfjtTLBfScQUKEFckGF0sTKPWOqZF1NLUjX6WEuucJB%252FLJtSp0MfllD%252BXY3z%252Fpre8bRzPdSHclXLZ691W99CuM6QKv2QVF0lWGkgtqfdAIz1Aw2Ctn66ALvAxpCtAYOOzbYw7Js4CbEYGFOBhDJPvTMDQPZzzyP%252Fi6CyDnjsYZy0pwDHYY2gpnqwbGrDDhC01zn7IqQOHLBIk0No4AcAzDlIMTA6e24GIHn0DWnpYblVNyLqb%252FchG%252BgAzzk4awsCTNhLX2bngRPp7af8CWWE7F071sOaPl%252B21rYMiBFInvh7aYLJR6ovJSvytIhPQbSFj3AN24flJPTYVWsX7%252FeH%252Bam5Nt%252Fv9F02%252Fk%252Bo%253D%26fta_ind%3D17%26fs%3D1)

en dan ook nog dikke prijzen !

Lijkt wel de oude van Jurgen. Die had toch ook een rode Jetta met dat interieur? :D

jettaracing
09-01-2010, 19:52
Mish, waar het om gaat is wat je een pagina terug ook al aangegeven hebt.

Appels en peren.

Die Jetta's van je zijn stuk voor stuk toch wel dikke bakken. Ze zien er keurig uit, en ik heb nog nooit klachten hier of ergens anders gehoord van iemand die een van je auto's had gekocht. Maar daar is het ook mee gezegd. Die Jetta's zijn gewoon nette mk2-tjes met wat leuke, niet al te prijzige wieltjes, en de goedkoopste schroefset die beschikbaar is... op die setjes van Sjaak's autoservice na waarschijnlijk. Te koop gezet na een 24-uurs poetsbeurt, met een paar digitale groothoek spiegelreflexcamera met hopsflops kantelbare tele fisheyelens en groen-paars-woensdag-filter.

De auto's waar je jouw exen mee vergelijkt zijn een compleet ander soort fruit. Fruit met elektrische Ricardo's, achtien-delige velgen, een duur setje kwaliteitsbanden, peperdure zeldzame grilletjes, hoogwaardige schroefsetjes, 7.1 home cinema entertainment system, gewillige naakte blondine met dikke jopen, etc etc etc.

Ik wil niet zeggen dat die auto van Alberto of "die rode uit het Noorden" al deze dingen wel had, maar een groot deel gaat voor elk van de auto's wel op, en dàt rechtvaardigd een wat hogere prijs. Nette lak en een stapel boekjes doen dat imo niet echt.


:goodpost:

tiefflieger
09-01-2010, 19:53
Eindeloze discussie, hierover word men het nooit eens.

Word wel allemaal een beetje zwart wit en van een kant bekeken lijkt het...

Misha
09-01-2010, 19:53
Eindeloze discussie, hierover word men het nooit eens.

Word wel allemaal een beetje zwart wit en van een kant bekeken lijkt het...
Klopt, het wordt vanuit het noorden bekeken ;)

Alberto
09-01-2010, 19:57
Klopt, het wordt vanuit het noorden bekeken ;)
met de commetaar uit het zuiden ... :D

jettaracing
09-01-2010, 20:04
ik reageer gewoon op commentaar over mijn auto .
het verschil is wel dat onze auto's (uit t noorden) wel alle optie op één auto hebben ,en niet verspreid over 5 of 6 auto's Misha!

Ik kan me geen herinneren van jou met porsche wielen EN recaro's :tongue:

Der Ghopmeister
09-01-2010, 20:14
sorry verkeerd topic....

corrado-usa
09-01-2010, 20:14
leuke topic weer ;)

jettaracing
09-01-2010, 20:17
leuke topic weer ;)

A het is toch te koud om de schuur in te gaan om een echte auto te gaan bouwen :tongue:

Misha
09-01-2010, 20:18
ik reageer gewoon op commentaar over mijn auto .
het verschil is wel dat onze auto's (uit t noorden) wel alle optie op één auto hebben ,en niet verspreid over 5 of 6 auto's Misha!

Ik kan me geen herinneren van jou met porsche wielen EN recaro's :tongue:
Nee, dat hebben die van jullie ook niet.. ik vind die wielen onder jou rode ook niet onder het motto dikke 18delige pimpvelgen vallen, maar het is ook heel persoonlijk natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld jou rode niet zo dik als mijn witte.. is een combinatie van kleur, verlaging en velgen. Dat hangt weer samen met de bandenkeuze, de keuze voor een (goedkoop) schroefset ipv. vaste verlaging alsook de velgen. Maar wat ik al aangaf dat is heel persoonlijk. Overigens hebben mijn auto's ook zo goed als alle opties op de recaro's na, alleen de grijze had die. Ik denk ook dat de markt voor mijn type auto's groter is als die voor jou auto's..

jettaracing
09-01-2010, 20:21
Nee, dat hebben die van jullie ook niet.. maar het is ook heel persoonlijk natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld jou rode niet zo dik als mijn witte.. is een combinatie van kleur, verlaging en velgen. Dat hangt weer samen met de bandenkeuze, de keuze voor een (goedkoop) schroefset ipv. vaste verlaging alsook de velgen. Maar wat ik al aangaf dat is heel persoonlijk. Overigens hebben mijn auto's ook zo goed als alle opties op de recaro's na, alleen de grijze had die. Ik denk ook dat de markt voor mijn type auto's groter is als die voor jou auto's..

Jou witte was niet dik ,die had fietsbandjes , die zijn dun..........

ik heb er tenminste echte dikke wielen onder :nana:

Misha
09-01-2010, 20:23
Ja.. wil je nou een fatsoenlijke discussie of niet? Altijd een beetje jammer zulke reacties. Zal ik ook maar flauw reageren dan;
Mijn bandjes en schroefset maken de auto dik, daarom verkoop ik ze ook voor 'grof geld' en staat de jouwe nog steeds te koop ;)

jettaracing
09-01-2010, 20:33
Op één of andere manier kun jij erg slecht tegen commentaar ,en zijn er nog steeds mensen die erg tegen jou en je auto's opkijken .
Ik vind het leuk dat je er zo mee bezig bent , maar ik houd me vanaf nu maar weer bezig met grote mensen dingen ,speeltijd is weer over dacht ik zo.
Zal zo de kinderen eerst even op bed brengen .

Houd me nu liever weer bezig met serieuzere zaken .
Ik voelde me alleen een beetje aangesproken over de rode jetta , en dat verhaal ben ik nu kwijt .
We proberen alemaal ,als we iets gaan verkopen, er iig een beetje goed uit te komen en een ieder doet dat op z'n eigen manier .

Area51
09-01-2010, 20:34
Een auto met Porsche velgen heeft bij mij altijd een streepje voor, maar wat betreft jouw (ex) witte met die tramrailszoekertjes eronder heb je wel de plank misgeslagen en zou ik -mocht ik in de markt zijn geweest voor een Jetta Mk2- toch de voorkeur geven aan de -in mijn ogen- veel serieuzer neergezette JettaTD van jettaracing kiezen.

breadfan83
09-01-2010, 20:43
Klopt, het wordt vanuit het noorden bekeken ;)

Heuj heuj, pas op hè... ;)

jettaracing
09-01-2010, 20:47
Heuj heuj, pas op hè... ;)

jij ben immers al bijna een halve noordeling ;)

breadfan83
09-01-2010, 20:48
Nee, dat hebben die van jullie ook niet.. ik vind die wielen onder jou rode ook niet onder het motto dikke 18delige pimpvelgen vallen, maar het is ook heel persoonlijk natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld jou rode niet zo dik als mijn witte.. is een combinatie van kleur, verlaging en velgen. Dat hangt weer samen met de bandenkeuze, de keuze voor een (goedkoop) schroefset ipv. vaste verlaging alsook de velgen. Maar wat ik al aangaf dat is heel persoonlijk. Overigens hebben mijn auto's ook zo goed als alle opties op de recaro's na, alleen de grijze had die. Ik denk ook dat de markt voor mijn type auto's groter is als die voor jou auto's..

Heb het al vaker gevraagd, maar het komt nooit tot een concreet antwoord.

Hoeveel is de mijne waard, met KR, 8k Digifiz, elektrisch verstelbare en verwarmde US-spiegels en zeldzame elektrische G60 Ricardo's? ;)
Hij is zelfs wit!!!
Moet enkel nog wat RS-en d'r onder om 'm in te ruilen op een Carrera GT oid, zonder bijbetaling. Zelfs zonder Pam Anderson van 20 jaar geleden.

;) <---- dikke vette knipoog. ;)

Misha
09-01-2010, 20:49
Op één of andere manier kun jij erg slecht tegen commentaar
Valt wel mee hoor, maar dat eindeloze gezeik over fietsbanden of nu een primeur 'tramrailszoekertjes' is al een tijdje niet grappig meer. Zeker als je tijdens een serieuze discussie in een keer met die shit op de proppen komt dan is het leuke er wel weer vanaf.

Roy 1.6
09-01-2010, 20:50
Klopt, het wordt vanuit het noorden bekeken ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/6/0/1/458325194_6_BOwC.jpeg

Misha
09-01-2010, 20:53
Heb het al vaker gevraagd, maar het komt nooit tot een concreet antwoord.

Hoeveel is de mijne waard, met KR, 8k Digifiz, elektrisch verstelbare en verwarmde US-spiegels en zeldzame elektrische G60 Ricardo's? ;)
Hij is zelfs wit!!!
Moet enkel nog wat RS-en d'r onder om 'm in te ruilen op een Carrera GT oid, zonder bijbetaling. Zelfs zonder Pam Anderson van 20 jaar geleden.

;) <---- dikke vette knipoog. ;)
Daar heb je al zo vaak antwoord op gehad .. op een geven moment is er een grens voor zo'n auto, hoeveel leuke dingen je er dan ook op het zitten dat krijg je er niet voor terug. Je zal waarschijnlijk wel een leuke cent vangen als je alles los verkoopt op een verlaging en een setje wielen na, dan kun je de auto waarschijnlijk ook nog voor een leuk bedrag verkopen.

Richard
09-01-2010, 20:55
en die andere rode uit het noorden met een dikke 3 ton op de teller is ook niet bepaald goed geprijsd dan wel?

was het niet die rooie uit Gestel?

http://94.100.122.7/776700001-776750000/776719001-776719100/776719090_5_zs-D.jpeg

hou het wel gezellig mannen

breadfan83
09-01-2010, 21:01
Daar heb je al zo vaak antwoord op gehad .. op een geven moment is er een grens voor zo'n auto, hoeveel leuke dingen je er dan ook op het zitten dat krijg je er niet voor terug. Je zal waarschijnlijk wel een leuke cent vangen als je alles los verkoopt op een verlaging en een setje wielen na, dan kun je de auto waarschijnlijk ook nog voor een leuk bedrag verkopen.

Dat is toch gewoon de grootste kul!

Die 3k is een grens die door een paar man wordt aangehouden, en die door bijvoorbeeld jou als standaard verkoopprijs voor elke willekeurige Jetta van je wordt gebruikt. Of het nou een rode of een witte is, dikke of dunne bumpers, Recaro's of niet, oud of nieuw model, Porsche velgen of BBS...

Ergens moet je dan toch toegeven dat er iets heel erg krom is.

Het gaat er de laatste tijd meer om wie de verkoper is, en hoeveel auto's ie al heeft gebouwd en verkocht die in de smaak vallen, dan om de auto zelf.

Dus met een nette auto zonder iets er op of er aan, kun je meer centen vragen dan met een auto waar hier en daar wat leuks op zit?

Kazzo
09-01-2010, 21:03
Ik vind het gewoon jammer dat er van zoiets kleins zoiets groot wordt gemaakt :shake: Iedereen mag toch zelf weten wat voor prijs hij denkt te willen hebben voor zijn of haar auto, ze komen er immers wel achter als ze het niet kunnen verkopen doordat de prijs te hoog gegrepen is.

Zelfde zou zijn als ik bijv. een auto met dikke bbs en rallye front, recaro`s enz. zou willen inruilen op een andere auto en je een waarde in je hoofd hebt die je er nooit voor zult krijgen omdat zo`n garage houder er toch schijt aan heeft :rolleyes: Daarom verkoop je hem ook particulier bijv. op een forum waar ze wel weten wat ongeveer de waarde er van is om zo toch een beetje je geld er voor te krijgen, laat staan de tijd/moeite die er is ingestoken door de desbetreffende persoon.

Vind ook altijd bij sommige verkoop toppics dat je altijd kunt kiezen tussen verschillende prijzen dik (standaart met schroefset), dikker (met rallye front en recaro`s) en dikst(compleet zoals nu op de foto met bbs`en) :screwy: :D ook zo opgeblazen, maar dan zijn de verkoop foto`s toch ook gemaakt met een enorme telelens en camera op een meeting in zijn mooiste glorie en daar hoor je ook niks over. Terwijl je hem ook kunt kopen zoals bijv. elke golf of jetta eruit zou zien standaard :confused: En er zijn ook gewoon mensen die een kant en klare auto willen kopen zonder dat ze er zelf aan hoeven te sleutelen en het geld er ook voor over hebben. Een auto ziet er altijd goed uit op goede gemaakte foto`s met een bepaalde hoek, en verkopen ook beter/sneller. Ben al genoeg achter auto`s aangeweest die op foto`s er goed uitzagen terwijl ze toch bijna rijp voor de sloop waren ;)

Deze Forum is er toch voor om je auto te laten zien en op-of aanmerkingen te krijgen, of om hulp te vragen met problemen :thumbup: En niet om afgezeken te worden om een prijs, als je daar al druk om moet maken :wow:

ReBo
09-01-2010, 21:16
Hoeveel is de mijne waard . . .

Originele NL'er ??

breadfan83
09-01-2010, 21:35
Originele NL'er ??

Jow, en allerlaatste bouwjaar. Is vast ook iets waard hè?

Ook geen schuifdakje trouwens.

Alberto
09-01-2010, 21:45
Tjemig , even heen en weer naar Dokkum om set nieuwe Grijze veiligheids gordels.
Voor de grijze (onbetaal baar, vol opitie's , 1,3 liter top sport , GLI ) Jetta
en gelijk weer 2 pagina's vol met lees voer :D

jettaracing
09-01-2010, 21:48
Tjemig , even heen en weer naar Dokkum om set nieuwe Grijze veiligheids gordels.
Voor de grijze (onbetaal baar, vol opitie's , 1,3 liter top sport , GLI ) Jetta
en gelijk weer 2 pagina's vol met lees voer :D

Ik dacht al waar blijft Alberto nou? :D

Alberto
09-01-2010, 21:51
Ik dacht al waar blijft Alberto nou? :D
Die stond naast een blauwe G60 met mooie VR6 er in voor 250,- euro :D
die waar die recaro's in komen voor 35,- euro
en die gratis MHW achter lichten

je kent hem wel :D

jettaracing
09-01-2010, 21:56
Die stond naast een blauwe G60 met mooie VR6 er in voor 250,- euro :D
die waar die recaro's in komen voor 35,- euro
en die gratis MHW achter lichten

je kent hem wel :D

o ,die gast ,ja ken ik wel vaag ja :rolleyes:

breadfan83
09-01-2010, 21:57
Die stond naast een blauwe G60 met mooie VR6 er in voor 250,- euro :D
die waar die recaro's in komen voor 35,- euro
en die gratis MHW achter lichten

Jouw bumpers hebben mijn Recaro's betaald. :D

Althans, voor het grootste deel. De vergoeding van dat kleine bultje dat iemand in die imitatie achterbumper heeft gereden, die ik bij je vandaan heb, bracht buiten de verzekering om genoeg op om dat hele setje bumpers te dekken, plus 'n setje Recaro's op 5 tientjes na. :D

Alberto
09-01-2010, 22:54
Jouw bumpers hebben mijn Recaro's betaald. :D

Althans, voor het grootste deel. De vergoeding van dat kleine bultje dat iemand in die imitatie achterbumper heeft gereden, die ik bij je vandaan heb, bracht buiten de verzekering om genoeg op om dat hele setje bumpers te dekken, plus 'n setje Recaro's op 5 tientjes na. :D
ja ja brood man , verkoop niet alleen maar bagger :D :thumbup:

breadfan83
09-01-2010, 23:10
ja ja brood man , verkoop niet alleen maar bagger :D :thumbup:

Ben nog steeds blij met de bumpers. :D

Ik probeer gewoon telkens meer onderdelen bij je weg te kapen, zodat ik dalijk net zo'n dikke bak bij elkaar heb als de jouwe. :tongue:

jettaracing
09-01-2010, 23:16
Ben nog steeds blij met de bumpers. :D

Ik probeer gewoon telkens meer onderdelen bij je weg te kapen, zodat ik dalijk net zo'n dikke bak bij elkaar heb als de jouwe. :tongue:

En dan natuurlijk op MP voor de 'goede' prijs :thumbup:

breadfan83
09-01-2010, 23:22
En dan natuurlijk op MP voor de 'goede' prijs :thumbup:

Mafkees, ben blij als ik die ketel aan 't lopen krijg voor de voorraad fossiele brandstoffen op is. :D

jettaracing
09-01-2010, 23:23
Mafkees, ben blij als ik die ketel aan 't lopen krijg voor de voorraad fossiele brandstoffen op is. :D

:lmao: anders komen we met een friese delegatie om je mee te helpen hoor :thumbup:

breadfan83
09-01-2010, 23:26
:hug:

DHeitkonig
10-01-2010, 01:48
OWNED :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/6/0/1/458325194_6_BOwC.jpeg

Ik vond die witte juist de minste Jetta :S

Alleen verlaagd en paar zout en peper potjes wielen :tongue:

Alberto
10-01-2010, 06:52
:lmao: anders komen we met een friese delegatie om je mee te helpen hoor :thumbup:
Weet je wel waar die Broodman woond Wytze :screwy:
Heeel heeeeeeeel ver weg :D :D

o ja neem ff paar wielen voor hem mee :D

Misha
10-01-2010, 12:52
OWNED :D
Uhm, niet echt.. voor de topografen onder ons, misschien een ideetje om Oss even op te zoeken op de kaart?

Alberto
10-01-2010, 12:58
Uhm, niet echt.. voor de topografen onder ons, misschien een ideetje om Oss even op te zoeken op de kaart?
staat het er op dan ? :D

Misha
10-01-2010, 13:03
Ga maar is kijken Einstein ;)

Alberto
10-01-2010, 13:05
Ga maar is kijken Einstein ;)
staat het op oude kaarten zeker , want Einstein is al lang dood :D

Jan-Jelle
10-01-2010, 13:10
OWNED :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/6/0/1/458325194_6_BOwC.jpeg

Ik vond die witte juist de minste Jetta :S

Alleen verlaagd en paar zout en peper potjes wielen :tongue:

Ik geloog niet in god, en nog minder in dit gedicht...

Misha
10-01-2010, 13:31
staat het op oude kaarten zeker , want Einstein is al lang dood :D
.. duzzzzz, ik ben blij dat jij om je eigen grappen lacht, dan is er tenminste nog iemand die erom lacht. :shake:

richard-polo
10-01-2010, 13:32
staat het op oude kaarten zeker , want Einstein is al lang dood :D


Friezland toch ook allang :D

OOw ja is hendrik al zo oud als de weg naar rome :screwy:
zo kennen we der nog wel een paar maken...

Tjaap
10-01-2010, 13:57
Lijkt wel de oude van Jurgen. Die had toch ook een rode Jetta met dat interieur? :D
nee dat interieur zat in zn zwarte, en heb ik daarna al in minstens 4 VWF mk2's gezien...

jettaracing
10-01-2010, 14:51
.. duzzzzz, ik ben blij dat jij om je eigen grappen lacht, dan is er tenminste nog iemand die erom lacht. :shake:


Ik moest eigenlijk ook wel een beetje lachen hoor ...... :D

Misha
10-01-2010, 15:02
Ja allicht.. jij komt ook uit friesland :bj:

Alberto
10-01-2010, 15:15
Ja allicht.. jij komt ook uit friesland :bj:
gelukkig jij niet , want dan stond friesland ook nog op de kaart :D

Misha
10-01-2010, 15:20
Blijven lachen he .. ;)

Alberto
10-01-2010, 15:21
Blijven lachen he .. ;)
brabant jongé :thumbup:

Misha
10-01-2010, 15:28
Hahah... er is gewoon geen enkele logica in de dingen die jij post.
Slaat gewoon he-le-maal nergens op, lees jij nooit terug wat je zegt?
Misschien eens doen, dán heb je wat waar je om kan lachen ..

Alberto
10-01-2010, 15:29
Hahah... er is gewoon geen enkele logica in de dingen die jij post.
Slaat gewoon he-le-maal nergens op, lees jij nooit terug wat je zegt?
Misschien eens doen, dán heb je wat waar je om kan lachen ..
zie je wel dat ik je aan het lachen krijg ;)

richard-polo
10-01-2010, 15:36
brabant jongé :thumbup:

Je vergeet het Belangrijkste!! KUT ;)

Alberto
10-01-2010, 15:39
Je vergeet het Belangrijkste!! KUT ;)
nee hoor , hou het netjes ;) , daar hebben we Specialisten voor op dit forum

Misha
10-01-2010, 16:06
Je blijf inderdaad heel netjes met die reacties van je... een scheldwoordje her en der zou 't afmaken :shake:

jettaracing
10-01-2010, 16:08
Je blijf inderdaad heel netjes met die reacties van je... een scheldwoordje her en der zou 't afmaken :shake:

Wij houden hier ons fatsoen , dat doen volwassenen ;)

Misha
10-01-2010, 16:16
Sarcasm anyone? Ik heb nog nooit een setje reacties gezien wat kinderachtiger is als het volgende:

staat het op oude kaarten zeker , want Einstein is al lang dood :Dstaat het er op dan ? :DIk moest eigenlijk ook wel een beetje lachen hoor ...... :Dgelukkig jij niet , want dan stond friesland ook nog op de kaart :Dbrabant jongé :thumbup:zie je wel dat ik je aan het lachen krijg ;)nee hoor , hou het netjes ;) , daar hebben we Specialisten voor op dit forum
Hoe oud zijn jullie nou eigenlijk?

jettaracing
10-01-2010, 16:21
sjonge ,heb jij tijd over of zo ?
al die quote's uit te zoeken ......

O ja ,ik ben 34 , alberto zal iets ouder zijn .(en verstandiger.......... :D )

Misha
10-01-2010, 16:24
Zoveel valt er niet uit te zoeken, dat zijn gewoon jullie reacties van pagina 7..
kan je nagaan wat er verders op het forum nog allemaal te vinden is ;)

Jij reageert anders ook lekker op tijd, dus zoveel meer als ik zul je niet te doen hebben.

Alberto
10-01-2010, 16:26
kinderen kinderen , wat een topic weer

cola Wytze ?

Misha
10-01-2010, 16:28
kinderen kinderen , wat een topic weer

cola Wytze ?
Haha dude.. for real, jij bent the main man die hier de boel naar dit niveau helpt, lees even mijn reply onderaan de vorige pagina.

jettaracing
10-01-2010, 16:28
kinderen kinderen , wat een topic weer

cola Wytze ?

Marten is de cola al gaan halen , kan niet eens achter de laptop weg ,zo druk heb ik het op t forum :tongue:

Alberto
10-01-2010, 16:31
Marten is de cola al gaan halen , kan niet eens achter de laptop weg ,zo druk heb ik het op t forum :tongue:
:D prachtig he dat happen :thumbup:

Alberto
10-01-2010, 16:33
Haha dude.. for real, jij bent the main man die hier de boel naar dit niveau helpt, lees even mijn reply onderaan de vorige pagina.
Lees wel mee Jongé ;)

maar bedankt voor je tip :thumbup:

furb
10-01-2010, 16:33
Ik vind de prijs van de Jetta op dit moment schandalig laag voor zo'n nette auto! Kan me niet voorstellen dat hij lang te koop zal staan :3way:

:thumbup:

vento tdi
10-01-2010, 16:35
tss jetta discussie, raak de mijne met speciale achterlichten , schroefset, leer e.d. nog niet eens voor een normaal bedrag kwijt, dwz de helft van de prijzen die hier rondvliegen............

Misha
10-01-2010, 16:40
Nee, dat is ook een diesel.. mensen die zo'n apparaatje willen hebben liever een goedkope benzine voor erbij.
En er zitten ook geen toffe velgen onder.. de meeste mensen die zo'n ding zoeken kijken vrij kort door de bocht.
Als er dikke wielen onder zitten en hij is laag is het vaak al goed.. niks ten nadele van jouwe, mooie auto hoor.. :thumbup:

Roy 1.6
10-01-2010, 16:42
100 keer liever een TD dan anders wat, dus spreek voor jezelf.

Alberto
10-01-2010, 16:42
Nee, dat is ook een diesel.. mensen die zo'n apparaatje willen hebben liever een goedkope benzine voor erbij.
En er zitten ook geen toffe velgen onder.. de meeste mensen die zo'n ding zoeken kijken vrij kort door de bocht.
Als er dikke wielen met fiets bandjes onder zitten en hij is laag is het vaak al goed.. niks ten nadele van jouwe, mooie auto hoor.. :thumbup:
:rolleyes:

vento tdi
10-01-2010, 16:45
k vroeg er 1500 voor nou tel der wielen (ook nog zelf bepalen) van 800 eurie bij op en af en totaalprijs 2300 euro nog steeds dik onder andere prijzen.
En geloof me wil graag langs een 1.6 benzine staan oid ...

Td loopt gewoon geweldig

Misha
10-01-2010, 16:49
Ik spreek uit mijn persoonlijke ervaring.. tuurlijk zijn er mensen die wel de voorkeur hebben aan iets aparts. Maar doorgaans willen die gasten gewoon instappen rijden in iets diks.. Noem het fietsbandjes Alberto, wat je wil (wederom erg kinderachtig weer) maar daar komt het gewoon op neer.. Zo'n apparaat ziet er voor die doelgroep gewoon veel dikker uit met smalle bandjes en kats tegen de grond dan dat hij van die dikke banden heeft en 3 cm hoger ligt. Dat je iets meer grip hebt met andere banden zal die kopers een worst wezen.. hoeveel grip heb je immers nodig met je 1.3.

k vroeg er 1500 voor nou tel der wielen (ook nog zelf bepalen) van 800 eurie bij op en af en totaalprijs 2300 euro nog steeds dik onder andere prijzen.
En geloof me wil graag langs een 1.6 benzine staan oid ...

Td loopt gewoon geweldig
Natuurlijk loopt dat lekker.. maar daar gaat het niet om bij die mensen, wat wel meespeelt is die paar 10tjes meer die van je rekening worden afgeschreven iedere maand. En natuurlijk kan je er zelf dikke wielen onder doen, maar dat kost moeite.. en die mensen willen geen moeite doen. En dan daarbij, natuurlijk is het krom dat mensen zo denken en meer betalen.. maar goed, that's how it goes..

furb
10-01-2010, 17:07
Vergeet niet dat veel mensen zo'n 'opgevoerde VW' kopen in een impulsieve bui. Ze zien zo'n ding staan wat lekker laag ligt met een stel leuke wielen en nog een paar details. Mooie foto's op een gezellige meeting met een lekker zonnetje erbij. Men denkt dan: dat wil ik ook!

En zo worden auto's verkocht voor een flinke prijs. Wanneer exact zo'n zelfde auto te koop staat op stalen wielen voor een rooitje minder, gefotografeerd in een suffe woonwijk op een grijze dag, dan slaan ze die auto over. Dat creeert geen gevoel van: dat wil ik ook!

Als mensen dan komen kijken naar zo'n auto, rijden ze er bij wijze van spreke al in rond voordat ze de auto gezien en gekocht hebben. In wezen komen ze dus alleen even geld brengen en overschrijven. Als de verkoper dan ook nog enthousiast is en niet teveel gelogen heeft over de auto, is het verhaal rond.

DAT is het verschil waarom sommige auto's wel en sommige (voor ons, 'kenners') vergelijkbare auto's niet verkocht worden.

Als je het daar niet mee eens bent, ben je of naief of je begrijpt het spelletje niet. Overigens geen probleem, maar dat wil niet zeggen dat het niet 'klopt' of 'waar' is.

Als je iets wil verkopen moet je enigszins commercieel handelen, doe je dat niet verkoop je het niet snel of niet tegen een leuke prijs.


Allerlei verhalen over een diesel die beter loopt dan een benzine, leder, nieuwe voorruiten... dat telt voor de gemiddelde impulsieve aankoop niet. Zie het grote plaatje :thumbup:

vento tdi
10-01-2010, 17:11
daarom word ie hoogstwss gesloopt

Alberto
10-01-2010, 17:26
Vergeet niet dat veel mensen zo'n 'opgevoerde VW' kopen in een impulsieve bui. Ze zien zo'n ding staan wat lekker laag ligt met een stel leuke wielen en nog een paar details. Mooie foto's op een gezellige meeting met een lekker zonnetje erbij. Men denkt dan: dat wil ik ook!

En zo worden auto's verkocht voor een flinke prijs. Wanneer exact zo'n zelfde auto te koop staat op stalen wielen voor een rooitje minder, gefotografeerd in een suffe woonwijk op een grijze dag, dan slaan ze die auto over. Dat creeert geen gevoel van: dat wil ik ook!

Als mensen dan komen kijken naar zo'n auto, rijden ze er bij wijze van spreke al in rond voordat ze de auto gezien en gekocht hebben. In wezen komen ze dus alleen even geld brengen en overschrijven. Als de verkoper dan ook nog enthousiast is en niet teveel gelogen heeft over de auto, is het verhaal rond.

DAT is het verschil waarom sommige auto's wel en sommige (voor ons, 'kenners') vergelijkbare auto's niet verkocht worden.

Als je het daar niet mee eens bent, ben je of naief of je begrijpt het spelletje niet. Overigens geen probleem, maar dat wil niet zeggen dat het niet 'klopt' of 'waar' is.

Als je iets wil verkopen moet je enigszins commercieel handelen, doe je dat niet verkoop je het niet snel of niet tegen een leuke prijs.


Allerlei verhalen over een diesel die beter loopt dan een benzine, leder, nieuwe voorruiten... dat telt voor de gemiddelde impulsieve aankoop niet. Zie het grote plaatje :thumbup:

werkt het zo :eek: ...oke (http://www.youtube.com/watch?v=BZf4lr5exAY)
bedankt voor de tip man :thumbup:

Misha
10-01-2010, 17:35
And again.... wordt men met gewoon fatsoenlijke argumenten overtuigd van hoe 't zit, komt de Friese delegatie weer met kansloze en kinderachtige replies. Heel goed Alber, blijven volhouden! Bedankt btw voor het posten van yet another geniale Brabander ;)

jettaracing
10-01-2010, 17:36
Nou ,ik sloop m iig niet , dan rij ik er mooi in verder .

Je hoort mij ook niet over dat een diesel beter loopt dan een benzine.

De mijne is ook een VRAAG prijs ,en ik wel m ook wel kwijt voor (iets ) minder ,maar zoals al gezegd ik schijt m niet weg ,ik heb er zelf veel geld inzitten ,en dan ga ik er dit jaar gewoon weer mee verder , hij hoeft niet weg .

We hebben gewoon allemaal een jetta te koop (gehad),en de prijzen lopen niet al te veel uitéén ,alleen als je de auto's eerlijk bekijkt zit daar soms nog wel eens een (groot) verschil in ,en dan is het maar net wat de markt doet .

Ik vraag voor mij een eerlijke prijs , en daarmee klaar .

wat de rest doet zal mij een zorg wezen , de koper voor de mijne komt nog wel eens

Alberto
10-01-2010, 17:41
Bedankt btw voor het posten van yet another geniale Brabander ;)
de enige die ik ken als geniale Brabander

over kans loos gesproken , ;)
wij snappen het wel , de rest van nederland ook wel denk ik , :thumbup:

Misha
10-01-2010, 17:49
Ik vraag voor mij een eerlijke prijs , en daarmee klaar .
Waarom is jou prijs voor die rode wel eerlijk, en dezelfde prijs voor bijvoorbeeld mijn witte niet eerlijk dan?
Vergelijk zoals niet alleen ik ernaar kijk maar ook de doelgroep die zulke auto's zoekt (want daar gaat 't om):

De witte:
+ Wit!
+ 136xxx
+ Hele nette staat
+ Porsche wielen
+ Kats op de grond/schroefset
+ GT achterlichten
+ Aparte auto in zijn geheel
+ Wat muziek-spul erin
+ 1.6 benzine (vlot en goedkoop)

- ...

Jou rode:
+ Recaro
+ GT achterlichten
+ Geinige velgen
+ Vast ook wel netjes
+ Muziek erbij (?)

- Dik 3 ton
- Diesel (dure lasten)
- Vaste verlaging ipv schroefset
- Geen aparte wiel/band combo


Dit is vrij kort door de bocht, maar nogmaals zo kijkt de doelgroep er mijns inziens na (niet zozeer ik persoonlijk). Ik verplaats me in iemand die een leuke (meet)auto zoekt wat maandelijks niet veel maar waar je wel leuk mee kan rijden en je wat bekijks mee hebt.

Alberto
10-01-2010, 17:54
kansloos ....

Misha
10-01-2010, 17:57
Alberto.. beste man... wat wil je nou bereiken. Jullie pikken het zo persoonlijk op allemaal lijkt wel. Wat ik al een miljoen keer heb verteld inmiddels, dat is de manier waarop de doelgroep kijkt naar zo'n auto, niet ik persoonlijk. De enige die kansloos is ben jij met je reacties de hele tijd.

Tjaap
10-01-2010, 18:02
En met deze uiteenzetting van de doelgroep voor veel te dure hokken is deze discussie en het zondag speelkwartiertje weer afgelopen.

Wij danken u voor het meespelen en zien u graag elders op het forum weer terug.

tot ziens