PDA

View Full Version : Hippe 16V


Erik
13-11-2009, 18:26
Klik! (http://www.autocrossnederland.nl/57_crossmarkt/00_advertenties/1915_emming_2liter/product_adv.html)

knedel16vweber
13-11-2009, 18:39
leuk speelgoed!
maar voor 15rooie bouw je zelf toch ook wel een heel leuk blokje :)
en jammer van die laatste foto helaas.

groet frank

Larsv5
13-11-2009, 18:43
Dit is leuk spul.....

Vains
13-11-2009, 18:59
Voor dat geld heb ik liever een VR6 turbo :screwy:

jetta mk1 '82
13-11-2009, 19:01
voor dat geld is er vast leuker te koop idd


gr. Martijn

breadfan83
13-11-2009, 19:04
Leuk blok, maar voor dat geld kun je inderdaad zelf ook wat heel moois bouwen.

Die keuze voor dat grotere diepere carter had ik trouwens niet gemaakt als ik zoveel geld er in zou steken. Koeling kun je ook op een andere manier regelen als je geld aan 't uitgeven bent.

Erik
13-11-2009, 19:41
Voor dat geld heb ik liever een VR6 turbo :screwy:Wil niet zeggen dat je zoiets voor dat geld moet kopen... ;)
Geef me die 6-pits turbo ook maar hoor!

corrado-usa
13-11-2009, 19:44
Wil niet zeggen dat je zoiets voor dat geld moet kopen... ;)
Geef me die 6-pits turbo ook maar hoor!


ik ook vrt :thumbup: :D

Larsv5
13-11-2009, 20:18
ik ook vrt :thumbup: :D


met ITB´s

corrado-usa
13-11-2009, 20:20
met ITB´s


ook een idee ;)

breadfan83
13-11-2009, 21:50
met ITB´s

Maar dan een kompressor in plaats van een turbo. ;)

Ron mk1
14-11-2009, 09:43
Dit blok rijd eigenlijk altijd voor aan in de autocross.

Zijn al HEEL veel prijzen mee gewonnen.

Super betrouwbaar, en heeft zover ik weet nog nooit met pech gestaan op de cross.

En ik denk dat je voor dat geld echt niet zomaar zo`n blok in elkaar zet.

bivw 16vg60
14-11-2009, 09:57
Dit blok rijd eigenlijk altijd voor aan in de autocross.

Zijn al HEEL veel prijzen mee gewonnen.

Super betrouwbaar, en heeft zover ik weet nog nooit met pech gestaan op de cross.

En ik denk dat je voor dat geld echt niet zomaar zo`n blok in elkaar zet.

zal niet weten waarom niet tis maar een 4cilinder voor 15 rooie kom je echt wel een heel eind ;)
zit nog geen eens een bak of koppeling bij dus zal echt niet weten waarom niet :confused:

breadfan83
14-11-2009, 21:08
Dit blok rijd eigenlijk altijd voor aan in de autocross.

Zijn al HEEL veel prijzen mee gewonnen.

Super betrouwbaar, en heeft zover ik weet nog nooit met pech gestaan op de cross.

En ik denk dat je voor dat geld echt niet zomaar zo`n blok in elkaar zet.

Ik heb me redelijk omgezien, en voor dat geld kom je toch echt goed ver. En dan heb je een nieuw blok, waar niet mee gecrossed is...

T!m
16-11-2009, 12:13
Voor dat geld heb ik liever een VR6 turbo :screwy:

Inderdaad. Voor de helft van het geld bouw je een vr6 om naar 400+pk

Arne
16-11-2009, 18:22
Wie zegt dat je met die VR6 mee mag crossen dan, mss is het wel 2 liter klasse...Niet te kortzichtig he.

breadfan83
16-11-2009, 18:30
Wie zegt dat je met die VR6 mee mag crossen dan, mss is het wel 2 liter klasse...Niet te kortzichtig he.

Inderdaad.
Maar voor dat geld bouw je ook zelf een heel dikke twee-liter.

Wie het niet geloofd, mag me altijd financieren om 't me te laten bewijzen. :D

Arne
16-11-2009, 18:34
Durf er toch wel wat op te verwedden dat je uiteindelijk meer kwijt bent om zo'n vermogen te halen met een atmosferische motor.

breadfan83
16-11-2009, 18:42
SLS in Duitsland beloofd voor een dikke 4k al 210 pk uit een KR. ITB's daarop doen al heel wat, en dat kost zo'n 3-4k, inclusief management van bijvoorbeeld Kronenburg. Dan zijn er nog een dikke 7k over voor die laatste +/- 20pk. Het bewerken van je kop tot race-kop kost als ik me goed herinner 1.5k, ook bij SLS. En als basis heb je dan een KR, dus met een twee-liter kom je nog wel wat hoger uit, en heb je de aanschaf van het blok alsnog gedekt. Je koppel zal dan in ieder geval minstens gelijk liggen, zo niet hoger.

Mtdi
16-11-2009, 18:53
SLS in Duitsland beloofd voor een dikke 4k al 210 pk uit een KR. ITB's daarop doen al heel wat, en dat kost zo'n 3-4k, inclusief management van bijvoorbeeld Kronenburg. Dan zijn er nog een dikke 7k over voor die laatste +/- 20pk. Het bewerken van je kop tot race-kop kost als ik me goed herinner 1.5k, ook bij SLS. En als basis heb je dan een KR, dus met een twee-liter kom je nog wel wat hoger uit, en heb je de aanschaf van het blok alsnog gedekt. Je koppel zal dan in ieder geval minstens gelijk liggen, zo niet hoger.

En blijft het dan ook een seizoen auto crossen heel?
Anders is het weggegooid geld.

breadfan83
16-11-2009, 19:03
En blijft het dan ook een seizoen auto crossen heel?
Anders is het weggegooid geld.

SLS heeft behoorlijk wat blokjes op circuit rondrijden, hoe dat met de cross zit weet ik niet. Ze bouwen eigenlijk motoren voor alledaags gebruik / misbruik. Je laat je auto niet tunen om er rustig mee te gaan cruizen, dus die worden ook allemaal aardig op hun staart getrapt...

Met de cross heb ik echter totaal geen ervaring, dus het kan inderdaad zijn dat zo'n blokje daar niet langer dan een paar races meegaat. SLS heeft een goede naam, dus aan de kaliteit zal het niet liggen, enkel aan het verschil in gebruik van de motor.

Als ik een blokje kant en klaar zou kopen zou ik daar trouwens ook niet mee in de blubber gaan crossen, dus hoef ik niet echt te kijken of het blok dat wel kan. :D

richard-polo
16-11-2009, 19:40
SLS beloofd wel meer ;) dat moet je met een korrelletje zout nemen!
zo goed staat sls niet meer aangeschreven in duitsland..

breadfan83
16-11-2009, 19:44
SLS beloofd wel meer ;) dat moet je met een korrelletje zout nemen!
zo goed staat sls niet meer aangeschreven in duitsland..

Ervaring mee?

Belofte is belofte lijkt me, en als die niet wordt waargemaakt mogen ze voor datzelfde bedrag zorgen dat dat wel gebeurd.

martiepartie
16-11-2009, 19:47
stuurlui <--> wal


:D

Jan-Jelle
16-11-2009, 19:48
En blijft het dan ook een seizoen auto crossen heel?
Anders is het weggegooid geld.

daar ben je nooit van verzekerd, ook niet bij het bovenstaande blok...

breadfan83
16-11-2009, 19:51
stuurlui <--> wal


:D

Wie? :sly:

martiepartie
16-11-2009, 20:01
Ik heb (ook) jou nog nooit een motor zien/laten bouwen en een uitdraai laten zien. Ik heb ook ervaringen met bedrijven die dingen beloven en het uiteindelijk niet waarmaken. Op basis van mailwisselingen/telefoontjes en vage voorspellingen kan iedereen wel zeggen dat ie het kan.

Dit blok is gereviseerd en opgebouwd bij een bedrijf met een (goede) reputatie. Het is wel duur, maar ook wel erg gaaf. Ik zeg aan de andere kant ook niet dat het blok NIET te duur is, vind het een bak geld voor een motorblok.

jeroen doli
16-11-2009, 20:09
wat een discussie voor zoon blok, maar ik gloof er zelf ook in voor zo veel geld kan ik toch wel een 2.0 bouwen met zeker het zelfde vermogen. durf dan heel eerlijk niet te zeggen of die dan geschikt is voor in de cross maar kom er ook eigenlijk nooit dus dat hoeft niet :D

maar vind het wel een strak blokie en gloof ook zeker wel dat het heel blijft maar vind het te veel geld voor zoon blok. :)

Gr jeroen

breadfan83
16-11-2009, 20:13
Klopt, en ik ben dan ook blij met alle info die ik kan krijgen. Dat ik weet wat SLS beloofd, en wat het kost, komt doordat ik al een tijdje ben aan 't vergelijken wat verschillende tuners beloven, waarmaken en kosten. Enige dat ik hieruit te weten ben gekomen waar ik niet over twijfel, is dat ik niet genoeg geld heb om het goed te laten doen. :D

De vraag of Richard ervaring heeft met SLS was dus ook niet als beschuldiging bedoeld, of aanvallend. Ik wil alleen weten of het nog zin heeft veel waarde te hechten aan de getallen op hun site. ;)

15k Voor een gebruikte gecrossete 250pk-motor vind ik vergeleken met wat ik tot nu toe heb gezien wel veel.

richard-polo
16-11-2009, 20:19
ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik lees op die duitse forums niet veel goeds over de beloftes van sls. laders reviseren dat kan die goed blijkbaar maar echt auto,s tuning moet die volgens daar aan andere overlaten :)

g-laderseite
vwscene forum
racewars germany.

zo werd er over verhoeven ook goed gesproken, maar ik ken iemand die daar hele slechte ervaring mee heeft!

G-force idem..
ik heb daar ooit is m,n g40 laten tune (nokkenas en chip) en dat ging best goed moet ik bekennen..
terwijl hij laders reviseerd waar andere weer een hekel aan heeft..
en nu is die meen ik failiet!

kronenburg ook wel is een paar keer geweest, ook wel een leuke tent(maar prijzig)
maar veel kennis:)