PDA

View Full Version : Kopzorgen Met Mijnen T2


Titi-Stengeleir
28-11-2004, 21:52
Yo manne, heb gisteren mijne velaagde en ingekorte vooras onder mijn bus gestoken en zit met e probleem:

de bout waar de schokdemper moet opkomen slaat egen mijn vooras, en ik kan dus ni lager, ma kwil wel nog lager want ik heb mijn vleugel aangepast en heb kleine wielekes...Kan iiemand mij helpen, mercikes...

kheb er ne foto van ma kweet ni hoe dak da hioer moen doe, he...

Marcski
28-11-2004, 22:06
Staat de foto al op internet?
Zo ja, de url tussen [img] [ /img] zetten.
Zo nee, onder op manage attachments klikken, foto uploaden, en die url tussen de tags zetten.

Titi-Stengeleir
28-11-2004, 22:16
ga dat hier is proberen he...

Tlukt ni, mijne foto neemt meer dan 2 Mb in???
Strange..

Marcski
28-11-2004, 23:11
ga dat hier is proberen he...

Tlukt ni, mijne foto neemt meer dan 2 Mb in???
Strange..

upload ze anders in de Gallery, de Image URL eronder kan je dan tussen de IMG tags zetten

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 11:02
Alé tof, dat er nog Noorderburen zijn die mij verstaan.

Nu, vraagje, heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem.

Volkswouter
29-11-2004, 13:00
Heb je niet de ruimte om een stuk van de bout af te zagen?

Laat dan in ieder geval de moer erop zitten als je zaagt,want dan kun je daarna met de moer je schroefdraad weer herstellen.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 14:02
Ik had al gedacht van er een stuk af te zagen, maar dan heb ik niet genoeg plaats meer om de schokdemper te plaatsen én er nog een moer op te krijgen...
Zou ik dan de bout verder moeten laten afdraaien en er nieuwe schroefdraad moeten op trekken??!!

Of is de oplossing: spindels??

Stijn
29-11-2004, 14:05
Ik zou dolgraag een foto zien want ik kan me niet helemaal voorstellen hoe dit nou zit....
Er zit vast een stalen bus in de schokbreker waardoor de bout steekt. Steekt die bus buiten de rubber uit? Dan zou je die bus nog in kunnen korten zodat de moer er verder op kan en je meer draad af kan zagen....

Volkswouter
29-11-2004, 14:12
Stijn,ik wil die die foto ook wel zien,want ik weet nu niet meer wat er hier nu allemaal geprutst is.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 15:08
Ik zit nu opt werk; maar zal die foto deze avond proberen door te sturen.

Split52
29-11-2004, 15:53
Lijkt me zowieso niet helemaal lekker dat je dit wilt gaan doen.

Hoe heb je de as verlaagd....rasterplaten of gewoon door midden en gedraait er weer op?

Hoe zit je met je stuurderij, heb je die ook aangepast door de bus eraf te halen en er even ver als de as verdraait is weer op te zetten?

Ik denk dat je beter als je toch lager wilt gaan, verlaagde spindels kunt kopen. Dan heb je namelijk deze problemen niet en icm verdraaien en platte banden hang je volgens mij op de grond.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 16:38
Heb de vooras bij iemand binnengedaan die hem heeft ingekort en verdraait en ook rasterplaten heeft gemonteerd...
De stuurstangen heb ik nieuw gekocht en ook ingekort en moet nu 2 slipjes geven in de chasisbalk om ze vrij spel te geven...
Weet iemand wat zo'n spindels kosten, ik heb horen zeggen 550Euro?!

Bussie komt zo
29-11-2004, 16:42
Heb de vooras bij iemand binnengedaan die hem heeft ingekort en verdraait en ook rasterplaten heeft gemonteerd...
De stuurstangen heb ik nieuw gekocht en ook ingekort en moet nu 2 slipjes geven in de chasisbalk om ze vrij spel te geven...
Weet iemand wat zo'n spindels kosten, ik heb horen zeggen 550Euro?!

Zoiets dacht ik, in de buurt van de 540 euro en je moet de jouwe dan erbij inleveren.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 16:44
En waar kan ik zoiets in BELGENLAND vinden...

Of kan ik die per post ook laten afkomen van Nederland, zo ja, waar??

Split52
29-11-2004, 16:53
Post komt ook uit Nederland hoor....

Spindels zijn volgens mij bij slammedpanel zo'n 450 euro...niet goedkoop maar zit wat werk in om ze anders gemonteerd te krijgen...vandaar.

Tsja, denk dat je als je de rasterplatenverlaging op z'n laagst zet en droppedspindels dat je behoorlijk laag komt met het zooitje.. zou gewoon een tussen weg vinden, als je bereid bent die franken uit te geven om spindels te kopen kun je mooi met je rasterplaten uitvinden hoe laag hij wel of niet kan komen... simpel... zo niet... dan zit je aan je max.. of je moet het hele zooitje verder aanpassen..

Beetje raar dat je die stuurstangen in moet slijpen, je had gewoon de bevestiging van de pitmanarm (geloof ik dat dat ding zo heet) aan kunnen passen dan was je klaar geweest.

Volkswouter
29-11-2004, 16:54
Over wat voor bus praten we? Een t2 (spijlbus) of een t2a of een t2b

Spijlbus spindles kosten 220€ en t2a of b spindles kosten 450€ bij http://www.slammedpanel.com

Bussie komt zo
29-11-2004, 16:56
En waar kan ik zoiets in BELGENLAND vinden...

Of kan ik die per post ook laten afkomen van Nederland, zo ja, waar??

Slammedpanel (http://www.slammedpanel.com)
die zullen ze ook wel opsturen.
maar ze zitten in zeeland.

Ok dan Wouter, be Quick or be ....

ploon
29-11-2004, 16:56
voor spindles van slammedpanel kun je gewoon bij bbt in sint job terecht

Volkswouter
29-11-2004, 17:03
Slammedpanel (http://www.slammedpanel.com)
die zullen ze ook wel opsturen.
maar ze zitten in zeeland.

Ok dan Wouter, be Quick or be ....


Slammedpanel zit in Bussum,niet in Zeeland.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 17:21
We spreken over een T2b vooras.

Ik denk, als ik jullie zo bezig hoor, dat spindels voor mij de enigste oplossing zal zijn.
Moet ik daarna nog iets aanpassen??? Het is maar dat ik het kan voorzien hé...

Heeft er iemand van jullie ervaring met een t2 met ingekorte vooras(en extreme verlaging), heb mij laten vertellen dat daar niet mee valt te rijden...Of is dat onzin...

Volkswouter
29-11-2004, 17:29
Titi met ingekort bedoel je versmald?

Het klopt idd dat je een iets wankeler bochten gedrag krijgt omdat je wielen dichter bij elkaar staan,maar dit een puur theoretisch antwoord voor mij ,omdat ik nog nooit in een bus met een versmalde vooras hebt gereden.

Mijn spijl is in totaal maar 2cm smaller.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 17:39
Ahh, die van mij 4.5cm langs elke kant...Aiaiaiai...En ga 4.5*15inch steken vooraan...

Maar het is niet de bedoeling om hard te gaan he, maar heel laag, heb de vleugels, onder de stoel, 6 cm hoger gebracht.

molenari
29-11-2004, 19:35
We spreken over een T2b vooras.

Ik denk, als ik jullie zo bezig hoor, dat spindels voor mij de enigste oplossing zal zijn.
Moet ik daarna nog iets aanpassen??? Het is maar dat ik het kan voorzien hé...

Heeft er iemand van jullie ervaring met een t2 met ingekorte vooras(en extreme verlaging), heb mij laten vertellen dat daar niet mee valt te rijden...Of is dat onzin...

Gewoon plat op z'n k*t gooien...als niemand anders het ooit gedaan heeft?...wees dan een pionier :biggrin:

"Verlagen is de toekomst" zeg ik wel eens, en "If it ain't low it's my Pano" (maar om daar 100% zeker van te zijn moeten we nog een paar jaar wachten)




Vincent

ploon
29-11-2004, 19:43
verdraaien van je as maakt de veerweg wat korter en dat merk je.
maar er rijden zat mensen rond het die setup, er is dus mee te leven.
ik heb er zelf alleen gedropte spindles onder (en gasdempers) en dat rijdt erg goed. de stuurstangen moesten wel anders gemonteerd worden en daarom moest ik stelbare stuurstang monteren ipv de vast die standaard op mijn bus zat

Volkswouter
29-11-2004, 19:51
Gewoon plat op z'n k*t gooien...als niemand anders het ooit gedaan heeft?...wees dan een pionier :biggrin:

"Verlagen is de toekomst" zeg ik wel eens, en "If it ain't low it's my Pano" (maar om daar 100% zeker van te zijn moeten we nog een paar jaar wachten)




Vincent


Vincent een bus goed verlagen is ook een opgave,want het kost je gewoon een hoop geld.

Ik was voor mijn blauwe spijl alles bij elkaar 2500€ kwijt,maar daardoor rijd hij nu wel super en heb ik verder nergens problemen mee.

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 22:21
Ik Krijg Diene Fucking Foto Ni Ge-upload He...

Help

molenari
29-11-2004, 22:37
Vincent een bus goed verlagen is ook een opgave,want het kost je gewoon een hoop geld.

Ik was voor mijn blauwe spijl alles bij elkaar 2500€ kwijt,maar daardoor rijd hij nu wel super en heb ik verder nergens problemen mee.

Ja OK dat is zo. Ik vind het er in sommige gevallen ook wel leuk uit zien, maar ik begrijp niet dat iedereen het zo graag wil. Het is net alsof het terribly trendy is ofzo. "Als je een bus koopt is het eerste wat je doet verlagen", is de indruk die ik wel eens krijg.

En ik hou er wel van af en toe een beetje te stoken :biggrin:


Vincenzo
(Die zijn champagne Edition bus origineel wil restaureren. Dus oproep aan iedereen die nog overtollige sattelbraun T2 dashboard onderdelen heeft liggen: laat het mij weten! :tongue: )

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 22:43
Ik heb eerst het grootste carrosseriewerk gedaan en nu staat hij klaar om in lak te zetten en daarvoor leg ik hem even PLAT...

Moest ik nu die fotos is kunnen laten zien he, je zou mij direct begrijpen, maar ze zijn allemaal TOO LARGE

Tjaap
29-11-2004, 22:49
heb je geen verklein programma? want als ze "too large" zijn voor dit album zijn ze ook wel heel erg groot.
mocht je niks hebben mail ze dan even naar jaap@volksforum.com dan zal ik ze verkleinen en uploaden

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 23:03
Heb je mailtje gestuurd Jaap, alvast bedankt..

Marcski
29-11-2004, 23:26
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9493&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9494&mode=normal

Titi-Stengeleir
29-11-2004, 23:27
THANKS...

Nu kunnen we is zien hoe ik mijn probleem moet oplossen...

Tjaap
29-11-2004, 23:41
de grotere versies staan in het album, maar niet zo groot als jij ze stuurde :p ze waren inderdaad groter dan 2 MB

Split52
29-11-2004, 23:42
Schokbreker skippen en gewoon die bout aan de plaat lassen.. heb je geen vering maar zit je wel maximaal laag :D

nee serieus. Ik zou als je ECHT laag wilt gaan de vooras weer wat omhoog stellen (ja klinkt wat tegenstrijdig) en vervolgens weer dropped spindels monteren... het is een beetje zoiets als.. 1 stappie terug om 2 vooruit te kunnen maken.

Succes.

Titi-Stengeleir
30-11-2004, 08:39
Ik denk dat dit de enigste oplossing zal zijn...

Ik weet wat ik ga vragen aan Sinterklaas dit jaar...Dropped spindels it will be...En niets anders...

Bedankt he manne. En moest er iemand nog een goedkopere, maar toch degelijke, oplossing hebben, laat het mij weten!!!

Titi-Stengeleir
30-11-2004, 12:25
Juist naar BBT gebeld, (nog) NIET verkrijgbaar momenteel...Staat nog niet op punt, blablabla....

Volkswouter
03-12-2004, 00:03
http://www.volkswouter.nl/friends/marco-01small.jpg
Je zal slammedpanel even moeten mailen,met je vraag of ze de spindles al leveren.

Deze bus is van diegene die de dropped spindles bouwt voor T2A`s en B`s.Ik weet dat hij gewoon weg niet lager kan en dat zijn banden zeer regelmatig het staal raken en hierdoor flink slijten.

primer-look
03-12-2004, 07:47
waarom haal je niet nog wat matriaal weg aan de lijfplaat? De lijfplaat loopt nu schuin naar achter omhoog, maak hemm gewoon recht omhoog en werk hem dan bij de eerste bout weer netjes uit naar buiten (met vloeiende lijnen in het matriaal om de krachten netjes te geleiden) gaat werken hoor.

dennis

Gert
03-12-2004, 07:54
http://www.volkswouter.nl/friends/marco-01small.jpg
Je zal slammedpanel even moeten mailen,met je vraag of ze de spindles al leveren.

Deze bus is van diegene die de dropped spindles bouwt voor T2A`s en B`s.Ik weet dat hij gewoon weg niet lager kan en dat zijn banden zeer regelmatig het staal raken en hierdoor flink slijten.

Is dit met de dropped spindels manier gedaan ?
En wat is zijn wielmaat ?
Leuk voor de Kampf

ploon
03-12-2004, 09:28
die gele is een combotje van spindels EN aangepaste as

Titi-Stengeleir
03-12-2004, 10:33
Heb juist met de mannen van slammedpanel gemaild, het komt in orde...Vanaf het moment dat hij gespoten is, haal ik er alles af en zet ik hem op blokken. +/- 3 weekjes later zal het voorbumpertje de grond kussen!!!! Ik wil minstens even laag gaan...hihihihihi

Volkswouter
03-12-2004, 13:02
Gert,Marco rijd op 15 inch met de bandenmaat 175/55R15 aan de voor en achterzijde.

Gert
03-12-2004, 13:21
Gert,Marco rijd op 15 inch met de bandenmaat 175/55R15 aan de voor en achterzijde.

Thnx
En hoe breed ? Zeer essentieel in deze ..

@ Titi : kop op zuiderbuur .. komt goed !!
Als die klaar is bel je maar .. de koffie staat klaar .
Erg benieuwd hoe die eruit gaat zien :D

Volkswouter
03-12-2004, 13:28
Geen idee....