PDA

View Full Version : Spyker weg uit NL


Pedaalemmer
20-11-2009, 10:00
Productie Spyker weg uit Nederland
20-11-2009 09:34
Spyker verplaatst zijn auto-assemblagelijn naar de fabriek van toeleverancier CPP in Engeland. De verhuizing van Zeewolde naar Coventry zal naar verwachting eind dit jaar rond zijn. Van de 135 arbeidsplaatsen bij Spyker, gaan er minstens 45 verdwijnen.

De afdelingen engineering, sales, aftersales en marketing blijven in Zeewolde. Met de verhuizing verwacht ceo Victor Muller kosten te kunnen besparen. “Ongeveer de helft van onze onderdelen en componenten worden in het Verenigd Koninkrijk gekocht en vrijwel alle key suppliers zijn hier gestationeerd. Door dichter bij onze toeleveranciers en partners te gaan zitten, kunnen we substantieel kosten besparen en efficienter opereren. We realiseren ons dat dit gevolgen heeft voor de banen in Nederland, maar deze stap is noodzakelijk onder de huidige economische omstandigheden.”

Spyker is een sociaal plan aan het opstellen voor zijn werknemers. Volgens CNV-bestuurder Peter de Ridder vindt de reorganisatie gefaseerd plaats. “De eerste groep van 45 werknemers staat al binnen twee maanden op straat. In de loop van volgend jaar gaan mogelijk nog meer banen verloren. In totaal zullen er hooguit veertig mensen in Zeewolde blijven werken.”

:shake:

Tjeerd
20-11-2009, 10:24
:(

breadfan83
20-11-2009, 12:44
Zag het net op RTL Z in zo'n balkje onder in 't beeld voorbij komen, "Spyker gaat bolides in Groot Brittanië bouwen"" .

Eerstvolgende tekst die voorbij kwam was "grote delen van Groot Brittanië ondergelopen". :D

Phill Dub
20-11-2009, 17:42
Kunnen ze net als Maarten de Bruyn boten gaan bouwen.

breadfan83
20-11-2009, 17:43
Ter land, ter zee en in de lucht is 't dan.

Van vliegtuigen via auto's naar boten. :D

Phill Dub
20-11-2009, 17:47
En nou maar hopen dat ze in Engeland wel het hoofd boven water kunnen houden.

carbreaker de autosloper
20-11-2009, 17:59
ben dr wel eens geweest bij spijker
spijker wil alleen hoog opgeleide mensen aan die machines laten werken deze hebben dan te veel verstand en werken met zn 4 ren aan een auto op een bok van 40 cm op tempo nul ,,,zet de eerste beste boer dr an op een brug dan is ie in de helft van de tijd klaar en waren ze winstgevend/////verder wel erg jammer donders mooie apparaten ....

breadfan83
20-11-2009, 18:01
Ben zelf ook al eens in die werkplaats geweest, jaar of 4-5 geleden.

Kan inderdaad niet zeggen dat ze daar echt lekker vlot doorwerken. Onder 't motto, we worden per uur betaald, niet per auto!

Jan-Jelle
20-11-2009, 18:11
Ben zelf ook al eens in die werkplaats geweest, jaar of 4-5 geleden.

Kan inderdaad niet zeggen dat ze daar echt lekker vlot doorwerken. Onder 't motto, we worden per uur betaald, niet per auto!

ze hoeven daar naar mijn idee niet eens zoveel auto's te bouwen, of ligt het aan mij?

breadfan83
20-11-2009, 18:13
Volgens mij is het meer een zaak van willen, dan van moeten.

Toen ik daar was werd me verteld dat de productie opzettelijk laag werd gehouden, om zo de exclusieviteit te waarborgen.

Kan zijn dat het echt zo is, maar kan ook een manier zijn om je in te dekken omdat je de rotzooi niet kwijt komt als je er meer gaat maken. ;)

JarnoVWPolo6N
20-11-2009, 21:22
Jammer, ik reed wel eens mee met een maatje op de vrachtwagen tijdens avond-/nachtritten. Hij werkte voor een transporteur op het industrieterrein in Zeewolde, straat uit en je reed tegen dat grote hek rondom de Spyker-toko op.
En dat was vaak leuk 's avonds, stond hij de trailer in te laden, stond Jarno buiten te kijken hoe een of andere Arabier met een C8 La Violette voorbij kwam, mooie ervaring om zo'n prachtwagen in levende lijve voorbij te zien komen.

Tjeerd
20-11-2009, 22:42
Ja, mooi hè, dik geluid ook:)

Dikwijls Spykers gezien waar de luchtinlaten met ducktape ingeplakt waren

Jan-Jelle
20-11-2009, 23:29
Volgens mij is het meer een zaak van willen, dan van moeten.

Toen ik daar was werd me verteld dat de productie opzettelijk laag werd gehouden, om zo de exclusieviteit te waarborgen.

Kan zijn dat het echt zo is, maar kan ook een manier zijn om je in te dekken omdat je de rotzooi niet kwijt komt als je er meer gaat maken. ;)

ja, dat snap ik, dus uiteindelijk hoeven de monteurs ook niet harder te werken dan ze al doen. de exclusiviteit waarborgen is nogal logisch, als iemand zoiets duurs koopt wil hij niet op elke hoek van de straat een spyker tegenkomen.

breadfan83
20-11-2009, 23:58
Als je monteurs op hun dooie ooie kunnen werken lijkt me dat je overbezetting hebt. Geen wonder dat Spyker keer op keer in de financiële problemen komt.

Zal eens kijken of ik nog foto's van toen kan vinden. We mochten absoluut geen plaatjes schieten, dus dat maakte het alleen maar leuker. :D

breadfan83
21-11-2009, 00:07
Plaatjes zijn van echt slechte kwaliteit, foon-cams waren toen nog niet echt wat waard, maar you get the idea. ;)

http://img24.imageshack.us/img24/7716/afbeelding62.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/8351/afbeelding89.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/1233/afbeelding115.jpg

http://img35.imageshack.us/img35/8606/afbeelding46.jpg

http://img252.imageshack.us/img252/7898/afbeelding93.jpg