PDA

View Full Version : golf 3 gti motorkabelboom uitbouwen!


mk3GTI8v
28-11-2009, 15:49
zoals sommigen van jullie weten heb ik een g60 blok in mijn golf 3 gti gebouwd..
alleen nu loop ik enorm vast op de kabelboom van de motor ruimte. LET OP! de verlichting moet intakt blijven! inbouwen gaat wel goed komen alleen uitbouwen gaat niet helemaal lekker. ik weet dus niet welke stekkers uit de zekeringkast moeten zodat de stekkers die geen functie meer hebben kunnen worden verwijderd!

kan iemand mij vertellen welke stekkers ik uit de kast moet halen zodat al het onnodige spul eruit is?

alvast bedankt gr Rene.

Domi
28-11-2009, 16:00
Motorboom en verlichting boom zijn toch gescheiden???

Als je de motorboom volgt naar je zekeringkast dan weet je welke je los kan maken.

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:05
Ja zijn 2 losse kabelbomen.
Gewoon motorkabelboom volgen zekeringskast vergrendeling naar rechts en de stekkers eruit klaaaaaar :D

Domi
28-11-2009, 16:07
Ja idd.

Zijn misschien 1 of 2 brede stekkers en wat kleine draadjes incl massa.

wiljan
28-11-2009, 16:08
ja zijn inderdaad twee, precies zoals gerard zegt, vergrendeling eraf en trekken maar

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:13
Ja soms moet je ook niet te bang zijn :D

mk3GTI8v
28-11-2009, 16:15
ik heb ook clima en cruisecontrol etc kom ik hier mee in de problemen? airoco pomp is er al wel af maar mijn verwarming etc moeten wel blijven werken! kan iemand mij ook vertellen op welke posities de stekkers in de kast zitten die er uit moeten?

bedankt voor de snelle reacties!

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:20
Nee hebben er niks mee te maken.
\Als je de motorkabelboom naloopt kom je gewoon bij de stekkers uit.
Heeeeeel simpel eigenlijk.
Of moet ik dadelijk langs komen moet toch weer naar drachten :D

mk3GTI8v
28-11-2009, 16:35
en welke kleur hebben die stekkers dan?

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:37
Verschillende gele en blauwe enz dat kan je ze niet zeggen gewoon de kabelboom pakken moet er toch uit.

mk3GTI8v
28-11-2009, 16:39
oke. ik heb nu de stekkers op positie a1 en a2 van de zekeringkast eruit gehaald maar dan loopt er weer een geel rood draadje naar boven en dat heeft volgens mij met men abs te maken..

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:42
Je begint verkeeeeerd je begint bij de zekeringskast.
Andersom werken.
Is heel simpel dan zie je het beter en werkt ook sneller.

mk3GTI8v
28-11-2009, 16:44
oke ik begin bij de zekeringkast.. ik meot gewoon de stekkers los hebben die verbonden zitten aan de motorkabelboom. als ik die los heb is het klaar. maarrr hoe kom ik er achter welke stekkers uit men kastje moeten! sorry maar het is me nog niet helemaal duidelijk welke stekkers er gewoon uitmoeten. en zoals jij zegt gewoon de kabelboom volgen vanaf waar doe je dat dan? :$

mk3GTI8v
28-11-2009, 16:45
is dit wat er allemaal uit moet? want volgens mij zitten daar dus ook de stekkers van de verlichting bij of heb i kdat verkeerd? http://img228.imageshack.us/i/wiringharness.jpg/

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:47
Jij moet de motorkabelboom eruit hebben toch?
Nou dan pak je de motorkabelboom in de motorruimte overal los dan kijk je waar die in het schutbord gaat en trek je de stekkers van de kabelboom uit de zekeringskast simpel.
Ik ga nu naar drachten als je hulp nodig hebt zeg je het maar.

GerardMkIIVR6
28-11-2009, 16:48
is dit wat er allemaal uit moet? want volgens mij zitten daar dus ook de stekkers van de verlichting bij of heb i kdat verkeerd? http://img228.imageshack.us/i/wiringharness.jpg/


Nee hier zit niks van de verlichting bij.
Dit is de motorkabelboom.

mk3GTI8v
28-11-2009, 17:05
Nee hier zit niks van de verlichting bij.
Dit is de motorkabelboom.


oke dan is het wel duidelijk dan haal ik dit allemaal los! thhnxx neemt weer een grote zorg weg:P!

coilt
01-12-2009, 19:53
je kan het ook anders doen dat je een aantal kleuren draadjes opneemt die je onder de motorkap in de motorkabelboom voor ziet komen en kijk je achter je zekeringkast waar die allemaal voorkomen weet je zo welke blokjes eruit moet halen..

Je kan ook alles achter je zekeringkast los gooien en nummeren met een plakbandje ofzo waar ze terug ingestoken moeten worden(ps je kan ook gewoon puzzelen want elk blokje past maar op 1 aansluiting in je zekeringkast)

en kan je het doorvoertulee een beetje losser maken en met een beetje voorzichtigheid aan de motorkabelboom trekken en duwen en binnen iemand kijken welke blokjes je meetrekt ;)

Mischien heb je hier op deze site onder achterzijde zekeringkast ook wat aan :

http://www.vwgolf-info.nl/algemene_informatie/index.php

mk3GTI8v
05-12-2009, 17:11
je kan het ook anders doen dat je een aantal kleuren draadjes opneemt die je onder de motorkap in de motorkabelboom voor ziet komen en kijk je achter je zekeringkast waar die allemaal voorkomen weet je zo welke blokjes eruit moet halen..

Je kan ook alles achter je zekeringkast los gooien en nummeren met een plakbandje ofzo waar ze terug ingestoken moeten worden(ps je kan ook gewoon puzzelen want elk blokje past maar op 1 aansluiting in je zekeringkast)

en kan je het doorvoertulee een beetje losser maken en met een beetje voorzichtigheid aan de motorkabelboom trekken en duwen en binnen iemand kijken welke blokjes je meetrekt ;)

Mischien heb je hier op deze site onder achterzijde zekeringkast ook wat aan :

http://www.vwgolf-info.nl/algemene_informatie/index.php

allemaal bedankt voor de reacties! heb er veel aan gehad! heb nu inmiddels de nieuwe kabelboom in de zekeringkast zitten:D!

maar nu heeft mijn startmotor kuren als ik de sleutel omdraai hoor ik een harde klik (relais? bendix) en voor de rest gebeurt er niks!

coilt
05-12-2009, 21:54
allemaal bedankt voor de reacties! heb er veel aan gehad! heb nu inmiddels de nieuwe kabelboom in de zekeringkast zitten:D!

maar nu heeft mijn startmotor kuren als ik de sleutel omdraai hoor ik een harde klik (relais? bendix) en voor de rest gebeurt er niks!

Heeft die wel spanning voor op de startmotor?

mk3GTI8v
06-12-2009, 13:18
de startmotor zelf maakt een klik als ik de sleutel omdraai, dus ik neem aan dat het de bendix is die uitslaat! maar de motor zelf begint idd niet te draaien. ik heb 1 12 volt stekker en daar staat 12 v over en de min heb ik achterop de startmotor.. of heb ik 2 pluskabels nodig?

indewarre
06-12-2009, 19:37
staat het blok al lang stil? ze willen nog wel eens vast gaan zitten

mk3GTI8v
06-12-2009, 20:17
staat het blok al lang stil? ze willen nog wel eens vast gaan zitten

blok is gereviseerd en gewoon los.. heb vandaag de startmotor eraf gepakt hij komt zeer langzaam op gang dus denk dat de accu te weinig vermogen afgeeft...

indewarre
07-12-2009, 19:52
blok is gereviseerd en gewoon los.. heb vandaag de startmotor eraf gepakt hij komt zeer langzaam op gang dus denk dat de accu te weinig vermogen afgeeft...


ik doelde eigenlijk meer op de startmotor maar ff een nachtje opladen dan zou hij het toch moeten doen dan.

Is de startmotor ook een nieuwe of gereviseerde?

mk3GTI8v
10-12-2009, 10:05
ik doelde eigenlijk meer op de startmotor maar ff een nachtje opladen dan zou hij het toch moeten doen dan.

Is de startmotor ook een nieuwe of gereviseerde?


de startmotor is idd een gereviseerd! gister heb ik met een andere accu( een volle) geprobeerd maar precies hetzelfde resultaat bendix slaat uit en motor begint langzaam te draaien.. iemand enig idee?