PDA

View Full Version : Internetaansluiting


sanderz
01-12-2009, 19:25
ik ben opzoek naar een internet aansluiting, er wordt gesproken over downloadsnelheid en uploudsnelheid. Ik heb hier weinig verstand van, kan iemand mij vertellen wat ik het best kan nemen?

Wat doe ik met internet? Forums bekijken, plaatjes kijken, af en toe een nummertje downloaden, dus niet veel bijzonders. Iemand advies??

Alvast bedankt, Sander

breadfan83
01-12-2009, 19:38
Wut? No pron?! :confused:

Wolgast
01-12-2009, 19:49
Downloadsnelheid is de snelheid waarmee je dingen van het internet op je computer krijgt (muziek, film, foto's etc.)
Uploadsnelheid heeft te maken met hoe snel dingen vanaf je computer op het net komen.

Als je gewoon gaat voor huis-tuin en keuken internet (in jouw geval denk ik) ou ik kijken naar een aanbieder met een zo hoog mogelijke downloadsnelheid.
En kijk iig ook even naar de limieten. Soms wordt er voor weinig een aansluiting aangeboden maar zit je vast aan een bepaalde limiet wat je mag downloaden.
Misschien handig daar even op te letten.

Dit is wat ik ervan -denk- te weten. Mocht het niet juist zijn wat hierboven beschreven is, hoop ik dat iemand het kan vebeteren dan wel op de juiste manier uitleggen. Leren we er namelijk allebei van!

Succes!

Martinus
02-12-2009, 02:59
hoewel uploadsnelheid niet van levensbelang is, moet je het niet verwaarlozen 'omdat je toch niets uploadt' uploaden gebeurd ook op het moment dat je een aanvraag doet naar een site toe of wanneer je bijvoorbeeld een e-mail verstuurt. maar als je thuis geen server voor een flinke website hebt staan, hoef je je daar niet druk om te maken. Die snelheid is bij de meeste aanbieders wel ruim voldoende

Voor hetgeen je beschrijft zijn de meeste standaard-abonnementen wel voldoende. Daarnaast moet je bedenken dat je vaak voor een bepaalde prijs ook een bepaalde tijd aan een abonnement vast zit. je abonnement dan naar beneden bijstellen is vaak niet mogelijk, naar boven bijstellen is zo gebeurd, je kunt dus beter te laag beginnen dan te hoog.

Tegenwoordig is het ook niet alleen internet wat je aanvraagt, vaak zijn totaalpakketten met telefonie en tv erin voordeliger dan dat je alles los aanvraagt. hou wel rekening dat het soms extra kost om je lijn bij je telecomaanbieder te gebruiken voor adsl, die kosten komen er dan nog bij.
ik zou gewoon wat pakketten vergelijken op www.adslwinkel.nl dan kun je gelijk zien wat er op jouw adres mogelijk is. en let op de aanbiedingsprijzen, de eerste prijs die je ziet kan heel aantrekkelijk zijn, maar vaak verandert deze dan na een paar maanden, waardoor de prijs ineens (veel) duurder wordt dan een ander die eerst duurder leek..

De standaard ligt nu rond de 20 Mbit download, dit is momenteel voor ADSL een beetje het maximale wat je eruit kunt halen, wil je sneller moet je naar de kabel of glasvezel als dit mogelijk is.

succes in ieder geval met het maken van je keuze..

Audilimburg
02-12-2009, 22:06
Gewoon lekker de goedkoopste nemen. 3Mb download snelheid is ruim voldoende om relaxed te surfen en af en toe eens een MP3 tje te downloaden.
Ik zie absoluut niet in waarom je voor huis tuin en keukengebruik 20Mb down nodig hebt, tenzij je de hele dag films zit te downloaden.

Dit is net zoiets als mensen die thuis de snelste Pentium Quad core met waterkoeling en alles erop en eraan hebben om te internetten en af en toe eens een briefje te typen.
Wordt je allemaal wijs gemaakt dat je dat nodig hebt, maar dat is dus niet zo :shake:

DennieMeister
02-12-2009, 23:37
Gewoon lekker de goedkoopste nemen. 3Mb download snelheid is ruim voldoende om relaxed te surfen en af en toe eens een MP3 tje te downloaden.
Ik zie absoluut niet in waarom je voor huis tuin en keukengebruik 20Mb down nodig hebt, tenzij je de hele dag films zit te downloaden.

Dit is net zoiets als mensen die thuis de snelste Pentium Quad core met waterkoeling en alles erop en eraan hebben om te internetten en af en toe eens een briefje te typen.
Wordt je allemaal wijs gemaakt dat je dat nodig hebt, maar dat is dus niet zo :shake:

Voor de tarieven van een 20Mbit abo tegenwoordig zou ik niet voor lager gaan.
Helaas woon ik in het buitengebied en heb ik geen kabel.
Dus ik betaal teveel voor max. 6Mbit (abo tot 20Mbit).

Maargoed voor hetgeen TS internet wilt gaan gebruiken is dit inderdaad geen noodzaak.

Arne
03-12-2009, 07:52
Gewoon lekker de goedkoopste nemen. 3Mb download snelheid is ruim voldoende om relaxed te surfen en af en toe eens een MP3 tje te downloaden.
Ik zie absoluut niet in waarom je voor huis tuin en keukengebruik 20Mb down nodig hebt, tenzij je de hele dag films zit te downloaden.

Dit is net zoiets als mensen die thuis de snelste Pentium Quad core met waterkoeling en alles erop en eraan hebben om te internetten en af en toe eens een briefje te typen.
Wordt je allemaal wijs gemaakt dat je dat nodig hebt, maar dat is dus niet zo :shake:

100% eens.

sanderz
14-12-2009, 22:07
heb inmiddels een bestelling lopen bij kpn, waarom daar?

voornaamste reden is omdat ik geen vaste telefoonaansluiting heb en dit ook niet wil, dit de enigste was waar ik niet extra hoef te betalen daarvoor omdat ik die aansluiting niet heb, plus alles erbij was gratis :D

flipje
04-09-2010, 01:17
:rolleyes: