PDA

View Full Version : DLP versnellingsbak Golf 4


Just-B
02-12-2009, 19:45
Hallo,

Ik heb een golf 4 1.6sr, met bakcode DLP.
Nu vind ik allemaal verhalen over slechte bakken, maar daar zie ik alleen de bakcodes DUU en DUW naar voren komen.
Heeft de DLP bak geen last van losschietende klinknagels?
Mijn golf heeft 180000 op de teller, en heb nog steeds nergens last van.
Maar mocht ik ook zo'n klinknagel bak hebben, dan laat ik mijn bak reviseren, en die klinknagels vervangen door bouten.
Dit doe ik liever voordat het kwaad geschiet.

Ook is mijn auto een geimporteerde uit Duitsland, heeft dit nog invloed op de bak? dat er daar een terugroepactie is geweest, en er gereviceerde bakken op werden gezet?
Zoja, hoe kan ik zien of ik een gereviseerde bak heb?

Groeten

Bastiaan

Mtdi
03-12-2009, 00:11
DLP is bijna het zelfde als DUU er is alleen een bak helft anders.
Dus Is van een sdi.
En als je een fabrieks gereviseerde hebt zitten er vogens mij geen bouten in.
Een fabrieks gereviseerde DLP heeft als nr 02K 300 049 EX de X staat voor gereviseerd.

Maar als je er een bout set in wil,ik heb ze op voorraad,en anders is er vast wel een ander op het forum die het wel kan.

Jan

Just-B
03-12-2009, 00:14
Ok thnx!
Zal morgen eens even een kijkje nemen!

maniacmark
13-01-2010, 16:17
geldt dit ook voor ERT bakken onder een golf 4 1.6 16v van decembr 2002?
En zo ja, want kost een revisie?
Ik ervaar op dit moment nog helemaal geen problemen, maar wordt door sommige berichten wat ongerust.
Mark

Just-B
13-01-2010, 22:46
Nee de 16v blokjes hebben de goeie versnellingsbakken

maniacmark
14-01-2010, 12:51
is dat ook op de een of andere manier ergens na te kijken?
want met onderbouwing maakt dit mij een stuk geruster...

Mtdi
14-01-2010, 13:59
ERT heeft een verzwaarde koppelings kant en grotere flenzen dat is het verschil met een dUU/DLP.
En ook geen boutset.

maniacmark
16-01-2010, 13:13
ERT heeft een verzwaarde koppelings kant en grotere flenzen dat is het verschil met een dUU/DLP.
En ook geen boutset.

Dank voor je reactie.
Dus als ik het goed begrijp is een ERT bak een versnellingsbak met andere koppeling, maar met een ERT bak loop ik ook grote kans dat de popnagels breken???

maniacmark
22-01-2010, 08:51
upje, wie weet t antwoord?

Mtdi
22-01-2010, 12:12
ERT heeft een verzwaarde koppelings kant en grotere flenzen dat is het verschil met een dUU/DLP.
En ook geen boutset.

Een verzwaard koppelings huis.

maniacmark
22-01-2010, 12:54
hebben deze daardoor dan minder last van knappende nagels, of zijn hiervoor precies dezelfde problemen.
Alvast bedankt voor alle moeite en reacties,
Mark

Mtdi
22-01-2010, 14:02
hebben deze daardoor dan minder last van knappende nagels, of zijn hiervoor precies dezelfde problemen.
Alvast bedankt voor alle moeite en reacties,
Mark
Het zelfde verhaal,deze bakken hebben ook grotere flenzen.

dimitri
24-01-2010, 16:35
Mooi topic
alle versnellingsbakken na BJ 2000 zijn allemaal aangepast
Deze hebben ook een andere bak code
maar let wel op je kunt een oud model hebben
aleen duu en de duw bakken zijn slecht
Heb je niet zon versnellingsbak is de kans klein dat je problemen krijgt
heb je wel zon bak duu duw geheid dat de bak kapot loopt

maniacmark
25-01-2010, 10:41
beste Dimitri,
Inderdaad is het de bedoeling om met dit topic meer duidelijkheid te scheppen in de problemen met Golf IV versnellingsbakken. Misschien wordt het zelfs ooit we l een sticky;)
Maar kan je mij voor de volledigheid ook aangeven waar je deze info vandaan hebt? Op die manier krijgen we dit topic steeds beter. ( en mijn gemoedstoestand ook:) )
Groet,
Mark

dimitri
25-01-2010, 14:04
Ik heb zelf een bora 1.6 gehad met een duw bak en je kunt het wel raden kapot gelopen en 1200 euro kosten aan gehad
Ik heb zelf een heel verhaal gehad bij de VW dealer

(In duitsland VW fabriek wolfsburg heeft erkend dat het een fabricagefout is en in duitsland krijg je dus 70% van alle kosten vergoed als die bak klapt (das dus op de ruilbak en de arbeid)
Hier in NL houdt PON zich stom en weet zogenaamd van niks, en dus de dealers ook. Hier willen ze gewoon extra cashen dus.)
Wat tussen haakjes staat komt van VW forum

Ook trouwens alle golf 4 van 98 tot 2000 gaan de raammechanisme van kapot zelf drie keer gehad is na 2000 ook beter
VW kwam in 2000 met een betere golf 4 op de markt met meer PK en een betere bak als je een 1.6 met 77kw dan heb je een vernieuwd model
En de meeste kinderziektes zijn er uit
Dus koop voor 1000 euro meer 1 uit eind 2000 kijk naar de bak code
Maar dat zegt niet alles een vriend van mij rijd met een aardgas golf 4 uit 99 met een duw bak heeft nu meer dan 200000 gelopen nooit uit elkaar geweest
Het is ook een beetje geluk hebben
VW staat bekent ook bij andere modelen dat ze slechte versnellingsbakken hebben
Koppeling is ook een grote kwaal bij VW ook bij oudere types
Ik rij nu 8 jaar VW het is gewoon mijn merk
Ik denk 1 van de beste en betrouwbaarste auto en lage kosten aan onderhoud
Geloof maar dat bij andere merken veel meer problemen zijn

Mtdi
25-01-2010, 14:26
Leuk verhaal,maar wat is er nu verbeterd aan de versnellings bak?

dimitri
25-01-2010, 15:15
popnagels vervangen door boutjes... €1000 euro kosten
Handig om te laten doen als je een nieuwe koppeling er in moet zetten dan schelt het de helft

Dus het antwoord op je vraag MTDI bij de nieuwe bakken is dat al gedaan

Mtdi
25-01-2010, 15:32
Bij mijn weten zijn er dikkere klinknagels in gekomen en geen boutsetje.
En de klink nagels vervangen voor een boutsetje hoeft echt geen 1000 euro te kosten.
Ik doe het voor veel minder,wel zelf de bak demonteren/monteren.

dimitri
25-01-2010, 15:45
Bij mijn weten zijn er dikkere klinknagels in gekomen en geen boutsetje.
En de klink nagels vervangen voor een boutsetje hoeft echt geen 1000 euro te kosten.
Ik doe het voor veel minder,wel zelf de bak demonteren/monteren.
Ik was bij de VW Dealer 1000 euro kwijt en heb ik de montage kosten van de koppeling niet hoefen te betalen mijn rekening was 1200 euro met de koppeling er bij
En volgens de dealer was het echt een matsprijs omdat ik daar de auto gekocht had en mij tegemoet wou komen
Ik ben geen automonteur dus ik moest het wel laten doen
Met die dikkere klinknagels kan kloppen maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen