PDA

View Full Version : Probleem koelsysteem


Spikker
14-12-2009, 00:10
Goededag allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een golf 3 1.8 gt.
Nou had ik het vermoeden dat mijn thermostaat open bleef staan aangezien de temperatuur niet boven de 60 graden kwam, dus ik dacht die moeten we ff vervangen.
Nu heb ik hem vervangen en ben het systeem weer aan 't bij vullen.
Dus koelvloeistof er in de auto starten en op temperatuur laten komen.
maar als de motor rond de 70 graden begint te komen kotst ie alle koelvloeistof via het reservoir er weer uit.

Wie kan mij mischien vertellen waar dit aan ligt want dit heb ik nog nooit meegemaakt.


Mvg.

Martijn

Marco
14-12-2009, 00:19
klinkt als n lekke koppakking, druk in koelsysteem wordt te hoog en daarom gooit ie het bij je vaatje er weer uit

Spikker
14-12-2009, 09:01
klinkt als n lekke koppakking, druk in koelsysteem wordt te hoog en daarom gooit ie het bij je vaatje er weer uit


Oke oke, vreemd want ik had daar namenlijk geen last van volgens mij voordat ik de thermostaat had vervangen.
Maar hoe kan ik daar zeker van zijn dat het de koppakking is?
Voor dat ik de boel lostrek.

oettinger_18
14-12-2009, 09:55
Oke oke, vreemd want ik had daar namenlijk geen last van volgens mij voordat ik de thermostaat had vervangen.
Maar hoe kan ik daar zeker van zijn dat het de koppakking is?
Voor dat ik de boel lostrek.

witte rook.. uit de uitlaat.. als je de auto in de ochtend start
kom er dan veel witte rook uit je uitlaat..?

of het kan ook zijn dat je nieuwe thermostaat niet opent.. daardoor te warm
word dat er druk word opgebouwd in het koelsysteem ik zie wel dat er staat dat die 70 graden word is je sensor nog wel goed.. van temparatuurmeter? heb je het koelsysteem goed ontlucht..?

Spikker
15-12-2009, 12:48
witte rook.. uit de uitlaat.. als je de auto in de ochtend start
kom er dan veel witte rook uit je uitlaat..?

of het kan ook zijn dat je nieuwe thermostaat niet opent.. daardoor te warm
word dat er druk word opgebouwd in het koelsysteem ik zie wel dat er staat dat die 70 graden word is je sensor nog wel goed.. van temparatuurmeter? heb je het koelsysteem goed ontlucht..?

Witte rook heb ik niet uit de uitlaat, ik heb ook de thermostaat getest in een pannetje heet water. En de thermostaat opent gewoon goed.

Dennis@polo86c.nl
15-12-2009, 13:09
Nieuwe thermostaat wel goed gemonteerd?
Of is het huis beschadigd waardoor de thermostaat niet open kan.

Kijk eens wat de auto doet zonder thermostaat.
Bij stationair zou het geheel dan gewoon warm moeten kunnen worden.
Kun je in ieder geval de koppakking uitsluiten.

Spikker
15-12-2009, 20:40
Ik ben vandaag maar weer is met de auto bezig gegaan, en heb een aantal slangen door geblazen met de compressor.
En wat bleek, het dunne slangetje naar de overloop van het resevoir bleek verstopt te zijn.
Dus alles werkt weer goed alleen wordt mijn kachel niet super warm.
Maja ben allang weer blij dat ik kan rijden. :cool: