PDA

View Full Version : polo on the edge carbs en turbo in toeren


serge pot
08-12-2004, 21:34
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9750&mode=normal een garret m27 turbo ,eigenbouw uitlaat spruitstuk ,met eigen bouw inlaat spruitstuk,cbr 32mm keihin carbs met dynojet stage 1 sproeiers ,286/286 schrick nokkenas .
http://i23.ebayimg.com/02/i/02/ed/7a/e4_1_b.JPG dat gaat op dit kopje met 34mm inlaatkleppen(standaard )en 30mm uitlaat kleppen (27 is standaard).
onderblokje wordt gehoond voor zuigers met maat 75,98 (cylinder inhoud is origineel 1268cc wordt nu dan 1300,92 cc).compressie verlaagd mbv koperen koppakking van 4 mm naar 7,5 op 1 .
laaddruk van 1 bar ,uitlaat van 65mm uitwendige diameter ,ontsteking eigenbouw van diverse polo ontstekingshuizen .
dit is dus het beste van atmosferische motoren en geblazen motoren gecombineerd ,toeren en koppel :biggrin:

Tommy
08-12-2004, 21:38
ben zeer benieuwd!

serge pot
08-12-2004, 21:41
anders ik wel :D

TomKraft
08-12-2004, 21:47
U're my hero :p :eek:

Volkswagenaar
08-12-2004, 21:49
leuk project, wat denk je er ongeveer uit te persen?

serge pot
08-12-2004, 21:55
150 moet lukken zowie so ,anders doe ik iets fout :D ,maar alles wat er boven zit is mee genomen .koppel wil ik toch wel op de 180nm hebben

serge pot
08-12-2004, 21:56
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=3401&mode=normal
komt in deze groene polo(nu met mattig ssf velgen en zonder die lompe onderlip)btw die blauwe is ook van mij

Tommy
08-12-2004, 21:56
als de G40 niet lukt, dan neem ik hier een optie op... ;)

Tommy
08-12-2004, 21:57
ey trouwens... je 1.6 16v verkocht? Hoe is het met dat project afgelopen?

serge pot
08-12-2004, 22:01
die is idd verkocht .was toen of kinderkamer gelijk kompleet of motorblok .heb toen voor kinderkamer gekozen ,maar dat blok zit nu in een polo 2f met 38mm cbr carbs
eerste ritten waren veel belovend ,nu nog wat kinderziektes eruit .

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-92921-Afstellen.JPG hiero issie

Tommy
08-12-2004, 22:06
oke dan!

Stijn
08-12-2004, 23:15
Nice, op die foto lijkt die groene Polo wel een Fiesta :)

Zeg, je gaat de laaddruk gewoon op de turbo's zetten, en dan compenseren door de vlotterbak ook dezelfde druk te geven?

Tjaap
08-12-2004, 23:32
die lompe onderlip... doe je die weg?

Tommy
09-12-2004, 13:05
Nice, op die foto lijkt die groene Polo wel een Fiesta :)

Zeg, je gaat de laaddruk gewoon op de turbo's zetten, en dan compenseren door de vlotterbak ook dezelfde druk te geven?

laaddruk op de carb's zetten bedoel je?

Viperwin
09-12-2004, 13:18
Leuk! Wat zeg ik? Erg leuk! Waarom heb ik toch de indruk dat dit erg woest gaat klinken? :o :cool:

Filmpje + geluid alstie erin hangt graag! :biggrin:

Sjon
09-12-2004, 17:58
.

serge pot
09-12-2004, 18:55
motorfiets carbs werken standaard al mbv ramair ,daar gaat al een 2 bar op bij 250km/h.als je het oppervlak neemt van de benzine in de vlotterbak met 2 bar en de oppervlak van je bezine aanvoer leiding kun je het gemakkelijk af met een pompje van 0,2 bar .de laaddruk komt dus ook automatisch op de vlotters idd,
het zijn variabele venturi carbs welke de venmturi's geopend worden door of onderdruk in het inlaat kanall of overdruk aan de turbo zijde ,om het zo maar te noemen

Tommy
09-12-2004, 19:23
wel ff dumpvalve instaleren... vind ik altijd zown supersound! :cool: (zal wel een korte sssss worden... ghehe)

Stijn
09-12-2004, 20:41
Aha, zo'n idee had ik dus ook in mijn hoofd om later de webers op druk te zetten in de Ponton. Volgens mij moet dat wel lukken als je inderdaad de vlotterbak ook op druk zet.

serge pot
09-12-2004, 22:50
webers kunnen perfect met turbo .

en idd dumpvalve ligt ook al klaar .
zit nog wel te peinzen over A.L.S. maar dan mechanisch mbv turbo over druk en inlaat onderdruk bij gas los

Tommy
09-12-2004, 22:52
A.L.S. :frown:

serge pot
09-12-2004, 22:54
anti leg system .zorgt er voor dat door ontsteking bij gas los een 40 graden te verlaten de ontbranding in de uitlaat slag gebeurt ,waardoor de turbo op toeren blijft (dat is dat geklap wat rally auto's(evo subaro en escort )hebben bij over schakelen en bij decelereren )

Tommy
09-12-2004, 22:56
oke dan.... :cool:

Stijn
10-12-2004, 00:04
Hey, dat is een geniaal idee....
Hmm, als je dat eens in een goedkope vorm kon gieten, zo'n ALS systeem!

Allart-Ghetta
10-12-2004, 02:11
Megasquirt 'N Spark

Stijn
10-12-2004, 10:28
goedkoop zei ik toch :p

serge pot
10-12-2004, 18:03
gewoon mechanisch mbv een relais op nullast en wat kleine piele dingen om het zo maar te noemen

MauSeR35
10-12-2004, 20:58
is wederom een ruig project!
(IK WIL OOK EEN PLEK OM WAT TE DOEN AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :( )

serge pot
11-12-2004, 18:11
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9778&mode=normal

inlaat verzamel pijp met dumpvalve

Volkswagenaar
11-12-2004, 18:32
gaat de goede kant op :D

Stijn
11-12-2004, 20:16
Nice, ik ga rap ook zoiets maken als de rest van de ponton 100% is.

serge pot
11-12-2004, 22:07
A.L.S ook uitgedokterd .is eigenlijk vrij simpel ,nu nog de juiste onderdelen voor de juiste prijs .saab 900 turbo vacuum vervroeger (paddestoel).2-1 pneumatiek ventiel 12volt gestuurd ,nullast schakelaar,on/off switch .en stijn nu moet je het toch wel een beetje snappen .1 leiding naar vacuum doos ,die vertakt op 2-1 ventiel naar verzamel pijp en 1 naar inlaat zijde (carbs er tussen )nullast ingeschakeld ,dan vacuum doos geschakeld op verzamel pijp ,geen nullast dan vacuum doos op inlaat zijde ,
wil toch rond de 120 euro klaar moeten zijn ,cheap toch??

serge pot
11-12-2004, 22:08
op deze manier krijg je een verlating van 10 tot 15 graden ,net genoeg om bang bang te creeren

bobby-digital
31-12-2004, 10:14
webers kunnen perfect met turbo .

en idd dumpvalve ligt ook al klaar .
zit nog wel te peinzen over A.L.S. maar dan mechanisch mbv turbo over druk en inlaat onderdruk bij gas los

gaat dat goed ja??? wat komt daar zoal bij kijken qua aanpassingen, in ieder geval moet je je spruitstuk aanpassen, als je op lowboost rijd vallen de mods wel mee volgens mij toch???

MelG60
31-12-2004, 12:55
Voor ALS heb je ook een speciale cartridge nodig voor je turbo en een spruitstuk van speciaal materiaal + speciale uitlaatkleppen blabla. Een WRC motor die ALS gebruikt gaat net 1 rallye mee.

Koen is sleeping
31-12-2004, 13:11
A.L.S ook uitgedokterd .is eigenlijk vrij simpel ,nu nog de juiste onderdelen voor de juiste prijs .saab 900 turbo vacuum vervroeger (paddestoel).2-1 pneumatiek ventiel 12volt gestuurd ,nullast schakelaar,on/off switch .en stijn nu moet je het toch wel een beetje snappen .1 leiding naar vacuum doos ,die vertakt op 2-1 ventiel naar verzamel pijp en 1 naar inlaat zijde (carbs er tussen )nullast ingeschakeld ,dan vacuum doos geschakeld op verzamel pijp ,geen nullast dan vacuum doos op inlaat zijde ,
wil toch rond de 120 euro klaar moeten zijn ,cheap toch??

Saab-zooi? Gumuz heeft nog veeeeel liggen op Turbo gebied. Mailen die gozer!

serge pot
31-12-2004, 15:45
als normaal is een 40 graden verlaat .ik doe een 10 tot 15 graden ,spruitstuk is hier al klaar voor ,heb ook al natrium kleppen .
en rally motoren gaan echt wel langer mee dan 1 rally

MelG60
31-12-2004, 15:59
turbo, spruitstuk en kleppen in kop gaan 1 rally mee (en dan bedoel ik niet de boerefluitjes ouwe jongens krentenbrood rijke stinkers rally sport in Nederland) . Ook worden de motoren gecontroleerd en zonodig gereviseerd na 1 rally. Natrium gevulde klepstelen helpen hier echt niet tegen hoor, die zijn enkel om hitteoverdracht naar kop te bevorderen ze zijn niet gemaakt om extreme hitte van ALS te verdragen.

serge pot
31-12-2004, 16:23
mijn bedoeling is idd om het niet teextreem te maken .vandaar maar een iets verlate ontsteking ,waardoor de turbo geholpen wordt en niet volledig op toeren gejaagd wordt .moet wel leuk blijven :D

Richard
14-01-2005, 20:05
hoe staat het btw met je projectje serge?

serge pot
15-01-2005, 18:04
idd .two tone gaat racie rap worden :D
maar alles op zijn tijd .alles zal recht komen (of in bed)

Volkswagenaar
13-02-2005, 01:26
*kick*

ik dacht dat de two-tonert dood was :O
of was ie half dood en ga je 'em op deze manier leven inblazen?

erg leuk project iig :)

baseknot
13-02-2005, 01:46
als ik geld genoeg had had serge mijn polo 6n ook mogen doen :) :biggrin:

serge pot
13-02-2005, 11:13
ach alles gaat langzaam aan .de groen wordt gestript ,kop met turbo en inlaatspruitstuk en verzamel pijp zijn klaar ,heb 4 e overmaats zuigers liggen .nu nog een onderblok laten boren en honen

miklo de gekste
17-02-2005, 11:10
serge dat komt helemaal goed ...

ik ben nu druk aan het zoeken naar net zo polootje als nielzzz voor een leuk prijsje..

serge pot
26-02-2005, 14:05
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12372&mode=fullsize
tja als je een kans in een lifetime tegen komt ,moet je hem pakken .
deze ga ik zondag ophalen samen met michael .
is een polo 1f gt koets gebruikt in de bergrennen van vorig jaar .
is wel een aardige stiefel we komen bij hockenheim in de buurt.

Tommy
26-02-2005, 14:13
hey cool man! super!

krijg je dat dingen hier in NL dan ook gewoon weer op kenteken?

ziet er erg leuk uit iig.

serge pot
26-02-2005, 14:17
als het niet kan zoals het moet ,moet het maar zoals het kan is mijn motto.oftewel ja nl kenteken krijgt ie .het zal aan het schutbord liggen of het simpel kan of via de wat lastigere weg

Tommy
26-02-2005, 14:22
lache

Michiel86c
26-02-2005, 17:20
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12372&mode=fullsize
tja als je een kans in een lifetime tegen komt ,moet je hem pakken .
deze ga ik zondag ophalen samen met michael .
is een polo 1f gt koets gebruikt in de bergrennen van vorig jaar .
is wel een aardige stiefel we komen bij hockenheim in de buurt.

Wel weer een ori bumper erop ipv die van een 2f (3 voor Gert ;) ) ?

serge pot
26-02-2005, 17:22
likt mijn kut .eg nie .is juist cool zo :D

miklo de gekste
26-02-2005, 21:51
sweet krijgt ie ook een rennsport blokie jou te kennen

Tommy
27-02-2005, 21:27
ben het wel eens over die bumpert jah... (dat er een andere op moet dus... ;) :D )

btw, miklo de gekste... was jij nu die gozer met die info over duitse Porno? :D

serge pot
28-02-2005, 23:22
sweet krijgt ie ook een rennsport blokie jou te kennen
gaat vanzelf vlammen braken

serge pot
03-04-2005, 20:13
kooitje erbij (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4539661165) had ik ook nog nodig

http://i23.ebayimg.com/01/i/03/9e/ce/8d_1_b.JPG fuck stack
dit alternatief van koso werkt net zo goed en je hebt geen last van eventuele km afwijking

kenteken heeft ie ook al

zo nu nog een kuipje ,

motor samenstellen ,
motorkap sluitingen ,
velgen verbreden ,
banden ,
etc etc etc etc
en oja apk is ook wel makkelijk,nadat hij ontschorst is

serge pot
03-04-2005, 20:15
*kick*

ik dacht dat de two-tonert dood was :O
of was ie half dood en ga je 'em op deze manier leven inblazen?

erg leuk project iig :)

twotone zal door mijn vrouwtje bereden worden .gaat op een 1.4 basis met carbuarteurs

MauSeR35
03-04-2005, 20:22
o jee gaat weer een ontzettende kick ass bak worden zo te zien, maar wat zouden we anders verwachten he?! :D

Volkswagenaar
03-04-2005, 22:57
twotone zal door mijn vrouwtje bereden worden .gaat op een 1.4 basis met carbuarteurs

Gaaf, de twotonert leeft nog.
toffe steilheck vond ik dat altijd.

succes met de projecten

serge pot
04-04-2005, 21:34
die blijfgt ook nog wel leven ,maar dan met kinderzitje

pirelli
06-04-2005, 17:19
die kleine van jou wordt er helemaal in meegesleurd.

sjampoo
06-04-2005, 17:22
Gaaf, de twotonert leeft nog.
toffe steilheck vond ik dat altijd.

succes met de projecten


fijn is dat: doe je m weg,.. is ie ineens cooool..

:frown:

genoeg haren op m'n hoofd..

Michiel86c
06-04-2005, 19:33
fijn is dat: doe je m weg,.. is ie ineens cooool..

:frown:

genoeg haren op m'n hoofd..

Volgens mij heb je nog een prijs gewonnen met de toetonert in Denemarken vorig jaar :confused: Nu alweer vergeten? :)

Tommy
06-04-2005, 19:36
Ik kon me alleen niet vinden in de wielenkeuze... maar steilheckjes zijn altijd wel cool, mits laag... misschien nog eens een project... :D (Als ik later oud ben enzo)

Mark1
06-04-2005, 21:45
People's choice nota bene...


http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3209&stc=1

Mark1
06-04-2005, 21:47
Ik kon me alleen niet vinden in de wielenkeuze... maar steilheckjes zijn altijd wel cool, mits laag... misschien nog eens een project... :D (Als ik later oud ben enzo)

Volgens mij ben je al oud...

Wielenkeus ( doppen) was subliem :p

sjampoo
07-04-2005, 08:26
Daaaar is die Pokaal foto!

Ach.. weet je.. nieuw seizoen, nieuwe plannen..

Verandering van spijs doet eten: Idee-en waren bij mij een beetje op: Serge gaat er met een frisse blik gewoon mee verder :)


Volgende winter de Transfer eens uit de motten halen....

Tommy
07-04-2005, 09:34
Heb nog 2 mooie setjes Intra velgen bijv! telefoondesign zeg maar... 13 inch... die leken mij veel koelerder... doppen vind ik niks, niet passend bij de auto enzo... Heb ook nog wel een setje Pirelli's met alu kapjes, setje Teardrops(ook met alu kapjes natuurlijk ;) ), setje Ronal Turbo's zal niet passen, maar setje BMW (E30?) 14 inch 6J wielen(lijken wel op bottlecaps) zou misschien ook leuk staan, spuit ze eens wit bijv..? Maar heb ook nog altijd dat setje 14 inch Wolfrace liggen, lekker ouderwets. :p En het setje Ceres waar ik zelf altijd op reed ligt hier nog in de garage... maar met ET 25 zal dat lastig worden denk ik...

Ik hou meer van echt alu ipv look-a-like plastic doppen. :D (setje metalen doppen had nog gemogen)

serge pot
07-04-2005, 15:17
daarom jaap wilde ik niet dat ie de schroothoop op ging

Thomas78
07-04-2005, 19:18
People's choice nota bene...


En hoe kwam dat ook alweer, iedereen v/h 86c register 'moest' op de two-tonert stemmen. :tongue: :wink: :D

serge pot
12-04-2005, 15:42
http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/100-0033.jpg

Tommy
12-04-2005, 16:50
is dat APK waardig?


(tis de benzinetank toch? :rolleyes: :biggrin: )

serge pot
12-04-2005, 16:51
waarom niet?

Mark1
12-04-2005, 22:14
Psies, zolang ie maar dicht is en vast aan carr. zit....moet voor apk ook beluchting opzitten ?

serge pot
12-04-2005, 22:41
jup ,maar ook dat wordt geregeld

richard-polo
13-04-2005, 09:15
machtig spul dat glassex............:biggrin:

Black Devil
13-04-2005, 11:25
Haha, dat gebruiken wij in de snackbar top ontvetter ;)

Tommy
13-04-2005, 17:30
omdat je het in de auto gaat plaatsen ipv eronder, en omdat het van metaal is... maar ik weet het niet, daarom vraag ik het juist... :D wel ideaal.... kun je nog eens lekker verlagen met bijv die jetta I van mij! Want dan kun je wel je uitlaat kwijt:cool:

sjampoo
14-04-2005, 07:49
Tank van Polo is standaard van metaal (roestende versie)..

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-11708-binnenkant_boven_tank_schotten.jpg

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-11791-onderkant_binnen.jpg

EN nee, daar word je niet blij van: APK keurmeester had 't over zweten.. Ik zeg: Een vergiet als een zeef!


vind ik dit persoonlijk veiliger:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2954&stc=1

Met ontluchting, retour en al....

Tommy
14-04-2005, 07:53
hmmmz oke

baseknot
07-05-2005, 23:23
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12372&mode=fullsize
tja als je een kans in een lifetime tegen komt ,moet je hem pakken .
deze ga ik zondag ophalen samen met michael .
is een polo 1f gt koets gebruikt in de bergrennen van vorig jaar .
is wel een aardige stiefel we komen bij hockenheim in de buurt.
ik heb hem vandaag in real life gezien hij was echt superr vett serge :D:D

groetjes bas

Gert
07-05-2005, 23:31
Las dat er direkt lenkung in zit .
Moet binnenkort toch een keer je kant op Pot
Meteen ff kijken hoe dat nou werkt

baseknot
07-05-2005, 23:33
ik heb je passat ook gezien gert vette bak met die design lak erop

Gert
07-05-2005, 23:59
Ja kostte handen vol met geld dat design en spuitwerk ;)

serge pot
08-05-2005, 00:13
was jij dat .
nokkenas vind je op ebay duitsland nog wel
inzetten is een eitje

baseknot
08-05-2005, 00:14
ja dat was ik serge welke moest ik ook alweer zoeken?
@gert zal best wat gekost hebben ja al die spuitbussen lol :D:D:D

serge pot
08-05-2005, 05:47
polo 2f gt ,motorcode 3f ,daarvan de nokkenas

cabrio16v
13-04-2006, 17:46
turbo ??

bert
01-05-2006, 11:07
komt er ook een grotere oliepomp op? welke dan?