PDA

View Full Version : scirocco achteras


mk2
12-01-2010, 18:44
hallo ik heb een scirocco achteras op mijn golf1 gti gemonteerd.
weet iemand wat ik nog meer moet vervangen om de rem systeem optimaal te gebruiken?

ik heb gehoord dat ik rem begrenzers moet monteren maar weet niet waar ik ze kan kopen?

de as is van een 16v scirocco.

moet ik dan ook een 16v scirocco hoofdremcilinder monteren?

graag hoor wat de ervaring is van mensen die dit al eerder hebben gedaan ,

heb al nieuwe remklauwen schijven en blokken handermkabels en leidingen,

alvast bedankt :thumbup:

golf mkII 16v
12-01-2010, 22:27
WELKOM
Wat is de basis,is het een orginele GTI

EelcoB
13-01-2010, 09:45
Als je trommels naar remschijven achter ombouwd, moet je de remdrukbegrenzer (cilindertjes) die op je hoofremcilinder vervangen door die van 16v.

Anders rem je achter te hard, en ga je achterstevoren bij hard remmen.

Alleen het vinden van die remdrukbegrenzers is als een walrus in het universum. En áls je ze vind moet je ze nog betalen..

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, maar ga binnekort knutselen met een remdrukbegrenzer van een golf 2 GTI. En dan gewoon op de achteras.

Pewi Vwteam
13-01-2010, 09:51
je kan ook gewoon een hoofdrem cilinder van een cabriolet pakken, daar zitten de remdrukbgrenzers gelijk op de hoofdrem cilinder geschroeft [2 kleine potjes] zo heb ik al enkele mk1tjes omgebouwd naar schijf achter en allemaal remmen ze perfect.

EelcoB
13-01-2010, 10:02
Dus die van een Cabrio zijn gelijk aan die van een Scirocco 16V?

Of iig goed genoeg? Dat zou een hoop schelen. Kan je dan ook alleen de potjes overschroeven, of is de hoofdremcilinder ook anders?

Als dat zo is.. :)

sciroccoGTII
13-01-2010, 12:40
Nee die hebben een andere verdeling dan die van de scirocco 16v. Cabrio is immers ook met trommels. Ik vindt dit soort oplossing levensgevaarlijk. Die van een scirocco zijn idd bijna onvindbaar. Ik zou er gewoon een regelbare remdrukregelaar tussen monteren kosten de wereld ook niet. Heb je het gelijk goed. Scirocco 16V is 3/15 en die van een cabrio etc. iedergeval met trommels zijn anders verdeeld.

golfcabriolet
13-01-2010, 13:28
Een Scirocco 16v Achter-As is anders,heeht andere bestel nummer.
De remdrukregelaar is druk afhankelijk van een Schirocco 16v.
dat zijn de 2 Potjes bij de hooftremcilinder.
(Scirocco 16v is 3/15 met schijfremman achter.)

Maar je kan ook een Lastafhankelijke remdrukregelaar nemen.
Zit standaard onder Golf 1 GTI achter.
Heb ik ook en werkt 100% goed.

mk2
13-01-2010, 13:42
ik denk dat toch dat ik een scirocco hoofdremcilinder bestel en een regelbare remdrukbeschermer die kosten 100e heb ik gezien :D

EelcoB
13-01-2010, 15:46
Waarom dan niet alleen instelbare remdrukregelaar? Of heb je geen hoofdremcilinder?

Heeft er toevallig iemand een foto/tekening van een gemonteerde lastafhankelijke remdrukregelaar? Ik ben wel benieuwd hoe die dan zit. :)

Gerrit G60
13-01-2010, 15:49
Je kunt het beste een lastafhankelijke op je achteras zetten!
Dan zit je altijd veilig!

Groet, Gerrit

EelcoB
13-01-2010, 15:51
Ja, dat was mijn plan al;)! Ik wil het niet op mijn geweten hebben, mijn eigen project in de vangrail te parkeren. :thumbup:

golfcabriolet
13-01-2010, 16:31
Dit is een Lastafhankelijke remdrukregelaar op achter as.
dat met een Hooftremcilinder van GTI 20 MM dat werkt goed.
Er zijn ook Scirocco's 16v orgineel geleverd met een 20mm HRZ.
En er waren ook Scirocco's 16v met 22mm HRZ.
(Dat was in zommige landen zo 20mm)

http://img684.imageshack.us/img684/6081/bremsleitungen.jpg (http://img684.imageshack.us/i/bremsleitungen.jpg/)

golfcabriolet
13-01-2010, 16:37
ik denk dat toch dat ik een scirocco hoofdremcilinder bestel en een regelbare remdrukbeschermer die kosten 100e heb ik gezien :D

pak dan een 24 mm van een T4 VW bus.

http://img163.imageshack.us/img163/4230/hrzgolf1nieuwe.jpg (http://img163.imageshack.us/i/hrzgolf1nieuwe.jpg/)

Deze heb ik een 20mm origineel vw

EelcoB
13-01-2010, 17:01
http://img684.imageshack.us/img684/6081/bremsleitungen.jpg (http://img684.imageshack.us/i/bremsleitungen.jpg/)

Is dit een orriginele dan? En heeft hij dan 3 aansluitingen? Hoe zit dat dan?

En wat moet je dan met de hoofdremcilinder van een T4?

mk2
13-01-2010, 17:39
wat is nou beter dan een heefdremcilinder vann een scirocco 16v of een van een gti zoals orgineel? :confused:

sciroccoGTII
13-01-2010, 18:09
Even kijken welke er op de gti zit, zal denk ik ook al een 22mm zijn..zelfde dan dus als de scirocco. Kun je ook zo via ebay of zoiets bestellen hoor die HRC..

Zollie
13-01-2010, 18:14
Heb in een doosje ook nog een nieuwe hoofdremcilinder zitten, hoe zie ik welke maat dit is?

de remmen gaan van oude 1982 remmen (voor onbekend, achter 180mm) naar VW MKII klauwen en 200mm trommels. dit lijkt me geen kwestie voor noodzakelijke remkrachtverdelers enzo, toch??

en is een rembekrachtiger makkelijk te vervangen voor een grotere?

golfcabriolet
13-01-2010, 18:18
wat is nou beter dan een heefdremcilinder vann een scirocco 16v of een van een gti zoals orgineel? :confused:

Er zijn ook Scirocco's 16v met 20mm hoofdremcilinder geweest.
(dus de zelfde hoofdremcilinder als bij een Gewoone Golf 1 GTI 20 mm)
maar dat was volgens mij in bepaalde landen zo.
In NL model Scirocco's was met een 22mm hoofdremcilinder uitgevoord.

Als je die er op zet (22mm) dan moet je de 2 potjes Druk afhankelijke rembekrachteging 3/15 er wel tussen.
en achter niks.

Ik zelf heb een GTI 20mm hoofdremcilinder en dat vind ik goed.
nergens last van,met een lastafhankelijke rembekrachtiger achter (GTI Origineel).
Auto gaat niet om zijn eigen as als ik hard rem,al getest.
en op remetestbank alles 100% OK.

golfcabriolet
13-01-2010, 18:19
Even kijken welke er op de gti zit, zal denk ik ook al een 22mm zijn..zelfde dan dus als de scirocco. Kun je ook zo via ebay of zoiets bestellen hoor die HRC..

GTI is 20mm

Hight
13-01-2010, 18:30
De 3/15 remdruk verminders zijn gewoon nieuw te krijgen, niks riskeren nieuw monteren.

Bremskraftregler
Bremskraftregler für Scirocco II 16V zur Montage
am Hauptbremszylinder.
Artikel 533 612 151 A
Pro Stück 101,15 € (incl. MwSt. zuzüglich Versandkosten).
www.volkswagen-classic-parts.de

mvg Mike

golfcabriolet
13-01-2010, 18:36
De 3/15 remdruk verminders zijn gewoon nieuw te krijgen, niks riskeren nieuw monteren.

Bremskraftregler
Bremskraftregler für Scirocco II 16V zur Montage
am Hauptbremszylinder.
Artikel 533 612 151 A
Pro Stück 101,15 € (incl. MwSt. zuzüglich Versandkosten).
www.volkswagen-classic-parts.de

mvg Mike

zijn niet Origineel VW meer maar op nieuwe her geproduzeerd.

Jeff
13-01-2010, 18:39
3/20 bar drukbegrenzers van opel zijn ook bruikbaar.

golfcabriolet
13-01-2010, 18:46
Van Scirocco 16v

http://img251.imageshack.us/img251/733/62408958.jpg (http://img251.imageshack.us/i/62408958.jpg/)

jobo1983
13-01-2010, 19:28
3 / 35 bar drukbegrenzers zijn van een cabrio zeker?
die kwam ik nog tegen in de onderdelen bak.

nummers doe erop staan zijn 1H0612151A
en er staat oook nog 131GS in gegraveerd

kan iemand mij dat vertellen?

Pewi Vwteam
13-01-2010, 21:13
een noodstop van 150 naar nul had ik nog geen probleem. met een cabrio hoofdrem cilinder met die 2 potjes [remdrukverdeel potjes] en achter g60 remmerij. en voor uiteraard ook g60 schijven en klauwen.
maar zoals ik hier lees zijn de meningen verdeelt, over de veiligheid.

golfcabriolet
14-01-2010, 08:19
3 / 35 bar drukbegrenzers zijn van een cabrio zeker?
die kwam ik nog tegen in de onderdelen bak.

nummers doe erop staan zijn 1H0612151A
en er staat oook nog 131GS in gegraveerd

kan iemand mij dat vertellen?

de drukbegrenzers met nummer :1H0612151A
Zitten op een vw Caddy van BJ 1996 tot 2007
En verder niet op andere vw modelen.

golf mkII 16v
14-01-2010, 22:36
Orginele remmen voor en de schijven van een GTI 2
Dit alles op een orginele golf 1 GTI
Nergens problemen me gehad[wel met de hevel van de parkeerrem] maar niet met een noodstop

ids
14-01-2010, 23:13
De foto van golcabriolet zit zo'n remdrukbegrenser op de hoofdremcilinder, bedoelen jullie die??
daar heb ik er nog wel 10 van liggen....

oettinger_18
14-01-2010, 23:15
Bij een normale gti zit bij de achteras ook een remdruk regelaar(golf 1 gti) als ik de 3/15 remdruk verminders koop via duitsland moet dan de remdrukregelaar bij de achteras weg of laten zitten?. Dus inprenciepe die 2 potjes [remdrukverdeel potjes) op mijn hoofdremcilinder monteren klaar ben ik?

golfcabriolet
15-01-2010, 10:47
Bij een normale gti zit bij de achteras ook een remdruk regelaar(golf 1 gti) als ik de 3/15 remdruk verminders koop via duitsland moet dan de remdrukregelaar bij de achteras weg of laten zitten?. Dus inprenciepe die 2 potjes [remdrukverdeel potjes) op mijn hoofdremcilinder monteren klaar ben ik?


De remdrukregelaar bij de achteras moet weg als je voor de 2 potjes wild monteren.

oettinger_18
15-01-2010, 13:47
Is de remdruk regelaar bij een golf 1 gti(bij de achteras) veel verschillend met die 2 potjes van een scirocco?

golfcabriolet
15-01-2010, 14:16
De eene is lastafhankelijk (GOLF 1 GTI) achter onder.
de 2 potjes is druk afhankelijk.

jobo1983
15-01-2010, 17:50
de drukbegrenzers met nummer :1H0612151A
Zitten op een vw Caddy van BJ 1996 tot 2007
En verder niet op andere vw modelen.

ok dan weet ik dat, heb ik niet veel aan voor schijven achter.
of zou dat wel kunnen?...

oettinger_18
17-01-2010, 21:26
Nou wordt op Ebay hoofdremcilinders aangeboden van een scirocco 16v en staat er in de advertentie van als je golf 1 wilt ombouwen naar schijfremmen achter heb je deze remcilinder nodig maar op die remcilinder zit niet van die 2 potjes?

sciroccoGTII
17-01-2010, 23:40
Nee maar die zitten ook los tussen de leiding geschroefd..dus op de hoofdremcilinder en tussen de remleiding in ;)

oettinger_18
17-01-2010, 23:57
Jah maar als ik die 2 potjes op de hoofdremcilinder doe is tog genoeg? Of bedoel jij van 2 potjes op de hoofdremcilinder en wat op ebay staat moet tussen de leidingen geplaats worden nog? Dus inprenciepe heb ik 2 potjes en dat speeltje van ebay nodig en dat is het?

golfcabriolet
18-01-2010, 08:24
Jah maar als ik die 2 potjes op de hoofdremcilinder doe is tog genoeg? Of bedoel jij van 2 potjes op de hoofdremcilinder en wat op ebay staat moet tussen de leidingen geplaats worden nog? Dus inprenciepe heb ik 2 potjes en dat speeltje van ebay nodig en dat is het?

dan wel de 2 potjes van scirocco 16v 3/15 dan is dat genoeg.

Ron mk1
18-01-2010, 08:41
Meteen deze thread maar even spammen , gaat over hetzelfde onderwerp.

Wie weet of de astuppen van een golf mk3 gti hetzelfde zijn als die van een mk2 gti?

Ikb edoel , kan ik deze astuppen en klauwen gebruiken om een mk1 achteras om te bouwen naar remschijfen?
Dan wel met de mk2 schijfen vanwege 4 gaats ophanging?

EelcoB
18-01-2010, 13:40
dan wel de 2 potjes van scirocco 16v 3/15 dan is dat genoeg.

Om even samen te vatten;

- Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren.
- Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar.

- Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven.

Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele?

Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn. ;)

oettinger_18
18-01-2010, 14:04
Om even samen te vatten;

- Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren.
- Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar.

- Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven.

Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele?

Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn. ;)


Als ik nouw de potjes van een cabrio neem en een lastafhankelijke remdrukregelaar onder de achteras van een golf 1 gti is ook niet goed? Of wel?

Nou heb je wel 2 potjes via classic parts van 16v scirocoo maar jah daar betaal je 200 euro voor.

En nog een vraag de achterremleidingen moeten die op de potjes aangesloten worden? Of maakt dat niet uit

golfcabriolet
18-01-2010, 14:34
Meteen deze thread maar even spammen , gaat over hetzelfde onderwerp.

Wie weet of de astuppen van een golf mk3 gti hetzelfde zijn als die van een mk2 gti?

Ikb edoel , kan ik deze astuppen en klauwen gebruiken om een mk1 achteras om te bouwen naar remschijfen?
Dan wel met de mk2 schijfen vanwege 4 gaats ophanging?

DE astap van scirocco 16v hebben bestelnummer :

-333 501 117 Links
-333 501 118 Rechts

en zijn het zelfde als von de volgende vw modellen:

-Corrado 1989 tot 1995.
-Golf 1984 tot 1998
-Golf Cabriolet 1994 tot 2002
-Golf variant 1994 tot 1999
- Jetta 1984 tot 1992
-Passat 1985 tot 1997
-Polo/Derby 1995 tot 2000
-Vento 1992 tot 1998

golfcabriolet
18-01-2010, 14:37
Om even samen te vatten;

- Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren.
- Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar.

- Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven.

Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele?

Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn. ;)
even foto op etka bekijken
hoe de lijdingen lopen bij gti
heb er geen foto ,is dan makelijker uit te leggen.

EelcoB
18-01-2010, 14:39
Als ik nouw de potjes van een cabrio neem en een lastafhankelijke remdrukregelaar onder de achteras van een golf 1 gti is ook niet goed? Of wel?

Nou heb je wel 2 potjes via classic parts van 16v scirocoo maar jah daar betaal je 200 euro voor.

En nog een vraag de achterremleidingen moeten die op de potjes aangesloten worden? Of maakt dat niet uit

Ik neem aan dat de potjes van een scirocco 2 hetzelfde zijn als een cabrio. Dan is het wel goed.

Zijn die potjes wel origineel Vw? Weet neit wat het uitmaakt, maargoed :D .

Ja de achterremmen moeten aangesloten worden op die potjes.

sciroccoGTII
18-01-2010, 17:05
Nee als je een lastafhankelijke GTI regelaar bij de achteras monteerd moet je geen potjes gaan monteren! Alleen rocco 16V potjes monteren als je geen lastafhankelijke regelaar monteerd het is gewoon of-of..! Die cabrio potjes moet je vergeten die zijn namelijk voor trommels achter ;) En heb je dus met schijven niets aan.

Alleen de rocco 16V potjes zijn bruikbaar dus de 3/15.

Ron mk1
18-01-2010, 17:19
DE astap van scirocco 16v hebben bestelnummer :

-333 501 117 Links
-333 501 118 Rechts

en zijn het zelfde als von de volgende vw modellen:

-Corrado 1989 tot 1995.
-Golf 1984 tot 1998
-Golf Cabriolet 1994 tot 2002
-Golf variant 1994 tot 1999
- Jetta 1984 tot 1992
-Passat 1985 tot 1997
-Polo/Derby 1995 tot 2000
-Vento 1992 tot 1998

Maar dan alleen als je schijfen op die auto hebt?
Want ik heb een achteras van een cabrio met trommels liggen, daar wil ik schijfen opbouwen.
Nu heb ik astappen met alle bevestigingen van een mk3 gti liggen.
Ik kan dus dit hele systeem op de cabrio as monteren?

EelcoB
18-01-2010, 17:26
Nee als je een lastafhankelijke GTI regelaar bij de achteras monteerd moet je geen potjes gaan monteren! Alleen rocco 16V potjes monteren als je geen lastafhankelijke regelaar monteerd het is gewoon of-of..! Die cabrio potjes moet je vergeten die zijn namelijk voor trommels achter ;) En heb je dus met schijven niets aan.

Alleen de rocco 16V potjes zijn bruikbaar dus de 3/15.

Oke. Maar het leuke hieraan is dat die niet te vinden zijn! :D

oettinger_18
18-01-2010, 19:09
Jahwel hoor nog nieuw te krijgen bij classic parts voor iets meer dan 100 euro per stuk! Dus als je schijven wilt hebben koop je 2 potjes schijven astappen remklauwen en dan zit je op een aardig bedrag:)

jobo1983
02-02-2010, 19:56
ik heb een complete scirocco 16v rembekrachtiger / cilinder met 3/15 potjes.
als ik die monteer op mijn golf1 hoe zit het dan met de remsensor?
die zit nu nog bij mij op de remcilinder (auto is officieel een 1500).

golfcabriolet
03-02-2010, 01:20
ik heb een complete scirocco 16v rembekrachtiger / cilinder met 3/15 potjes.
als ik die monteer op mijn golf1 hoe zit het dan met de remsensor?
die zit nu nog bij mij op de remcilinder (auto is officieel een 1500).

pedaalblok van scirocco 16v of golf cabrio montigen.

Pewi Vwteam
03-02-2010, 16:02
of gewoon ff een klein steuntje voor je remlichtpendaal schakelaar er in lassen. de 2 draden ff verlengen naar binnen 2 amptjes er op knijpen op je schakelaar drukken en klaar ben je.

jobo1983
12-02-2010, 23:51
dat lassen gaat hem zoiezo niet worden.
of iemand moet dat kunne doen voor mij.
zal wel op zoek gaan naar de cabrio onderdelen.

scirocco9
17-02-2010, 02:47
een t stukje voorzien bij een aftappunt bij je remcilinder

jobo1983
17-02-2010, 17:16
jaa dat zou ook kunnen inderdaad..
maar dan eens kijken waar ik zo een T stuk kan vinden.

EelcoB
18-02-2010, 13:46
Nog even over het schijfombouwverhaal. Jeff zei dat opel remdrukbegrenzers ook passen/kunnen. Na even een tijdje googelen kwam ik erachter dat er meer mensen zijn die opel 3/20 remdrukbergenzers hebben gebruikt.

Dan ga ik toch maar voor die opel dingen! :thumbup:

Hier nieuw te krijgen http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=320008&hid=486&lhid=&lvid=&mid=69

Kosten €139,- per set. Dat is al een stuk beter dan €101,- per stuk immitatie. :)

JaapL.
18-02-2010, 20:54
www.biesheuvel.nl

EelcoB
17-03-2010, 20:07
Jongens (en meisjes :tongue: ) het volgende..

Mijn zoektoch naar remdrukbegrenzers gaat vrolijk verder. Nu heb ik iemand gevonden die ze van een opel heeft. Nu is mijn vraag of dat ze zijn. De desbetreffende man vroeg het ook aan mij. Ik weet hoe ze van VW eruit zien, en dit lijkt er op. Maar ik vraag het liever even.

Thá picture;
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/5/7/100_18631.jpg

Dus op de gok wagen?

Thanx anyway. ;)

JaapL.
17-03-2010, 23:09
Dit is een Lastafhankelijke remdrukregelaar op achter as.
dat met een Hooftremcilinder van GTI 20 MM dat werkt goed.
Er zijn ook Scirocco's 16v orgineel geleverd met een 20mm HRZ.
En er waren ook Scirocco's 16v met 22mm HRZ.
(Dat was in zommige landen zo 20mm)

http://img684.imageshack.us/img684/6081/bremsleitungen.jpg (http://img684.imageshack.us/i/bremsleitungen.jpg/)


Als ik zo'n Lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras heb, is het goed? En hoef ik op de hoofdremcilinder geen remdrukbegrenzers te monteren?

sciroccoGTII
17-03-2010, 23:18
Stimmt..je hebt dan immers al een drukregeling..wel even de veer afspannen anders sta je nog achterstevoren bij stevig remmen ;)

Als ik zo'n Lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras heb, is het goed? En hoef ik op de hoofdremcilinder geen remdrukbegrenzers te monteren?

JaapL.
18-03-2010, 23:35
Jullie zijn helden! Bedankt!

EelcoB
06-12-2010, 22:26
Nog even hierop terugkoment..

Als ik dit onderstaande remsysteem bouw met een scirocco 16v begrenzer, werkt het dan ook? Of krijg je dan een raar/onveilig remgedrag?
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/5/7/naamloos_221651_original.bmp

Of liever zo:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/5/7/naamloos1.bmp

golfcabriolet
07-12-2010, 13:27
kosten iets meer als 100 euro per stuk

Style
08-12-2010, 19:24
Nog even hierop terugkoment..

Als ik dit onderstaande remsysteem bouw met een scirocco 16v begrenzer, werkt het dan ook? Of krijg je dan een raar/onveilig remgedrag?
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/5/7/naamloos_221651_original.bmp

Of liever zo:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/5/7/naamloos1.bmp
Ik heb het zo als op vb 1 zonder de scirocco 16v begrenzers
Maar met een Wilwood remdrukbegrenzer.

http://img403.imageshack.us/img403/9264/wilwoodcustom.jpg (http://img815.imageshack.us/img815/4375/wilwood.jpg)

EelcoB
09-12-2010, 20:10
Het punt is dat ik één scirocco begrenzer heb. Dus 2 t-stukjes+ leidingen halen en ik zou klaar zijn.

Hij begrenst de druk bij bijvoorbeeld 15 bar. Maar als je daarna de leiding splits maakt dat toch niet uit. Niet dat het dan 15 : 2 = 7.5 wordt?

Ff natuurlijk verhaaltje. ;)

Style
12-12-2010, 12:06
Dat is een goeie vraag theoretisch denk ik dat je gelijk heb.
Maar me gevoel zegt dat dit iets te makkelijk gedacht is.
Waarom zetten ze er anders twee onder en niet 1 begrenzer origineel.
Plus een gokje wagen met je remmen is niet echt aan te raden.

EelcoB
14-12-2010, 08:17
Dat is een goeie vraag theoretisch denk ik dat je gelijk heb.
Maar me gevoel zegt dat dit iets te makkelijk gedacht is.
Waarom zetten ze er anders twee onder en niet 1 begrenzer origineel.
Plus een gokje wagen met je remmen is niet echt aan te raden.

En juist om die reden begon ik er maar over. Als ik het doe ga ik zowiezo testen op een remmenbank doen. Niet zomaar monteren en gaan. :thumbup:

GolfKaatsheuvel
24-03-2011, 17:34
Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga een cabrio rembekrachtiger gebruiken, in combinatie met G60 remmerij rondom.
Wat moet ik doen:
2x remdrukverdeler scirocco halen (3/15 a €100,- de stuk) Dit is het makkelijkste maar wel het duurste denk ik
Wilwood remdrukverdeler (draaiknop, heb ik al liggen). 2 leidingen naar achter, t-stuk, verdeler, t-stuk 2 leidingen naar de remklauwen, of moet ik 1 afdoppen, 1 leiding naar achter, verdeler, t-stuk 2 leidingen naar de remklauwen.

Hoor graag van iemand!

Gr. Ricardo

staande golf
24-03-2011, 18:03
En juist om die reden begon ik er maar over. Als ik het doe ga ik zowiezo testen op een remmenbank doen. Niet zomaar monteren en gaan. :thumbup:


Even puur een redenatie zonder ervaring ;)

Druk reken je uit met P=F/A of terwijl druk is kracht delen door de oppervlakte ;)

Ga jij van 1 leiding van 4mm doorsnede met bijvoorbeeld 100 bar, en splits je deze op in 2 leidingen van 4mm dan verdubbel je je oppervlakte. Je kracht (F) blijft gelijk, dus zal de remdruk afnemen na de splitsing. En dit is nog het meest gunstige geval, de kracht op beide wielen is immers gelijk! Remt het ene wiel harder dan het ander door ongelijke remdrukken, gebeuren er nog veel gekkere dingen lijkt mij :)

Nogmaals dit is mijn idee er van, ik heb er geen ervaring mee......

sjonniebuter
10-04-2011, 10:23
Even omhoog halen.

Je kan dus ook een Golf 2 16v hrc en de scirocco 3/15 potjes monteren, of is de scirocco 16v hrc anders dan die van een Golf 2 16v?

Dan is het simpel, hrc Golf 2 16v, 3/15 remdrukbegrenzers, heveltje lassen op rempedaal voor remverlichting.

Kan iemand vertellen hoe je de maat van hrc meet?

Hight
10-04-2011, 16:20
staat meestal gewoon op de hrc hoeveel mm ie is...

Lieuwe
10-04-2011, 17:41
Ik heb waar normaal gesproken de benzinetank zit beide remleidingen bij elkaar gebracht met een t-stuk. Vervolgens naar binnen toe en net achter de bestuurdersstoel een wilwood begrenzer ertussen gezet. Leiding weer naar buiten, t-stuk en naar beide remklauwen. Werk perfect :)

http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/remkracht.jpg

http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/remkracht1.jpg

EelcoB
12-04-2011, 16:14
Ja, zo ga ik het ook doen. Of iig met een Wilwood begrenzer.

k heb één scirocco 3/15 begrenzer over. Als iemand hem nodig heeft, dan hoor ik het wel.

Ron mk1
12-04-2011, 17:47
Weet iemand wat die wilwood verdeler kost?

Ben hier wel benieuwd naar.

Dokter D
12-04-2011, 20:53
Voor de liefhebbers staat er een scirocco 16vachteras op MP

Hight
12-04-2011, 21:21
die in Hallum?

haha die heb ik net vanaaf opgehaald!

EelcoB
14-04-2011, 16:07
Weet iemand wat die wilwood verdeler kost?

Ben hier wel benieuwd naar.

Rond de €70,-

Dokter D
14-04-2011, 20:17
die in Hallum?

haha die heb ik net vanaaf opgehaald!

nope, deze, geheel compleet met schijven klauwen en de hele rataplan:

http://link.marktplaats.nl/435713167

Hight
14-04-2011, 22:20
nope, deze, geheel compleet met schijven klauwen en de hele rataplan:

http://link.marktplaats.nl/435713167


die in hallum was ook compleet, wel ff aan een revisie toe, maar dat schijnt er bij te horen...

dus nu opzoek naar powerflex stabi lagers/rubbers

dubster.be
05-08-2012, 11:24
dit zeer interessante topic ook maar effe spammen :tongue:

ook bezig met de ombouw naar 22mm hoofdremcilinder, kwam ik deze tegen op ebay
http://www.ebay.de/itm/SCIROCCO-16V-HAUPTBREMSZYLINDER-HBZ-GOLF-1-2-3-GTI-Polo-/360313615466?pt=DE_Autoteile&hash=item53e45d746a

goedkoop is meestal duurkoop, gemiddeld gaan deze rond de 60/70€, iemand ervaring met deze?

golfcabriolet
05-08-2012, 13:47
Maar wel 3 jaar garantie er op.

dubster.be
05-08-2012, 21:13
Maar wel 3 jaar garantie er op.

ja inderdaad ook gezien hoewel ik dat soort garantie niet echt meereken

binnen 3 jaar laat je toch niets weten aan de betreffende firma als er iets kapot gaat maar koop je gewoon een nieuwe, met die goedkope dingen

lang leve de wegwerpmaatschappij :tongue:

golfcabriolet
05-08-2012, 21:54
een ATE hoofdremcilinder zit rond de 200 euro.

dubster.be
06-08-2012, 09:46
een ATE hoofdremcilinder zit rond de 200 euro.

inderdaad, wat een verschil...

denk toch dat het een duurdere gaat worden, essentieel remonderdeel voor +-25€ lijkt me toch :screwy:

louwe caddy
06-08-2012, 12:12
inderdaad, wat een verschil...

denk toch dat het een duurdere gaat worden, essentieel remonderdeel voor +-25€ lijkt me toch :screwy:

tjah van de andere kant als je weet wat er in zit
kn der weinig mee misgaan

en een naam heeft ook een prijs ;)
mischien betaal je voor n ate hrc
wel 175 voor de naam ate
en 25 voor de hrc zelf :D :D

maar daar kom je nooit achter ;)