PDA

View Full Version : jetta mk2 vragen.


haakie
24-01-2010, 16:59
ik ben in het bezit van een jetta mk2 maar heb een paar vragen:


Hoe moet je de wielkast randen vast zetten(bijvoorbeeld die van een g60) op een jetta. (al beantwoord)

Zijn de bumpersteunen(aan de binnenbalk) van een g60 hetzelfde als die van de gewone dikke bumpers? zo niet heeft iemand dan g60 steunen liggen voor mijn us bumpers(mogen dus ook us steunen zijn).

alvast bedankt en als ik meer vragen heb dan pas ik de begin post wel aan.

breadfan83
24-01-2010, 17:04
Ik weet dat de balken voor dunne Euro en US bumpers anders zijn, en dacht dat dat met de dikke bumpers hetzelfde was. Geloof dat die US dingen zwaarder zijn.

Die wielkastranden van de G60 zitten in speciale bevestigingsgaten in de G60 schermen geklikt. Als je gewone schermen hebt zul je die gaten er in moeten snijden, of de nokjes van de verbreders afsnijden en de schermen vastkitten. Dat eerste verdient mijn voorkeur als ik eerlijk ben.

Misschien dat je zo'n logo bij Ruud's VW shop kunt krijgen. Even kijken hoe de clipjes zitten. Heb je er twee onderaan, en eentje bovenaan in het midden, of juist omgekeerd?

Dutch_Jetta_GT
24-01-2010, 18:14
Haakie,

Het logo heb ik nog wel 1 over voor je, pb me maar voor verdere voortgang....

De wielkast randen zitten normaal met popnageltjes op 4 punten op de schermen, en zoals Broodfanaat al zei; bij de echte G60 randen ook nog met 2 clipjes bovenin...

haakie
24-01-2010, 19:08
Ik weet dat de balken voor dunne Euro en US bumpers anders zijn, en dacht dat dat met de dikke bumpers hetzelfde was. Geloof dat die US dingen zwaarder zijn.

dus als ik het goed begrijp dan zeg jij dat de dikke bumpers en g60 bumpers ook andere steunen hebben?

Dutch_Jetta_GT
24-01-2010, 19:39
G60 bumpers en Dikke bumpers is 1 pot nat, zijn gewoon gelijk....

Origineel VW zit geklikt op de steun, imitatie zit met 4 schroefjes vast

haakie
24-01-2010, 19:46
G60 bumpers en Dikke bumpers is 1 pot nat, zijn gewoon gelijk....

Origineel VW zit geklikt op de steun, imitatie zit met 4 schroefjes vast

ja owkee maar het gaat erom dat de us bumperbalk breder is dan die van de eu en het schijnt zo te zijn dat de g60 steunen van de balk wel passen op de us balk. weet je of dat waar is of niet?

breadfan83
24-01-2010, 20:08
dus als ik het goed begrijp dan zeg jij dat de dikke bumpers en g60 bumpers ook andere steunen hebben?

Nee. ;)

Wat ik bedoelde was dat de binnenbalk van een dunne euro-bumper anders is dan de binnenbalk van een dunne US-bumper.

Volgens mij is de binnenbalk van een dikke euro-bumper ook anders dan de binnenbalk van een dikke US-bumper, maar dat weet ik effe niet zeker.

G60 bumpers wordt ook wel gebruikt als naam voor de dikke bumpers, ook al kwamen de dikke bumpers origineel op veel meer modellen mk2.

Dutch_Jetta_GT
24-01-2010, 20:09
ja owkee maar het gaat erom dat de us bumperbalk breder is dan die van de eu en het schijnt zo te zijn dat de g60 steunen van de balk wel passen op de us balk. weet je of dat waar is of niet?


Pfoew, dat zou ik zo ook niet kunnen zeggen..

haakie
24-01-2010, 21:09
owkee dan, dan hoop ik dat er iemand is die dat wel weet want heb wel de us bumpers met binnebalk maar geen steunen dusja moet egt snel wat hebben dan kenne ze eronder.

in ieder geval tog bedankt

haakie
25-01-2010, 22:45
nog mensen met andere antwoorde op mijn vragen?

haakie
28-01-2010, 20:26
iemand anders nog suggesties, advies of ideen?