PDA

View Full Version : caddy TDI '98 waterpomp defect?


otzie
26-01-2010, 10:39
beste mensen,

sinds kort een extra caddy erbij gekocht.. maar hetvolgende probleem:

- koeltemperatuur meter blijft laag (in het witte vak zelfs) staan en sporadisch gaat deze omhoog
- hoogte koelvloeistof niveau in expansievat is steeds verschillend
- koelsysteem lekt naar mijn weten niet
- verwarming binnenzijde wordt niet warm

maar ... uiteindelijk ging de motor aan de kook..

ik denk dat of mijn waterpomp defect is of mijn sensor van de koelmotor of misschien zelfs de motor zelf?

wat denken jullie ? en hoe kan ik dit testen?

alvast bedankt! :thumbup:
otzie

ronnie_v
26-01-2010, 20:03
kijken of de waterpomp circuleert,door de dunne slang van het
reservoir los te halen.

otzie
26-01-2010, 20:14
kijken of de waterpomp circuleert,door de dunne slang van het
reservoir los te halen.


Als ik het goed begrijp moet er dan permanent een koelvloeistof straaltje uit komen?

heb voor de zekerheid vandaag al een nieuwe waterpomp gehaald, de mensen die ik erover sprak hadden het vermoeden van de waterpomp..

bij dit type blok schijnt de distributie niet los te hoeven maar schijnt deze op de multiriem te zitten..

even kijken wat ik uiteindelijk voor een riem nodig heb, dat bleek nogal te verschillen of je wel geen airco had en of je een "dubbele cooling" hebt.
dat laatste is bij mij in iedersgeval.. 2 ventilatoren op mijn radiateur.

ik zal het morgen even testen.. !

bedankt voor de tip

ronnie_v
27-01-2010, 19:57
vervang gelijk je thermostaat :thumbup:
kost een beetje meer werk,maar dan heb je het weer fijn in orde ;)

otzie
27-01-2010, 20:48
vervang gelijk je thermostaat :thumbup:
kost een beetje meer werk,maar dan heb je het weer fijn in orde ;)


Ik kan toch ook alleen het klepje zelf vervangen ? Of is het noodzakelijk om meteen het complete thermostaat huis te vervangen ?

Otzie

SubdubberGT
27-01-2010, 23:27
thermostaathuis trekt vaak krom door warmte.
met overzetten op de nieuwe waterpomp kan deze wel eens gaan lekken :thumbup:

otzie
27-01-2010, 23:31
thermostaathuis trekt vaak krom door warmte.
met overzetten op de nieuwe waterpomp kan deze wel eens gaan lekken :thumbup:

ik heb bij mijn onderdelen bedrijfje hier een waterpomp gekocht met "een behuizing" kost 15 eurotjes meer dus moet komen.. lijkt me.. zit op dit model ook meteen de thermostaat ? of zit deze los?

sleutelen kan ik wel.. maar de techniek daar heb ik nog weinig kaas van gegeten! :eek:

otzie

SubdubberGT
28-01-2010, 18:18
Ik denk dat je thermostaathuis en behuizing door elkaar haalt.
Je kunt kiezen uit een gewone waterpomp en een waterpomp met complete behuizing.
Met behuizing wil zeggen dat je niks hoeft over te zetten en hem compleet vervangt.
Het thermostaatgebeuren staat hier los van en zit er NIET bij en zul je los moeten kopen.
Het thermostaathuis zit onderaan de waterpomp en zou ik meteen met je thermostaat vervangen, deze trekt vaak krom zoals ik al zei.
Je moet dat toch allemaal los halen, dus kun je het net zo goed allemaal meteen mee vervangen :thumbup:
Dus nog ff een thermostaathuis en thermostaat halen en let goed op de O ring die daar bij zit dat je die goed monteerd :thumbup: