PDA

View Full Version : Open luchtfilter


dagizmo
13-12-2004, 21:59
Hallo,

Zal me ff voorstellen. Ben dagizmo aka Jeroen. Woon in Friesland :D
Zit al tijden op dat andere forum :p vwforum.nl
En ik las hier al enige tijd mee. Het werd toch maar tijd voor een eigen account hier!

Direct al een eerste vraag...hoop dat iemand me kan helpen!

Ik ben bezig met een openluchtfilter in te bouwen in mijn golf III 1.8 GT.
Ik heb een rvs aanzuigbuis, heb een rvs plaat gemaakt zodat de motor en het filter lekker gescheiden zijn en het filter optimaal kan ademen.

Nu wil ik het filter erin droppen, maar ja...ik moet eerst mijn originele luchtfilterhuis wegslopen! Ik zonet dus beginnen, trek mijn filter eraf.

Zie ik het volgende:

2 buizen, waarvan de bovenste is afgedekt dmv een klep. De ene buis is je koude luchttoevoer.
De andere buis is een buis die naar je uitlaatspruitstuk loopt
Er zit aan de klep een slangetje, vanaf je LMM
Deze slang kan óf je koude luchttoevoer afdekken óf je je uitlaatspruitstuk slang.
Deze regelt dus die klep die je uitlaatspruitstuk koelt en je koudeluchttoevoer.


Probleem: trek je luchtfilterhuis eruit.....heb je dus dat je die buizen moet slopen. Kan dat? Volgens mij is dat niet de bedoeling. Heeft iemand fotos, tips of dé oplossing hiervoor?

Verder heb ik geen vacuumslangen gezien, dus heb ik geen last van afdoppen van dat soort dingen.

Marco
14-12-2004, 01:04
Die slang die naar je uitlaatspruitstuk loopt dat is je warme lucht toevoer voor de koude dagen. Het spruitstuk is namelijk een van de eerste dingen (buiten de motor) die zo goed als meteen warm is na het starten. In koude dagen haalt de motor daar wat warme lucht vandaan om stationair wat beter te lopen.

In principe kan je deze gewoon weg laten, heb ik bij mijn golf 2 GTI ook gedaan en nooit geen startproblemen mee gehad.

Die slang naar je uitlaatspruitstuk wordt ook wel defrosterslang genoemd.

dagizmo
14-12-2004, 18:12
Oke thnx! Ik ben er inmiddels achter en ben van plan de onderkant van mijn airbox te laten zitten.

Die ga k afdekken met rvs + beugel erop waarop me openfilter komt te staan.

Dus blijft die slangen zooi zitten, wordt gewoon nutteloos dan :).


iig thnx!!

Tommy
14-12-2004, 18:32
Ey Jeroen, heb nog wel een filter voor je liggen als je nog een zoekt, mag je zo ophalen, is nieuw, en is van Ans geweest(das een meerwaarde :p)

Lennart
16-12-2004, 14:21
hahaha tis maar net hoe je het bekijkt thom :D

Tommy
16-12-2004, 17:40
:D :cool: