PDA

View Full Version : Restauratie Gedore Adjutant.


dekilo
07-03-2010, 11:00
Ik ben een Gereedschapswagen gedore adjutant aan het opknappen.
Ik wil deze ook opnieuw spuiten.
Weet iemand de kleurcode?

joostvw
07-03-2010, 11:16
kleurcode weet ik niet, maar heeft deze niet zo'n hamerslag lak?
misschien op de site van gedore te achterhalen?

dekilo
07-03-2010, 11:20
het is idd hamerslag lak.
de gedore site is waardeloos!

ben zine
08-03-2010, 00:21
Elke goede verfzaak kan met een spectrometer de kleur scannen en een kleurnummer er bij zoeken. Even met een onderdeeltje of desnoods met de hele kist langs gaan.

En als je nieuwe kunststof blokjes vindt waar de laden op blijven hangen wil ik dat graag weten. Niks zo irritant als een lade die de verkeerde kant op schuift.

joostvw
08-03-2010, 00:28
volgens mij wordt die kar nog steeds nieuw geleverd Ben dus die blokjes moet je misschien via Gedore nog kunnen regelen.
en anders zelf stukjes kunststof zagen??

ben zine
08-03-2010, 00:42
en anders zelf stukjes kunststof zagen??
Zal morgen eens kijken hoe ze er precies uit zien. Misschien idd zelf te maken of nog te bestellen.
Die Adjutant van mij houdt het midden tussen ratlook en oldskool. Denk ook niet dat ik hem ooit ga pimpen. Maar wie weet wordt 't een trend? Ben benieuwd naar het resultaat van dekilo

.

joostvw
08-03-2010, 00:58
kwam er ooit 1 op marktplaats tegen voor een paar tientjes. was helaas er te laat bij.
maar die had ook wel wat vliegroest, dus was ik ook van plan die opnieuw in de hamerite te zetten.
ik hoop er ooit nog 1 voor een leuke prijs te kunnen vinden.

dekilo
08-03-2010, 07:53
Bij ons haalt de Harmonie oud ijzer op in het dorp.
Ik had ze gebeld aangezien ik nog een halve carroserie had staan die ze mochten hebben.
Ze hadden al behoorlijk wat oud ijzer erop liggen waaronder de gedore adjutant!
Die heb ik er maar af gehaald!
Ziet er op zich nog goed uit!
Alles lades erbij!
Alles werkt alleen de lak is minder enkele lades hebben geen blokkering meer en het rubber matje bovenop is weg!
Ik heb wel een website gevonden met enkele onderdelen waaronder de kunstof blokjes.
Ik zal vanavond ff een foto posten ik heb gisteren al oude stickers an vuil met de hogedruk reiniger erafgeblazen!

http://www.toolware-gereedschap.nl/werkplaats-gereedschap-gereedschapwagen-onderdelen-c-47_276.html?osCsid=8c3bf3483d66f75bb0d013947b4aa735

dekilo
08-03-2010, 09:04
Ik heb gebeld met Gedore duitsland en Nederland:

Kleurcode wordt niet vrijgegeven het is zelfs een goedbewaard bedrijfsgeheim!

Onderdelen kunnen besteld worden bij elk verkooppunt van Gedore.
Bij mij in de buurt is dat Heuts.
Onderdeelnummers:
Stoppers: 1403338
Rubber mat: 5625050
Zwenkwieltjes: 5665990
Stickerset Gedore is ook te bestellen heeft echter geen bestelnummer.
Straks ff alles bestellen!

dekilo
08-03-2010, 09:13
Hamerslag verf kunnen ze niet op kleur maken bij de grotere lak bedrijven in het zuiden.
Dit omdat hamerslag lak op siliconen basis is.
Ik moet me nu even bedenken wat ik ga doen.
Of de standaard hameslag blauw of niet hamerslag in gedore blauw gemeten met een metertje!

ben zine
08-03-2010, 09:15
Dan zal ik binnenkort eens bij de lokale gereedeschapswinkel vragen of ze die blokjes voor mij kunnen bestellen, en anders via de link die je gaf.
Het mooie van zo'n kar is, ook al sleutel je buiten, je zet hem naast de auto. Scheelt je een hoop heen-en-weer geloop.

dekilo
08-03-2010, 09:24
Dan zal ik binnenkort eens bij de lokale gereedeschapswinkel vragen of ze die blokjes voor mij kunnen bestellen, en anders via de link die je gaf.
Het mooie van zo'n kar is, ook al sleutel je buiten, je zet hem naast de auto. Scheelt je een hoop heen-en-weer geloop.

Dat en ik vind het een stijlvolle methode om je gereedschap op te bergen.
Ziet er tevens profi uit!

LRR
08-03-2010, 16:31
Dat en ik vind het een stijlvolle methode om je gereedschap op te bergen.
Ziet er tevens profi uit!


:thumbup: :thumbup:

De Pul
08-03-2010, 19:50
is dat zo'n kar met 4lades,een bak onderin en 2 schuifkleppen om de boel te blokkeren?
die heb ik een jaar of wat terug nog nieuw gekocht nl. was niet gek duur...

dekilo
08-03-2010, 20:13
geen idee of het dezelfde is!
Deze heeft 5 lades.