PDA

View Full Version : Golf V TDI koplamp probleem!


iSuperSSam
15-03-2010, 23:52
Hallo,

Ik spreek hier voor een kameraad:

Ik heb een volkswagen golf V 1.9tdi gechipt naar 140pk uit 2005.
Er zijn al een aantal dingen aangepast zoals rns510 erin, 18 inch rs4 velgen etc.

Ik heb vandaag originele xenon koplampen van volkswagen (tweedehands) gekocht. Alleen nadat ik ben geholpen door een vriend met het inbouwen werken de koplampen niet hoe het hoort.

1e probleem:
De auto geeft een melding dat de koplampen defect zijn.

2e probleem:
De lampen hebben niet dezelfde kleur, de linker (bestuurderskant) is gewoon wit/blauw 6000 of 8000k en de rechter is soms geel en soms groen..

3e probleem:
Soms flikkert het licht heel erg als de auto aanstaat, dit gebeurt niet als de auto uit staat. Dus wanneer de auto aan staat flikkert die soms.

Ik heb het even voor de duidelijkheid opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=M-qrC9glJMs

http://www.youtube.com/watch?v=RGBpXtHrUGs

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik zal me binnekort introduceren op het volksforum!

Mvg

VeeDubber
16-03-2010, 07:04
Heeft hij een highline boordnetregelapparaat? Waarschijnlijk niet als hij geen xenon had. Dsn is dat het probleem. Een Low- of Midline regelapparaat kan geen xenon aansturen. tevensmoet het geheel ingeleerd worden door de dealer of iemand met VAGCOM. Kijk even welk onderdeelnummer op het boordnetregelapparaat staat (zit links onderin in het dasboard, bij je voeten) en ik check even welke uitvoering je hebt.

SubdubberGT
16-03-2010, 09:14
Je boordnet kan dit wel aan alleen het moet ingeleerd worden in de computer ivm CAN BUS aansturing. Dat flikkeren komt omdat de stroomvoorziening niet 100% is naar de lampen wat ze wel moeten hebben, dit kunnen ze veranderen met de VAGCOM. Misschien dat je kleur dan ook veranderd, maar ik denk het niet. Om het goed te doen ff 2 nieuwe lampen erin zetten :thumbup:

Je melding op het dashboard is dan ook meteen verdwenen.

iSuperSSam
16-03-2010, 15:15
Oke hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik ben vandaag naar DAGO geweest Volkswagen dealer en heb voor morgen een afspraak gemaakt om de auto in orde te maken.

Gr Issam

SubdubberGT
16-03-2010, 16:52
Bij Dago in Duiven?

Als hun VAG com hebben gaat dat zeker lukken ;)
Bij Zijm zeiden ze dat ze het niet konden bij mij :rolleyes:
Mocht het niet gaan lukken kun je altijd BM onderdelenshop even bellen.

Pewi Vwteam
16-03-2010, 22:24
ik weet niet waar je vandaan komt? ik kan dit probleem ook wel voor je verhelpen.

iSuperSSam
17-03-2010, 23:58
Hallo,

De golf is bij Dago in duiven geweest de lamp knippert gelukkig niet meer, maar ze hebben het volgens mij verkeerd ingesteld want nu doet groot licht het niet. Ik heb geen bixenon. Maar 1 lamp is nog wel steeds andere kleur dan de ander, dus ik ga gewoon 2 nieuwe lampjes halen en de auto nog een keer naar dago brengen om alles goed in te stellen!

Hartstikke bedankt voor jullie reacties ;)

SubdubberGT
18-03-2010, 00:06
Heb je toevallig geen 2 defecte lampen voor het grootlicht? ;)

iSuperSSam
18-03-2010, 12:19
Als het goed is niet, want voordat ik de auto naar de dealer bracht deed groot licht het wel gewoon. Toen de auto weer naar DAGO Duiven werd gebracht zeiden ze letterlijk dit: We zouden niet weten wat het is..

Ze wilden nieteens de moeite nemen om te kijken wat er aan de hand was met da grootlicht. Mja dan maar een andere garage zoeken :)

SubdubberGT
18-03-2010, 12:54
Waar kom je vandaan dan ?

iSuperSSam
18-03-2010, 15:05
Westervoort. De golf 5 is niet van mij, ik ben zelf in het bezit van een golf 3 gti 8v. Deze golf 5 is van een kameraad van mij.

SubdubberGT
18-03-2010, 15:55
Moet je eens naar BM onderdelenshop in Ochten gaan, klein halfuurtje rijden vanaf Westervoort

iSuperSSam
18-03-2010, 17:06
Oké bedankt voor de tip!