PDA

View Full Version : Interieur T2a


Rico
27-12-2004, 11:47
Zoals jullie misschien al weten ben ik bezig met het inbouwen van en nieuw interieur in mijn T2a. Nu heb ik een interieur gekocht van een T2b met een deelbare achterbank. Ik ben op zoek naar plaatjes hoe je die achterbank moet monteren. ik mis namelijk de pennen waarmee hij aan het cassis geklikt zit.

heeft iemand info voor mij

Groet
Rico

(het plaatje is van de omgekeerde voorbank)
http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/Fotos_T2a/images/DSCN0469_JPG.jpg

Rico
28-12-2004, 09:15
hm, heeft er niemand een plaatje uit een een of ander boek voor mij????? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

er moet toch ook hierover iets op papier staan?

molenari
29-12-2004, 14:57
hm, heeft er niemand een plaatje uit een een of ander boek voor mij????? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

er moet toch ook hierover iets op papier staan?

Op papier heb ik niets over dit onderwerp. Heb wel een T2b Kombi die origineel deze banken heb gehad. Maar gezien de lading rommel in die auto is het erg lastig voor mij om daar op korte termijn foto's van te maken. Kom anders naar het Kever Winterfestijn. Daar kom je vast wel iemand tegen met een T2b met banken (of iets wat ooit banken gehad heeft).

Let op dat een Kombi die zonder banken geleverd is deze montage plekken niet heeft.

Dit is de enige omschrijving die ik je op dit moment kan geven:

- de rugleuning van de achterbank zit aan de onderkant met bouten gemonteerd in het schuine deel van de laadvloer. Voor deze reden zijn dan twee schroefdraden gelast op de laadvloer, is redelijk makkelijk zelf te maken lijkt me, zit je alleen nog met de maatvoering.
De bovenkant van de rugleuning zit vast aan de zijkant van de bus net onder het raam. Dit gaat met hoekstukjes. Heb je een bank met een neerklapbare rugleuning dan werkt het iets anders...hey, wacht ff. Ik heb nog een 1978 Champagne bus...Ik kan eens kijken hoe het daar zit natuurlijk :)
Maar dan moet ik eerst naar de stalling 110km van hier...het kan wel ff duren voordat ik weer daar ben.

De onderkant van de banken zit met speciale slotbouten en klemmen vast in de laadvloer. Hiervoor zitten dan metalen stukken op de laadvloer gelast. Ik hoop dat je deze dingen bij de aanschaf van de banken hebt gekrijgen, ze zijn lastig los te verkijgen.

groeten,

Vincenzo

Rico
29-12-2004, 22:12
Op papier heb ik niets over dit onderwerp. Heb wel een T2b Kombi die origineel deze banken heb gehad. Maar gezien de lading rommel in die auto is het erg lastig voor mij om daar op korte termijn foto's van te maken. Kom anders naar het Kever Winterfestijn. Daar kom je vast wel iemand tegen met een T2b met banken (of iets wat ooit banken gehad heeft).

Let op dat een Kombi die zonder banken geleverd is deze montage plekken niet heeft.

Dit is de enige omschrijving die ik je op dit moment kan geven:

- de rugleuning van de achterbank zit aan de onderkant met bouten gemonteerd in het schuine deel van de laadvloer. Voor deze reden zijn dan twee schroefdraden gelast op de laadvloer, is redelijk makkelijk zelf te maken lijkt me, zit je alleen nog met de maatvoering.
De bovenkant van de rugleuning zit vast aan de zijkant van de bus net onder het raam. Dit gaat met hoekstukjes. Heb je een bank met een neerklapbare rugleuning dan werkt het iets anders...hey, wacht ff. Ik heb nog een 1978 Champagne bus...Ik kan eens kijken hoe het daar zit natuurlijk :)
Maar dan moet ik eerst naar de stalling 110km van hier...het kan wel ff duren voordat ik weer daar ben.

De onderkant van de banken zit met speciale slotbouten en klemmen vast in de laadvloer. Hiervoor zitten dan metalen stukken op de laadvloer gelast. Ik hoop dat je deze dingen bij de aanschaf van de banken hebt gekrijgen, ze zijn lastig los te verkijgen.

groeten,

Vincenzo

Hoi Vincenzo,
Tja ik begrijp inmiddels dat het niet zo makkelijk is. Ik heb de bank er inmiddels inzitten maar nog niet zoals het eigenlijk had gemoeten. Ik kom naar het Kever Winter Festijn en zal daar dan ook veel rondkijken en foto's maken. Ik ga op zondag met een goede vriend van mij die ook kijk heeft op techniek maar er weer net wat anders tegenaankijkt dan ik.

nou bedankt voor je inpoet.
Groet
Rico

molenari
30-12-2004, 10:47
Ik zie trouwens dat je de bank met de rugleuning tegen het tussenschot hebt geplaatst. Origineel zijn ze banken zo geplaatst dat iedereen met zijn neus in de rijrichting zit. Met de originele bankbevestiging lukt het niet om de bank op deze manier goed te monteren (bekleding schuurt dan tegen tussenwand).

groeten,

Vincenzo

Rico
30-12-2004, 15:08
bekleding schuurt dan tegen tussenwand

Ja dat klopt, daarom heb ik geen bekleding gebruikt maar heb ik de tussenwand zwart geschilderd.
ik wil deze opstelling omdat er nog een klaptafel tussen de banken komt. Ik ga de bus als rijdend kantoor gebruiken dus vandaar dat het voor mij dan prettiger is als de banken tegenover elkaar staan.


Met de originele bankbevestiging lukt het niet om de bank op deze manier goed te monteren.

het was inderdaan niet makkelijk om de bank zo te plaatsen. ik heb daarom door de vloer heen nieuwe gaten geboord. niet met de gebruikelijke beugels maar door het frame heen.

Groet
Rico

Rico
30-12-2004, 15:40
Hi Vincenzo,
Hier nog wat foto's van hoe ik het heb gedaan.
Nee het is niet origineel maar wel hoe ik het wil hebben.
alleen is de achterleuning niet gemonteerd zoals ik het wil hebben maar ik ga afkijken tijdens het KWF.
Groet
Rico

http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/Fotos_T2a/images/DSCN0577_JPG.jpg http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/Fotos_T2a/images/DSCN0581_JPG.jpg
http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/Fotos_T2a/images/DSCN0578_JPG.jpg

Vital
04-02-2006, 20:44
Rico had je nog altijd graag foto's gehad van de bank bevestiging???
Of weet je ondertussen hoe het in elkaar zit???

Rico
05-02-2006, 00:10
Rico had je nog altijd graag foto's gehad van de bank bevestiging???
Of weet je ondertussen hoe het in elkaar zit???

inmiddels weet ik het. thanks voor het aanbod!

Lomax
05-02-2006, 08:41
ik blijf het zonde vinden hoe op de eerste foto de scheidingswand tussen voor en achter verwijderd is, beetje lomp ;)

Rico
06-02-2006, 09:36
ik blijf het zonde vinden hoe op de eerste foto de scheidingswand tussen voor en achter verwijderd is, beetje lomp ;)

helemaal mee eens.. ik zeg verder niets over mijn bus op dit forum er zijn er een paar die daar niet zo goed tegen kunnen :D

Lomax
06-02-2006, 09:39
Overigens is het asbakje wel lastig te openen voor al die zakelijke metings ;)

Wil je een mooie scheidingswand zien, kom je bij airmere maar weer ff bij onze bus kijken :D

Pedaalemmer
06-02-2006, 09:39
oooh very nice rico..

Maargoed dat ikzelf geen bus heb ik zou hem volstouwen met recaro`s :eek:

Rico
06-02-2006, 13:16
Overigens is het asbakje wel lastig te openen voor al die zakelijke metings ;)

Wil je een mooie scheidingswand zien, kom je bij airmere maar weer ff bij onze bus kijken :D

ha ha , lol..

mooie wand zien..!

http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/DSC02157_JPG.jpg

en van wie zou deze bus nou zijn !??! (foto gemaakt tijdens Airmere)

Lomax
06-02-2006, 14:26
He, bekend sjaaltje ;)

Dat hang dingen boven het raam hebben we gekregen van ... tijdens de Hoeven meting van 2004 :D Die gast reed ook in een ambulance T2 maar had de hele laadruimte vol liggen met schilderspullen, aardig van hem :hug:

http://home.versatel.nl/c.smit/Luchtgekoeld/Hoeven/images/DSC_0083.jpg

die bus links in het midden denk ik