PDA

View Full Version : vraag over afdichting antenne


maniacmark
02-04-2010, 18:47
Beste mede-forummers,

Vandaag stond ik mijn trots te boenen op deze schitterende goede vrijdag. En tijdens het poetsen zag ik dat de rubberen afdichting die om de voet van de antenne zit aan de achterzijde niet helemaal rondom sluit. Net of er 1 of 2 milimeter niet is, of dat hij gebarsten is.

Nu is mijn vraag aan de kenners: kan dit kwaad, of is het alleen voor het uiterlijk? Of hoort het misschien wel zo?
Indien het vervangen moet of kan worden? Door welk onderdeel en iemand enig idee van de kosten. Zoals in een ander topic al te lezen had ik laatst ook al pech met een lambdasonde.

Heel erg bedankt!
Groet,

Maniacmark

PS indien iemand het niet snapt, maar me wel wilt helpen: ik heb een foto gemaakt, maar krijg deze niet op t forum. Die mail of PB ik dan graag.

Martyn
02-04-2010, 18:52
Er zijn reperatie setjes bij de dealer verkrijgbaar voor golf 4 passat etc.

Is probleem wat wel vaker voorkomt dat de rubbers scheuren etc.
Daarom dat er ook een reperatie set gekomen is, gewoon even bij de dealer naar vragen.
Is een compleet setje met rubbertje en nieuw boutje etc.

Als je het niet maakt bestaat natuurlijk altijd de kans dat het gaat lekken, ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan.

Succes

;)

maniacmark
03-04-2010, 14:48
thanks Boss voor de info.
Toevallig ook enig idee hoe duur zo'n setje is?
Direct na de paasshow maar ns langs de dealer dan:P

Martyn
03-04-2010, 14:58
Kost niet zoveel dacht rond de 7/8 euro ofso.

Stelt niks voor dus.

;)

maniacmark
03-04-2010, 15:43
nice, mijn weekend valt weer mee:D
Thanks voor de reacties

Erikk-
04-04-2010, 13:27
Hoii

Heb dr laatst een howto over gemaakt.
Voor het vervangen.

http://www.mk4club.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=40&t=2245

maniacmark
06-04-2010, 09:03
Beste Erikk,
Bedankt voor je reactie en de how-to. Heel erg leerzaam. Vanmiddag naar de dealer voor de reparatiekit.
2 dingetjes zijn me niet helemaal duidelijk... Hoe maak je die lijst los en vast van de dakhemel? En waar zit precies die bout die de antenne tegen het dak houdt (als ik t goed begrepen heb)?
Alvast wederom aan een ieder bedankt voor de reacties!
Groet,
Maniacmark

Erikk-
06-04-2010, 18:16
Die lijst kun je gewoon met beleid los trekken.
Komt dan wel los.

Dan kun je onder de hemel de moer zien zitten die de antenne vasthoud.
Stelt niet zoveel voor.

maniacmark
07-04-2010, 09:04
Oke, het werk houdt niet zo veel in. Bij de garage zeiden ze een half uur werk....
Maar die knakkers wisten niet eens dat er een reparatiekit voor was. Ze wilden me wel een nieuwe antenne verkopen voor dik 100 euri. Dus ik naar huis om het nummer op te zoeken (waren niet echt gigantisch behulpzaam) en na nog een keer teruggereden te zijn het onderdeel wel gevonden en besteld. Het stond in back-order dus ben benieuwd hoe lang t gaat duren.
Ik hou jullie op de hoogte! En bedankt voor de hulp en uitleg!
ManiacMark

Martyn
07-04-2010, 17:17
je kan ze ook hier bestellen !!!
Kwam ik dit weekend achter,
http://www.boelm.nl/a-10947279/specials/reparatieset-dakantenne-origineel-3b0051751

Heb je hem misschien wat eerder als de lekkere behulpzame dealer...;)

caddy '85
09-04-2010, 21:09
Doet de link het niet meer?
http://www.mk4club.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=40&t=2245

Erikk-
09-04-2010, 21:19
Forum wordt overgezet naar andere Host..
Ligt er even uit.

maniacmark
13-04-2010, 19:36
jammer dat het MK4 forum het ff niet doet. Vandaag het rubber geplaatst in mijn eigen golf.
Ging inderdaad precies zoals dalijk weer te lezen bij MK4club. Koste me alleen wat langer werk (totaal ongeveer een uur).
Als de dealer het onderdeel niet weet te vinden bij Golf, kun je altijd ff vragen te kijken bij de Passat 3b, want het onderdeel wat je zoekt is van deze passat.
(onderdeelnummer 3b0 051 751)