PDA

View Full Version : weber dmtl 32/34


hazzie
06-04-2010, 07:53
ik heb aan het overwegen om mijn pierburg 2e2 dan toch te vervangen door een weber.
eerst vond ik het nog een uitdaging om de pierburg dan toch goed te laten lopen. maar na de zoveelste keer dat het mis gaat ben ik het toch moe.

nu zoek ik zoveel mogelijk tips voor de ombouw. ik ken de bekende setjes al:
http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=22670.920&CategoryID=3&PartsectionID=52

maar de eerste vraag die me dan te binnenschiet:
wat doen jullie met de aanvoer van warme lucht naar de pierburg? op het uitlaatspruitstuk zit een bypas voor warme lucht terug naar de carb te brengen. hoe sluiten jullie deze af?

en dan een tweede vraag:
is er echt geen afstelwerk aan zo'n weber?dus enkel toerental en CO?

mvg
Hazzie

knarfmk1
06-04-2010, 09:11
Ik heb er ook 1tje op mijn 1800, bypass voor de warme lucht heb ik weggehaald en heb ik nog niet gemist (ook niet met het koude weer)
ik heb er er in principe ook niet meer aan afgesteld dan het toerental en co. Ik heb later wel nog het stationair sproeiertje voor de 1e trap vervangen voor een iets grotere, omdat ie wat arm liep bij half gas, maar dat zou ook kunnen komen doordat het geen standaard 1800 meer was (gti-nok en spaghetti)

verder loopt ie super en geeft het ding nog een leuk geluid ook ;)

hazzie
06-04-2010, 10:46
hallo,

alvast bedankt voor je reactie.
welke luchtfilter heb je er op? originele behouden of een K&N of nog andere ...? eventueel een foto?
je hebt de bypas van warme lucht weggehaald dmv het plaatsen van de spaghetti dan.
maar hoe doen mensen het zonder de spaghetti?

mvg
Hans

martiepartie
06-04-2010, 11:02
de warme lucht bypass is niets meer dan het opvangen van stralingswarmte in een buisje dat dan naar je inlaat gaat.

Als je die buis er af haalt, dan heb je al geen warme lucht toevoer meer, afdoppen/afsluiten is niet nodig. Er wordt geen warme lucht uit geblazen oid. Tenminste niet bij een 2E2 carb.

Bij sommige Pierburg inlaten (icm een 1.1 of 1.3) heb je dat trouwens wel, een buis rechtstreeks vanaf de uitlaat naar de inlaat :D Voorverwarming van de inlaatlucht om een carb-freeze te voorkomen.

knarfmk1
06-04-2010, 11:48
Zit een ITG filter op, in me topic staat wel een fototje, zie onderschrift ('81 Golf MK1 1.5 --> 1.8)

hazzie
06-04-2010, 12:18
de warme lucht bypass is niets meer dan het opvangen van stralingswarmte in een buisje dat dan naar je inlaat gaat.

ah, dat is goed nieuws, ik dacht inderdaad dat er een aanvoer van uitlaat-lucht was.

hazzie
09-04-2010, 11:16
iemand een tip om het plaatje van de choke in het interieur er af te halen.
nu zit er in mijn cabrio op die plaats een afdekking.
ik hoop dat ik niet de volledige kniebalk moet demonteren.
het plaatje links onder het stuur.

gevonden foto:
http://img155.imageshack.us/img155/2364/dash33ay2.jpg

links zit er hier een knopje, bij mij zit er nog een afdekplaatje.
hoe gaat dit er af?

knarfmk1
09-04-2010, 11:40
zat bij mij met 1 schroefje vast, even je lenigheid oefenen en achter het dash gaan kijken ;)

monark
09-04-2010, 14:48
dit komt mij bekent voor en loop ook al een tijdje te kloten met mijn carb.
ik heb eeb pierburg 1b en wil niet lekker lopen en ik kan het co2 ook niet lager krijgen dan 6,3 en het moet 3,5 zijn bij een 1.5 uit 1980. als jullie een oplossing vinden hoor ik het ook graag want ik ben het bijna beu en kan nu ook geen apk krijgen.

gr pieter.

TimMK1
09-04-2010, 14:55
Ik ben idd, ook wel benieuwd of er iemand kan bevestigen of deze zelfde carb. zo op een 1.5 JB past..

knarfmk1
09-04-2010, 19:39
Ik ben idd, ook wel benieuwd of er iemand kan bevestigen of deze zelfde carb. zo op een 1.5 JB past..

kan wel maar dan moet je wel het inlaatspruitstuk van een 1600 of 1800 carb hebben, neem qua carb ook de versie voor de 1.6, die zal wel redelijk goed gaan qua afstelling met een 1.5 lijkt mij zo

JerryGT
10-04-2010, 20:44
waar heb jij het ITG filter besteld Frank?

Ik twijfel tussen een K&N of die ITG..

knarfmk1
10-04-2010, 21:15
zelfde bedrijf als in de eerste post, tip, neem een ITG, die K&N is wel iets mooier misschien maar is aan de bovenkant helemaal dicht, dus kan de lucht er alleen van de zijkanten in, bij de ITG kan er ook van boven lucht in. Bovendien past die K&N waarschijnlijk net niet (in een golf 1 althans)

Filter: ITG JC20/25
Baseplate:ITG 5JC20

hazzie
19-04-2010, 13:01
hallo,

het plaatje voor de choke-kabel heb ik reeds verwijderd, inderdaad met wat geduld en geluk kom je wel achter het dashboard door met je handen.
langs onderen met een kruis-schroevendraaier beetje zoeken naar de schroef.

de weber is vandaag besteld via ebay bij "fastroadcar" in UK.
300euro incl taksen en levering.

ik ga voorlopig met mijn origineel luchtfilterhuis rijden.

grtz
hans

ErikvanBilsen
19-04-2010, 15:23
Past toevallig de orginele luchtfilter van een 1500JB op de weber die hierboven genoemd word?

Erik.

knarfmk1
19-04-2010, 17:33
nope..

JerryGT
20-04-2010, 22:24
Kan wel pas gemaakt worden, maar is niet ideaal. Ik heb het zelf ook gedaan maar er blijft tussen de stalen kap en de carburateur maar ca 1,5cm over. Te weinig dus.

Ik heb zelf bij Biesheuvel een Pipercross besteld met blinde plaat.

Frank nog bedankt voor de tip!

hazzie
22-04-2010, 13:32
dinsdag via ebay besteld en paypall betaald.
vandaag reeds geleverd door fastroadcars.
morgen ga ik hem inbouwen.
de uitleg heb ik al eens gelezen, het ziet er eenvoudig uit.
ik ben ook van plan de opriginele luchtfilter van mijn 1.8EX te gebruiken.

hazzie
27-04-2010, 08:06
hallo,

hij zit er in samen met de originele luchtfilter.
ik moet wel toegeven dat de plaatsing van het originele filter niet helemaal perfect is. maar het kan wel.

enkel het afstellen moet ik nog eens opnieuw doen.
hij loopt nog iets onregelmatig stationair.

maar de prestaties zijn prachtig. het verschil wanneer de tweede trap begint is fantastisch, dat heb ik bij mijn pierburg nooit gevoeld.
10 keer meer rijplezier. hebben net een weekendje van 500km erop zitten.
verbruik is ook iets gedaald. van 40liter op 450km met de 2E2 naar 35liter op 450km met de Weber.

knarfmk1
27-04-2010, 08:09
Die 2e trap is idd heerlijk, begint ie ook lekker te brullen (met een openlucht filtert dan ;) )

eddie-polo
07-05-2010, 10:46
Ik ben bezig geweest om deze carburateur te monteren op mijn PN alleen dat past omdat de de gaten in het spuitstuk in spiegelbeeld zitten . Kan ik een spruitstuk van een RP of EZ op een PN blok monteren ?

hazzie
16-06-2010, 13:41
hola,

de weber doet mooi zijn werk, ondertussen heb ik ook maar een K&N aangeschaft, het originele filter pastte niet mooi meer.
K&N 56-9028 en carter-ontluchting van K&N 62-1360

maar nu:
wat doe ik met de kleine lucht-aanzuigslang aan de achterkant van de weber?
eerst was die aangesloten op het originele filterhuis.
nu hangt hij los en zuigt hij lucht ongefilterd uit de motor-ruimte.
afsluiten? of gewoon laten zuigen?

mvg
Hazzie

knarfmk1
20-06-2010, 15:23
er zitten er bij mij 2 op, 1 voor de vacuumvervroeging, en 1 die een u-tje maakt op de carb zelf van aansluiting naar aansluiting.

Cobrakever
06-04-2011, 05:52
even een oud topic omhoog halen, hoe werkt deze in combi met gas? moet ik mijn gas mengstuk vervangen of is dit ook plug and play.
ik zit met een audi 100 1,8. met een te hoog stationair toerental wat lastig te verhelpen is.

iemand misschien hier een idee over? wax element nog vervangen?
verder zijn alle voetpakking en vacuumslangen al vervangen.

of scheurtje in inlaatspruitstuk waardoor deze valse lucht aanzuigt?


alvast bedankt.

greetz,
Rogier

Syncro86
06-04-2011, 15:34
Ik had ook een te hoog stationiar toerental. Toen kwam ik een splinternieuwe in vaccuum vervappking 32/34 carb tegen voor 50 euro op marktplaats:)

Was voor de opel 1.8 maar met de juiste sproeiers werkt het perfect. Ombouw stelt niet veel voor. En ook voor gas zou het goed moeten werken, i.v.m. alles nieuw. Pierburg is een prachtig ding als het werkt, maar als het niet goed werkt, kun je het beste naar de specialist of vervangen voor weber:)

riendert
20-10-2017, 17:54
Het is al een oud topic maar hierbij een vraag, ik ben aan het kijken voor mijn 1500 jb automaat. Zoals bij bolku word aangegeven zijn ze er speciaal voor automaat of hand geschakeld. Maar wat is het verschil?

Scirocco_1600
23-10-2017, 18:45
Het is al een oud topic maar hierbij een vraag, ik ben aan het kijken voor mijn 1500 jb automaat. Zoals bij bolku word aangegeven zijn ze er speciaal voor automaat of hand geschakeld. Maar wat is het verschil?

iets in verband met de gaskabel , een handgeschakelde heeft een gaskabel op de carburator en van een automaat loopt er een kabel van de carburator naar de versnellingsbak als ik me niet vergis