PDA

View Full Version : Help met warme motor


BaseMaster
02-01-2005, 22:39
Wie kan me helpen?

ik rij (sinds kort) een polo 2 fox coupé uit '89 en merk dat als ik op stukken rij waar ik veel moet schakelen, dat de warmte meter van mijn motor fors stijgt tot net iets voor het laatste streepje. :mad: Maar als ik op lange stukken rij waar ik niet zo veel hoef te schakelen blijft de meter haleverwegen (normaal dus). :confused: wie weet waaraan het kan liggen?

Alvast bedanks BJ

MauSeR35
02-01-2005, 23:01
hoe ziet je radiateur er uit? is die heel vuil of niet? kan al wel wat schelen
en in stadsverkeer en dergelijke wordt je motor altijd sneller warm omdat je minder rijwind hebt, maar dan moet je ven wel op tijd inschakellen, kun je ook nog zelf controleren, gewoon een tijd lang stationair laten draaien totdat ie warm wordt en dan ff kijken of tie aanslaat

Matheo
03-01-2005, 22:05
ben het wel met maus eens. volgens mij deed de fan het nog wel toen ik hem aan je verkocht :D maar ik heb er eerlijk gezegt nooit naar gekeken.
als je morgen met de auto komt zullen we het eens ff checken. mischien heeft iemand anders hier nog een idee?

patrick 86c
03-01-2005, 22:13
probeer eens ff met 12volt op de vin, kijken of die werkt.
anders kan het zijn dat de temp voeler niet goed meer is.
maar stads verkeer loopt het best wel makkelijk op.

MauSeR35
03-01-2005, 22:18
als je nog een ven moet hebben, kan wel ff kijken of ik er nog aan een kan komen, ik ga misschien van de week nog wat onderdelen ophalen bij koen is sleeping en die had volgens mij ook nog een 1.3 radiateur met ven staan in zijn lijstje dus als je die nog nodig hebt, ken ik hem wel gelijk ophalen dan, bel maar ff als t nodig is je heb me nr toch he?

Matheo
03-01-2005, 22:30
mocht ie kapot zijn dan bel ik wel ff maus! ik loop hem morgen wel ff na.

MauSeR35
03-01-2005, 22:38
ok, kij k trouwens eerst ff of tie verschillend is met die van een golf, daar komt ie van af namelijk, aangezien je zelf ook nog een nz golf thuis hebt staan..
maare ik hoor t wel mocht t nodig zijn, ga er morgen avond naar toe denk

BaseMaster
05-01-2005, 13:18
bedankt jongens. gelukkig geen stukken. patrick had gelijk dat het in het stads verkeer nogal snel oploopt. verders dus niets kapot.