PDA

View Full Version : belgom ipv unipol


indewarre
14-05-2010, 15:41
Kan ik belgom nemen om mijn net gepolijste velgen mee af te werken ipv unipol

ik weet nl nog niet waar ik dit halen kan.

Iemand een tip waar ik het halen kan? liefst in de buurt van emmen/hoogeveen

Black Devil
17-05-2010, 17:47
Belgom is te grof ervoor unipol is beter. Kan je ook via internet bestellen

Historic Wheels
26-05-2010, 15:23
Wij gebruiken hier altijd belgom, unipol nog niet gebruikt eerlijk gezegd. Zelf verkopen we ook de belgom alu en de belgom chroom, de meesten zijn daar heel tevreden over.

GerardMkIIVR6
26-05-2010, 15:28
Dat kleine potje van Mequiars topspul.

vw_boyke_vw
26-05-2010, 18:05
Ik heb een tube S100, hele zacht pasta in een tube. Ik heb em bij puc polish vandaan maar is eigenlijk voor motor onderdelen.

bolfvariant
26-05-2010, 18:12
Dat kleine potje van Mequiars topspul.
:thumbup: werkt echt super

16v-mj
26-05-2010, 21:11
zelf altijd belgom (alu) gebruikt om te polijsten.
en daar ben ik zeer tevreden over.

JeeWee
31-05-2010, 22:32
ben ook liefhebber van meguirs, je hebt maar een beetje nodig ook!

Golf-classic
01-06-2010, 00:21
ik gebruik voor mijn net gedaan velgen

chemical guys metal polish

vind die unipol toch te agressief voor net gepolijste wielen

jettaracing
01-06-2010, 05:33
deze !

http://www.carclean.nl/ShowProdImgLarge.ashx?id=100085&f=d.jpg

Edition-Blue
01-06-2010, 06:32
Dat kleine potje van Mequiars topspul.

Idd, is echt goed spul.
Worden ze weer heel mooi van !

Richarddamstra
02-06-2010, 10:08
Ik gebruik ook de meguiars ben er erg tevreden over. En het ruikt ook nog heel erg lekker :)

indewarre
02-06-2010, 15:43
zit in die meguiers ook een slijpmiddel dan?

GerardMkIIVR6
03-06-2010, 08:15
Jep haalt vuil eraf super spul

Kilat
05-06-2010, 22:19
ik gebruik ook meguiars :)

JeeWee
06-06-2010, 13:36
O ja, en als je je velgen wilt vernielen moet je Belgom of Unipol gebruiken! Troep. Mooiste is gewoon ff met de polijstborstel. Daarna in de Pledge (meubelwas) zetten, spuitbusje kost iets van 1,69 bij de action, werkt prima!

Christiaan
06-06-2010, 13:37
Iemand die meguiars ook wel eens "losgelaten" op verdichte velgen?

Marcski
06-06-2010, 14:19
O ja, en als je je velgen wilt vernielen moet je Belgom of Unipol gebruiken! Troep. Mooiste is gewoon ff met de polijstborstel. Daarna in de Pledge (meubelwas) zetten, spuitbusje kost iets van 1,69 bij de action, werkt prima!

waarom is dit troep? Zijn toch een paar polijsters die het aanraden..

mverh85
06-06-2010, 15:39
Ik heb de mequiars en unipol, heb dit eerst getest op een rvs vuilnisbak, de mequiars gaf een mooi resultaat na het uitpoetsen, maar na enige tijd verweerde de bak weer en werd weer dof.

Met unipol bleef deze langer mooi. Unipol aanbrengen met een vochtige doek en goed uitpoetsen.

Mequiars op LM velgen hielp bij mij echt niet, erg ging wat vuil af maar het meeste bleef toch zitten, met unipol was dit zo weg en glom weer.

Mequiars gepakt en hiermee de uitlaat gepoetst, op een of andere manier was dit resultaat maar tijdelijk.. met unipol blijft hij gewoon langer mooi.

Mequiars is leuk spul maar krijg met Unipol toch een beter eindresultaat dat wat langer aanhoud.. althans dat is mijn ervaring met deze producten :)

jettaracing
06-06-2010, 17:35
En dat is nu vreemd ,want unipol is eigenlijk alleen maar een polijstmiddel , en geeft geen extra bescherming aan het blanke alu.
En de meqiuars ,daar zit nog een bescherming in .
Ik heb dus ook beide wel staan ,en de unipol is vooral bij het groffere werk wel mooi ,maar je hebt er veel werk van het uitpoetsen , en ik vind persoonlijk het eindresultaat met meqiuars veel mooier ,en het poest wel 10 keer zo makkelijk uit !
Alleen is de meqiuars iets milder kwa polijstende werking , maar daarom wel heel erg geschikt voor onderhoud van gepolijste of afgerdraaide wielen .

Als je nog moet beginnen met polijsten of poetsen na afdraaien ,dan kun je beter eerst gaan werken met unipol of Belgom.
Je moet het zo bekijken ;

Belgom is heel grof ,en is ideaal voor het eerste groffere poetswerk

Unipol werkt op zich kwa polijstwerk best mooi , maar is toch voor onderhoud iets te werk om snel netjes uit te poetsen ,en is iets minder grof dan Belgom

Meqiuars is dus minder 'schurend' , maar wel erg geschikt om even binnen 10 min je remstof en viezigheid te verwijderen ,en een heel mooi resultaat te krijgen op de wielen ,met weinig tijd en inspanning .

JeeWee
06-06-2010, 19:53
een product als belgom (unipol weet ik niet) zit ammoniak in... daar slaat de velg blauwig van uit, omdat ammoniak in de porien van het materiaal trekt. Gooi maar eens een stukje aluminium in ammoniak en kijk er na een week nog eens naar...
Dit in tegenstelling tot de polijstpasta die je bij de laatste stap van het polijsten gebruikt, hier zit naast slijpmiddel ook een was in (als je goede pasta hebt), dus als je de laatste stap van het polijsten herhaalt is je oppervlakte weer spiegelglad en in de wax.

Christiaan
07-06-2010, 19:08
@ Jettaracing

Unipol voor het betere werk, maar voor de quick & (not)dirty manier de meg's.