PDA

View Full Version : Recaro hoofdsteun van de stoel halen.


The Clauw
16-05-2010, 15:55
He forummers!

Ben bezig met een hoofdsteun ombouw.

Origineel heeft recaro dichte hoofdsteunen maar ik wil andere Audi hoofdsteunen er op hebben met gaten er in alleen krijg ik die verrekte hoofdsteun niet van die Recaro stoel af.

Heb weleens iets gehoord dat je ergens moet drukken zodat de hoofdsteun los komt maar ik kom er niet achter.

Iemand hier ervaring mee ?

Dit model stoelen gaat het om.
Vergelijkbaar met de classics en veel andere modellen.

http://images.drive2.ru/car.journal.photos/3840/000/000/043/234/88cc1b9971bbd230-original.jpg

In deze SportQuattro kun je zien hoe het wordt met de open Audi hoofdsteunen.

http://www.fourtitude.com/news/uploads/Features/023__scaled_600_006.jpg

Rallyegolf20vt
16-05-2010, 22:52
Middelste rugleuning bekleding bovenin losmaken in de naad tussen rugleuningmiddenvlak en bovenste rand rugleuning .
Dit doe je dmv het ijzeren draadje waarmee deze vast zit uit te haken achter de 4 (?) weerhaakjes vandaan.
Dan kun je voorzichtig de bekleding omhoog liften en de 2 grote splitpennen los trekken en de hoofdsteun er uit trekken.

breadfan83
17-05-2010, 08:49
Als het zo niet werkt, kun je Sander misschien eens vragen, Zweiter hier op 't forum. Die heeft zo'n zelfde stoelen in zijn Polo gehad.

The Clauw
17-05-2010, 12:32
Middelste rugleuning bekleding bovenin losmaken in de naad tussen rugleuningmiddenvlak en bovenste rand rugleuning .
Dit doe je dmv het ijzeren draadje waarmee deze vast zit uit te haken achter de 4 (?) weerhaakjes vandaan.
Dan kun je voorzichtig de bekleding omhoog liften en de 2 grote splitpennen los trekken en de hoofdsteun er uit trekken.

Geld dat ook voor stoelen waar een compressorpomp in ziet die precies dat gedeelte wat je beschrijft kan oppompen? Het laatste wat ik wil is dat slopen.

The Clauw
26-05-2010, 16:26
krijg ze verdikkeme echt niet los :@

Ook dat aan de bovenkant middenstuk loshalen lukt me niet :@:@:@:@

Iemand nog tips ??? :(
kan zo niet verder...

Pedaalemmer
26-05-2010, 19:02
Als het zo niet werkt, kun je Sander misschien eens vragen, Zweiter hier op 't forum. Die heeft zo'n zelfde stoelen in zijn Polo gehad.

Nope waren bbs stoelen.

The Clauw
08-06-2010, 00:18
Middelste rugleuning bekleding bovenin losmaken in de naad tussen rugleuningmiddenvlak en bovenste rand rugleuning .
Dit doe je dmv het ijzeren draadje waarmee deze vast zit uit te haken achter de 4 (?) weerhaakjes vandaan.
Dan kun je voorzichtig de bekleding omhoog liften en de 2 grote splitpennen los trekken en de hoofdsteun er uit trekken.

jaaaaaaaa ti's gelukt en jij hebt gelijk gehad haha
alleen snapte ik geen snars van wat je er hierboven schreef
maar toch klopt het als een bus.

Wat een achterlijk systeem is dit zeg!!!!

Heb inmiddels 1 hoofdsteun klaar en omgebouwd en met het erin zette
klemt hij uit zichzelf aardig goed. Zit alleen te twijfelen of ik hem weer met
die pennen moet vastmaken.

Wat vinden jullie?