PDA

View Full Version : MH blok inbouwen i.p.v. NZ blok


h6yes
06-06-2010, 20:09
Hallo allemaal,

Ik wil een ander blokje in mijn mk2 monteren.
Nu zit er een NZ blok in wat ik wil vervangen door een MH blok.
Reden hiervoor is motorschade.

Is dit een kwestie van blok erin, het inlaatspruitstuk verwijderen van de MH en degene van de NZ ( injectie ) overzetten en klaar is kees ?

Wederom bedankt voor reacties, tips etc. :thumbup:

DeeDub
06-06-2010, 21:56
kabelboom is ook anders en de benzinetoevoer is ook anders.kortom er moet een hoop veranderd worden.ik wilde van MH naar NZ maar heb er vanaf gezien omdat er een hoop moet worden aangepast.

De Pul
06-06-2010, 21:57
kan gewoon,je moet alleen alles ombouwen en de pomp aansluiting afdoppen.
is net ook door een ander gedaan hier.

Renegade
06-06-2010, 22:57
Als je alleen de draaiende delen van het mh blokje wilt gebruiken moet het lijkt mij zonder iets aan te passen lukken hoor :thumbup:

Gertjan
06-06-2010, 23:06
Ik ben op 't moment bezig met precies hetzelfde, heb er ook al een topic over lopen.
Ik ben tegen het probleem aangelopen dat het thermostaathuis en de aansluiting van de pijp van de thermostaat naar de waterpomp anders is bij een MH.
Dus die bende kan ik niet overzetten, moet nog ff op de sloop die rotzooi vinden.
Verder is het wel allemaal plug&play :thumbup:

h6yes
07-06-2010, 10:26
Okay,

verschillende reacties.
nog meer opmerkingen ideeen etc?

Volgens de verkoper is het een kwestie van inlaat overzetten en klaar is kees.

Steilheck
07-06-2010, 14:40
Als je de NZ injectie gebruikt ook de NZ KVS pijp en het NZ Thermohuis overzetten.

Elektronica mag iemand anders iets over roepen. Indien nodig.

DeeDub
07-06-2010, 15:18
vergeet niet dat je ook een lambdasensor in je uitlaat moet hebben, dit moet je dus ook overzetten.pijp+lambda

martiepartie
07-06-2010, 15:25
Als je goed leest, wil hij een MH in bouwen, met de originele NZ injectie/inlaat etc. module.

Wat je dus om moet bouwen:
thermostaathuis van je oude NZ overzetten op MH
koelbuis achter op 't blok van NZ overzetten op MH
afdekken gat brandstofpomp in de MH kop (pomp eraf, plaatje er op schroeven)

Qua ' electronica' kan je de huidige kabelboom van je NZ blijven gebruiken, als je toch alle injectiezooi overzet. De aansluitingen op de thermostaatbehuizing zet je ook over, daar heb je dan ook geen probleem meer mee. De rest van de aansluitingen (oliedrukschakelaars) op het blok zijn gelijk aan die van de NZ.

Kortom:
het is net niet " even inlaat overzetten en klaar" , maar veel ingewikkelder is het ook niet.

h6yes
07-06-2010, 15:45
Bedankt voor jullie reacties.

Ik haal het blok deze week op en ga ermee aan de slag.

Groeten,

Dennis

DeeDub
07-06-2010, 16:25
Als je goed leest, wil hij een MH in bouwen, met de originele NZ injectie/inlaat etc. module.

Wat je dus om moet bouwen:
thermostaathuis van je oude NZ overzetten op MH
koelbuis achter op 't blok van NZ overzetten op MH
afdekken gat brandstofpomp in de MH kop (pomp eraf, plaatje er op schroeven)

Qua ' electronica' kan je de huidige kabelboom van je NZ blijven gebruiken, als je toch alle injectiezooi overzet. De aansluitingen op de thermostaatbehuizing zet je ook over, daar heb je dan ook geen probleem meer mee. De rest van de aansluitingen (oliedrukschakelaars) op het blok zijn gelijk aan die van de NZ.

Kortom:
het is net niet " even inlaat overzetten en klaar" , maar veel ingewikkelder is het ook niet.

my mistake :D

h6yes
15-06-2010, 22:31
Heb vandaag beide blokken naast elkaar staan.
Inderdaad een kwestie van een en ander overzetten. Zal geen probleem zijn.
Snap alleen niet goed waarom de koelbuis overgezet moet worden ? Deze is toch exact hetzelfde :screwy: op het plaatje na wat erop gelast zit.

h6yes
16-06-2010, 20:02
Gezien, koelbuis is anders/

tim_j
17-06-2010, 09:34
neem ook de nieuwe koppelingsset mee
spul ligt er toch af.