PDA

View Full Version : Head-units met Bluetooth


Marcski
11-01-2005, 15:16
Er waren een aantal maanden geruchten over Kenwood en Blaupunkt, dat deze head-units gingen produceren met Bluetooth ingebouwd.
Nou is dat wel heel erg handig, maar kan er niets meer over vinden, alleen een aantal cheap-ass merken zoals Medion en Lenco, en die wil ik niet ;)

Weten jullie hier meer over?

Jeff
11-01-2005, 15:51
Er waren een aantal maanden geruchten over Kenwood en Blaupunkt, dat deze head-units gingen produceren met Bluetooth ingebouwd.
Nou is dat wel heel erg handig, maar kan er niets meer over vinden, alleen een aantal cheap-ass merken zoals Medion en Lenco, en die wil ik niet ;)

Weten jullie hier meer over?

Ik heb laatst een headunit gezien met een usb-aansluiting. Kan je een harddisk aanhangen vol met mp3's. :rolleyes:

Marcski
11-01-2005, 15:55
gaat mij om de carkit-functie ;)
mp3-cd's voldoen bij mij ook wel...

VeeDubber
11-01-2005, 16:21
Vertel es ff wat meer Marc, want dit is nieuws voor mij. Ik werk met de laptop en foon ook met bluetooth, maar wat zijn de mogelijkheden met je headunit?? Carkit in de Headunit?? of denk ik nu te fancy??

Marcski
11-01-2005, 16:27
precies, bluetooth carkit ingebouwd in de head-unit, connecten met een pc, etc. Ik heb een Becker gevonden die het heeft, maar die is me iets te prijzig (zit ook navigatie in)
http://www.areamobile.de/...gleNewsP.php?news_id=2860

http://www.kenwood-electronics.de/technik_bluetooth.htm
hier las ik dat kenwood er ook mee bezig was, en dat was CeBIT 2001!

Marco
12-01-2005, 22:03
Becker is wel een profi merk, wordt heel vaak geinstalleerd in touring cars Daarom is het ook wat prijziger. Als het allemaal beetje gaat lopen komen andere merken er ook wel mee.

Bestaan er geen losse bluetoet ontvangers?? (ben nie echt op de hoogte van dat spul) Als je nou 1 of andere bluetoet ontvanger hebt met een audio uitgang ben je er ook.

VeeDubber
13-01-2005, 10:51
Becker is wel een profi merk, wordt heel vaak geinstalleerd in touring cars Daarom is het ook wat prijziger. Als het allemaal beetje gaat lopen komen andere merken er ook wel mee.

Bestaan er geen losse bluetoet ontvangers?? (ben nie echt op de hoogte van dat spul) Als je nou 1 of andere bluetoet ontvanger hebt met een audio uitgang ben je er ook.

Je wilt niet weten hoeveel Becker's terug worden gestuurd naar de fabriek ivm problemen. Van de kwaliteit van enige jaren terug is echt NIKS meer over. Ik zou er zelf geen meer kopen na wat ik gezien heb. En de service is ook ruk..

Marco
13-01-2005, 15:11
Hmm, dat wist ik dan weer niet. Staat me bekend als goed merk, maar das ook alweer ff geleden dat ik daar wat meer mee bezig was.

Ik ga hier op de zaak es ff informeren bij de blue tooth goeroe

Marco
13-01-2005, 15:58
Weet niet of het wel zo handig is, aangezien ik net hoorde dat bluetooth maar 1Mbit (128Kbyte)is, dus voor MP3 niet echt handig.

Ze kunnen volgens mij beter Headunits gaan maken waar je Compactflash of SD in kunt stoppen.

VeeDubber
13-01-2005, 16:02
Weet niet of het wel zo handig is, aangezien ik net hoorde dat bluetooth maar 1Mbit (128Kbyte)is, dus voor MP3 niet echt handig.

Ze kunnen volgens mij beter Headunits gaan maken waar je Compactflash of SD in kunt stoppen.

Gaat over carkits harrie!!

Marcski
13-01-2005, 23:35
idd!!

Als ik een file transfer van mijn phone naar pc, of andersom, kom ik echt niet hoger dan 40kB/s, dus dat vond ik al niet zo interessant.

Marco
14-01-2005, 17:41
Nu snap ik het nie meer??

Wat wil je daar dan mee bereiken?

Marcski
15-01-2005, 00:03
gewoon een leuke head-unit met ingebouwde bluetooth carkit, c'est tout..

Marco
15-01-2005, 02:21
ok, nu snapt ik em. Telefoon in de tes houden en dan toch via bluetooth via je radio "carkit" bellen :)

VeeDubber
15-01-2005, 16:14
ok, nu snapt ik em. Telefoon in de tes houden en dan toch via bluetooth via je radio "carkit" bellen :)

Nu al?? :D :eek: :D

Marcski
15-01-2005, 19:14
maar ja, niemand weet verder een leuke head-unit dus :(

Marco
24-02-2005, 01:18
Mannen,

Ik lees net het volgende... Het enige wat je nodig hebt is een cassette speler in je auto :)

AMSTERDAM - In het bezit van een MP3-speler, laptop of ander handheld apparaat vol muziek, maar geen zin om met oortelefoontjes achter het stuur te kruipen? Hier is de Abe USB Bluetooth Stereo Cassette.

Het apparaat van de fabrikant Abe ziet eruit als een doodgewone, ouderwetse audiocassette, maar herbergt ondertussen wel een moderne draadloze technologie.

Eenmaal in de cassetterecorder van bijvoorbeeld een autoradio, maakt het apparaat het mogelijk muziek vanaf een met Bluetooth uitgeruste MP3-speler, PDA of laptop draadloos af te spelen. Met alle gemakken van dien.

Bron: Telegraaf.nl

Waldorf
24-02-2005, 08:24
Overdracht van de informatie vindt dan plaats middels een cassettekop. Een klein gevoelig overdracht middel dat werkt middels slepen langs een sensor. Leve de techniek. Had men dan niet beter de cd wisselaar kabel kunnen splitsen, of een audio ingang kunnen gebruiken?

Richard
24-02-2005, 08:48
gewoon een usb uitgang aan de voorzijde van de radio en middels een stick de muziek overdracht..

Marcski
24-02-2005, 17:07
het ging om een carkit, niet om mp3-muziek :frown: op een cd kan ik genoeg mp3's kwijt..

Marco
25-02-2005, 00:01
Dat maakt niet uit, kun je er toch ook heen sture :)

Chris, die dingen zitten alleen tegen elkaar aan, slijt nauwelijks. Tis geen tape die op en neer loopt :)

the hanz
19-07-2005, 16:42
pioneer heeft een hele nette met ingebouwde blauwe tand en met een beetje uitbreiding is er ook nog een I pod op aan te sluiten...ff op de pioneer site kijken daar vind je hem wel ben ff het type nr kwijt advies prijs ergens rond de 500 euro...ik heb hem al voor 400 gezien...

Volkswouter
20-07-2005, 06:22
Ik heb vorige week een bluetooth carkit in me Golf 4 gezet icm. een Nokia 6021 telefoon,maar ik vind de geluids kwaliteit van een bluetooth carkit ruk.
Het kraakt teveel en het is een dof geluid.

Sander
20-07-2005, 14:59
Bedoel je de Pioneer DEH-P70BT?

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10477&taxonomy_id=25-121

the hanz
22-07-2005, 06:37
klopt...mooi toestel toch...zat mogelijkheden

vwbullit
23-07-2005, 20:28
Ik heb vorige week een bluetooth carkit in me Golf 4 gezet icm. een Nokia 6021 telefoon,maar ik vind de geluids kwaliteit van een bluetooth carkit ruk.
Het kraakt teveel en het is een dof geluid.



Dan weet ik niet wat voor een carkit je heb maar ik heb er 1 in mn golf 1 in mn caddy en 1 in de bus.
SUPER geluid.
Heb nokia 6630 .

moet je is kijken op gsmplaza.nl
119 euro

koekeloerie
22-09-2005, 17:21
De Pioneer DEH-P70BT is een mooi toestel met een ingebouwde blue tooth carkit en MP# cd speler. 2 jaar garantie. Wat wil je nog meer.

De groeten.

PS: Check out www.dubspeed.nl

Cabby 82 TDi
27-02-2006, 07:51
Ik heb de 70BT 3 maanden gehad. Super radiootje.
Idd met Bluetooth. Alleen de microfoon monteren en het systeempje moet werken.

Helaas heb ik geen bluetooth op mijn telefoon dus ik je geen gebruikservaring daarvan geven.
Ik kan je wel zeggen dat het blauwe kleurtje van de verlichting irritant fel is in het donker. Ook in een gedimde funktie.

Ik heb hem inmiddels verkocht omdat het vrouwtje steeds de weg kwijt raakte zonder navigatie.

Maar als je kunt leven met de kleur, is dit een super radio !

Geschikt voor je i-pod.
incl afstandsbediening.
3 RCA pre-out
Dus aan het geluid hoeft het niet te liggen. :)

RubenD
27-02-2006, 08:57
Headunits gaan maken waar je Compactflash of SD in kunt stoppen


Dat bestaat bij mijn weten ook al.

Radio's met bluetooth bestaan ook al en als dat niet bestaat een bluetooth carkit is dat geen optie dan?

Ik wil geen reclame maken maar informeer hier eens: http://www.rondevries.nl/ denk dat ze je daar wel verder kunnen helpen!

ingrob
27-02-2006, 09:21
De Pioneer DEH-P70BT is een mooi toestel met een ingebouwde blue tooth carkit en MP# cd speler. 2 jaar garantie. Wat wil je nog meer.

De groeten.

PS: Check out www.dubspeed.nl

check dit maar eens over de pioneer(vooral het bluetooth is nog een probleem en werkt niet met alle toestellen even goed),is natuurlijk persoonlijk maar ik wilde deze radio ook kopen maar ik hou het nog even bij mijn p7400mp.

http://www.kieskeurig.nl/review/96D5EED1A819DFD3C12570230044CEC9.htm