PDA

View Full Version : Invoeren/BPM Golf V Rabbit


Cuckoo
16-06-2010, 10:15
Al heel lang lid en volger van het forum, maar toch is dit nog maar m'n 4e post na 2 jaar van stilte..

Ik zit met het volgende vraagstuk: kan je een Golf V Rabbit invoeren uit Duitsland, en zo ja; wat zijn de 'mits en maren' hieraan?

Het betreft een VW V Rabbit 2.5 (150 pk, lijkt me de 'oude V5 motor) uit begin 2008. Normaal gesproken zou je met een BPM calculator van bv Autoweek een vrij nauwkeurige inschatting kunnen maken, maar dit specifieke model (is weliswaar een 'gewone' linksgestuurde Golf..) is nooit in Nederland geleverd.

Nu vroeg ik me af of deze auto uberhaupt te importeren is, wat de kosten hiervan (ongeveer) zullen zijn en wat de verdere 'mits en maren' aan een dergelijke invoer zijn. Zo kan ik me voorstellen dat een eventuele verkoop van de auto na een x aantal jaar lastig kan zijn aangezien het geen NL model is.

Alle suggesties/tips zijn welkom!

alpina
16-06-2010, 11:05
BPM calculator zal je niet veel helpen omdat dit type Golf niet geleverd is in Nederland. Er zal door de Douane een schatting gemaakt worden van de nieuwprijs voor de NL markt.
Voor de VW Rabbit (handelsbenaming) bestaat geen Europese typegoedkeuring. De motor is geen v5, maar een lijnmotor.

Is de auto in Duitsland al goedgekeurd en gekentekend, is de toelating hier geen probleem, anders moet de auto een individuele keuring ondergaan bij het RDW.

Typ 81
16-06-2010, 11:19
Ik dacht dat die alleen geleverd is in the USA? Die motor is wel nice!

Marcski
16-06-2010, 12:14
Berekening van de bpm
Met de CO²-uitstoot (voor personenauto’s) en de netto-catalogusprijs (voor personenauto’s, motoren en bestelauto’s) kunt u berekenen hoeveel bpm u moet betalen. Dit noemen we het bruto bpm-bedrag. De Belastingdienst controleert of de aangegeven CO²-uitstoot en netto-catalogusprijs (dit is exclusief btw) juist zijn. De netto-catalogusprijs is de nieuwprijs op moment dat het motorrijtuig voor het eerst een kenteken kreeg.

Het netto bpm-bedrag is het bruto bpm-bedrag min de korting op basis van de afschrijving van het motorrijtuig.

Koopt u een nieuwe personenauto, bestelauto of motor en laat u deze registreren? Dan moet u het bruto bpm-bedrag betalen.

Laat u een gebruikte personenauto, bestelauto of motor die u in het buitenland kocht registreren in Nederland? Dan kunt u de waarde op 3 manieren vaststellen:

-afschrijving op basis van een in de branche gebruikelijke koerslijst voor de inkoop door handelaren van particulieren
-afschrijving op basis van een taxatierapport
-afschrijving op basis van afschrijvingstabel


http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-20.html