PDA

View Full Version : opfrissen golf 1 lak


desnelders
05-07-2010, 14:36
hey

ik ga hier eens een vraagje lanceren ivm men golf 1 van 1982. De lak is nog relatief goed en blinkt nog... maar niet zoals het zou moeten, en staat heel grof. Hij is al héél lang niet meer gepolijst of gewaxed geweest denk ik. Jaar geleden was ik er eens opgegaan met de meguiars gold class maar je hoorde de lak bijna de wax opzuigen, uitwrijven was heel moeilijk en enorm verschil natuurlijk... :D

mijn plan was kleien (meguiars kitje) , dan polijsten (harde zachte?) en uiteindelijk waxen.

goei plan? stappen teveel of te weinig? laat de tips en ervaringen maar komen

T.C.Z.L
05-07-2010, 16:02
Wassen met een goede shampoo en kleien gaat zeker helpen!
Heb je voor het polijsten een machine ter beschikking?
VAG lak staat namelijk bekend om de hardheid.
Welke wax heb je ter beschikking??

desnelders
05-07-2010, 16:37
wassen doe ik al met de meguiars gold class shampoo, en daar heb ik ook de gold class liquid wax van. machine heb ik niet zelf maar glof classic heeft er wel twee, die heeft tijdje geleden onze cabrio komen doen.
ik heb ook nog de Polish with Carnauba Blue van poorboy's maar die is enkel voor donkere kleuren, voor de cabrio en golf 4 daily

desnelders
07-07-2010, 07:57
Om na het kleien te waxen ga ik nog de Poorboys World Natty's Paste Wax bestellen, maar bij die clay kit van meguiars zit een sample flesje van de meguiars Cleaner Wax dus ga die eerst eens uitproberen

iemand ervaringen mee?