PDA

View Full Version : Verzekering


vwspijlbus
17-01-2005, 10:11
Hoi,

Ik vroeg me af of het verplicht is om een startonderbreker ge-installeerd te hebben als je luchtgekoelde VW beter verzekerd wilt hebben dan WA.
Ik heb de SNS verzekeringen helpdesk aan de lijn gehad maar daar kunnen ze die vraag niet beantwoorden... :eek:

Rico
17-01-2005, 10:31
Hoi,

Ik vroeg me af of het verplicht is om een startonderbreker ge-installeerd te hebben als je luchtgekoelde VW beter verzekerd wilt hebben dan WA.
Ik heb de SNS verzekeringen helpdesk aan de lijn gehad maar daar kunnen ze die vraag niet beantwoorden... :eek:

Nee, bij mijn verzekering Unive is dat niet verplicht.
Dat is pas verplicht als je hem all-risk wil verzekeren tegen taxatiewaarde boven 10.000,- (even uit mijn hoofd).

Unive is trouwens wel heel goedkoop met zijn oldtimer verzekering dus misschien een idee.

krukab
19-01-2005, 07:44
Goedkoop is soms vaak ook duurkoop,ook bij verzekeringen !!
Lees de kleine letterjes goed door,want juist bij een Oldtimer die getaxeerd is,zullen ze
er alles aan proberen te doen om maar niet te hoeven uitkeren.
Ik heb het gelukkig nog nooit zelf meegemaakt,maar vrienden (van vroegâh) wel.
Jaren hebben ze soms op hun geld zitten wachten,terwijl alles toch zwart op wit op papier stond.
Mijn SO42 wordt één dezer dagen ook getaxeerd,gewoon om bij een aanrijding niet helemaal
met lege handen achter te blijven.

btw,Welkom Frank !!
Nog een SO42 Westfalia bezitter op het forum ... kwas jouw bus ook al een keer tegen gekomen op
internet,en volgens mij ook op de meeting van het westfalia register in juni.
(de mijne lag toen uit elkaar,voor wat "lichte" modificaties :D )