PDA

View Full Version : Soms niet starten Sharan 1997


armedking
14-07-2010, 14:13
Hey all.

Motorcode: ADY
Merk: VOLKSWAGEN
Model : SHARAN; 85 KW
Brandstof: Benzine

Allereerst moet ik er bij zeggen dat ALS hij start hij als een zonnetje loopt niet stotteren niet raar optrekken helemaal niks merkbaar.

Soms hetzei na 500 KM of 50KM maakt allemaal geen verschil besluit hij ineens om niet meer te starten.
Soms maakt hij een beetje aanstalten om te willen starten maar er gebeurd verder niks.

Op ieder willekeurig moment sleutel er in omdraaien en PRESTO niks aan de hand.

nu heb ik op internet gelezen dat dit aan de krukaspositiesensor kan liggen.
Maar ik kan dat ding nergens vinden.

Dus heb 2 vragen:

Waar zit de krukaspositiesensor?
Zoek ik het in de juiste richting?

Groetjes,

Frans

PS. Mocht iemand een handleiding hebben van deze auto of garageboek van de motor zou diegene die dan AUB in kunnen scannen. heb de auto namelijk pas en snap niks van bepaalde onderdelen.
Alvast Bedankt

armedking
15-07-2010, 07:49
Bump

Audilimburg
15-07-2010, 09:23
Je uitleg is niet zo heel duidelijk als je het mij vraagt.
Maar als ik het goed begrijp dan start de auto wel altijd als de motor koud is, dus 0 km gereden zeg maar, maar als je na een stuk gereden te hebben opnieuw wuil starten dan doet hij het soms wel en soms niet?

Vervolgens zeg je dat je op ieder willekeurig moment de sleutel kan omdraaien en dan doet hij het! Geen probleem dus lijkt mij?

Van die krusassensor weet ik niet, maar het zou ook gewoon het startblokje kunnen zijn, die willen bijv. bij de Golf 3 weleens vaker kapot gaan, maar weet niet of dit hetzelfde zit bij een Sharan.

Mijn voorstel is toch om naar de garage te gaan als je zegt dat je niks van deze auto snapt, voordat je zonder meer vanalles zelf begint te vervangen.