PDA

View Full Version : Volksforum Circuitdag?


René
11-08-2010, 22:27
Misschien een keer een Volksforum Trackday organiseren..!? Air en water door elkaar ;)
Zoveel circuitdag liefhebbers zitten er denk ik niet op Volksforum...in elk geval niet genoeg om er een circuit voor af te huren ;)

Tenzij het in combinatie gaat met een meeting misschien...
ik denk dat je nog raar staat te kijken hoeveel er hier zitten;)
Wilde net zeggen, denk dat, dat aantal nog aardig hoog is...

Nou ben ik zelf eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel Volksforummers zich zouden opgeven voor een dagje circuitrijden. Ik gaf al aan dat het misschien te combineren was met een meeting op het paddock, dus deze optie komt ook ff in de poll

TTF
11-08-2010, 22:34
Als andere merken ook welkom zijn ;) Met de variant heb ik weinig te zoeken op het circuit :)

René
11-08-2010, 22:38
Ik vind dat dat wel mogelijk moet zijn. Hoe meer deelnemers, des te lager de prijs.
Wat ook mogelijk is, dat we het samen laten vallen met een Vijverberg Trofee. Dan is sowieso elk merk welkom.

jones
11-08-2010, 22:57
lijkt me een erg goed plan,
moet ik alleen een beetje vaart maken met de auto.

Alberto
11-08-2010, 23:05
ik zeg dagje Zandvoort

Martyn_86C
11-08-2010, 23:15
pik een circuit, pik een datum! And count me in...

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is circuitervaring (lees: gebrek daaraan) en dat icm of te veel of juist te weinig vermogen... Misschien verschillende klasses indelen (indien er veel gegadigde zijn)

Ik kan me een ongeluk herinneren waarbij een zeer snelle circuit geprepareerde M3 vol achter in een Mini klapte met het uitaccelereren...

René
11-08-2010, 23:29
pik een circuit, pik een datum! And count me in...

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is circuitervaring (lees: gebrek daaraan) en dat icm of te veel of juist te weinig vermogen... Misschien verschillende klasses indelen (indien er veel gegadigde zijn)

Ik kan me een ongeluk herinneren waarbij een zeer snelle circuit geprepareerde M3 vol achter in een Mini klapte met het uitaccelereren...

Waarom indelen in verschillende klasses? Dat gebeurt bij een Vijverberg of DF-trackday ook niet hoor. Als iemand dan in z`n Nissan Micra tussen de M3`s wil gaan rijden, dan gaat dat ook goed.

Wat veel belangrijker is: gezond verstand...en dit ook gebruiken. En vertrouwt iemand zichzelf niet op een circuit, dan lekker op de paddock blijven.

Ebut
11-08-2010, 23:36
Ik heb geen snelle auto, maar lijkt me wel leuk eens een paar rondjes op een circuit te doen eigenlijk :cool:

René
12-08-2010, 00:04
Hou er wel rekening mee dat de kosten van een circuitdag zo gauw 250euro per middag kunnen kosten

Mitta
12-08-2010, 00:07
Afhankelijk van de prijs ben ik hier zeker voor te porren!!!:D

Martyn_86C
12-08-2010, 00:09
Waarom indelen in verschillende klasses?

Omdat 90% van de ongelukken op trackdays gebeurden omdat mensen denken dat ze ineens F1 coureur zijn... Onervarenheid uit zich in verkeerde lijnen rijden, onvoorspelbaar zijn, regels niet kennen, adviezen/vlaggen niet opvolgen, enz...

Er zijn misschien ook mensen bij die al wel circuit ervaring hebben, voor hen is het minder leuk als je continu "in de weg gereden" wordt en constant moet denken "wat gaat hij doen, waar gaat hij heen"...

En trouwens voor de minder ervaren of onervaren mensen is het ook niet leuk als ze steeds moeten opletten om andere niet in de weg te rijden, zo leer je het circuit niet kennen en bouw je ook geen ritme op...

Overigens is het door elkaar rijden van verschillende pk/gewichts verhoudingen natuurlijk geen probleem. Dat iemand langzamer is, of juist sneller is heeft niets met ervaring te maken, maar met de auto waarin hij/zij deel neemt!

't is maar een suggestie, om er voor iedereen een mooie en vooral veilige ervaring van te maken!!!

Ebut
12-08-2010, 01:11
Hou er wel rekening mee dat de kosten van een circuitdag zo gauw 250euro per middag kunnen kosten
Per persoon? :eek:

René
12-08-2010, 01:15
Per persoon? :eek:
jup

HotWheels
12-08-2010, 08:03
Hou er wel rekening mee dat de kosten van een circuitdag zo gauw 250euro per middag kunnen kosten

Ik moest een paar jaar geleden voor een half uur vrij rijden 20 euro ofzo betalen... Na dat half uur was ik (en mn golf vooral) er wel klaar mee. :D

René
12-08-2010, 08:39
Ik moest een paar jaar geleden voor een half uur vrij rijden 20 euro ofzo betalen... Na dat half uur was ik (en mn golf vooral) er wel klaar mee. :D

Dan heb jij waarschijnlijk net als ik een keer na de Duitse Autosportdag een half uurtje mogen rijden voor 30 euro. Dan is het logisch dat het zo goedkoop is...moet je kijken wat zij aan entree binnenkrijgen. Vroeger hadden ze dat vrij rijden voor een paar tientjes niet eens, dus dat is alleen maar extra geld.

Lees de sites er maar op na, zat net op de site van de Vijverbergtrofee; prijzen van 280,- oplopend naar 320,-

René
12-08-2010, 08:48
Maar `t is wel een aanrader, zo`n Vijverberg Trofee:

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding012.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding004.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding008.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding014.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding018.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding026.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding016.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding025.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding027.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding029.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding039.jpg

http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/Afbeelding037.jpg

Martyn_86C
12-08-2010, 08:58
Klopt!!

Het organiseren van een losstaande circuitdag loopt aardig in de papieren, dus hoe meer aanmeldingen, hoe goedkoper het wordt!

Het is idd een hele klap geld maar daar staat wel een gezellige en leuke dag tegenover!

Het circuit waar gereden wordt is ook nog van invloed op de prijs, maar daar zit niet heel erg veel verschil in...

25-rondenkaart op nordschleife kost 390euro! Dus een dagje zandvoort voor 300 is imo niet eens zo heel veel...

Richard
12-08-2010, 09:00
25 rondenkaart op de ring doe ik een heel weekend over...

ik doe iig graag mee, maar volksforum am ring vind ik ook erg leuk

René
12-08-2010, 09:02
25 rondenkaart op de ring doe ik een heel weekend over...

ik doe iig graag mee, maar volksforum am ring vind ik ook erg leuk

Ook een goed idee :thumbup:

Audilimburg
12-08-2010, 09:03
Ik ben jaren geleden eens een keer naar een Audiforum meeteing geweest op het circuit in Lelystad. Is niet zo'n heel groot circuit, maar was wel echt leuk.
Wat zij echter deden was gewoon iedere keer 1 auto op de baan om een snelste ronde neer te zetten.
Dat is voor de echte cracks misschien niet het echte circuit rijden, maar ik vond het erg leuk. Met mijn eigen auto het circuit op zonder na te hoeven denken of je niet iemand van opzij of van achter er in veegt.

Tevens hadden ze een aantal 'huur' auto's, waaronder een Audi Coupe S2. Een rondje op het circuit kostte 5 Euro en het huren van een auto ook.
Was echt een super gezellige dag, maar was toen de eerste en om een of andere reden ook de laatste keer dat dit georganiseerd werd.

knarfmk1
12-08-2010, 09:08
Volksforum am ring is idd ook een goed idee!

Richard
12-08-2010, 09:08
had je vroeger ook met hoogeveen die het organiseerde in lelystad( nog steeds de leukste meetings, samen met baarlo)

bobby-digital
12-08-2010, 09:27
lang weekend op de ring is miss nog veel gezelliger:) overdag rijden en circuit rondlopen voor mooie plekjes (rijdt ook erg mooispul rond), 's avonds lekker laten vollopen;)

SpiderClass
12-08-2010, 09:45
Volksdub 2011 am Ring ;)

de Rooij
12-08-2010, 09:45
Ik ben jaren geleden eens een keer naar een Audiforum meeteing geweest op het circuit in Lelystad. Is niet zo'n heel groot circuit, maar was wel echt leuk.
Wat zij echter deden was gewoon iedere keer 1 auto op de baan om een snelste ronde neer te zetten.
Dat is voor de echte cracks misschien niet het echte circuit rijden, maar ik vond het erg leuk. Met mijn eigen auto het circuit op zonder na te hoeven denken of je niet iemand van opzij of van achter er in veegt.

Tevens hadden ze een aantal 'huur' auto's, waaronder een Audi Coupe S2. Een rondje op het circuit kostte 5 Euro en het huren van een auto ook.
Was echt een super gezellige dag, maar was toen de eerste en om een of andere reden ook de laatste keer dat dit georganiseerd werd.

:goodpost: Zo maak je het voor iedereen betaalbaar en ook de mensen die niet zo'n snelle auto hebben kunnen ook genieten van een rondje.
Maar in combinatie met een meeting is denk ik het leukste!

Alberto
12-08-2010, 09:50
Volksdub 2011 am Ring ;)
heele goeie :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Marcski
12-08-2010, 09:55
geweldig idee en ik ben er ook absoluut voor te porren, maar Volksforum als organisatie heeft er de tijd niet voor zoiets te organiseren, dus dat zou volledig door leden moeten gebeuren

PimVW
12-08-2010, 10:07
Ik reed altyd 1x per jaar op circuit Zolder in België met mn Golf 1.

Dit deed ik via de Belgian VW Audi club.
Je betaald 25 euro lidmaatschap per jaar en dan kun je voor 15 euro borg (transponder) een uur of 3 op t circuit.

Ook kryg je voor byna 200 euro aan vrykaarten per jaar om t circuit te bezoeken, ook Spa.

http://www.belgianaudiclub.be/club.aspx

Volgens my ben je op die manier t goedkoopste uit.
Weet niet of ik t nog eens doe, heb er nu teveel geld inzitten naar myn idee om m dubbel te ryden op n circuit...

http://www.vazily.be/jalbum/18-11-2007%20VW%20&%20Audiclubdag%20@%20Zolder/album/slides/DSC_4042.jpg

http://www.vazily.be/jalbum/18-11-2007%20VW%20&%20Audiclubdag%20@%20Zolder/album/slides/DSC_3871.jpg

Het is wel plezier verzekerd :thumbup:

Gr Pim

De Pul
12-08-2010, 12:19
mag duidelijk zijn dat ik ook mee doe:D

Mitta
12-08-2010, 12:29
Ik ben wel een voorstander van Volksforum am ring:D

Daar heeft iedereen goed de ruimte, is goed betaalbaar en kan iedereen zelf bepalen hoeveel hij/zij uit wil geven aan het rond rijden...

knedel16vweber
12-08-2010, 12:32
ben erbij! :D

bobby-digital
12-08-2010, 13:22
zal bij nurburgring toch wel ergens camping in de buurt zitten? 's avonds bbqen met pintje erbij:)

Mitta
12-08-2010, 13:32
zal bij nurburgring toch wel ergens camping in de buurt zitten? 's avonds bbqen met pintje erbij:)

Die zit er naast :D

bobby-digital
12-08-2010, 13:44
ook weer opgelost haha

Polo_coupe
12-08-2010, 21:09
Ik ben vorig jaar op de ring geweest en september ben ik er weer een mid week. Daar hangt een goede sfeer, het is betaalbaar en je krijgt een vette kick.
Ik stem voor volksforum @ ring. Dat is niet moeilijk te organiseren en je kunt zoveel rijden als je wil.

Gr Henri

René
12-08-2010, 21:12
geweldig idee en ik ben er ook absoluut voor te porren, maar Volksforum als organisatie heeft er de tijd niet voor zoiets te organiseren, dus dat zou volledig door leden moeten gebeuren

Net als die type 1 meeting toen? Dat was echt een succes :thumbup:

Gijs
12-08-2010, 22:11
Ow nice, dit topic had ik niet verwacht na mijn reactie :)

Uiteraard ben ik ook van de partij, luchtgekoeld uiteraard. Ik wil eventueel mee organiseren, maar veel ervaring heb ik daar niet mee, en naast een werkweek van minimaal 40 uur, hobby's en andere verplichtingen weet ik niet hoeveel tijd er over blijft.. :rolleyes:
Maar onder het motto; vele handen maken ligt werk, wil ik kijken wat ik kan betekenen. :)

knarfmk1
12-08-2010, 22:14
:iamwithst

Mitta
12-08-2010, 22:52
Ow nice, dit topic had ik niet verwacht na mijn reactie :)

Uiteraard ben ik ook van de partij, luchtgekoeld uiteraard. Ik wil eventueel mee organiseren, maar veel ervaring heb ik daar niet mee, en naast een werkweek van minimaal 40 uur, hobby's en andere verplichtingen weet ik niet hoeveel tijd er over blijft.. :rolleyes:
Maar onder het motto; vele handen maken ligt werk, wil ik kijken wat ik kan betekenen. :)

Helemaal mee eens! :thumbup:

Ook ik ben zeker berreid te helpen in de organisatie!

RubenD
13-08-2010, 01:16
40 40 40, aanstellerij, bij 70u in 5 dagen kan je het benauwd krijgen ;)

Maar ik ben "game", tenminste de Cupra moet eerst gemodificeerd zijn ;)

hint, hint

Gijs
13-08-2010, 18:11
40 40 40, aanstellerij, bij 70u in 5 dagen kan je het benauwd krijgen ;)

Ik hap ff op deze reactie.. ;) ;

Minimaal 40 uur...! En dat kan best zwaar zijn met mijn werk ;)

De Pul
13-08-2010, 19:19
ik wil ook wel een handje helpen;)

Razma
13-08-2010, 19:24
Je kan ook dagje aansluiten bij deze jongens?
Kijken of het wat is !

http://www.driving-fun.com/681/active/30-Augustus-Circuitdag-Zandvoort/Driving-funCPZ-deel-XI.aspx

Ik ben er iig weer bij de 30e !! ;-)

http://www.blackfishgraphics.nl/prive/lotus/Zandvoort_DF_3.jpg

peter@driving-fun.com voor info

René
17-08-2010, 09:12
Valt me niet tegen...28 volksforummers :D

De Pul
17-08-2010, 11:17
Valt me niet tegen...28 volksforummers :D
als we nou allemaal de handen ineen slaan:rolleyes:
moet te regelen wezen toch?

DoriDaan
17-08-2010, 11:48
Als mijn M3 mag komen en volgend jaar het georganiseerd wordt dan GRAAG...

Ik moet nog steeds een keer de subdubbers meenemen voor een ronde in de Mpower..
Voksforum am ring is ook cool maar kom dan niet met de TD....

Stijn
17-08-2010, 12:24
Ik ben er ook graag bij, in het verleden ook wat trackdays gedaan met de Rallye, en daarvoor haal ik 'm graag weer eens uit het stof :)

René
17-08-2010, 12:52
Waar gaan we heen? Vijverberg Trofee of VF am Ring?

De Pul
17-08-2010, 13:00
Waar gaan we heen? Vijverberg Trofee of VF am Ring?
ligt er een beetje aan wat de kosten zijn en of er een meet rond georganiseerd kan worden denk ik?
misschien iemand binnen zien te halen met ervaring op het gebied van organisatie van zoiets?

Gijs
17-08-2010, 13:12
De 30ste ga ik niet halen ben ik bang... M'n nieuwe oliekoeler is lek en moet nog veel details verfijnen. Komende 2 weken heb ik al anders dingen in de planning.. :(

joostvw
17-08-2010, 13:23
lijkt me tof, maar ook voor mij zal het de eerste keer zijn en klinkt dat 1 voor 1 het circuit op voor 5 euri als muziek in de oren.

als mn TDI af is wil ik die uiteindelijk ook wel een keer de ring op sturen dus een weekend meet am ring lijkt me tof. dan kun je zelf kiezen of je gaat en hoe vaak je gaat en word het gewoon gezellig met een grote groep forummers op de camping met een pilsje :D
denk dat ik er nog wel een paar meekrijg hierzo.


oja weet iemand de naam van die camping naast de ring? dan ga ik ff wat info opzoeken en kan ik hier de kosten posten voor een weekend

Razma
17-08-2010, 13:30
misschien iemand binnen zien te halen met ervaring op het gebied van organisatie van zoiets?

.. ik wil altijd wel wat met raad en daad bijstaan...

De Pul
17-08-2010, 14:58
dat is dan al 1:thumbup:

karretje
17-08-2010, 20:57
Wel een leuk inigatief!

Denk dat veel mensen het wel leuk vinden om een keer een circuit-ervaring op te doen... :rolleyes:

bobby-digital
17-08-2010, 20:58
ben benieuwd wie de eerste is die de auto in puinvouwt;)

overschatting is gevaarlijker dan een scherpe bocht :cool:

De Pul
17-08-2010, 22:22
Valt me niet tegen...28 volksforummers :D
halve dag later al 37:thumbup:

René
17-08-2010, 23:15
Denk dat het wel leuk is dan om naar de Nordschleife te gaan. Scheelt veel geregel en iedereen kan zelf bepalen of ze het circuit op willen en hoeveel ronden ze willen rijden. Misschien wat Joost zei de camping regelen om er een weekendje van te maken.

Liekt mie wel wat :)

René
17-08-2010, 23:16
ben benieuwd wie de eerste is die de auto in puinvouwt;)

overschatting is gevaarlijker dan een scherpe bocht :cool:

Overschatting kan zelfs gevaarlijker zijn dan een flauwe bocht :redface:

Rob g60
18-08-2010, 10:34
lijkt me voor volgend jaar ook wel iets.
Denk dat het beter is om eerst eens met een camping ring trip te gaan beginnen ipv gelijk een heel circuit aftehuren of grote plannen te maken.
Alle eerste keren zijn moeilijk om zoiets van de grond te krijgen en vergunningen die geregeld moeten worden met de daarbij benodigde KvK inschrijvingen vaak enz.

Het is vaak zo iedereen heeft er zin in om alles mee te regelen tot het zover is dan komt het vaak op een paar personen aan wat ook gemakkelijker is qua correspondentie en afspraken maken.

Dit is mijn gedachte en ervaring;)

Razma
18-08-2010, 10:40
voor wie nog totaal geen circuitervaring heeft is de Ring nou niet het meest geschikte begin... my 2 cents...

vtrik
18-08-2010, 10:43
Kijk gewoon eens op http://www.vrijrijden.nl/
Kost niet veel, redelijke korte stintjes (20 min.) en de boel wordt opgedeeld in diverse klasses (toer-sport-supersport) om de boel zo veilig mogelijk te laten verlopen. Heb er best veel gebruik van gemaakt, met een ouwe E30 weliswaar, maar toch een hoop lol gehad...
Iedere maand is er zo'n vrij rijden dag/middag.

René
18-08-2010, 11:40
voor wie nog totaal geen circuitervaring heeft is de Ring nou niet het meest geschikte begin... my 2 cents...

Ligt eraan hoe je je verstand gebruikt. Tijdens Touristenfahrt is de Nordschleife gewoon een openbare eenrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Ook touringcars, campers en auto`s met caravans rijden er dan.

Razma
18-08-2010, 11:41
Klopt, maar alsnog...

René
18-08-2010, 11:43
Klopt, maar alsnog...

Ik snap je wel ;)

bobby-digital
18-08-2010, 16:10
ach, zolang je er NIET met de gedachte naartoe gaat om een ronde record te verbreken, gaat het wel goed (meestal..)

goed opletten en flink de sokken erin houden;)

René
18-08-2010, 17:39
Neem aan dat jij dan ook weer van de partij bent maarten? ;)

bobby-digital
18-08-2010, 18:32
ga m'n best doen, nurburgring is praktisch om de hoek;)

GoAzBox
18-08-2010, 19:29
25 rondenkaart op de ring doe ik een heel weekend over...

ik doe iig graag mee, maar volksforum am ring vind ik ook erg leuk

vorig weekend nog een rondje ring gedaan. zat er zelf ook al aan te denken om met het forum daar een weekend te doen. met ze allen op camping am nürburgring. biertjes bbq en lekker scheuren. kan iedereen ook zoveel uitgeven aan circuit rijden als dat ze zelf willen.

knarfmk1
18-08-2010, 20:02
VF am ring lijkt mij ook het makkelijkste om te organiseren, campingplek regelen en klaar. Heb je ook geen gedoe met mensen die zich aanmelden maar toch niet komen bijvoorbeeld. Plus een mooie gelegenheid voor mensen die nog nooit op de ring zijn geweest!

GoAzBox
18-08-2010, 21:13
VF am ring lijkt mij ook het makkelijkste om te organiseren, campingplek regelen en klaar. Heb je ook geen gedoe met mensen die zich aanmelden maar toch niet komen bijvoorbeeld. Plus een mooie gelegenheid voor mensen die nog nooit op de ring zijn geweest!
is wel iets wat je een keer moet hebben gedaan.
zou er verslaafd aan kunnen raken:)

erg ver weg is het ook niet.
voor mij maar drie uur rijden

René
19-08-2010, 06:41
Nou....wanneer gaan we? Dit jaar nog?

GoAzBox
19-08-2010, 07:34
ik vind het opzich goed! alleen zit ik ook nog een weekend in La Roche volgende maand en tot die tijd ook vol. ben bang dat het mooie (kampeer)weer dan wel gedaan is dit jaar

maar denk dat er mee mensen kunnen komen als je het in het eerste mooie weekend van maart/april organiseert, daarbij is het daar dan iets rustiger volgens mij

Gijs
19-08-2010, 08:37
Mij best. Alleen ga ik dan kijken, en eventueel een rondje met de diesel.. De kever ga ik alleen nog klaarmaken voor Das Drag Day (weekend van 18 en 19 sep kan ik dus niet ;))

Marcski
19-08-2010, 08:50
ik zou het niet te snel doen, dus op zijn minst nov/dec, maar gezien het merendeel beginnende rijders zou je misschien beter kunnen wachten tot beter weer

sanderz
19-08-2010, 09:48
Als je het het goed wil doen, regel een camping voor een weekend volgend jaar bij de ring. Als je nu op korte termijn wat wil doen heb je ee grote kans dat het een zooitje word. Als we idd naar de ring gaan, count me in :D , kijken wat de passat doet :tongue:

bobby-digital
19-08-2010, 10:24
van het voorjaar lijkt me ook de beste optie, wordt je bier ook niet zo snel lauw;)

miss kunnen we met de leden op éen veld staan ofzo, dikke bbq in het midden:)

GoAzBox
19-08-2010, 10:41
van het voorjaar lijkt me ook de beste optie, wordt je bier ook niet zo snel lauw;)

miss kunnen we met de leden op éen veld staan ofzo, dikke bbq in het midden:)

Goed idee!!!
je hebt daar wel een mooi camping midden in de ring. grote velden erbij dus dat moet lukken!! anders heb je wel velden met aanliggende velden.

iemand weleens op Camping am Nürburgring geweest?

grt jasper

knarfmk1
19-08-2010, 10:50
Met Rock am Ring wel op de camping die naast t hoofdcircuit ligt geweest :D

GoAzBox
19-08-2010, 10:53
Met Rock am Ring wel op de camping die naast t hoofdcircuit ligt geweest :D
dat is die camping die ik bedoel, kijk je een stukje uit overt GP circuit

DoriDaan
19-08-2010, 11:18
ik zou het niet te snel doen, dus op zijn minst nov/dec, maar gezien het merendeel beginnende rijders zou je misschien beter kunnen wachten tot beter weer


LAAT het regenen dan kan ik met de M3 prima (dwars) uit de voeten!
(als ik met de Mpower MAG komen van de organisatoren :D )

http://i403.photobucket.com/albums/pp119/Doridaan/normal_weeze-dec_412-DR.jpg

bobby-digital
19-08-2010, 11:22
M3 is mooooi op de ring, maar voor driften hoeft het niet te regenen toch?;)

De Pul
19-08-2010, 11:25
gewoon volgend jaar een keer wat plannen,nu lijkt me te kort dag...

Razma
19-08-2010, 11:26
(als ik met de Mpower MAG komen van de organisatoren :D )

Same here...
De Ring liever met het Lotusje dan de GTD diesel :D

René
19-08-2010, 17:05
Okee, volgend jaar lijkt me dan ook een beter plan.
En wat mij betreft is elk merk welkom, zijn genoeg forummers die een mooie niet-VAG naast hun VAG-auto hebben ;)

Sowieso is elk merk welkom @ de nordschleife.

Mister Cool
19-08-2010, 19:04
Superleuk initiatief! Geen idee of 'k dan een geschikte auto heb, desnoods gewoon met de td :D

DoriDaan
19-08-2010, 20:39
Met wat geluk ook een Mitsu Evo 6,5 tommi makkinen mee... :D

Ik plak wel een volksforum sticker op de M3! :rolleyes:
Lijkt me wel erg gaaf!

DoriDaan
19-08-2010, 20:40
gewoon volgend jaar een keer wat plannen,nu lijkt me te kort dag...

+ 1 (m3 nog niet klaar)

GoAzBox
20-08-2010, 09:00
vet ik kan nog wel wat mensen van het corrado forum paaien:)

Herm Schreurs
13-11-2010, 00:39
Hmmmmm,

Dit is voor het eerst dat ik dit topic zie.. excuse me!
VF am ring, of am Zolder of am Zandvoort.....
Ik doe mee!

een dag met een hele zwerm naar de ring lijkt me wel een tof idee!
Ik las dat er al meer dan 28 gegadigden zijn?
Tel er vanuit Venlo nog maar 6 bij!

joostvw
13-11-2010, 01:12
even snel googlen op camping nordschleife kwam ik op deze site:

http://www.ring-world.nl/

onder kopje ring-informatie / overnachten:
deze tekst:

Camping Viktoria Station:
Sinds augustus 2006 is voor mij camping Viktoria Station te Kreuzberg dè lokatie om te overnachten. De camping is van een ongekende luxe voorzien, waarbij het complete hoofdgebouw inclusief sanitair iedere keer weer tot in de puntjes wordt bijgehouden. Daarnaast wordt er een service geboden die verder rijkt dan je maar kunt bedenken. Campingbeheerder Christoph is ook een groot Nürburgringliefhebber en doordat hij Nederlands prima verstaat, is het contact zo gemaakt. Zowel het avondeten als het ontbijt zijn van hotel-kwalieit. Veelal wordt deze camping dan ook gezien als een hotel waarbij we in tenten slapen. Op de camping komen vele Ringliefhebbers waardoor gezelligheid gegarandeerd is. Door de ruime grasvelden is deze camping ook prima geschikt voor grotere groepen bezoekers. Diverse autoclubs hebben hier inmiddels gebruik van gemaakt.

http://www.ring-world.nl/Foto%27s/Victoria/DSCF0144.JPG
http://www.ring-world.nl/Foto%27s/2007/Ring%2007-06-18/DSCF0019.JPG
http://www.ring-world.nl/Foto%27s/Victoria/DSCF0163.JPG

is 15min. rijden, dus is je motor net op temp. als je er aankomt.

prijsjes:
-tent + auto + 1 volwassen = €12.30
-caravan + auto + 1 volwassen = €12.80
-eletriciteit: 3 euro per nacht
-douche 1 euro
dit is hoogseizoen, laag is dus goedkoper, maar staat niet bij hoeveel.
groepskorting is ook mogelijk :D

misschien is dit iets dan?

Gijs
13-11-2010, 09:44
Zijn geen gekke bedragen als je het mij vraagt :)

knarfmk1
13-11-2010, 09:46
lijkt mij ideaal!

GoAzBox
13-11-2010, 11:57
camping am nürburgring is ook gaaf. duur is het niet en het is een ruime camping waar je vanaf bepaalde stukken zicht hebt op het GP circuit, wat ook niet verkeerd is :D

De Pul
13-11-2010, 23:34
die van joost lijkt mij wel wat,van het voorjaar met je reet in het gras,bbq erbij.....
ideaal zou ik zeggen.

joostvw
14-11-2010, 03:52
Ik heb zomaar even het eerste wat ik tegenkwam gepost. Misschien is die Am Ring ook wel een leuke. Laat maar weten als je ervaringen of meningen hebt! Llijkt me het meest ideaal als we met z'n allen 1 veld kunnen reserveren ofzo.
Of in ieder geval in elkaars buurt. En natuurlijk even uitzoeken of we daar legaal een grote bbq mogen plaatsen. sommige campings hebben daar wel eens strikte regels over in verband met slopen van het gras enzo.

Matheo vertelde me vanmiddag dat hij elk jaar een vakantie park daar in de buurt opzoekt. Misschien ook een optie maar ik denk dat de drempel voor velen verlaagd word als we de kosten laag kunnen houden.

GoAzBox
14-11-2010, 13:35
Camping Viktoria Station heb ik geen ervaringen mee. Camping Am Nürburgring wel. dat is een hele grote camping met verschillende grote velden die je apart kunt boeken.
sommige velden hebben wel 50+ plekken beschikbaar
dit filmpje heb ik gemaakt tijdens de aankomst bij 20 Jahre Corrado am Nürburgring:
http://www.youtube.com/watch?v=Mo5Iu7nVSEQ

joostvw
14-11-2010, 13:47
ziet er goed uit ja.

De Pul
02-02-2011, 21:22
any updates?

René
03-02-2011, 01:38
Niet echt...

Denk dat we moeten wachten op de zomer....en dan gewoon een keer een datum moeten prikken....maandje van tevoren ofzo.

En dan op zaterdag heen....overnachten op camping....en dan de volgende dag naar de Nordschleife :)

Ronnie Bouma
03-02-2011, 21:42
lijkt mij ook wel leuk maar idd wel met wat mooier weer :thumbup:

Matheo
03-02-2011, 22:06
Ik doe best mee ;)

GoAzBox
03-02-2011, 22:55
Niet echt...

Denk dat we moeten wachten op de zomer....en dan gewoon een keer een datum moeten prikken....maandje van tevoren ofzo.

En dan op zaterdag heen....overnachten op camping....en dan de volgende dag naar de Nordschleife :)
Jup bbq aan, aanhangertje met pils:)

joostvw
03-02-2011, 23:05
Jup bbq aan, aanhangertje met pils:)

hoor ik daar barkar?

GoAzBox
03-02-2011, 23:08
hoor ik daar barkar?
Jah barkar, bierkar om het even voor mij:)
Als er maar bier in zit!

Matheo
04-02-2011, 08:51
hoor ik daar barkar?

Kan ;) hij is zelfs al schoon gemaakt na VAG-fest :cool:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/7/HPIM0717.JPG

Dasher
04-02-2011, 09:04
Ligt eraan hoe je je verstand gebruikt. Tijdens Touristenfahrt is de Nordschleife gewoon een openbare eenrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Ook touringcars, campers en auto`s met caravans rijden er dan.

Daar kwamen wij ook achter toen we met een paar motoren met 240km/h op een groepje toeristen afstormden. Hadden de bus in het gras gezet en stonden lekker op de curbstones foto's te maken. :screwy:

Zijn door de 'Ringpolizei' ook lekker snel verwijderd.

GoAzBox
04-02-2011, 11:35
COOL!!! Een echte barkar:)

De Pul
06-02-2011, 23:45
ja,das een gaaf ding.....

Herm Schreurs
23-02-2011, 00:26
Goed idee Rene!

Houden we erin, deze zomer ZEKER weer van de partij daar, begin weer erg veel zin te krijgen in een of twee rondjes :)

Gijs
23-02-2011, 19:10
Lijkt me inderdaad een goed plan René. Lijkt me tof! :)

joostvw
19-04-2011, 13:48
Zullen we dan binnenkort maar eens plannen gaan trekken?
M'n auto is dan wel nog niet af, maar de zon begint al aardig te schijnen.

GoAzBox
07-05-2011, 13:43
ik ga 20 t/m 22 mei naar wiesemscheid met een paar vrienden, 12 cilinders in 2 autos:)

lekker een paar rondjes knallen op de ring de 21ste:)

joostvw
24-05-2011, 00:46
Gezien het lekkere weer er al is en de vakantiedagen er weer aankomen en er volgens de poll al 80 gegadigden zijn heb ik hier best veel zin in.

Ik wil eigenlijk voorstellen om met Dutch Rennsport (http://www.dutchrennsport.com) de organisatie van dit circuitweekend op ons te nemen (met evt. hulp van een aantal andere forummers)

Ik zie het dan als een gezellig weekendje naar de ring met een leuke groep forummers en andere liefhebbers.
Een VW is niet verplicht want hoor al dat er ook een aantal met hun BMW/Audi/Porsche/Opel wilden komen.

Camping en BBQ regelen wij dan en je kunt je vooraf inschrijven.
We regelen een groot veld zodat we er allemaal op kunnen en gelijk een gezellige MnG hebben.

De ring zelf is voor iedereen zelf te bepalen of je erop gaat en hoe vaak, of alleen maar komt kijken/ foto's schieten.

Wanneer?
Ik dacht zelf aan ergens eind augustus want dan zijn de meesten al weer terug van vakantie.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit plan vinden.

http://porsche-mania.com/wp-content/uploads/2011/04/Porsche-Supercup-Nordschleife_01.jpg

knarfmk1
24-05-2011, 07:25
klinkt als een heel goed plan! en in augustus kan ik ook nog

René
24-05-2011, 08:29
Lijkt me wel wat...laatste weekend van augustus?

GoAzBox
24-05-2011, 17:17
jup goed plan! ik kan dan ook!

afgelopen weekend nog een rondje gedaan:) blijft kicke!

nog steeds voorzichtig aangezien het me 2de keer was maar toch een minuut van de eerste keer afgereden.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/8/5/watermark.jpeg

Hopelijk heb ik in augustus een beter onderstel en een chippie. dan moet ik wel op rond de 10 minuten uitkomen!!

skywalker38
24-05-2011, 20:58
een heel erg leuk initiatief je moet alleen oppassen dat er geen mensen tussen zitten die overmoedig worden.
Ik was eind jaren 80 lid van de renault 5 alpine club en daar deden ze 1x per jaar een circuit dag op zolder waarbij de deelnemers verdeeld werden in groepjes afhankelijk van je ervarenheid en per groep nam je steeds een deel van het circuit door,om de juiste lijn te leren rijden en zeer belangrijk je rempunten etc,en op het eind van de dag had je alle belangrijke delen onder de knie en kon men vrij rijden,uiteraard met respect voor eenieders auto
hierdoor kunnen mensen die geen risico durven en willen nemen toch een beetje het idee krijgen wat je kunt met je auto waarbij de auto beter leert kennen.
enig nadeel is natuurlijk dat je vrijwilligers moet hebben met de nodige ervaring om de groepen instructies te geven

GoAzBox
24-05-2011, 21:06
Goed punt. Maar als je alle delen van de nordschleife wil doornemen ben je al een dag kwijt. Mensen die geen risicis durven en willen nemen kunnen beter niet meegaan. Er rijden, buiten VFers om, nog meer mensen op het circuit en sommigen zijm gewoon asociaal. Je kunt met elkaar afspreken respect te hebben voor elkaars snelheid en durf en daar rekening mee houden. meer kun je niet doen

skywalker38
24-05-2011, 21:17
het idee wat ik opperde is ook niet geschikt voor zo een circuit daar is het te groot voor,maar om ervaring op te doen is dat ook geen geschikt circuit je kan beter op zolder of zandvoort een circuitdag organiseren zodat er geen andere gebruikers zijn en dan kun je de groepen goed uitleggen waar je rempunten zijn en op welk moment je een bocht moet insturen etc etc

GoAzBox
24-05-2011, 21:31
No argument there. Toch vind ik de nordschleife leuker

René
24-05-2011, 22:05
Sowieso....bezig zijn met rondetijden na je eerste rondje op de Nordschleife is al niet verstandig....

Weekendje VF @ Nordschleife hoeft ook niet te draaien om hard rijden, strakke lijnen rijden en rondetijden verbeteren...maar om gezelligheid, auto`s kijken, rondje rijden over het legendarische circuit (ja, touren mag ook tijdens Touristenfahrt ;)) en natuurlijk bbq`en op de camping.

Iedereen die wel hard wil rijden moet dat natuurlijk helemaal zelf weten...maar als je nog geen ervaring met de baan hebt, móet je gewoon kalm aan doen... :)

Herm Schreurs
25-05-2011, 00:12
We kunnen er lang en breed over schrijven en lullenmaar zo krijgen we geen rondje gereden.
Ik neem aan dat iedereen die meegaat oud en wijs genoeg is om voor zichzelf de juiste keuzes te maken over zijn of haar ervarenheid en rijgedrag, gevaar van mede-weggebruikers is er altijd en zul je dus ook rekening mee moeten houden. De nordschleife is ZEKER een moeilijke baan maar wel erg tof om mee kennis te maken, als iedereen maar in gedachten houd dat we er allemaal voor ons plezier zijn en graag weer heelhuids met de auto naar huis willen komen.

Handleining van BMW M:
Handleiding ring (http://bimmerfile.com/files/Nurburgring.pdf)

Heb het er met de VFcrew ook al vaker over gehad, lijkt me erg leuk om zo met een VF groepje een dagje Nordschleife te doen!

Herm Schreurs
25-05-2011, 00:15
Goede post René :-) wanneer gaan we?

René
25-05-2011, 01:22
Ik heb even een interessepeiling geplaatst...met datums, prijzen en informatie over de camping:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85797

golf2 2.016v
26-02-2012, 13:24
Hou er wel rekening mee dat de kosten van een circuitdag zo gauw 250euro per middag kunnen kosten

:screwy:
dat is meer voor een heledag !!!!
voor dat geld houd de organisatie wel heel veel geld over

René
26-05-2012, 22:50
Misschien wel leuk om met een aantal fanatieke forummers een keer af te spreken op een trackday van www.vrijrijden.nl . Op zo`n dag betaal je 25 of 30 euro voor 20 minuten rijden op een circuit. Hierdoor hou je de kosten laag en hoef je niet perse een hele dag te rijden.

jones
04-07-2012, 06:08
lijkt me leuk, alleen word voor mij niet dit jaar.
heb de derby denk ik pas volgend jaar circuit klaar

Nynie
18-07-2012, 22:04
Gaaf idee Rene! Kan ik eindelijk me diesel is uit gaan laten.

Der Ghopmeister
19-07-2012, 05:07
Waarom niet op de nurburgring

René
19-07-2012, 09:34
8 en 9 september? ;)

riendert
18-12-2012, 17:48
Lijkt me een geweldige ervaring om 'kennis te maken' met de autosport! Ga het zeker een keer doen, als het even kan leuk om met een groepforummers te doen.

Herm Schreurs
29-12-2012, 15:23
Lijkt me een geweldige ervaring om 'kennis te maken' met de autosport! Ga het zeker een keer doen, als het even kan leuk om met een groepforummers te doen.
Zeker doen!

Nürburgring:
kun je ook goed zo een keer naartoe rijden, rondje kopen en genieten. Doe het vooral rustig aan en kijk om je heen. Let op dat je de regels van de openbare weg aan moet houden. Links inhalen is de belangrijkste, zorg dat je weet wat er om je heen gebeurd en dat als er een snellere aankomt je naar rechts gaat en je knipperlicht naar rechts aanzet zodat die persoon weet dat je hem gezien hebt.
Aansprakelijkheid geld net al op de openbare weg!

Zolder:
Te gekke kortere baan waarvan je de bochten eerder kunt onthouden maar wel in de gaten houden dat hier eigenlijk alleen geldt: aan de kant voor een snellere deelnemer. Het is wel de taak van de inhaler om te zorgen dat het veilig gebeurd! Links of rechts voorbij mag allemaal, het is ieder voor zich, ook bij een ongeluk of "foutje".
Denk ook aan het max decibel-niveau van 95dB dat op minimaal twee plaatsen gemeten wordt.

Mag je zomaar deelnemen op Zandvoort?
Tijdens de SkyLimitEvents dagen moet je een deelnemerspasje hebben (kosten zijn rond 225 euro voor ochtend les en middag rijden)