PDA

View Full Version : Dragrace Drachten eindigt in drama


Talstra
22-08-2010, 20:38
.

René
22-08-2010, 20:41
Hoorde het zonet op het radionieuws.
R.I.P

marcmk1
22-08-2010, 20:41
de knal was in mijn tuin te horen...(woon er bijna naast)
niet best dat zo'n mooi evenement als dit in zo'n drama moet eindigen!!!

r.i.p
http://img2.autosport1.nl/cms/images/stories/2010/Dragracing/Diversen/geytenbeek_a.jpg

hajee
22-08-2010, 20:42
bah, altijd slecht nieuws zulke berichten..

ben zine
22-08-2010, 20:50
Ik zat op de tribune en zag de motor met een knal uit elkaar spatten. Een cilinder kwam los van het carter en kwam omhoog. En als je daar dan met je buik bovenop ligt, dan is dat niet best.


.

marcmk1
22-08-2010, 20:55
quote van het amerikaanseautopagina forum,

Vlak voor onze neus knalde de boel uit elkaar.
Gijs zag dat de hele frame-buis-of-hoe-heet-dat-ding tegen de borst van de coureur sloeg, misschien dat in de snelheid de coureur juist naar het frame ging. In elk geval was het menneke meteen buiten westen. Hij ging van het gas, bleef half naast de motor hangen en van de linker baan ongeveer honderd meter verderop tegen de rechter muur tot stilstand gekomen. Er hingen ook allerlei delen aan de rechterkant naast de motor die over de baan sleepten, leek wel een uitlaat, zover die er op zit. Ik kan me vergissen, maar volgens mij draaide de motor nog toen hij richtng rechter muur ging.
Ik heb geen beweging meer gezien in het menneke.... helaas heb ik dat goed gezien.

De baancommissarissen die meteen op de explosieplek gingen opruimen raapten allerlei ringen op. Leken me geen zuigerveren, maar delen van de koppeling: beetje groot en veel, en de meisjes die de spullen met blote handen opraapten hebben de jatten er niet aan gebrand.
Misschien als gevolg van de koppeling ook de motor aan gort geknald, of andersom. het was een te harde knal voor alleen een koppelingshuis.
In elk geval is ons plan een tranny-shield te plaatsen in onze chally nu wel een heel zeker plan geworden.[/quote]

Der Ghopmeister
23-08-2010, 06:36
damn gexplodeerde motor op de moter :wow: :(

Zweiter
26-08-2010, 07:06
Diep geschokt door dit nieuws (ben vrijwel elke keer wel bij dit evenement aanwezig, toevallig deze keer niet). En dan te bedenken dat deze gasten al verplicht moeten rijden met kogelvrij vesten, juist om dit soort ongevallen te voorkomen. Helaas mocht het niet helpen.

Zelfbouw 3.2 liter 2 cilinders, dat moest ook een keer gigantisch misgaan. Desondanks gigantisch veel respect voor deze kunstenaar, die oprecht de titel 'motorbouwer' mocht dragen. En dan ook echt alles zelf maakte. Check dit maar eens, en dan op 'new engine' klikken. <url>home.planet.nl/~harlan94/..</url>