PDA

View Full Version : Sharan Motor Storings Feestje ??


Brainiak
24-08-2010, 18:13
VW Sharan 2.0 bwjr 2002 140.000km :)
Ongeveer 2 jaar geleden ging motorstoringslampje (oranje) op dashboard branden.Laten uitlezen in garage; Uitlaatrecirculatieklepje (mooi woord voor scrabble) defect.
1:Advies; vervangen. Kosten; ongeveer 260 euro. Nog niet gedaan, (want bij kennis met Alhambra was dezelfde storing vanzelf opgelost).Na paar maanden brande lampje weer, uiteindelijk is lampje inmiddels keer of 6 uitgezet doch gaat naar paar dagen weer aan.
2 maanden geleden wilde ik klepje laten vervangen doch toen bleek diagnose dat het niet het klepje was doch de computer unit. VW garage heeft erg zijn best gedaan en software vernieuwd doch dit lukte allemaal niet.
2: Advies:computer/besturingsunit ?? laten vervangen; Kosten rond de 800- :mad: 1000 euro excl. Ook dit nog maar even niet gedaan.
Injectorcleaner 2x gebruikt en 4000 vakantie kilometers gereden. (snelweg)
Lampje bij VW dealer uitgelezen, uitgezet doch ging na een dag weer aan.
3:Advies Lambda sonde vervangen...
Kortom ik weet het niet meer en had al bijna 2000 euro kwijt kunnen zijn?
Auto loopt overigens prima. Doch storingslampje blijft branden en weet zo niet wat er aan de hand is. :mad:

SubdubberGT
24-08-2010, 23:30
Is altijd zeeer vervelend zo iets.. Zou er zelf ook niet goed van worden, dan geef mij maar een oud hok zonder elektronica!

RubenD
25-08-2010, 00:05
Waar woon je? Ik zou de auto wel voor je kunnen uitlezen en eens kunnen kijken wat voor storing ik daar uit kan halen.

Woon zelf in Raalte / Dronten.

Brainiak
25-08-2010, 20:07
Waar woon je? Ik zou de auto wel voor je kunnen uitlezen en eens kunnen kijken wat voor storing ik daar uit kan halen.

Woon zelf in Raalte / Dronten.
Hoi Ruben, bedankt voor je reactie, ik zit in omgeving van Nijmegen. Ik kan hem binnenkort weer uit laten lezen. (kostenloos gelukkig) en zal dan storingsnummer etc vermelden. Eerst was het altijd dat uitlaatklepje en daarom was ik verbaasd over de laatste twee meldingen...bij de VW dealer.

Black Devil
26-08-2010, 21:19
Dat lampje kan om 1001 dingen gaan oplichten helaas

RubenD
26-08-2010, 22:00
Mja, beter een keer te vaak langs de garage als je blok in puin zeg ik dan altijd maar. Gelukkig kan ik mijn auto (en dus die van andere ook) gewoon uitlezen.