PDA

View Full Version : Onderdelen typ 81 gezocht


Ronal_Driver
01-09-2010, 20:44
Zoals de titel al verklapt, ik ben opzoek naar onderdelen.

Namelijk naar een set kunstoffen stootstrippen die op de deur bevestigd zijn, zowel links als rechts. voor de duidelijkheid het gaat om dit type strip van het model uit ยด85

(http://img153.imageshack.us/i/img00016201003291919.jpg/)

En een rechterspiegel voor dit model.

Als iemand wat heeft liggen of wat weet te liggen alles is welkom :D

The Clauw
02-09-2010, 10:56
Helaas kerel maar die sierstrips kun je vergeten...

Die zijn ZO EXTREEM zeldzaam nieuw te krijgen dat je beter een sloper kunt kopen waar nog goeie strips op ziten... in alle jaren dat ik ( tijdens werk ) het internet 6 uur per dag minimaal afspeur naar audi onderdelen heb ik het misschien 1 keer voorbij zien komen en ook nog eens in een slechte staat voor de audi 90 dus met de chromen sierstrip of rvs sierstrip...

De foto die jij laat zien heeft alleen een plastic strip en dat heb ik nog helemaal nooit te koop gezien...

Er zijn veel mensen die dit soort strips zoeken dus hopelijk staat er binnenkort iemand op die ze gaat reproduceren... probleem is meestal dat het de eerste 1 tot 2 jaar je de kop kost en daarna kost het niks meer.... kijk bv naar de witte knipperlichten van de audi coupe gt... eerst 250 euro voor niet goed passende audi 4000 knippers... daarna de reproductie voor 200-150-100.... en nu voor 50 euro te vinden...

Ronal_Driver
02-09-2010, 13:06
Ja dat dacht ik al wel, heb heel het internet afgezocht naar die dingen maar kon ze nergens vinden. Dan word het optie twee en dat is deze strippen zo mooi mogelijk weer proberen op te knappen

The Clauw
02-09-2010, 15:39
Als ze er op zitten zou ik ze laten zitten.

Als je eigenwijs bent en ze er af wilt halen:

Gasbrander bij de gamma,
Goed breed en sterk plamuurmes ( gamma eigenmerk met rubber handvat )
Mondkapje
Een lekker zonnetje en weertje
4 uurtjes vrije tijd

Plamuurmes warm stoken en van onder naar boven steken.

Als het klaar is kun je de gedeeltes wel opnieuw spuiten want het ziet er niet uit daaronder :(
Ik heb ze destijds verwijderd omdat mijn coupe gespoten werd...

Voordat je hiermee begint kun je proberen om ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig warm te stoken met een verf afbrandfohn ? Maar 1 meter afstand want anders brand je je lak eraf en kijken of je ze los kan trekken... is een beetje afhankelijk welk type strips je hebt... ik hoop voor jou het type zonder metaal erin...

Wat is er zo lelijk aan die van jou ?

Ronal_Driver
03-09-2010, 15:25
Mijn strip aan de rechterkant is aan de onderkant helemaal vervormd dus er zit een rare bolling in.
Ik ga mijn auto helemaal opknappen alle deukjes en plekjes worden aangepakt en daarna word de auto in de oorspronkelijke kleur weer overgespoten dus de strippen gaan er zoiezo af dus super bedankt voor de tips

The Clauw
07-09-2010, 12:22
Graag gedaan! geen probleem :)
Je gaat nog meer moeilijke zaken tegenkomen zoals de ruiten, de sierlijsten rond de ruiten en wat ik persoonlijk een gepuzel vond waren de sloten maar dat is voor mij persoonlijk gewoon shit want ik haat puzelen... inmiddels kan ik het wel gelukkig :D

Bij de coupe ( dus ik weet niet of het bij jou 80 ook zo is ??? ) zitten de achterlichten vastgekit !
Die moet je dus met een fohn of een verfbrander heel voorzichtig heet stoken... houd tijdens het verhitten je hand er af en toe voor om te kijken of het niet te heet wordt... puur op gevoel... anders trek je de lampen stuk als

Als je een keer in de buurt bent kan ik er wel effe naar kijken als je wilt... Toch wel erg belangrijk die strips want ik vind de coupe of de 80/90 zonder strips gewoon niet mooi :(

Snap ook niet dat er nooit een strip van een ander model auto gevonden is wat mooi past... zoveel duizende modellen auto's ter wereld met zo veel strips en niemand die ooit met een passende oplossing is gekomen..

De v8 of audi 100 strips lijken me wel aardig gelijk.... ook een mooi chromen randje :D

The Clauw
07-09-2010, 12:22
ps: Ga effe naar de dealer om orginele kit op een rol te kopen om de achterlichten achteraf mee dicht te maken... mooi spul, niet duur en werkt het beste ! En trouwens... alles wat je bij de dealer kunt kopen moet je daar proberen te halen... Ik haalde ook eerst alles zo goedkoop mogelijk via ebay of zelfs in duitsland en goedkoop is altijd duurkoop helaas... mijn eerst een grote lijst maken van wat je wilt....

Als je wilt kan ik bij de dealer tussen de 25 en 35 % korting regelen op alles als je wilt :)

Ronal_Driver
07-09-2010, 15:50
@ The clauw:

Heel erg bedankt voor alle tips,

De spiegel is gelukt en me vader weet nog een set nette stootstrips te liggen en daar gaan we van de week naar toe, als het wat is nemen we ze mee.

vwMD
09-09-2010, 19:20
je kunt jan los in dedemsvaart proberen heeft ook veel oldtimers staan audi vooral
misschien heeft hij het nog liggen

The Clauw
10-09-2010, 23:05
Graag gedaan kerel :)
Als je nog iets nodig hebt of iets wilt weten hoor ik het wel.

@vdMD
Idd ! Die heeft er idd tientallen of misschien wel ruim 100 gesloopt....
Ook heb je coen donkers...

Betwijfel alleen of ze sierstrips hebben... :( altijd moeilijk die krengen....

Ronal_Driver
11-09-2010, 19:24
Jan los had geen strippen en een spiegel liggen,

Kreeg een kort maar krachtig mailtjes terug met: Helaas

vwMD
11-09-2010, 20:17
jammer veel succes met verder zoeken

Ronal_Driver
12-09-2010, 19:47
Dankje, ;)

Als het niks word dan toch maar een poging deze een beetje fatsoenlijk te trekken
Eerst maar is wachten op de verlaging gaat aan het eind van de maand gebeuren en dan maar is rustig aan de plekjes aanpakken en daarna hopsaa de spuitcabine

The Clauw
13-09-2010, 14:38
Jaaa ik heb jou audi afgelopen zondag in Heerde gezien :D

Wat een nette 80 is dat zeg !

Ronal_Driver
17-09-2010, 11:05
Jaa dat klopt daar waren we aanwezig :D

Dankje voor het compliment maar hij is nog niet klaar heb nog wat dingetjes op mijn: to do lijstje staan ;)