PDA

View Full Version : Gewicht van een gas LPG installatie??


GerardMkIIVR6
11-09-2010, 22:30
Ik ben wel benieuwd wat het gewicht van een gas LPG-G3 installatie is?
Want ik kan een auto kopen maar er zit een LPG installatie in dus wil het verwijderen om onder de 1050Kg komen ivm wegenbelasting. :D
Want hij weegt nu 1088kg.

Roy-16VT
12-09-2010, 00:15
gas heb je om eten op mee te koken meer zeg ik niet,,,,,,,

maat ;)

Alberto
12-09-2010, 00:16
gas heb je om eten op mee te koken meer zeg ik niet,,,,,,,

maat ;)
:iamwithst :D

GerardMkIIVR6
12-09-2010, 01:10
Ik wil het ook verwijderen hahahaha.
Ik wil GEEN gas rijden.

Alberto
12-09-2010, 06:10
Ik wil het ook verwijderen hahahaha.
Ik wil GEEN gas rijden.
:thumbup: :D
Er uit halen , en naar de weegbrug op de plek rijden die ik je vandaag vertel , weet je het presies :thumbup:

GerardMkIIVR6
12-09-2010, 10:53
Ja maar ik moet het van tevoren weten want dan weet ik of ik hem kan kopen;)
Dus iemand een idee wat die komplete rommel weegt?

Yellowbug
12-09-2010, 11:13
Hoeveel liter is de tank?
Als je daar 80% van neemt in gewicht, heb je het gewicht dat is bijgeteld.
Bijv 60L tank x 0,8 = 48 Kg extra gewicht.
Please correct me if I'm wrong :)
Je kunt ook vergelijkbare auto's bekijken en op de rdw site kijken wat voor gewicht daar tegenover staat.

GerardMkIIVR6
12-09-2010, 11:16
Zit een 40liter tank in.
Ja en vergelijkbare bekijken is ook zo waxzig want zie veel van dezelfde auto's en vergelijk ze en schelen soms 10kilo dus als je een auto bij de ene koopt zit je in de lage klasse en koop je dezelfde auto bij een ander kan het gewicht je er net boven zetten :S
Er is toch een gewicht vanaf de fabriek wat ervoor wordt genomen?

Yellowbug
12-09-2010, 11:22
Zit een 40liter tank in.
Ja en vergelijkbare bekijken is ook zo waxzig want zie veel van dezelfde auto's en vergelijk ze en schelen soms 10kilo dus als je een auto bij de ene koopt zit je in de lage klasse en koop je dezelfde auto bij een ander kan het gewicht je er net boven zetten :S
Er is toch een gewicht vanaf de fabriek wat ervoor wordt genomen?
Ik heb net even op een lpg infosite gekeken voor je en daar stond deze info

Gewicht auto voor belastingen
Net zoals bij benzine en dieselauto's wordt ook voor LPG auto's de hoogte van de motorrijtuigenbelasting bepaald door het gewicht van de auto. Een LPG tank maakt de auto zwaarder waardoor de auto net in een hogere belastingcategorie kan vallen. U kunt het extra gewicht berekenen door 80% van de bruto-inhoud van de ingebouwde LPG tank op te tellen bij het gewicht van de auto. Als u een LPG tank van 60 liter laat inbouwen, wordt het extra gewicht: 0,8 x 60= 48 kilo.

geldt voor jou dus 40x0,8= 32Kg extra op het standaard originele kenteken gewicht. Zou dus betekenen dat je net boven de 1050 blijft zitten, tenzij men ooit een kleinere tank heeft gemonteerd na de keuring (kan ik me eigenlijk niet voorstellen). In dat geval zou je er net onder kunnen komen. Na de keuring van lpg installatie, kun je er gewoon een andere tank inleggen en hoeft hij niet extra gekeurd te worden.

oh ja en het originele gewicht wordt bepaald bij de typegoedkeuring. Als er meer accesoires aanwezig zijn (speciale uitvoering) wordt het gewicht uiteraard ook hoger. en dat kunnen die verschillen zijn waar je het over hebt. Ligt niet aan waar je de auto koopt.

GerardMkIIVR6
12-09-2010, 11:27
Dus dan kom ik net niet onder de 1050kg?
Kut dus.
Want als je andere van dat type opzoekt die zijn allemaal 1049kg dus de lage schaal.
Dat bedoel ik nou wordt er gek van :D

Zeend
12-09-2010, 11:28
Waarom zou je een G3 installatie verwijderen? Kost amper meer dan gewoon op benzine in de belasting, en een veel lagere kilometerprijs.
Als je toch op benzine wilt rijden, zou ik zoeken om een auto die gewoon op benzine rijdt. Heeftie ook geen last gehad van het gas, geen gaten, geen rare fratsen met de motor..

Jens

Yellowbug
12-09-2010, 11:28
Je zou het bij de rdw mogelijk kunnen navragen wat het oorspronkelijke gewicht was vóór de lpg inbouw. Ik weet alleen niet of ze deze info zomaar doorgeven. ;)

GerardMkIIVR6
12-09-2010, 11:32
Waarom zou je een G3 installatie verwijderen? Kost amper meer dan gewoon op benzine in de belasting, en een veel lagere kilometerprijs.
Als je toch op benzine wilt rijden, zou ik zoeken om een auto die gewoon op benzine rijdt. Heeftie ook geen last gehad van het gas, geen gaten, geen rare fratsen met de motor..

Jens

Ik wil niet op gas rijden ben een benzine rijder en ja het scheelt mij wel met wegenbelasting ben ik eerlijk in.
Voor wat ik rij op het moment want lange afstanden hebben we een lupo 1:18 dat neemt ie niet het formaat van de auto ;) :D
En ja kan 1 zoeken die geen gas heeft gehad maar wat ik zoek is er al niet veel te vinden voor een mooie prijs en deze heeft dan toevallig gas.

ErikvanBilsen
12-09-2010, 15:47
Kun je voor het wegen niet wat extra dingen eruit halen,
Zoals reservewiel etc.
En met een bijna lege tank daar komen.
Lijkt me niet dat er toen rekening mee is gehouden.

Yellowbug
12-09-2010, 17:28
Kun je voor het wegen niet wat extra dingen eruit halen,
Zoals reservewiel etc.
En met een bijna lege tank daar komen.
Lijkt me niet dat er toen rekening mee is gehouden.
Erik, de auto wordt niet gewogen bij inbouw van een lpg installatie. Als de installatie wordt uitgebouwd, halen ze gewoon dat gewicht er weer van af, dat staat namelijk geregistreerd. ;)

ErikvanBilsen
12-09-2010, 17:32
Erik, de auto wordt niet gewogen bij inbouw van een lpg installatie. Als de installatie wordt uitgebouwd, halen ze gewoon dat gewicht er weer van af, dat staat namelijk geregistreerd. ;)

Ah das jammer.
En je mag de gasinstallatie natuurlijk niet zelf uitbouwen he.

Yellowbug
12-09-2010, 17:49
Ah das jammer.
En je mag de gasinstallatie natuurlijk niet zelf uitbouwen he.
Jawel hoor, als je er maar alles uirthaalt. En daarna moet je naar de RDW voor een kontrole.

Dexter
15-09-2010, 12:47
Volgens mij houden ze voor een LPG installatie altijd een gewicht van 50 kg aan.

Als je de LPG installatie eruit haalt kom je sowieso in een hele andere belastinggroep terecht dus je bent sowieso goedkoper uit qua belasting.

In NH betaal je voor een auto [951 t/m 1050 kg] met LPG3 117 euro per kwartaal terwijl een auto met hetzelfde gewicht zonder LPG3 90 euro per kwartaal kost.


Je heb natuurlijk wel kans dat je door die 50 KG aftrek wel een gewichtsklasse lager komt en dan is dus het verschil nog groter.

GerardMkIIVR6
15-09-2010, 13:01
Als het 50kg zou mooi zijn al was het 39kg was al zeer blij :D

Beetlefreak
15-09-2010, 13:59
Gerard, PM anders hajee eens. Die werkt bij de RDW, misschien kan hij je antwoord geven!

Yellowbug
15-09-2010, 15:47
Volgens mij houden ze voor een LPG installatie altijd een gewicht van 50 kg aan.

Als je de LPG installatie eruit haalt kom je sowieso in een hele andere belastinggroep terecht dus je bent sowieso goedkoper uit qua belasting.

In NH betaal je voor een auto [951 t/m 1050 kg] met LPG3 117 euro per kwartaal terwijl een auto met hetzelfde gewicht zonder LPG3 90 euro per kwartaal kost.


Je heb natuurlijk wel kans dat je door die 50 KG aftrek wel een gewichtsklasse lager komt en dan is dus het verschil nog groter.
Helaas niet :shake:
De formule die ik eerder heb uitgelegd is de enig juiste methode om het gewicht te berekenen.

golfvr6
16-09-2010, 18:09
witte uit lwd of de grijze uit rotjeknor hahaha

GerardMkIIVR6
17-09-2010, 16:18
witte uit lwd of de grijze uit rotjeknor hahaha

;) nieuw project Marco. :D

Roy-16VT
17-09-2010, 16:38
vette wein :rock:

Dexter
18-09-2010, 17:53
Helaas niet :shake:
De formule die ik eerder heb uitgelegd is de enig juiste methode om het gewicht te berekenen.
Dat waren dan denk ik alweer wat oudere regels.

Ben je verdomme 24 en loop je al achter :screwy: