PDA

View Full Version : Wotbox shifting?


MickaD
14-09-2010, 20:26
Na een aantal filmpjes op Youtube te hebben gezien over Wotbox shifting, ben ik benieuwd wat dit precies is! Weet iemand hier misschien meer vanaf?

Het is een soort 2 step ( Launch control ) en ben erg benieuwd wat het precies is en hoe het werkt!

Link bij de vraag: http://www.youtube.com/watch?v=WlOSghmaIFU


Gr, MickaD

Mitta
14-09-2010, 20:42
Behalve dat dit een launch controll systeem is waarbij je bij volgas houden een bepaald aantal toeren vast houd om zo snel mogenlijk te starten met zo min mogenlijk wielspin... (zelfde als Justin heeft, alleen dit op VW)

Verder kan je tijdens het schakelen volgas houden zonder dat de motor meteen in ze begrenser schiet, dan word automatisch het gas onderbroken... Minder kans op fout schakelen, beter voor de motor en sneller...

Prijs? $ 199,-

MickaD
14-09-2010, 21:50
Behalve dat dit een launch controll systeem is waarbij je bij volgas houden een bepaald aantal toeren vast houd om zo snel mogenlijk te starten met zo min mogenlijk wielspin... (zelfde als Justin heeft, alleen dit op VW)

Verder kan je tijdens het schakelen volgas houden zonder dat de motor meteen in ze begrenser schiet, dan word automatisch het gas onderbroken... Minder kans op fout schakelen, beter voor de motor en sneller...

Prijs? $ 199,-


Thxs!:thumbup:

De Limburger
14-09-2010, 22:53
Description

The WOT Box adds two major features to any car. They are No-lift shifting and 2-step launch control. Both of these features are completely user-programmable using the WOT Box Graphical User Interface.

The No-Lift Shift feature makes no-lift shifting easy by cutting your engine's ignition for a very short period while you no-lift shift. No-lift shifting is keeping the gas down through the shifft. The ignition cut allows the synchros in your transmission to mesh easily, reducing the chance of missing a gear and damaging your transmission. Keeping your foot down through the shift also allows you to hold boost through the shift, thereby significantly improving your E.T.

The major benefits are:

* Lower ETs
* Reduced chance of missing a gear
* More consistent, effortless shifts
* Reduced wear on the transmission
* Reduced chance of major transmission damage

The 2-Step Launch Control modulates the ignition by cutting power to individual ignition coils to hold the RPM you want to launch at. The turbo will spool up while you do this. You can use this feature for a more consistent and more powerful launch in boost!

breadfan83
14-09-2010, 23:04
Dat no-lift-shift is neem ik aan alleen / vooral zinvol bij geblazen motoren...?

EelcoB
15-12-2010, 10:44
In principe niet, elke siquentiele bak doet dat ook. De ontsteking word stop gezet zodat er geen vermogen op de ingaande as van de versnellingsbak staat. Of het nu geblazen vermogen of ongeblazen vermogen is, dat lijkt mij niet uit te maken.

breadfan83
15-12-2010, 16:14
Ok, ik dacht in verband met 't door blijven spoelen van de turbo op die manier.

Melvin
15-12-2010, 16:48
Er verandert niets tosti-ijzer, er wordt alleen gesimuleerd dat je het gas loslaat terwijl je dat niet meer zelf hoeft te doen (als ik het goed interpreteer).

Geinig spul!

breadfan83
15-12-2010, 16:49
Op die fiets. :D

EelcoB
15-12-2010, 18:18
Waar zou hij dat signaal vandaan pakken? Zodat hij weet wanner je gaat schakelen..

breadfan83
15-12-2010, 19:28
Koppeling? Of koppelingspedaal?

Mitta
15-12-2010, 19:34
Waarschijnlijk een sensor die achter het koppelingspedaal word geinstalleerd denk ik...

EelcoB
15-12-2010, 20:18
Hmm, oke.. :)