PDA

View Full Version : thermostaat vervangen koelvloeistof spuit eruit


eskobarnas
22-09-2010, 22:02
Ik heb het probleem dat het koelvloeistof eruit spuit uit het reservoir via de 2 gaatje. Ik heb dus na advies de thermostaat vervangen en meteen nieuwe roze koelvloeistof erin gedaan. Verwarming stand 4 hoog gezet en de reservoir opengelaten en de motor aangezet om stationair te draaien.

Nu ben ik kwartier verder temperatuur gaat niet omhoog op de dashboard. het water begint te koken. daarna wat gas bijgegeven en het water stijgt en kookt.

Nu ben ik half uur verder staat ie eindelijk op 90 graden. De onderste slang naar de thermostaat blijft koud lauw en de bovenste slang is heel heet. Het water burrelt en water stoomt en spuit beetje bij beetje eruit.

Bij het gasgeven komt er veeeeel koelvloeistof eruit. De fan gaat ook niet aan. Ook die heb ik getest met kabel en werkt wel gewoon. Alles blijft zo en veranderd niet zoals hierboven geschreven. Ik kom niet verder.

Koppakking is ook niet lek, want geen geur of cappuchino onder de oliedeksel of deksel koelreservoir. Ook geen witte rook.

binnen geeft de verwarming gewoon warme lucht

Wie weet raad??

knedel16vweber
22-09-2010, 22:07
das raar als de onderse slang louw is en de verwarming heet...
ben bang dat ie verkeerd gemonteerd zit.
symthomen zeggen thermostaat blijft dicht!
hoeveel grade termostaat zit er in?

eskobarnas
22-09-2010, 22:21
ik weet het ook niet maar toch is het zo. hij blijft koud de onderste slang en er komt vloeistof uit de expensievat

oettinger_18
24-09-2010, 09:59
Draait je waterpomp ook goed mee..? ik zit ook met het zelfde probleem bij mijn auto.. ik vermoed toch dat de koppaking lek is..

Jel Golf 2 GTI
24-09-2010, 10:24
thermostaat die niet werkt , of je radiator die helemaal dicht zit.

Als er ooit problemen mee geweest zijn en ze hebben er een potje in gekapt voor lekdichting of iets dergelijks zou het kunnen dat hij daardoor helemaal verstropt zit.

Waterpomp kan ook maar dan zou uiteindelijk door het warme water dat omhoog wil je radiator ook een beetje warm moete worden.

Voorderest kan ik ni zo snel iets bedenken.

oettinger_18
24-09-2010, 11:17
Wat jij zegt kan heel goed over lekdichting want dat is spul normaal gesproken dik wat hij zou kunnen doen is alles goed grondig kunnen doorspoelen.. dan zou hij in feite alles moeten doorspoelen.. radiateurslangen loshalen en de slangen loshalen van kachelradiateur en alles heel goed doorspoelen

Nol
24-09-2010, 13:31
Je zou eens kunnen kijken of miss het afdichtringetje in het dopje van je resevoir er goed inzit, als niet kan je systeem geen druk opbouwen, en gaat ie koken, zonder dat je thermostaat open gaat....

Succes!

Edit, radiateur kun je alleen controleren door de zijkanten eraf te halen en de leidingen met een draadje door te steken... Dit kunnen ze bij een radiatorbedrijf, hier kunnen ze 'm daarna ook weer goed dichtmaken en gelijk op druk testen, MAAR als het een oudere radiateur is kunnen de alu klemmetje bros worden en miss breken waardoor je een andere moet nemen.

Heb nl hetzelfde probleem gehad met mijn G60,en bijna complete blok uit mekaar gehad, nou moesten er meerdere dingen vervangen worden, maar dit was welde reden waarom we er eerder aan begonnen zijn...
Toen ook gedacht aan radiator, waterpomp enz enz, op gegeven moment weet je 't gewoon niet meer....!

Hoop dat je/jullie er snel achter zijn wat 't wel is, ben wel benieuwd!

MVG Nol
__________________

oettinger_18
24-09-2010, 13:38
maar als het hierbij om nieuwe type golf 2 gaat dan heeft die ook nieuwe type reservoir gaat zover ik weet hebben die geen afdichtring correct me if i'm wrong

Nol
24-09-2010, 13:48
maar als het hierbij om nieuwe type golf 2 gaat dan heeft die ook nieuwe type reservoir gaat zover ik weet hebben die geen afdichtring correct me if i'm wrong

Bij deze :D

Ook al zou ie geen afdichtring hebben, als 't systeem geen druk op kan bouwen gaat 't water koken en krijg je overdruk, waardoor 't water eruit spuit....

't Water komt bovenin (voor de thermostaat) sneller aan de kook als dat je thermostaat open kan gaan.

Nol