PDA

View Full Version : uit betrouwbare bron: Doornbos zal vandaag tekenen bij Jordan


Tjaap
28-01-2005, 17:31
you heard it here first

Richard
28-01-2005, 17:33
en de eerste reactie is van mij......leuk voor hem

Tjaap
28-01-2005, 17:34
tzal mij aan m'n reet roesten dat hele F1, maar ik dacht ik meld het even.

Richard
28-01-2005, 17:35
mij intereseerd het ook weinig.....ben meer een rally-man...

ploon
28-01-2005, 18:30
mooi!
maar toch wel als rijder (en niet als 3e man/testrijder) ?

hajee
28-01-2005, 18:32
toch beter wat nederlanders in de formule 1.
misschien wordt het toch weer leuk om te kijken..
:)

Rico
28-01-2005, 18:36
waar heb ik dat eerder gehooord??????

is dit een vroege 1 april grap? of juist een late?

laten we eerst zien en dan ........... kijken of het echt zo is

-- UPDATE --
Doornbos heeft haast met het contract. Jordan moet namelijk enkele aanpassingen maken aan de auto wil de lange Nederlander dit jaar comfortabel in de auto zitten. Het maken van deze aanpassingen kost tijd, Doornbos wil in Australië in een comfortabele bolide zitten.

(waar hebben we dat eerder gelezen? en wie reed er toen NIET voor Jordan?)

Tjaap
28-01-2005, 19:37
uit betrouwbare bron, heb vandaag familie van hem gesproken, die dit wist te melden.

ploon
29-01-2005, 15:49
familie is inderdaad erg betrouwbaar en ik hoop ook echt dat het door gaat (ben niet zo'n fan van CA), maar ik zie ook wat paralellen met JV die riep dat het allemaal wel goed zou komen. (nou roept robert zelf niks en kwam hij vorige keer ook ineens met een getekend contract op de proppen, dus het zou allemaal toch best nog eens goed kunnen komen)

Bussie komt zo
29-01-2005, 16:36
(waar hebben we dat eerder gelezen? en wie reed er toen NIET voor Jordan?)

Volgens mij was dat Sauber....

Rico
29-01-2005, 19:16
Volgens mij was dat Sauber....

ik bedoel JV en niet CA.

maar het is inmiddels een dag later en ik heb nog steeds niet vernomen dat Vriend Doornbos heeft getekend!!! (iets wat ik wel zou toejuichen)

Bussie komt zo
29-01-2005, 19:22
ik bedoel JV en niet CA.

maar het is inmiddels een dag later en ik heb nog steeds niet vernomen dat Vriend Doornbos heeft getekend!!! (iets wat ik wel zou toejuichen)

Ik ook, maar volgens mij paste hij niet in een Sauber.

ploon
31-01-2005, 15:34
heidfeld kan in duitsland aan de slag, de kansen voor RD bij jordan worden groter. volgens de diverse F1 sites zou de kogel morgen (dinsdag) al een door de kerk kunnen gaan!
nu moet jos nog effe snel bij een chapcar team tekenen

Zestienkleppen
31-01-2005, 15:45
Wel mooi dat het hier als eerste te lezen is...ik hoop dat het er ook echt van komt.

aldo
31-01-2005, 22:33
Ik had hier nog een mooie foto gevonden ivm een nederlander in de f1, maar zal hem best niet posten:)

Zestienkleppen
01-02-2005, 09:30
het eerste stoeltje is ondertussen bezet naar het schijnt, en later vandaag zou in Bombay de 2e rijder bekend worden gemaakt...

ploon
01-02-2005, 11:35
die jongen schijnt nogal wat geld mee te nemen (maar goed ook, want hij schijnt niet al te best te rijden)

Richard
01-02-2005, 11:46
komen er dan ook weer nieuwe autodropjes die dan weer uit de handel worden gehaald...
zoals een paar jaar geleden.."Jos Verstappen grindbakjes"....:)

Waldorf
02-02-2005, 19:42
Geplaatst: 01-02-2005 (12:49)

De situatie bij Jordan en de kansen van Robert

Jordan is onlangs overgenomen door Midland, sinds die tijd is de lijst met potentiële rijders explosief gegroeid. Robert Doornbos had goede kansen op een Jordan-stoeltje, maar is dat nog steeds zo?

Het Brits/ Russische team is het enige dat nog twee stoeltjes beschikbaar heeft voor komend seizoen. Sinds de overname is er veel gebeurd, Eddie Jordan is geen teambaas meer, Jordan's technisch directeur Mark Smith heeft ontslag genomen en voormalig F3-teambaas en huidig Midland-topman, Trevor Carlin, is de nieuwe teammanager van Jordan/Midland.

Voordat het team werd overgenomen golden Robert Doornbos en Timo Glock als de grootste kanshebbers voor beide vrije stoeltjes. Op dit moment is het volgens diverse media niet meer zo zeker dat deze twee rijders de stoeltjes ook daadwerkelijk gaan bezetten. Op dit moment doen vooral de namen van Indiër Narain Karthikeyan en Mexicaan Mario Dominquez de ronde.

In eerste instantie klinkt het wellicht vreemd dat deze twee relatief onbekende coureurs door de internationale media als favoriet worden beschouwd, maar als je iets verder kijkt wordt het toch iets logischer. Naar het schijnt heeft F1-oppergod Bernie Ecclestone 'himself' een grote vinger in de pap gehad bij de overname van Jordan door Midland. Het is algemeen bekend dat Ecclestone Grands Prix zou willen organiseren in Mexico en India. Niet zo verwonderlijk dus dat Bernie graag een Indiër en een Mexicaan in de F1 zou willen zien rijden. Dat zou weer extra mensen naar het circuit trekken en de aandacht voor de sport in die landen vergroten. De vraag is alleen: hoe groot is Bernie’s invloed?

Ondanks Ecclestone, denken wij dat Robert Doornbos nog steeds een goede kans maakt één van de Jordan-stoeltjes te gaan bezetten! Volgens het Jordan-team maken ze binnen twee weken bekend welke rijders de Jordans komend seizoen gaan besturen. Het is moeilijk, maar nog even geduld dus.
bron: sbsonline

MaceNL
02-02-2005, 19:49
Die sites zijn ook niet echt betrouwbaar, je zal gewoon af moeten wachten.

JV dacht ook vaak dichtbij een stoeltje zijn en ketse het op het laatste moment af. Ik gun Doornbos het wel want heb nooit iets met Alberts gehad.

ploon
02-02-2005, 19:59
ik las er net een stukkie over op het weblog van frits van eldik (DE F1 fotograaf van NL) en die heeft er toch ook nog wel vertrouwen in.

sixpack
03-02-2005, 11:35
Robert Doornbos hoopt binnen enkele dagen bekend te kunnen maken dat hij in 2005 voor Jordan rijdt. De Rotterdammer zegt in de Telegraaf zeker van zijn zaak te zijn.

Aanstaande maandag begint Jordan een een driedaagse testsessie op Silverstone. Naar verwacht wordt daar de rijdersbeztting voor komend seizoen bekendgemaakt. “De bal ligt nu bij Jordan, we voldoen aan de financiële eisen die door het team gesteld zijn en veel meer kunnen we op het moment niet doen", zegt Doornbos.

Gisteren verklaarde de Indiër Narain Karthikeyan dat hij al een contract heeft voor 2005. De bevestiging ervan door het team zou slechts een formaliteit zijn. Doornbos maakt zich geen zorgen. “Dit is voor mij echt geen reden om in paniek te raken. Ik ben nog steeds volop in de running voor een Jordan-stoeltje en ben er nog altijd positief over", vertelt hij.

03-02-05

Tjeerd
03-02-2005, 11:50
Het is allemaal nog niet helemaal zeker (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=75827)

Zestienkleppen
03-02-2005, 14:07
dat is het nooit in Formule 1, heel irritant.

arnus71
03-02-2005, 14:18
Het maakt wat mij betreft niks uit - ik vind het enigzins best irritant als een Nederlander meerijdt: alle ogen (en commentaar) is dan ineens gericht op die ene kaaskop die ook nog eens op de laatste plek rondrijdt.

ploon
03-02-2005, 14:27
hopelijk rijden er dit jaar 2 rond.
1 achteraan in een minardi en dan eentje in de jordan. ik hoop wel dat dat ding een beetje vooruit komt met dat toyota blokkie dat ze er nu in gaan gooien

Mark1
03-02-2005, 15:11
Halverwege het seizoen zijn al weer bezig met wie volgend jaar waar gaat rijden. Nu is 't feb. en alle stoelen zijn nu nog niet eens bezet........en dan is alles eindelijk ( soms vlak voor de eerste race ) 100% rond en gaan ze naar een paar races gewoon ff een rijder wisselen !

En die opgevoerde Fiat maar op kop rijden 't hele seizoen...... leuk....

Zestienkleppen
03-02-2005, 18:19
bron: www.formule1nieuws.nl
3 februari 2005

Jordan en Midland GP hebben zojuist de coureurs bekend gemaakt die dit jaar voor het team zullen gaan rijden.

De coureurs zijn: Tiago Monteiro en Narain Karthikeyan.

Met het bevestigen van Karthikeyan heeft Jordan de primeur door als eerste team een Indiase rijder in te zetten. De achterliggende gedachte is de Indiase markt, waar de Formule 1 langzaam terrein wint.

Jordan's sport directeur, Trevor Carlin, zegt: "Ik ken Narain zeer goed, omdat hij in 1998 voor mij in de F3 reed en ik hem daarna in verschillende andere raceklasses heb laten rijden. Samen hebben we erg veel races gewonnen. Hij is een erg competatieve en supersnelle rijder, soms wat ruw en wild, maar hij heeft bewezen te kunnen winnen en ik heb er alle vetrouwen in dat hij bij ons zal kunnen uitblinken. Hij is klaar voor de F1 and we denken dat hij het goed zal doen."

"Tiago heeft ook al eerder voor me geraced. Vorig jaar reed hij in de Nissan Dallara World series en werd tweede in het kampioenschap met 5 overwinningen - hij heeft het fantastisch gedaan. Hij is een super-professional en heeft een zeer goede technische kennis. Hij zal goed met het team kunnen werken om het beste uit de wagen te halen en om deze te verbeteren. Hij is erg fit, heeft een goede racesnelheid, maakt weinig fouten en is technisch goed onderlegd. Dit is zijn kans om zichzelf te bewijzen en zichzelf in de kijker te rijden. Hij is er klaar voor om een goede indruk te maken."

Dit nieuws is dus slecht voor Nederland. Robert Doornbos zal dit jaar dus geen deel uitmaken van het raceteam van Jordan.
Er is nog geen mededeling gedaan of Robert testrijder zal worden.

sixpack
03-02-2005, 18:22
Jaap , ik zou nieuwe vrienden zoeken ......... :D

Tjaap
03-02-2005, 18:24
heb nergens "vrienden" gezegd he... :p maar ik zal hem de volgende keer als ik hem zie (ex-huisgenoot van m'n broertje) ff een schop geven :p

sixpack
03-02-2005, 18:26
heb nergens "vrienden" gezegd he... :p maar ik zal hem de volgende keer als ik hem zie (ex-huisgenoot van m'n broertje) ff een schop geven :p

klopt , maar zo'n slecht id leek het me zowiezo niet :D :D :D

Tjaap
03-02-2005, 18:27
bahahahahaha

sixpack
03-02-2005, 18:32
hehehehehe

deze topic kan wel dicht of niet ?

Gert
03-02-2005, 18:34
Kortom : Jaap is lief
en iemand die toevallig Doornbos heet heeft m genaaid zonder spuug :D

sixpack
03-02-2005, 18:46
Kortom : Jaap is lief
en iemand die toevallig Doornbos heet heeft m genaaid zonder spuug :D

Ai dat is stroef .....

ploon
03-02-2005, 19:09
bij minardi is nog een stoeltje vrij en meurmans (een van de sponsors van doornbos) is ook al sponser van minardi

MaceNL
03-02-2005, 22:41
Zoals ik al dacht jammer :

Jordan unveils Monteiro and Karthikeyan for 2005
Jordan Grand Prix today announces the signing of Tiago Monteiro and Narain Karthikeyan as its race drivers for the 2005 Formula One World Championship.

Karthikeyan’s signing marks the entry of the first ever Indian driver to the top echelons of motorsport, giving Formula One exceptional appeal in India with the potential for an enormous new audience and business market associated with a national racing hero known as "the fastest Indian on wheels".

Sporting Director Trevor Carlin said, "We have been very lucky to put together a driver line-up which gives us a really strong package in terms of youth, technical ability, speed and talent.

Bron : JordanF1

Zestienkleppen
25-02-2005, 13:46
bron: www.formule1nieuws.nl

Robert Doornobs mocht afgelopen seizoen de laatste drie Grands Prix als derde coureur voor Jordan in actie komen. Nu krijgt dit avontuurlijk dan eindelijk ook een vervolg.

Weken werd Doornbos in verband gebracht met een racezitje bij dit team, maar dit is uiteindelijk niet gelukt. Ineens werd Pastorelli aangekondigd als testcoureur en de kansen voor Doornbos leken dan ook verkeken.

Gisteren werd ineens duidelijk dat het management van Doornbos achter de schermen niet stil heeft gezeten en vandaag kon het team dan ook bekendmaken dat Robert Doornbos aankomend seizoen officieel derde man en reservecoureur is voor het team.

Colin Kolles: "Iedereen moet onder de indruk zijn van de snelheid van Robert, vanuit ieder oogpunt. Hij startte heel laat met het racen in vergelijking met andere coureurs. Je moet wel goed zijn om zo snel te klimmen op de ladder van de autosport. Hij deed het en bewees verleden jaar dat hij competent genoeg is voor de F1 en we zijn dan ook blij dat hij voor ons blijft werken dit jaar. Hij zal ons steunen in de vrijdagtrainingen en zal tegelijkertijd meer van de Formule-1 leren."

Robert Doornbos:"Het was fantastisch om de laatste 3 races voor Jordan op de vrijdag te hebben mogen rijden verleden jaar. Die drie trainingen waren de eerste uren die ik ooit doorbracht in een F1 Bolide. Ik ben ook blij dat ik nu de kans heb om door te testen, te leren en te ontwikkelen, zowel mijzelf als het team."

ploon
25-02-2005, 14:04
ik wilde het hier net posten, maar je was me al voor.
pastorelli mag dus alleen de gloednieuwe 2006 auto gaan testen. dan zou ik als ik hem was toch ook nog maar proberen om in de states een stoeltje te krijgen. nu verstappen nog, die schijnt ook naar de US te gaan

Zestienkleppen
25-02-2005, 14:47
ik wilde het hier net posten, maar je was me al voor.
:D

De ervaring die Doornbos hiermee opdoet en het visitekaartje dat hij hiermee (opnieuw) af kan geven geven hem volgend seizoen meer kans om in stappen als race-coureur bij een leuk team. Dit in tegenstelling tot races rijden in bijvoorbeeld een Minardi, dan kun je niet laten zien of je goed bent of niet, alleen maar dat de auto niet goed is.

Wat Pastorelli moet doen durf ik niet goed te zeggen, maar Verstappen moet idd maar eens in de USA gaan kijken, of misschien bij de DTM... :confused: