PDA

View Full Version : Gewone Golf 2 ombouw naar Syncro


Scirocco_1600
12-10-2010, 19:22
hallo ,

ik zit met een idee in mijn hoofd .
het zit namelijk zo ik heb 2weken geleden een golf 2 syncro gekocht ( eentje die al deel genomen heeft aan de autocross , nu heb ik reeds een 1.8 G60 8v klaar liggen die ook een plaats zou moeten krijgen , nu dacht ik om een standaard voorwiel aangedreven Golf 2 1.8 8v carroserie aan te schaffen en alles om te bouwen richting syncro , middeltunnel inlassen , verhoogde koffer inlassen . nu is mijn vraag , " is dit redelijk haalbaar of zeggen jullie afblijven die handel . en stel dat dit alles haalbaar is zou dit makkelijk door de keuring komen ? ( zou de term syncro op het certificaat staan van de golf syncro of niet ? )

alvast bedankt .

Tomvw
12-10-2010, 19:39
Het is wel eens eerder gedaan. Maar je moet wel erg netjes kunnen lassen en eigenlijk de fabrieks las punten gebruiken. Maar je kan het RDW bellen voor dit soort vragen (mij hebben ze goed geholpen).

Scirocco_1600
12-10-2010, 19:43
als het al voor gedaan is :) is het een goed teken dat het haalbaar is :) alvast bedankt voor de snelle reactie :)

Larsv5
12-10-2010, 20:02
Anders weet ik nog wel een syncro systeem (wel van een MKIII 1.8)

Ben benieuwd, succes.

Scirocco_1600
12-10-2010, 20:04
@ larsv5 , het complete syncro systeem staat al klaar :)

ConceptWheels
12-10-2010, 22:46
in belgie gaat ge die niet meer door de keuring krijgen
en zal de wagen definitief afgekeurd worden

wat anders is aan een gewone en een syncro is de verhoogde tunnel en de bodemplaat achteraan ligt een heel stuk hoger
vergeet ook niet dat er een andere benzinetank in zit in een syncro

ik heb dat ook nog bekeken in mijn g60 omdat ik daar al met een verhoogde tunnel standaard zit

maar ben dat toen gaan vragen aan de keuring in ieper en daar was het antwoord 'permanente afkeur'

joostvw
12-10-2010, 23:08
ik weet niet hoe gaar die cross-syncro van je is?
maar is het niet makkelijker om die gewoon op te knappen?

als je voor een andere gaat om het daar in te hangen zou ik een oldtimer carrosserie zoeken, scheelt natuurlijk in de wegenbelasting :D

oh en zie nu pas dat je in Belgiƫ woont.
dan is de keur inderdaad niet te doen.
de meeste voeren hem in in Nederland, keuren hem dan om, om hem vervolgens terug in Belgiƫ in te voeren.

Scirocco_1600
13-10-2010, 17:08
@vosn : ik ben mij bewust van de middeltunnel van een syncro die hoger is . en dat de bodem plaat hoger ligt weet ik ook :) daarmee dat ik alles zou omlassen naar een standaard golf :) en ik ken ook wel wat mensen in de keuring in ieper :)

@joostvw : die cross syncro valt jammer genoeg niet meer te herstellen te veel plaatschade , ik zou wel proberen te gaan voor een golf 2 van rond bwj '87 dan heb ik 2 jaar de tijd om te bouwen :) en dan is hij oldtimer , dan kan ik de golf eventueel keuren als oldtimer :)

Jel Golf 2 GTI
13-10-2010, 17:16
wat je evtnueel kan doen is een "gewone" kas nemen,
deze heel etjes omlassen en spuiten en dan hier de nummers van de syncro inzetten. :rolleyes:

Omkatten dus. Alleen is dit niet legaal en als je ooit een zwaar accident doet of iets dergelijks en ze komen erachter kan je naar je geld fluiten.

Maar als je de papieren van de syncro hebt kan het dus eventueel wel

Scirocco_1600
13-10-2010, 17:24
weet iemand of er op de papieren van een golf 2 syncro , wedegelijk syncro is aangegeven ?

Jel Golf 2 GTI
13-10-2010, 17:51
bel gewoon ff naar het keuringsstation en geef de gegevens van die syncro door, zeg dat je de auto gekocht hebt zonder motor en dat je wilt wete welk type motor er in moet liggen.

Indertijd stond er bij mij op de papieren gewoon 1.8.

Maar toen ik belde naar de keuring om te vragen of zij iets wisten, vertelden ze me welk type motor er in moest en welke injectie er op zat.
(ik wou weten of ik een carbu motor of gti motor moest zoeken)

Dus als jij belt met je chassisnummer kunnen zij zien hoe die ingeschreven staat. Ik denk dat hij bij de keuring wel als syncro geregistreerd zal staan.

Scirocco_1600
13-10-2010, 19:15
1 probleem :) er zijn jammer genoeg geen papieren van die crossgolf , nu weet ik niet of deze wagen uit het schroot gehaald is of dat hij rijdend van de baan komt .

Jel Golf 2 GTI
13-10-2010, 20:00
1 probleem :) er zijn jammer genoeg geen papieren van die crossgolf , nu weet ik niet of deze wagen uit het schroot gehaald is of dat hij rijdend van de baan komt .


Dan denk ik dat je beter op zoek gaat naar een syncro kas met papieren :thumbup: