PDA

View Full Version : verlagen caddy 2


vwbullit
30-01-2005, 20:43
Heeyy. wie heeft er ervaring met het verlagen van zijn caddy.
Het gaat om het verlagen aan de achterzijde.

En wie heeft er misschien tips of iets anders??
Gr ben

DÁ-BRT
31-01-2005, 21:27
Hoi

meet de diameter van de achteras maar even op, als die gelijk is aan die diameter van de achteras van de caddy 1 heb ik wel een degelijke oplossing voor je. Dan gaat hij 120mm naar beneden.

hajee
01-02-2005, 00:21
heb wel ervaringen met caddy 1.
is ook starre achteras met bladveren, net als de caddy 2
alleen bij caddy 2 heb je vaak een remdrukregelaar bij de as hangen, welke met een veer aan de as is bevestigd
daar moet je wel even rekening mee houden dat je die ook veranderd,
anders remt ie zo hard.
in ieder geval bij mijn caddy heb ik de as boven op de bladveren gezet, de "platte kanten"welke normaal bovenop de as zitten hebben we eraf geslepen en eronder gelast, met
een massief blok daar nog weer tussen, ik heb daarbij langere veerstroppen laten maken, om het geheel vast te zetten.
as even goed gezet voordat alles vastgezet werd. anders komt je achterwiel zo raar te staan..te ver naar voren in mijn geval., dus as iets verplaatst
er zit bij een caddy ook een soort"centreerpen"door het verenpakket..
die heb ik toen ook aangepast, door een gat te boren door het massieve blokje en draad in te tappen..maar exacte details daarover?
verlaging was 14 centimeter, heb helaas geen digitale foto ervan..
weet wel dat Marco van Roma tuning zijn caddy 2 ook zelf verlaagd heeft, ..misschien kan je die via-via bereiken..
suc6.. :rolleyes:
er zullen vast nog wel andere manieren zijn, toendertijd had bullock style in duitsland kant en klare verlagingssets voor de caddy 1..

DÁ-BRT
01-02-2005, 20:41
is ook bij een caddy 1 zo met een lange strip waar de veer een remdruk regelaar bedient.

ik maak blokken die op de as passen die precies er voor zorgen bij verlaging dat de as weer in het midden van de spatbord komt te zitten.

Ongeveer hetzelfde als het omlassen van het aanleg blok, maar dan zonder te lassen.

vwbullit
01-02-2005, 23:42
ja dat omzetten van de as dat ken ik wel maar dan is ie gelijk zo ver gezakt, en aangezien ik 245 achterop heb liggen dan zal de as ook wel ingekort moeten worden.
En een soort veerwegbegrenzer er extra bovenop of is dat niet slim??

En dat met de remkrachtverdeler daar zit je dan toch niet goed mee zodra je het zakkje omlegd?? of is dat wel te doen?
Alvast bedankt voo rjullie reacties.

en die caddy van roma ken ik ook. ga daar binnekort heen voor mn g60
Volgens mij is dat dezelfde caddy waar ze 200 + pk uit willen gaan halen.
Zal ff zoeken dan zet ik hem op dit forum.

Groetjes

JK Le Mans
01-02-2005, 23:46
hiero heb je hem !
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2240&stc=1

vwbullit
01-02-2005, 23:53
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2243&stc=1


http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2244&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2245&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2246&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2247&stc=1

vwbullit
02-02-2005, 00:01
Dit verhaal stond erbij



Nou, vandaag was het dus D-day voor ons...

Mijn TDI met gespekte chip, grote intercooler en een open uitlaatsysteem haalde 180pk en 402NM, op winterbanden wel te verstaan.

Volgens de Oettingers moest je daar zo'n 5pk en 5NM bijoptellen en dan zit je op het plaatje voor zomerbanden.


Marco's Caddy zat rond dezelfde specs, 178pk en 398NM op zomerbanden.
Beetje teleurgesteld, maar er gaan aanpassingen komen om MEER te krijgen.

Ondertussen weten we nu ook meer hoe het nu zit met (bijna) alle verhalen over 200+ pk's... (ga ik hier niet neerzetten, kep geen zin in discussies zoals ik eerder heb gezien, en bovendien heb ik gehoord en ben geen specialist)

Filmpjes en foto's komen binnenkort online!!! (ben ermee bezig)

vwbullit
02-02-2005, 00:02
hee jasper man je was me voor.
hahah mmmmmm ken je hem ook die gast van roma???

Richard
02-02-2005, 00:10
ze zijn er wel hoor...rollerbank tdi met 221pk...maar dat terzijde...

vwbullit
02-02-2005, 00:23
ja dit zijn niet mijn woorde richard.
Tis wel super gaaf vermogen in een bestel karretje.
Mijne gaat ook lekker maar lang niet zoals dit natuurlijk.
Ben bezig met andere injectoren en turbo schijn dan alleen met injectoren op 145 pk uit te komen met chip uiteraard.
Dat is wat men zegt

Kijk maar is op www.kermatdi.com

Richard
02-02-2005, 11:36
wil je echt tdi pk's dan zal je ff moeten praten met frankie...van het corradoforum...
zoek zijn site wel ff op..heeft een eigen tuningsbedrijfje
hij had 221pk en 500plus nm uit zijn tdi...

Richard
02-02-2005, 11:39
www.fhtechnic.nl

JK Le Mans
02-02-2005, 12:39
is dat nou wel goed zoon powerbox ?hoor er verschillende verhalen over ?

Richard
02-02-2005, 16:01
powerbox van frankie werkt anders....maar je meot hem een chip laten schrijven..

vwbullit
03-02-2005, 00:45
ja deze ken ik wel ja is een sponser van de tdiclub, ja ja daar zit ik ook bij met mn andere karretje.

Heeft er iemand ervaring met het inkorten van de achteras??? vanwege dikke wiele???
gr ben

vwbullit
07-02-2005, 01:15
hier fotootje van mijn achterkantje


http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2293&stc=1

Nu moeten de wielen eigenlijk naar binnen toe.
Heb je 2 keuzes of de as inkorten of de binnekant van de velg afdraaien.

Wat zouden jullie doen.
Komt nu een 245-35-16 band op

DÁ-BRT
07-02-2005, 19:31
Als je de as in laat korten kan je hem ook direct ombouwen naar schijfremmen, ik doe dit aardig veel voor anderen als je de beschikking hebt over een vlak bank is dit aan te raden.

Ik kan dit voor je doen moet je me maar ff pb-en voor mee info. Een indicatie prijs voor het inkorten v/d as inclusief nieuwe bevestiging voor schijfremmen komt ongeveer op 125 euro en duurt ong. 2 week.

caddyfahrer
15-02-2005, 22:42
gewoon je bladveer omdraaien en voor een schroefset opgooien werkt perfect mooi laag dikke wielen en klaar heb ik ook gedaan behalve de dikke wielen die moeten nog komen heb alles al geprobeerd en ga nu voor de mercedes wielen

vwbullit
15-02-2005, 23:19
ja ja ik heb de dikke wielen al moet alleen verlagen maar ben al bezig. succes ermee
gr ben
Ps welke wielen ga jij voor??

caddyfahrer
16-02-2005, 15:03
ik ga voor gepolijste mercedes elegance wielen strak en sober altijd mooi
heb ook nog een setje c2 liggen en telefoon wielen kan ik altijd afwisselen
jij ook succes ik zie wel een keer fotos verschijnen als je hem verlaagt hebt mijn staan in mijn album

DÁ-BRT
16-02-2005, 21:19
niet je bladveer omdraaien..... daar is hij absoluut niet geschikt voor. Wat je wel kan doen is de as op de veren leggen.

Ik heb net weer een ingekorte as waar schijfremmen op pas zijn gemaakt klaar. Deze is ook zo aangepast dat hij op de veren gemonteerd kan worden.

vwbullit
16-02-2005, 23:02
Denk dat hij dat ook bedoelde.
Ben nog ff op zoek bert zodra ik het beetje compleet heb dan ga jij van me horen.

vwbullit
20-04-2005, 20:25
134 pk heb je dr ok anderde verstuivers in zitten dan??

caddygolow
01-10-2005, 19:57
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/7494935.html?