PDA

View Full Version : caddy 3 start slecht sochtends


gele-golf2
24-10-2010, 18:37
mijn caddy 3 start als hij koud is bijna niet na 3 keer lang starten start hij en als hij eenmaal loopt doet hij het perfect het is een sdi van 2006 de gloeipluggen doen het perfect alle 4 vernieuwd

G60variant
28-11-2010, 20:12
tjsa.. zal een nieuwe cilinderkop op moeten ben ik bang.
de pompverstuivers dichten niet meer af, en je brandstof blijft niet in je cilinderkop zitten, maar loopt via de retour terug.

als je 1 pompverstuiver eruit haalt zal je de ingelopen rand zien zitten.
ben bedrijfwagenmonteur bij vw dealer, en heb dit al vele malen gezien.

komt enkel bij SDI voor. de pompverstuiver zit maar met 1 bout vast, en de pompverstuiver gaat zitten rammelen als het waren.

wordt een duur grapje ben ik bang

De Pul
28-11-2010, 20:14
klopt.

Pewi Vwteam
28-11-2010, 22:38
dit gebeurt ook vaak bij de golfjes 5 tdi zijn gewoon revisie bussen voor te krijgen, nieuwe kop is echt niet direct nodig meestal is het met een revisie weer perfect.

De Pul
28-11-2010, 22:48
dit gebeurt ook vaak bij de golfjes 5 tdi zijn gewoon revisie bussen voor te krijgen, nieuwe kop is echt niet direct nodig meestal is het met een revisie weer perfect.
sdi werkt met hogere druk als tdi,dus bij een sdi gaat het echt niet werken.ik ben zelf trouwens niet echt kapot van die busjes,gaat me te snel weer kapot.

Jan-Jelle
28-11-2010, 23:15
Voor revisie, vragen en testen van pompverstuivers kun je contact opnemen met carrec technocenter in soesterberg, www.carrec-technocenter.nl

Fryslan
30-11-2010, 19:30
mijn caddy 3 start als hij koud is bijna niet na 3 keer lang starten start hij en als hij eenmaal loopt doet hij het perfect het is een sdi van 2006 de gloeipluggen doen het perfect alle 4 vernieuwd

Even een reactie uit de volkswagen Werkplaats:

Dit is het bekende lucht probleem, uitgeslagen verstuivergaten... Bussen erin zetten moet je niet doen, leek mij ook een goede oplossing maar hierbij gaan de bussen ook weer in de kop uitslaan, en ben je weer verder van huis. Daarnaast zit je met het probleem dat het werk meer kost als een revisie kop.

Ben laatst bij Perdok geweest in Assen, daar zit een jonge van de drenthse motoren revisie. Deze kan je bij inlevering van oude kop een nieuwe kop leveren, zet kleppen etc en verstuivers allemaal over voor 850 euro.

Dan is het een kwestie van kop eraf, en er weer op.. Kan het eventueel wel voor je regelen.

Nieuwe kop kost bij volkswagen minimaal 3000 euro, en is alleen te bestellen met nieuwe verstuivers en nokkenassen en tuimelassen.

Groeten!

De Pul
30-11-2010, 23:19
dat is veel te duur volgens mij,als zelfs je oude shit er weer in gaat.....
kan welk eens navragen wat het bij ons kost,als je daar belang bij hebt.

sowieso fryslan,als je een nieuwe kop monteert omdat de oude uitgeslagen verstuivergaten heeft lijkt het je dan niet verstandig de eveneens uitgeslagen pompverstuivers aan de kant te gooien?

G60variant
01-12-2010, 21:47
nee je pompverstuivers hoef je niet te vervangen, deze zijn niet beschadigd.
wel moet je de o-ringen vervangen van je pompverstuivers(zijn revisie setjes bij de dealer te krijgen) en beetje vet eraan doen en erin schuiven.
dan tuimerlaar as monteren.

motor zodanig rechtsom draaien dat de pompverstuivers een voor een tuimelen(dat de verstuiver ingedrukt wordt) en als de verstuiver helemaal ingedrukt staat kan je de bout aandraaien waar de pompverstuiver mee vast zit. deze bouten moet je ook vervangen! evenals de bouten waar de tuimelaar as vast zit.(tuimelaaras is 20nm + 90graden) pompverstuiver bout is 12nm + 720graden.

ik kan het anders ook voor je doen als je wil. kom uit brabant.
werk bij de dealer, heb dit al vele malen gedaan

pb me anders maar.

mvg

De Pul
01-12-2010, 21:51
pompverstuivers niet beschadigt?
ik sleutel iedere dag aan deze motoren,kan anders wel eens een foto maken van de zijkant van een willekeurige pd.
kijken of je dan nog zegt dat ze er zo weer in gaan.
mij maakt het geen reet uit,al duw je de boel met een rol duct-tape in elkaar.maar neem aan dat ts wel waar voor z'n centen wil.

G60variant
02-12-2010, 17:33
ik heb nog nooit meegemaakt dat de pompverstuiver dusdanig beschadig is geweest dat deze niet teruggemonteerd zou kunnen worden.
heb veel garantiegevallen gehad, meestal cilonderkop vervangen incl verstuivers en assen. maar laatste jaar/anderhalf jaar, niks als nieuwe pompverstuiverringen erin en rijden, er is er nog geen een teruggeweest met dezelfde klacht.

vandaar;-)

Fryslan
05-12-2010, 12:56
pompverstuivers niet beschadigt?
ik sleutel iedere dag aan deze motoren,kan anders wel eens een foto maken van de zijkant van een willekeurige pd.
kijken of je dan nog zegt dat ze er zo weer in gaan.
mij maakt het geen reet uit,al duw je de boel met een rol duct-tape in elkaar.maar neem aan dat ts wel waar voor z'n centen wil.


Klopt wel, de verstuiver is wel wat beschadigd van het kanteken, maar dat maakt niks uit, zet er maar eens nieuwe verstuivers erin en trek ze er 10 dkm later er weer uit, dan heb je de verstuivers weer beschadigd...

Kantelen v/d verstuivers houd je tog niet tegen, maargoed als ik een SDI had en er moest van alles nieuw op, dan kwam er gewoon een TDI in, BLS of BXE oid.. Past er heel simpel in, en kost bijna hetzelfde...

MartijnCR
06-12-2010, 19:55
de verstuiver zal niet zo snel slijten eerder je kop die zal dat minder leuk vinden
wij hebben op werk ook wel eens een timesert erin gedraaid maar die worden er weer
uitgetrokken uiteindelijk door de verstuiver.

Sdi's zijn gewoon klote motors Tdi's zijn wel goed

De Pul
06-12-2010, 20:02
...........Sdi's zijn gewoon klote motors Tdi's zijn wel goed
zelfde motor,alleen zonder turbo en met iets hogere inspuitdruk.tdi gaat net zo veel kapot,alleen duurt het iets langer.

Spierings
09-12-2010, 18:28
.tdi gaat net zo veel kapot,alleen duurt het iets langer.
:goodpost:

Heb van een tdi al genoeg oliepompen moeten vervangen/ombouwen, de stoters willen ook wel eens ooit inlopen en de bussen die in de tuimelaarassen zitten willen nog wel eens eruit schieten waardoor oliedruk in de kop weg valt :D

Kun je beter de nieuwe common rail motoren hebben ;)

MartijnCR
12-12-2010, 14:47
ja nu lachen we common rail nog toe wacht maar tot de problemen komen