PDA

View Full Version : spijlbusje als "Daily Driver"??


vwfreaks.nl
01-02-2005, 23:04
Hey,

Ik vroeg me af of er hier busfreaks zijn die hun spijl als dagelijks vervoermiddel gebruiken of er minstens 2 á 3x in de week mee rijden? Ik wil er zelf nl. één kopen ipv. van mijn dagelijkse kevertje en was eigenlijk wel benieuwd naar wat ervaringen van mensen. Is 't een beetje vol te houden in dit drukke verkeer?
Rijdt het een beetje OK met je reet op de vooras? :biggrin: En wat is het verbruik ongeveer? (hangt natuurlijk ook af van de motor)

Groeten,
Jordy

volksaddiction
01-02-2005, 23:24
Hey,
Ik vroeg me af of er hier busfreaks zijn die hun spijl als dagelijks vervoermiddel gebruiken of er minstens 2 á 3x in de week mee rijden? Rijdt het een beetje OK met je reet op de vooras? :biggrin: En wat is het verbruik ongeveer? (hangt natuurlijk ook af van de motor)

Jep, rij zelf een paar x in de week met de spijl :D
ZOMER EN WINTER, met de safari's open (hè, keverpech ;))
verbruik 1 op 5, dus daar word je niet zo heel vrolijk van..........
Verder rijd het top, je zit hoog, wegligging en alles is goed :)
NEt zo leuk als een kever, sterker nog....LEUKER !

http://www.volksaddiction.nl/lvwcn1601/Dscf0035.jpg

vwfreaks.nl
01-02-2005, 23:34
je zit hoog

nah.. niet als 't aan mij ligt... :D ;)
ik zie die grasmaaier hoogte van Wouter's Panel wel zitten.. :D

Maar 1 op 5 is dat niet een beetje veel? Of heb je d'r een een getunede 1600 inzitten ofzo? Ik ga denk ik gewoon voor een 1200. Ik ben iig niet van plan om de plaatselijke bezinepomp te sponsoren met een verbruik van 1 op 5... ;)

ploon
02-02-2005, 09:30
1 op 5 ??
ik rij toch 1 op 10 (met een 1200tje en vooral lange ritten)

vwspijlbus
02-02-2005, 12:16
Ik rij niet wekelijks met m'n spijlbus maar m'n verbruik is 1 op 10 ongeveer.

Rico
02-02-2005, 12:35
Hey,

Ik vroeg me af of er hier busfreaks zijn die hun spijl als dagelijks vervoermiddel gebruiken of er minstens 2 á 3x in de week mee rijden? Ik wil er zelf nl. één kopen ipv. van mijn dagelijkse kevertje en was eigenlijk wel benieuwd naar wat ervaringen van mensen. Is 't een beetje vol te houden in dit drukke verkeer?
Rijdt het een beetje OK met je reet op de vooras? :biggrin: En wat is het verbruik ongeveer? (hangt natuurlijk ook af van de motor)

Groeten,
Jordy

Ik heb dan geen spijlbus maar een T2, maar ik gebruik hem ook voor dagelijks vervoer. ik heb gemerkt dat die van mij net geen 1:8 rijdt. Je moet een keuze maken of je dat wil maar ik vind het heel gaaf om zo te kunnen rijden.

http://www.fam.mijsen.nl/T2a/GFX_T2a/Fotos_T2a/kwf2005/images/KWF2005-50_jpg.jpg

vwcrewcab
02-02-2005, 12:50
Ik rij ook wel iedere dag met m'n bus al is het een T2 die van mij rijd dan wel 1:7 maar wel op gas, dus dat is gunstiger!

volksaddiction
02-02-2005, 12:57
nah.. niet als 't aan mij ligt... :D ;)
ik zie die grasmaaier hoogte van Wouter's Panel wel zitten.. :D

Maar 1 op 5 is dat niet een beetje veel? Of heb je d'r een een getunede 1600 inzitten ofzo? Ik ga denk ik gewoon voor een 1200. Ik ben iig niet van plan om de plaatselijke bezinepomp te sponsoren met een verbruik van 1 op 5... ;)
Oke, je ZIT hoog (hoger dan in een kever) maar de bus is laag :)
En dat 1 op 5 is niet zo heelraar, wij gebruiken de bus als raceauto, bij normaal gebruik zal ikook wle 1 op 7 a 8 kunnen halen :)


http://www.volksaddiction.nl/spijl/busvast2.JPG

Tjaap
02-02-2005, 13:14
lekkere foto Leon, zo komt iedereen aan de grond :p

volksaddiction
02-02-2005, 15:16
hehehe, reed achteruit bij van Kranen het erf af, en we zijn de weg nooit meer op gekomen......HIJ'S FIJN!

ska1958
04-02-2005, 16:39
Jep, rij zelf een paar x in de week met de spijl :D
ZOMER EN WINTER, met de safari's open (hè, keverpech ;))
verbruik 1 op 5, dus daar word je niet zo heel vrolijk van..........
Verder rijd het top, je zit hoog, wegligging en alles is goed :)
NEt zo leuk als een kever, sterker nog....LEUKER !

http://www.volksaddiction.nl/lvwcn1601/Dscf0035.jpg

Als het even kan, en tis niet te koud, ligt geen pekel, rij ikke ook heel soms met mijn spijl naar mijn werk...want de verwarming is nu niet je van het, wegligging is inderdaad best okay...alleen tja verkeersdrempels zijn soms wel ff balen ;) En Tis inderdaad supertof met de bus, alleen de reacties al onderweg!!

Don
04-02-2005, 17:08
Wegligging is bij die van mij BUD. Iets te laag, en ik heb zijn originele bak der nog onder zitten, dus als ik op de ring van Antwerpen bijvoorbeeld in spoorvorming komt te zitten, ga ik van links naar rechts.

kachel heb ik afgesloten. Thermostaat deruit.

MAAR::::::

Der gaat in mijn ogen niks tegen een ride in a split !!!!!!!

Ik rijd der keer op keer met een smilende bek in :biggrin:

Enne natuurlijk de safari's open!!! Koud of warm :tongue:

Verbruik is redelijk wat. Zeker indien je een redelijke heavy voet hebt!!

DUS DOEN !!!!!

MetPeter
04-02-2005, 17:36
Rijdt dagelijks met veel plezier in mijn T2. Verbruik ongeveer 1 op 10 (LPG) en wegligging is goed tot windkracht 4. Comfort is matig, maar reacties altijd top!

P.s. Wil iemand van zijn spijlbus af? (Ik weet het, het is een stomme vraag) Ben namelijk al een tijdje op zoek . . .

Don
04-02-2005, 17:39
In een ander topic staat nog een hele schoonen te koop.
Kost wel wa, heb je ook wat

MetPeter
04-02-2005, 17:44
Heb ik gezien ja, en de prijs . . . . pfff. Nog maar even sparen denk ik.
Zal eerst m'n '65-er kever moeten afbouwen en inruilen denk ik.

evilnyntje
04-02-2005, 17:47
Heb ik gezien ja, en de prijs . . . . pfff. Nog maar even sparen denk ik.
Zal eerst m'n '65-er kever moeten afbouwen en inruilen denk ik.

Heb je Ron al gevraagd of hij de zijne weg doet :)

MetPeter
04-02-2005, 17:50
Ja, al meerdere malen!! Volgens mij gebruikt ie de spijl als onderdelenhok!

Beetlefreak
04-02-2005, 23:15
Als het even kan, en tis niet te koud, ligt geen pekel, rij ikke ook heel soms met mijn spijl naar mijn werk...want de verwarming is nu niet je van het, wegligging is inderdaad best okay...alleen tja verkeersdrempels zijn soms wel ff balen ;) En Tis inderdaad supertof met de bus, alleen de reacties al onderweg!!
FF tussendoor: Gaaf bussie!! Ligt ook 'mooi' laag ;)
Kan 'm me zo niet herinneren van een meeting ofzo... kom je wel eens op een VW samenzijn?? :)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2265

ska1958
06-02-2005, 10:17
[QUOTE=Beetlefreak]FF tussendoor: Gaaf bussie!! Ligt ook 'mooi' laag ;)
Kan 'm me zo niet herinneren van een meeting ofzo... kom je wel eens op een VW samenzijn?? :)


Tanx!!

Jawel, gaan wel naar meetings, maar meestal ff voor een dagje :cool:
Wil er in ieder geval mee naar Engeland in April!! :)

vwcrewcab
06-02-2005, 23:44
Zoals je leest is het dus goed mogelijk om er dagelijks mee te rijden, maar hou goed je onderhoud in de gaten, want alleen dan blijft hij rijden :biggrin: