PDA

View Full Version : golf 2 invoeren duitsland


DeeDub
08-11-2010, 00:14
omdat de regelgeving van de rdw nogal eens veranderd, zou ik graag weten welke papieren ik nodig heb bij invoer van een golf 2 uit duitsland.het gaat om een 84'er 1.3 benzine.is een fahrzeugbrief voldoende?
ik kan het ook aan de rdw zelf vragen, maar omdat er hier zoveel liefhebbers zijn en er vast wel iemand tussen zit die net zijn nieuwe aanwinst uit duitsland gehaald heeft kan ik het natuurlijk ook gewoon hier vragen :D

jettajesse
08-11-2010, 07:50
idd farhzeugbrief is voldoende hoor....gelijk apk erop knallen ben je klaar :)

hajee
08-11-2010, 08:04
even kijken of je een nieuwe model fahrzeugbrief hebt.. daar moet namelijk een fahrzeugschein bij zijn ten tijde van de rdw keuring, dus een kenteken deel 1 én deel 2..
en een rekening is erg handig, moet je (vaak) bij de douane laten zien.
dus bij aankoop even een "kaufvertrag" opmaken..

gbgolf2
08-11-2010, 17:34
idd farhzeugbrief is voldoende hoor....gelijk apk erop knallen ben je klaar

dat is niet meer waar per 15aug is dat veranderd! ben zelf ook een kenteken deel kwijt je moet 2 delen hebben wat hajee zegt. ik mis de farhzeugschein das deel 1 en deel 2 fahrzeugbrief.

breadfan83
08-11-2010, 17:38
Bij mij zat er een her-invoeringspapiertje bij. Ding was in Duitsland uitgeschreven, maar kon met dat vodje weer terug ingeschreven worden, ook in Nederland dus.

Tot nu toe dus al drie opties. :D

audi80coupe
09-11-2010, 00:27
De RDW heeft sinds korte tijd een nieuwe regelgeving, de Fahrzeugbrief (oud of nieuw maakt niet uit) moet altijd i.c.m. met de Fahrzeugschein aanwezig zijn. Een rekening of kaufvertrag is niet per se nodig.

Heb je bijv. alleen de oude brief, maar geen Fahrzeugschein moet of de vorige eigenaar goed zoek of de auto moet weer in Duitsland op naam worden gezet, deze kan een nieuwe schein aanvragen.

jestone1
09-11-2010, 15:46
dit klopt niet helemaal. Ik heb zelf een auto ingevoerd en helemaal op eigen houtje dus kan je zeggen hoe het 4 weken geleden nog was. Als je in DE naar de TUV gaat kan je een kurzzeitkennzeichen aanvragen. Je moet dan je fahrzeugbrief meenemen, en dan krijg je een kenteken voor 5 dagen of 3 weet ik niet meer precies. Kosten waren bij mij 109 euro. je kan dan verzekerd rijden in duitsland, en je krijgt er een fahrzeugschein bij die op je eigen naam staat. Een andere manier om eraan te komen zie ik niet, omdat de kentekens in DE naamsgebonden zijn, en niemand dus zijn of haar eigen fahrzeugschein mee zal geven? je kan dit overigens overal in DE kopen dus je kan ook achteraf met je brief naar de TUV net over de grens gaan! het is wel ff heen en weer tussen de kentekenwinkel en de TUV zelf kan ik me herinneren. Maar dat is geloof ik ook alleen maar als je de platen erbij wilt.

audi80coupe
09-11-2010, 17:30
De Fahrzeugschein is niet persoonsgebonden, er staat zelfs geen naam op. Hierop staan alle gegevens van de auto (gewicht, kW enz.). Deze hoort bij de nieuwe Europese brief. Als je bijvoorbeeld een in Duitsland afgemelde auto koopt horen beide aanwezig te zijn, anders kun je ze niet invoeren.

DeeDub
10-11-2010, 12:36
oke, nou de auto staat al in nl alleen nog geen nl kenteken erop.
als ik het goed begrijp moet ik de verkoper om fahrzeugbrief en fahrzeugschein vragen, omdat fahrzeugbrief niet voldoende is?
en staat dan op beide het chassisnummer zodat je zeker weet dat de papieren bij die auto horen?
het vervelende is dat de regels qua invoer telkens veranderen en ik zeker wil zijn dat ik alle papieren heb.
tis namelijk mijn eerste invoer.
de auto heeft een aantal jaar stilgestaan dus tuv zal er niet opzitten, weet niet of er een tuv papier bij zit en of dit ook noodzakelijk is bij invoer rdw.

jestone1
10-11-2010, 22:33
`ja zoals ik zei, ik heb op de fahrzeugbrief alle gegevens staan van de auto, en de fahrzeugschein staan de noodzakelijke gegevens op en ik heb het zooitje voor me liggen, en hij staat toch echt op mijn naam....