PDA

View Full Version : tdi in type81 inbouwen


Dasher
25-11-2010, 09:49
Zit al een tijdje met de gedachte te spelen om een 90pk tdi in een typ81 te bouwen. Heb nu een nette 1985er gevonden, een benzine.

Is dit een beetje te doen of heeft er iemand een link naar iets/iemand die het al gedaan heeft?

Heb al op Google gezocht maar weinig te vinden............

Wil dan complete Audi 80 b3 tdi kopen, maar weet liever een beetje van te voren waar ik bv tegenaan kan lopen. Omkeuren enz is gelukkig niet meer zo moeilijk. :lol:

En als mensen dit zonde vinden of denken dat ik beter een diesel kan kopen..................reageer dan aub niet.

Wil gewoon weten of het een beetje te doen is. That's all.

Zollie
25-11-2010, 10:18
Ben bezig met nagenoeg exact hetzelfde! Alleen dan in een 32b :)

Ik heb de motor en bedrading van een b3 al, ook het eerste deel van de uitlaat.

Het enige echt lastige is het bevestigen van de motor. Je moet of motorsteunen maken om de motor op je subframe te plaatsen, of je moet de motorsteunen uit de b3 slijpen en ze aan het chassis van je 81 bevestigen.
Denk ook om je versnellingsbak, de bak van een 1,6 zal wat hoogtoeriger uitkomen dan die van een 1,8. Ik heb nu een 2N bak van een 1,8 liggen. Het beste (en lastigste) zou een bak uit een amerikaanse 1,7 zijn, die hebben een nog zwaardere verhouding, alleen is ontzettend lastig te vinden.

Ik ben al soort van op weg die motorsteunen te laten maken, maar ik heb er verdomd weinig tijd voor. mocht je interesse hebben, kunnen we 2 setjes laten maken. Als jij zelf hier handig mee bent, zou je ook voor mij zo'n set kunnen maken tegen vergoeding uiteraard!

PM me je email, dan kan ik enkele foto's mailen van een TDI in een 32b, van iemand die b3 steunen in z'n passat heeft gelast.

succes!

Dasher
25-11-2010, 10:51
32b en typ81 zijn bijna gelijk dus das wel lekker voor wederzijdse info :thumbup:

Heb je een pb gestuurd :)

Split52
25-11-2010, 11:20
Is Sjoerd (Fryslan hier op het forum) niet met een zelfde projekt bezig??

Dasher
25-11-2010, 12:21
Danku voor de info heren :thumbup:

Maar als een tdi motor op een 1.8 bak van Audi past ben ik al halverwege. Heb laatst al een bak gekocht voor de 1.6 benzine die er nu inligt. Bak komt van een Audi 80 td af en past ook op de 1.6 benzine die er nu inzit.

Dus zou dat passen :confused:

Gooi er dan wel een sterkere drukgroep en koppeling in. :D

Had nog iemand hier van het forum een Pb gestuurd. :D Had een 2.5 in een oude Audi :thumbup:

The Clauw
25-11-2010, 14:21
Is Sjoerd (Fryslan hier op het forum) niet met een zelfde projekt bezig??

Das mijn Audi.
sjoerd heeft die prachtige audi compleet verkloot.

Dasher
25-11-2010, 14:28
Danku :thumbup:

Maar denk dat ik er een mechanische pomp opzet van een forumleverancier :tongue:

En ik zit erg dicht bij de grens met Duitsland, net al een paar tips gehad van kennis. En b3 is niet geleverd als tdi volgens mij. Moet al een b4 worden.

Maar aandrijfassen laat ik aanpassen. Hier zit een bedrijf in de buurt die dat soort dingen ook voor vrachtauto's e..d. maakt. Dus buitenkant origineel en bakkant b4 bv. Dus van 2 aandrijfassen 1 maken :D Als het bij een 700 pk Scania kan.............kan het ook wel voor een 130pk tdi. :D

The Clauw
25-11-2010, 14:44
Danku :thumbup:

Maar denk dat ik er een mechanische pomp opzet van een forumleverancier :tongue:

En ik zit erg dicht bij de grens met Duitsland, net al een paar tips gehad van kennis. En b3 is niet geleverd als tdi volgens mij. Moet al een b4 worden.

Maar aandrijfassen laat ik aanpassen. Hier zit een bedrijf in de buurt die dat soort dingen ook voor vrachtauto's e..d. maakt. Dus buitenkant origineel en bakkant b4 bv. Dus van 2 aandrijfassen 1 maken :D Als het bij een 700 pk Scania kan.............kan het ook wel voor een 130pk tdi. :D

Owja b4 haha klopt !! Ikzelf heb een audi cabriolet tdi gekocht dus was effe in de war.

Scheelt idd werk zo,n pomp maar voor mijn gevoel mis je dan toch weer het een en ander.

Wat kost dat ongeveer die aandrijfassen laten maken ?? Probleem is volgens mij het uitbalanceren he want moet wel knake recht zijn anders heb je de hele tijd gehobbel naast het gehobbel van een te lage auto en te platte banden kan ik dat er niet ook nog eens bij hebben :tounge:

Waar woon je ergens dan ?? Misschien zitten we wel bij elkaar in de buurt :D

Dasher
25-11-2010, 14:50
Ik woon in het noorden des land. In de buurt van Winschoten.

Maar die aandrijfassen maken ze en die worden vervolgens op 0 gebalanceerd. Heb eens een as van hun gezien voor een Scania met 700pk.............hadden ze van 3 stukken gemaakt uiteindelijk. Is geen hobbybob firma.

En met zo'n mechanische pomp mis ik dan wel een aantal electronische onderdelen...............en met 130pk ben ik wel tevreden :D

Fryslan
25-11-2010, 22:58
Ik woon in het noorden des land. In de buurt van Winschoten.

Maar die aandrijfassen maken ze en die worden vervolgens op 0 gebalanceerd. Heb eens een as van hun gezien voor een Scania met 700pk.............hadden ze van 3 stukken gemaakt uiteindelijk. Is geen hobbybob firma.

En met zo'n mechanische pomp mis ik dan wel een aantal electronische onderdelen...............en met 130pk ben ik wel tevreden :D

Wat kost dat bij dat bedrijfje?? Ga idd deze maand de motor in de type 81 hangen... Kan mooi, verders niks geen drukte eind v/h jaar!

Alleen het TDI project..

Mechanische pomp vind ik wat zielig.. als je dan tog een TDI inbouw, bouw dan ook een echte TDI en niet zo'n ding met een mechanische pomp.. Alleen de techniek overbouwen is al mooi, en helemaal met de computer erbij! Zonde om die mooie techniek weg te houden.

Succes! (Y) en als je eens wat wil zien moet je maar ff PBén je kan altijd komen kijken.. is in Friesland. Vlakbij Drachten.

Zollie
25-11-2010, 23:06
Wat kost dat bij dat bedrijfje?? Ga idd deze maand de motor in de type 81 hangen... Kan mooi, verders niks geen drukte eind v/h jaar!

Alleen het TDI project..

Mechanische pomp vind ik wat zielig.. als je dan tog een TDI inbouw, bouw dan ook een echte TDI en niet zo'n ding met een mechanische pomp.. Alleen de techniek overbouwen is al mooi, en helemaal met de computer erbij! Zonde om die mooie techniek weg te houden.

Succes! (Y) en als je eens wat wil zien moet je maar ff PBén je kan altijd komen kijken.. is in Friesland. Vlakbij Drachten.

Hoe heb ga je de TDI erin hangen? heb je de steunen uit de b4 overgelast op je chassis? Als dat echt veel beter te doen is moet ik ook maar op een sloop van die dingen gaan zoeken voor mn 32b. Heb je evt een foto van de werkzaamheden verricht aan de motorophanging??

groeten :thumbup:

Dasher
26-11-2010, 09:55
Ben niet zo van de pompjoeters in auto's..............

En met zo'n mechanische pomp elimineer je een hoop bedrading enz.

Ga volgende week bij een b4 tdi kijken met schade............alleen ligt daar een 2.0 in ipv een 1.9......he wat jammer nou :D

Krijg dinsdag loopgips dus ben weer lopende zonder krukken straks. Kan niet werken maar wel klussen. :thumbup:

DÁ-BRT
26-11-2010, 12:32
Ik laat mijn assen altijd maken bij Technotrans in Veendam en ben voor het inkorten of verlengen incl. balanceren 50 euro excl. BTW kwijt.

Ik heb mijn 100 nog steeds hoor ;) Met 2.5 M-TDI en 6-bak

http://www.zwalve.eu/d/1721-2/Audi100LS_080331_001.jpg

http://www.zwalve.eu/d/5446-2/CIMG1730.JPG

joostvw
26-11-2010, 13:15
wauw bert, wat een dik apparaat zo. 2.5 met 6 bak :D:D

ik heb trouwens nog een 1.9TDI blok liggen (zonder bak) komt uit een golf 3, en heb er ook een kabelboom bij.
PB maar als je interesse hebt. ik woon alleen niet echt in de buurt.

The Clauw
26-11-2010, 14:01
Ik laat mijn assen altijd maken bij Technotrans in Veendam en ben voor het inkorten of verlengen incl. balanceren 50 euro excl. BTW kwijt.

Ik heb mijn 100 nog steeds hoor ;) Met 2.5 M-TDI en 6-bak

http://www.zwalve.eu/d/1721-2/Audi100LS_080331_001.jpg

http://www.zwalve.eu/d/5446-2/CIMG1730.JPG


WAT EEN VETTE BAK :D

Das pas ECHT stoer met zo,n blok !! Hoe rijdt het ?? En hoe snel is het ??

Ben heel benieuwd.... wil graag zo,n blok in mijn ouwe audi coupe of quattro.

50 euro ? Is dat trouwens per as of per 2 ?

Heel goed deze info want heb al prijzen van honderden euro's voorbij zien komen....

DÁ-BRT
26-11-2010, 14:14
@Joost: zal je even een PB sturen voor de motor.

Ik ben bezig met het aanpassen van de laatste onderdelen, dan naar de RDW voor het omkeuren van 2.0D naar deze motor.

Een jaar geleden dezelfde motor mechanisch opgebouwd voor een klant en die had 221kW en 578Nm koppel. Ik ga iets lager afstellen aangezien ik geen quatttro heb op dit moment.

50 euro per as.

Dasher
26-11-2010, 14:19
Hé dames :shake:

Ik moet nog zo'n blok hebben :tongue: Da-brt heeft al genoeg :D

DÁ-BRT
26-11-2010, 14:34
Ja hoor, je doet maar. ;)

Fryslan
28-11-2010, 21:57
Ben niet zo van de pompjoeters in auto's..............

En met zo'n mechanische pomp elimineer je een hoop bedrading enz.

Ga volgende week bij een b4 tdi kijken met schade............alleen ligt daar een 2.0 in ipv een 1.9......he wat jammer nou :D

Krijg dinsdag loopgips dus ben weer lopende zonder krukken straks. Kan niet werken maar wel klussen. :thumbup:

2.0 Diesel? in een B4?

Ben benieuwd... dat bestaat nl niet..

Dasher
29-11-2010, 08:55
Had je al een pm gestuurd Fryslan. Maar er ligt echt een 2.0 in.

1.9 was kaduuk en deze 2.0 loopt ook goed in een b4 blijkbaar.

Is verder een nette auto met veel extra's............en schade :D

Eerst even gips eraf en dan met paar weken de b4 strippen.

Fryslan
30-11-2010, 21:26
Had je al een pm gestuurd Fryslan. Maar er ligt echt een 2.0 in.

1.9 was kaduuk en deze 2.0 loopt ook goed in een b4 blijkbaar.

Is verder een nette auto met veel extra's............en schade :D

Eerst even gips eraf en dan met paar weken de b4 strippen.

Met wat voor motor dan? Een 2.0 liter TDI? van een nieuw type VAG ?

Dasher
30-11-2010, 21:36
Ja is een motor van VAG. Zo een motor uit een passat, a3. Zit veel werk in die auto ..............en dan rijdt hij hem in de prak.

En dat zonder tüv. Motor stond nog niet in de papieren dus er zal voor hem nog wel een staartje achter vandaan komen.