PDA

View Full Version : Deurslot/handvat gebroken - deur niet te openen


KJ-Golf
17-12-2010, 19:25
Vanochtend wilde ik naar m'n werk, maar ik kreeg de deur van m'n auto niet open. Ik dacht eerst dat de deurrubbers vastgevroren waren of iets dergelijks, maar er was werkelijk geen beweging in de deur te krijgen. Ik hoorde wel het motortje van de centrale vergrendeling toen ik de sleutel omdraaide, maar de deur was niet te openen. Leek wel alsof de deurpinnen omhoog gingen en de deur toch nog op slot bleef staan ofzo..?

Ik heb toen nog even geprobeerd met hard trekken om hem alsnog open te krijgen (dit was meer uit frustratie, omdat ik gewoon naar m'n werk moest :tongue: ).. Maar dit was achteraf gezien erg dom, omdat mijn handvat vervolgens afbrak door de lompigheid. Het ijzeren gedeelte onder het handvat, onder het rechtergedeelte van het handvat, is gebroken en het handvat hangt nu dus los in de deur. Alleen aan de linkerkant van het handvat zit hij nog vast zegmaar.

Ik ben toen maar met de fiets naar m'n werk gegaan (niet leuk :D ).

Toen ik thuis was, heb ik de bijrijdersdeur kunnen openen met de sleutel. Nu kon ik echter (zelfs niet van binnenuit) de bestuurdersdeur niet meer openen. Als ik het pinnetje naar beneden doe, gaan alle deuren dus op slot zoals het hoort. Als ik hem omhoog doe (die van de bestuurderskant), dan gaan ook alle pinnetjes omhoog en passagiersdeur + kofferbak van slot af. Maar de bestuurdersdeur blijft wel op slot, terwijl het pinnetje dus wel omhoog is gegaan.

Kortom: de bestuurdersdeur blijft op slot staan. Lijkt wel alsof het slot naar de kloten is of zoiets. Mijn vraag is: hoe krijg ik de deur open, zodat ik het handvat los kan schroeven en het slot weer kan maken?

joebaloe
17-12-2010, 19:45
nu je handvat er toch af is, kun je nu van buitenaf in de deur??
hier zitten 2 hendeltjes achter elkaar als je het achterste hendeltje omhoog doet moet de deur van het slot afgaan.

KJ-Golf
17-12-2010, 20:06
Hij is er maar een klein stukje af. Hij zit gewoon "los" als ware. Kan er met mijn vingers niet echt goed tussen komen.

Ik zal dus moeten proberen om op de een of andere manier in mijn eigen auto te moeten inbreken - haha. :tongue:

Tomvw
17-12-2010, 20:08
Tja dat klopt wel maar hij heeft hem in tweeën gebroken dus heeft hij het voorste deel er uit en niet het achterste deel (waar de schroef zit). Maar je kan ook via het voorste gat het proberen maar dat lijkt me erg moeilijk.
Ik zou gewoon je deur kaart/binnen paneel er af schroeven (dit gaat niet gemakkelijk maar het kan wel weet ik uit ervaring :thumbup: ).
Als je deze er af hebt kan je er vrij gemakkelijk bij.
Succes! (heb je nodig namelijk)

geizer
18-12-2010, 07:04
uhm, wat ik vorig jaar met een golf 3 had, was dat het slot zelf vol zat met ijs.
een paar uur in een verwarmde garage deed wonderen.
ik weet niet of dat bij een 2 ook zo kan, maar bij een 3 heb ik er vaker van gehoord.

mocht dit het probleem zijn, het slot goed uitspuiten met de luchtslang en vol zetten met bijv. wd40.

KJ-Golf
18-12-2010, 11:28
Om een deurkaart eraf te schroeven, moet je de deur toch open hebben staan? Anders kun je niet bij de schroeven die je los moet draaien..

golf mkII 16v
18-12-2010, 13:30
Chroome stripje uit de deurgreep halen
Aan de linkerkant het schroefje eruit,nu kan heel de deurgreep weg
en dan net als Joebaloe zegt te werk gaan
Wil het dan nog niet lukken dan zal er wel ijs in zitten,even de fohn erbij of in de warme garage

breadfan83
18-12-2010, 16:32
Chroome stripje uit de deurgreep halen
Aan de linkerkant het schroefje eruit,nu kan heel de deurgreep weg
en dan net als Joebaloe zegt te werk gaan
Wil het dan nog niet lukken dan zal er wel ijs in zitten,even de fohn erbij of in de warme garage

D'r zit ook nog een kruiskop schroef op de kopse kant van de deur Jan. Daar kom je pas bij als de deur open is. Weet niet hoever dat ding is afgebroken, en of je in dat gat kunt komen in de deur, net onder het slot, want daar zit een palletje. Duw dat omlaag, en je deur moet open gaan.

En inderdaad, de deur moet ook open om bij de schroeven van de deurpanelen te komen.

Alberto
18-12-2010, 17:57
flinke ruk aan het stuk geven wat nog aan de deur zit
met dit weer breekt dat stukje ijzer zo af
dan vind je de 2 plaatjes die hier boven word beschreven

deur paneel er af knoeien , is geen optie ,

KJ-Golf
18-12-2010, 18:27
Nee idd, dat dacht ik ook al. Heb vandaag geen zin gehad om er naar te kijken, maar zal morgen even kijken wat ik kan doen. Ik kan in ieder geval niet in dat gat komen achter de deurgreep (kier is te klein om met je vingers tussen te kunnen komen).

Maar misschien toch maar proberen om het handvat er verder af te trekken en dan maar hopen dat er niet meer kapot gaat.

Alberto
18-12-2010, 18:29
denk om je lak , want die breekt ook snel met - 5
maar deur krukje breekt sneller dan je denkt
stukje ijzer waar het schroefje in zit steld niet veel voor

KJ-Golf
19-12-2010, 17:21
De deur kan weer open.

Op het handvat zit een stripje die je eraf kan halen door er een schroevendraaier onder te wippen. Je ziet dan een schroef aan de linkerkant zitten. Die heb ik losgeschroefd en toen kon ik het hele handvat er zo uit pakken, omdat hij aan de rechterkant dus al afgebroken was. Er zitten 2 stangetjes in de deur die je via het gat onder het handvat kunt aanraken. Eentje is om de auto op slot en van slot te doen en eentje om de deur te openen wanneer hij van slot af is.

Het ijzertje wat aan de deur + handvat vast moet zitten, is gebroken. Iemand tips om dit weer vast te maken?

Alberto
19-12-2010, 17:52
Het ijzertje wat aan de deur + handvat vast moet zitten, is gebroken. Iemand tips om dit weer vast te maken?
weg gooien , nieuwe kopen :rolleyes:

cilindertje voor je sleutel wel er ff uit draaien :D

golf mkII 16v
19-12-2010, 18:34
Chroome stripje uit de deurgreep halen
Aan de linkerkant het schroefje eruit,nu kan heel de deurgreep weg
en dan net als Joebaloe zegt te werk gaan
Wil het dan nog niet lukken dan zal er wel ijs in zitten,even de fohn erbij of in de warme garage
Portiergreep een andere nemen en de cilinder overzetten :thumbup:

Golfje is erg inbraakgevoelig op die manier :D