PDA

View Full Version : turbo op solexen


berendd
13-02-2005, 03:52
wie o wie heeft er ervaring mee om solexen geblazen te laten werken... het gaat om het type addhe40 met een diesel turbo (geen hoge druk oid). en nog belangrijker, heeft het uberhaupt zin om hier aan te beginnen?

op dit moment heb ik een aantal praktische vragen.
waar haal je het vaccuum voor de carbs en de rembekrachtiging vandaan?
brandstofretour afsluiten?
voltterkamers op druk met een brandstofdrukregelaar?

wie kan me meer vertellen, en is er misschien iemand die het al eens gedaan heeft?

blok is trouwens een hb'tje, wel geflowd en met polo gt nokker.

Marco
13-02-2005, 15:05
stuur serge pot eens een pm hij is hier ook mee bezig als ik me niet vergis

berendd
13-02-2005, 17:48
heb zijn topic gezien....

zal hem eens vragen

serge pot
13-02-2005, 22:47
het kan op solexen .maar dan moet je wel de volgend dingen in acht nemen .compressie verlagen ,zelf een uitlaatspruitstuk maken met down pipe (niet te koop voor polo 2)
bovenste deksel op carbs lucht dicht maken ,sorg of dbilas luchtfilterkast scoren in originele staat zonder verzagingen .olie aanvoer en afvoer van de turbo regelen .
intercooler van polo2 g40 of passende versie ,polo 2 g40 radiateur(dus niet de 2f)

berendd
13-02-2005, 22:50
hmmz nog niet sow makkelijk dus....

(polow 1 trouwens he!)

g40 radiateur noodzakelijk? is die veel groter dan?

het gaat trouwens over een diesel turbo he... dus lage druk

serge pot
14-02-2005, 07:08
jup is noodzakelijk ivm ruimte gebrek voor je turbo.en koelend rende met .aangezien je turbo ook best wel wat warmte afgeeft aan zowel olie als de rest van je motor .en de vraag is ,krijg je het allemaal pas onder de kap .vooral bij een 1 aangezien je daar 4 cmm minder hoogte hebt en naar voren een cm of 3 dan een 2

Dennis@polo86c.nl
14-02-2005, 13:07
hmmz nog niet sow makkelijk dus....

(polow 1 trouwens he!)

g40 radiateur noodzakelijk? is die veel groter dan?

het gaat trouwens over een diesel turbo he... dus lage druk

Polo 2 G40 radiateur is kleiner dan die van een 2F, maar qua koelvermogen gelijk (efficienter).

berendd
14-02-2005, 22:59
Polo 2 G40 radiateur is kleiner dan die van een 2F, maar qua koelvermogen gelijk (efficienter).


aha..
..maar ik heb een hb..

serge pot
15-02-2005, 20:18
ja maar dan nog ,die radiateur ander gaat je motor ecxht warm lopen

berendd
16-02-2005, 01:32
wordt ff rondkijken, maar heeft gelukkig geen haast...
ga pas beginnen als ik alles heb liggen..

Gouwe Ouwe
11-05-2005, 15:54
misschien een domme opmerking, maar ik heb wel eens gehoord dat een diesel radiateur groter is. Misschien kan je daar naar kijken.

serge pot
11-05-2005, 17:10
misschien een domme opmerking, maar ik heb wel eens gehoord dat een diesel radiateur groter is. Misschien kan je daar naar kijken.

idd een domme opmerking :D
je zit met je down pipe en dus past de diesel radiateur niet, polo2g40 heeft de zelfde koel kappaciteit maar is kleiner

Gouwe Ouwe
11-05-2005, 22:45
ok, thnx voor het duidelijk maken. Is dus blijkbaar iets wat alleen helpt bij atmosferen. Tja was ook alleen van horen en zeggen he :confused:

berendd
11-05-2005, 22:52
eerst de passat maar eens door de keuring heen helpen dan kijken we wel weer eens naar plannen voor de derby...

of iemand moet geinteresseerd zijn in 1 van beide....? dan kunnen we weer wat leuks verzinnen...

Allart-Ghetta
11-05-2005, 23:24
hmmz nog niet sow makkelijk dus....

(polow 1 trouwens he!)

g40 radiateur noodzakelijk? is die veel groter dan?

het gaat trouwens over een diesel turbo he... dus lage druk

Sinds wanneer heeft een diesel turbo altijd lage druk? De oude Golfjes 2 TD konden meer dan 1.6 bar persen heb ik weleens begrepen.

Je bedoelt missschien dat de turbo die normaal op een diesel wordt gebruikt lagere druk levert bij hogere toerentallen, of weet je zelf niet waar je het over hebt. Ik lees al rare vehalen over onderdrukproblemen, maar met de gasklep dicht trekt je motor nogsteeds onderdruk hoor.

berendd
12-05-2005, 11:44
Sinds wanneer heeft een diesel turbo altijd lage druk? De oude Golfjes 2 TD konden meer dan 1.6 bar persen heb ik weleens begrepen.

Je bedoelt missschien dat de turbo die normaal op een diesel wordt gebruikt lagere druk levert bij hogere toerentallen, of weet je zelf niet waar je het over hebt. Ik lees al rare vehalen over onderdrukproblemen, maar met de gasklep dicht trekt je motor nogsteeds onderdruk hoor.


ik weet zelf niet waar ik het over heb, maar das wat ik heb gehoord...

ik heb idd later ook begrepen dat een diesel turbo er wel aardig op blaast, maar dit topic is ook alweer 3 maanden oud :cool:

maar probeer constant bij te leren he :rolleyes:

serge pot
12-05-2005, 19:00
neem bijvoorbeeld een garret m27 op een 1.3 .das goeie zaken doen ,na de 3000 toeren

berendd
14-05-2005, 18:08
en een m27 vind je in?

serge pot
14-05-2005, 21:45
is een universele turbo die goed genoeg is voor 1.8 16v motoren .op een 1.3 spoelt deze een beetje laat op (na 3000 rpm),maar als ie komt ,knijp je aars maar dicht want je keutel heeft dan last van massa traagheid .

berendd
14-05-2005, 22:19
is een universele turbo die goed genoeg is voor 1.8 16v motoren .op een 1.3 spoelt deze een beetje laat op (na 3000 rpm),maar als ie komt ,knijp je aars maar dicht want je keutel heeft dan last van massa traagheid .
:D mooi onderschrift serge

serge pot
15-05-2005, 11:04
:thumsup:

MelG60
15-05-2005, 11:50
M27 zegt niets over een turbo enkel iets over de compressor maar is geen maat ofzo. De maten van een Turbo zijn aangegeven in types en ratio's bijv Garrett<merk T3<type 50trim<maat compressorwiel .48<maat turbine. Vaak zijn ze op de sloop niet te vinden op Turbo's van auto's maar dan kan je op het typeplaatje ook zien wat voor een het er is bijv TB034565.

serge pot
15-05-2005, 11:57
hij is net een slagje groter als een 1.6 td turbo

BaseMaster
19-06-2005, 14:56
klinkt wel leuk. wat zou zo iets kunnen kosten (op sloop te vinden) en past deze ook op een NZ'tje

serge pot
20-06-2005, 21:53
turbo wel uitlaat spruitstuk zul je of moeten bestellen (rothe) of zelf moeten bakken