PDA

View Full Version : Auto trilt enorm en loopt op 3 cilinder


eskobarnas
12-01-2011, 00:33
Beste forumleden, heb jullie hulp nodig.

Heb dus een golf 1.6D dat voorheen een benzine was 1.3

Na alles omgebouwd te hebben starten en auto trilt enorm en de hele auto gaat heen en weer trillen en ook het intrieur in de auto. De auto loopt op 3 cilinder naar mijn weten.

We hebben we de riem goed vervangen en de brandstofpomp los gehaald en weer precies terug gedaan. Dus dat trillen kan toch niet aan de brandstofpomp liggen dat ie dan op 3cilinder loopt.

het starten gaat ook moeilijk voorheen in de andere auto was het koud straten en rijden meteen nu duurt het heel lang voor dat ie aanslaat. en valt daarna uit en moet het zo nu en dan proberen. Als ik in zijn 1 of 2 ga rijden houdt ie in happert ie dus kan niet vor gas geven.

Maar goed ik weet het niet meer oja ook rookt de auto veel witte grijs rook

DÁ-BRT
12-01-2011, 08:26
We hebben we de riem goed vervangen en de brandstofpomp los gehaald en weer precies terug gedaan. Dus dat trillen kan toch niet aan de brandstofpomp liggen dat ie dan op 3cilinder loopt.

Nee, dat hij op 3 cilinders loop komt niet door de timing. Al moet je wel bij het vervangen de pomp weer op tijd zetten met een meetklok. Daar zou het slechter starten van kunnen komen.

Kan het zijn dat er lucht in de brandstofleidingen zitten tussen pomp en verstuiver? Als hij stationair loop op de verstuiver iets los draaien (let op zet een veiligheidsbril op er spuit diesel uit).

eskobarnas
12-01-2011, 12:17
Nee, dat hij op 3 cilinders loop komt niet door de timing. Al moet je wel bij het vervangen de pomp weer op tijd zetten met een meetklok. Daar zou het slechter starten van kunnen komen.

Kan het zijn dat er lucht in de brandstofleidingen zitten tussen pomp en verstuiver? Als hij stationair loop op de verstuiver iets los draaien (let op zet een veiligheidsbril op er spuit diesel uit).


Hai de bouwer,

goed dat jij even hebt gereageerd. ik ga het meteen proberen en als ik het goed begrijp moet de lucht dan verdwijnen als ik ze losmaak en weer sluit (tot er diesel uit spuit)

DÁ-BRT
12-01-2011, 12:20
Ja soms ontluchten ze niet goed uit zichzelf.

Aub wel stuk voor stuk.

eskobarnas
12-01-2011, 12:50
dus als ik het goed begrijp motor starten en afstand nemen tijdens het loshalen van de leiding die op de verstuiver zitten zodra er diesel uit komt weer vlug dicht doen of een beetje laten lopen zodat er wel wat diesel uit komt, om er zeker van te zijn dat ie ontlucht is.

Maar zo zie je ook het verschil meteen welke cilinder loopt klopt dat?

en dat doe ik met alle vier verstuivers. motor moet wel aanblijven ivm met de druk en diesel die dan gepompt word

DÁ-BRT
12-01-2011, 13:03
Nee, motor starten. Er voor staan even met een steeksleutel 17 op de verstuiver de leiding iets los en dan vrijwel direct weer vast en dit 4x doen. ;)

Klopt, zo zie je ook welke cilinder de veroorzaker is aangezien je dan bijna geen verschil merkt bij het lopen.

Jepz, motor aan laten.

eskobarnas
13-01-2011, 23:52
ik ga nu eerst met vakantie en als ik terug ben ga ik het meteen proberen.

tot gauw

eskobarnas
10-02-2011, 19:17
hai daar ben ik weer terug. Ik heb dit dus gedaan de leidingen die naar de verstuivers gaan losgemaakt tot er diesel uit komt en dat bij alle 4 gedaan vervolgens de andere uiteinde die naar de brandstofpomp gaan deze ook losgemaakt ook alle 4 en ook nog steeds geen resultaat. Helaas geen resultaat loopt gewoon slecht trilt en schud heen en weer. zo nu en dan hoor ik een seconde dat ie goed wil lopen en gaat dan weer over naar het slecht lopen. Ik zie ook een witte rookwolk uit de uitlaat maar dat verklaard toch onverbrande diesel.

Ik weet nu niet wat ik meer moet doen. Ik zie dat een derde verstuiver stiekem klein beetje lucht wil happen maar dat zijn mini belletjes en weet uit ervaring dat het niet de reden kan zijn dat die zo gaat lopen. ik ga het morgen strakker vast proberen te maken. Maar goed de blok liep altijd als de best en weet nu niet wat het kan zijn.

Iemand suggesties?

Misschien Bert...

golf mkII 16v
10-02-2011, 21:08
De pomp en nokkenas even goed afstellen na vervangen van de riem

Zollie
10-02-2011, 21:32
ja, je pomp goed op tijd zetten, anders kan ie ook gaan bokken.

Gloeit ie trouwens wel goed voor?? kijk dat ook eens na, duurt lang voor ie aanslaat, bokkig lopen, hij kan ook allejezus koud zijn!
dit had ik na een diesel ombouw ;)
Ook even goed alle slangklemmen naar je dieselfilter enzo controleren, moet goed vast zitten anders blijft ie lucht trekken.

succes!

eskobarnas
10-02-2011, 22:13
de pomp staat en nokkenas staat gewoon op tijd zover ik weet. maar ik moet wwel zeggen dat ik heel even wel me kleppen hoorde tikken maar dat was heel even en toen verdween dit. Nokkenas staat netjes in de gleuf samen met de vliegwiel in het kijkgaat netjes op de streep en de nokkenaswiel net streep op streep en voor de pomp geld dit ook. Hij start meteen en blijf heel even starten dan valt ie uit. maar dat is logisch als ie koud is. denk ik

gizmo98
11-02-2011, 15:20
Toevalig de tank niet helemaal benzine vrijgehad na blok ombouwen ????
ik zeg maar wat...

eskobarnas
11-02-2011, 19:22
het probleem ligt aan de brandstofpomp deze een beetje optijd gezet maar nog niet helemaal goed moet 'm beter op tijd proberen te zetten. Er was een link hier of topic waar met afbeeldingen uitgelegd werd hoe je op tijd moest zetten

VeeDubber
11-02-2011, 19:32
Volgens mij bedoel je deze hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854)

DÁ-BRT
11-02-2011, 22:03
Je geeft zelf het probleem al aan de pomp staat niet op tijd.

Ik wil hem wel voor je afstellen als ik weer terug ben uit China.

de koen
13-02-2011, 21:03
brandstoffilter verstopt
aanvoer/retour omwisselen